Joo, tuli innostuttua tästä kopterihommasta nyt ja ekaks tuli ostettua semmonen kympin ir-härveli verkkokaupasta, jolla ei käytännössä tehnyt juuri yhtään mitään. Enpä tästä kuitenkaan lannistunut, vaan tuli kateltua noita youtube-videoita, joissa nää kalliimmat härvelit lentää ihan mallikkaasti. Tuli sitten ostettua Syma S009 jolla jo vähän pystyy lentämään. Tässä siis lyhykäisesti.
MUTTA, toi Syma S009 ei oikein tahdo millään pysyä vakaana, vaan lähtee herkästi pyörimään, vaikka trimmaisikin sitä siitä ohjaimesta. Ongelma tuntuis vaan ehkä pahenevan, kun akku alkaa tyhjenemään. Kyllä tällä jo olohuoneessa toki pysyy helposti 2 minuuttia leijumaan, mutta lento ei oikein vielä suju. Oon vissiin hätäinen? Lisäksi pikkasen tympii toi lyhyt lentoaika. Mietin, että voiskohan ton modata toimimaan esim. 3xAAA paristoilla (toimisikohan peräti 3xAA?), joita vois "lennosta" vaihdella? Kukaan kokeillut?
Nyt kiinnostaisi myös jo siirtyä seuraavaan, mahdollisesti parempaan eli Lama V3/V4 olis tähtäimessä? Onko järkeä siirtyä Syma S009:stä tuohon vai alanko katella jotakin muuta? Budjetti nyt pyöreästi voisin ehkä max 200 euroa seuraavaan käyttää, Lamaahan taitaa saada alle satkulla.
Ai niin, oon vähän luonteeltaan kaikki mulle nyt heti, niin jos ostopaikan voisit myös mainita, mistä sen sais heti kainaloon, voin käydä Tre, Pori ja mahd. Hki/tku suunnalta hakemassa, jos hinta kohillaan. Mutta kyllä sitä kiinastakin jaksaa tilausta tarpeen tullen odotella.