Mulle taas kävi niin, että HTC:n älypuhelin tilttasi ollessaan pöydällä. Vein puhelimen Elisan huoltoon, joka sanoi, että vika on mun syy eivätkä suostu korjaamaan ilman 400 euron veloitusta. Puhelinta ei ole koskaan tiputettu eikä koskaan naarmutettu ja se on ollut suojattuna silikonikuoren sisällä. Silti siihen on ilmestynyt mikroskoopilla löytynyt särö näyttöön ja tämän takia takuu ei ole voimassa. Olen ihan äimän käkenä!
"Elisan huoltoon"
Mistäs lähtien ko. putiikilla on oma huolto ollut? Kerro mullekkin sijainti niin käyn kans viemässä pari laitetta sinne päivitettäväksi.
Veit sen puhelimen Elisa Shopittiin jossa
MYYJÄ katsoi ja totesi osaamisellaan että näyttö on halki, näytöt kun yleensä ei halkea itseksiin niin ainoa järkevä selitys on että se olisi johonkin kulmaan osunut tmv?
Jos laite ei käynyt vielä siellä huollossa niin voit toki vaatia että laite lähetetään sinne
HUOLTOON, (SCF Huolto tai Optima Service, kumpi sitte onkaan HTC:llä?). Huoltoon kun laite lähetetään niin menee siinä se postituksen ja huollon hitauden huomioiden about 2-4 viikkoa. Sieltä sitten
TEKNIKKO/HUOLTOMIES/AMMATTILAINEN tutkii sillä mikroskoopilla että mistähän se on aiheutunut. Samalla myös tarkistavat että olisikohan laitteen sisällä oleva kosteusindikaattori vaihtanu väriään ja laitteessa kosteusvaurio jonka myötä HTC:N VALTUUTETTU HUOLTO (ei Elisa Shopit) voisi vielä sysätä sen myötä vian asiakkaan (sinun) niskoillesi.
JOS huolto toteaa vaurion omituiseksi ja sellaiseksi että sitä ei olisi pitänyt tapahtua ja käyttäjä ei ole sitä aiheuttanut --> Huolto vaihtaa ruudun veloituksetta.
JOS huolto toteaa sen mekaaniseksi vaurioksi, jonka käyttäjä (yhäkin sinä) on aiheuttanut (tavalla tai toisella) --> Ilmotetaan korjausarvio shopittiin --> shopitti informoi asiakasta ja ottaa suurimmat huudot vastaan --> laite takasi Shopittiin tarkastusmaksun (vajaa 40€) kanssa tai jos asiakas maksaa sen korjauksen niin sitten toki isomman laskun ja ehjä laite.
Otetaan asioista selvää ennenkö aletaan avautumaan.
Ja ei, en ole töissä ko. putiikissa. Mie ajan bussia
E: Ja 400€ kuulostaa aika korkealta hinnalta jos tosiaan vika on vain näytössä oleva "mikroskooppinen särö". Ei ne näytön vaihdot toistaseksi ole noin kalliita ollut.
Jos siellä taas on piirilevyllä halkeama niin sitten ymmärrän hinnan kun sellasta ei luotettavasti saa korjattua (tai niin ne on ilmottanu mulle) ja käytännössä sieltä tulee kokonaan uusi laite (tai ainakin sisälmykset, vanhoilla kuorilla).