Hyvä että hommasit simun, auttaa paljon alussa
. Mikäs simu kysessä, jos olevinaan vain lennokeille? Kyllähän kaikilla pystyy koptereitakin lentämään.
Vaihtaisin toiseen valmistajaan, Kyoshot kyllä lentää ei sitä käy kiistäminen, mutta useat muiden valmistajien koput on paremmin suunniteltuja verrattuna Kyoshoon. Mun mielestä, sillä hinnalla mitä Kyoshot maksaa, olisi saanut parempaakin designia, saa olla eri mieltä.. Kyoshon ja muiden suosittujen valmistajien ero on se, että Kyosho myy mainoslauseilla, muut hyvällä maineella ja kokemusten kiertäessä.
Onko sulla omalla paikkakunnalla Kyosho liikettä? Jos on, niin se on kyllä plussaa, jos vain heiltä löytyy tietotaitoa ja osia hyllystä. Jos myyjällä on "kyosho on paras" asenne, eikä itse lennätä koptereita, kannattaa suhtautua varauksella. Itsekkin tuhlasin sellaisten myyjien takia alussa rahani ylihintaisiin ja huonoihin tuotteisiin. After all, myyjäthän on vaan myyjiä, ja maailmassa ei oo kyllä kovin montaa kauppaa, jonka myyjien mielipiteisiin luottaisin konetta valitessa. Kannattaakin lukea foorumia ja ostaa sitä mitä porukka suosittelee, pääset helpommalla. Jos budjetti on tiukka, niin kannattaa lukea muiden kokemuksia sitä suuremmalla syyllä, ja vertailla hintoja.
Mulla ei ole Kyoshon koptereista omaa kokemusta kuin Caliber m24:stä, mutta maailmalla yleinen mielipide on se, että esim. 450V ei ole onnistunut tuotos, ja se näkyy suosiossa. 700:ssa kanssa vähän ihmeellisiä piirteitä mm. tarttee kaks 3s ~4000 pakkaa jotka kiinnitetään sivuille, vaikka yhden 6s pakankin olisi saanut hyvin mahdutettuaa, siinä on 550mm lavat, joka ei ole yleinen koko ja tehonsiirronkin olisi voinut toteuttaa yksinkertaisemmin.
Kannattaa lueskella kopu nettiä, täällä on monta säiettä, missä on käsitelty hyviä aloittelijan koptereita, pistä hakuun sana "aloittelijan". Jos enklanti sujuu, niin myös RunRyderistä ja Helifreakista löytyy paljon keskustelua eri koneista.
Itte voisin suositella Alignin Trex 500:sta perän hihnavedolla, ja Hobbykingin akuilla. Vakaa lentää, yksinkertanen ja toimiva design; sen takii helppo korjata, Trex Storessa hyvä asiakaspalvelu ja osien saatavuus. Hihna sen takia, ettei ottaisi niin paljon nokkiinsa jos perä hipoo äitimaata
.
-op-