Ei henkkoht:
Näin lumiaurasetänä mä en kyl ymmärrä tota omatoimista lumen luontia sitten ollenkaan, siis jos on ostettu huoltokin.
Enkä myöskään siittä että sitten itketään että kun ite joutuu tekeen vaikka maksetaan.
Eilen kattelin kerrostalon pihaa auratessa, että joku jannu lapioitti "meidän" polkua auki, ajelin sinne ja kyselin että mitä hän puuhailee.
Johon toki hää sano että lapioittee polkua auki, johon mää että jos hyötyliikuntana haluat sen tehdä niin kiitän yhtiön puolesta, mutta jos Vi*t*tta* niin sitten puhelin käteen ja päivystykseen linja auki niin silloin homma viimeistään hoituu.
Mun mielestä jotenkin vaan typerää tehdä työ itse mistä maksaa.
Asun työnantajani taloyhtiössä vuokralla, oven kahva oli löysällä -> vikailmoitus, jääkaapin kahva rikki -> vikailmoitus, lavuaari tukossa muuttaessa -> vikailmoitus.
Vaikka palkka tulee samasta firmasta mihin maksan vuokrani, niin en mä siltikään todellakaan ala talon töitä ite tekemään.
Vaikka näissä tapauksissa olisin oven kahvan ruuvit saanu kiristettyä, samoin kaapin kahvan vaihdettua ja haettua firman varastosta viemärinaukasuainetta.
Maksan vuokraa ja siihen rahaan haluan että paikat laitetaan kuntoon huoltosetän toimesta, tässä tapauksessa työkaverini mutta enivei.
Äsken kävin aurailemassa mestoja ensiavuksi, suttasin omankin pihan siinä tuttuun tapaan, webbikamerasta katsottuna koirani heräs pyöräkuormaajani peruutuspiipperiin
Mutta sinun tapauksessa, en ala erittelemään alan yleisiä käytäntöjä, mahdollisia syitä yms miksei hommat ole hoidettu, mutta protip:
- päivystykseen että kulku ei onnistu.
- jos keskimäärin ei homma toimi, niin hallitus/isännöinti ottaa homman pöydälle (jos niitäKÄÄN kinostaa....)
- huoltoyhtiö vaihtoon.
Mutta vallitsevassa säässä, ei kannata vaivata päätän jos on pari senttiä lunta jossai tai lumi tuiskuttanut Juuri sinun ovesi eteen.
Katselinkin käydessä sitä teidän aluetta ammattilaisen Sillä silmällä, niin tuumailin että jos huolto ei toimi niin kusessa olee asukkaat.
Pitäs malttaa mennä nukkumaan, kun kello 0200 tarvis hypätä pirteänä auran rattiin ja kuuntelemaan asukkaiden suunsoittoa kun "MEIDÄN PIHAA EI OLE KERTAAKAAN TÄNÄ TALVENA AURATTU NIIN! JA TOI LUMIKASA ON MUUTEN VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA!!!!!!"