Euromasterin kanssa kohtalaisen pitkä puhelu asiallisesti mutta erittäin jämäkästi, aiheena asiakaspalvelijoiden asiallisuus ja töiden tekemisen laatu, tai töiden tekeminen noin niinköin yleensäkkin. Aluepäällikkö on minuun yhteyksissä jonkun ajan kuluttua. En sitte suosittele kummiskaan kellekkään Euromasteria, ainakaan Suomenojan ja Odilammen pistettä. Se vaikuttiki jo liian helpolta ja hyvältä.
Painotan sitä, että minähän en ole vielä ikinä aikasemmin rengasliikkeessä asioinut, joten ehkä vähän uuno siellä olen, silti oletan saavani asiallista palvelua ja neuvoja.
Renkaat:
Michelin Pilot Road 3
Edessä 120/70, 17"
Takana 180/55, 17"
Moottoripyörä:
Honda X-11 (CB 1100 SF)
Perjantai 11.05.2012
- Kävin Bike Worldissa kyselemässä hintoja, ilmotettiin ettei honda Riderssin kanssa ole mitään sopimuksia (vaikka todellisuudessa pitäis olla) ja renkaspaketin hinta asennettuna oli 450€
- Ajoin Suomenojan Euromasterille, jossa Euromasterin sivuston mukaan on moottoripyörän renkaita ja asennuspalvelu. Paikanpäällä "myyjä" ei ainakaan omannut asiakaspalvelu -taitoja (ei edes ihan pieniäkään), piikittelevästi ja vihaisen oloisesti kertoi että ei heillä ole mitään moottoripyörän renkaita, ne tarvitsee aivan erilaiset työkalut (no aijaaa??!).
- Snadisti hattuuntuneena katoin Google Mapsista seuraavan Euromasterin sijainnin ja numeron (Odilampi, minne oli suositeltukkin aikasemmin yhden Riderssin toimesta). Pirautin heille ja päästiin puhelimitse hintaan 360€. Sovittiin että menen maanantaina 14.05.2012 käymään siellä kun joku isompi herra ("Pekkanen"?) on paikanpäällä, hän voi tehdä vielä tiukemman tarjouksen. No minähän kävin, toiveena oli jo saada renkaat samantien alle.
Reissu oli joissain määrin hyödyllinen, päästiin hintaan 320€, mutta aikoja ei sille päivää enää ollut. Joten sovimme että tulen tiistaina 15.05.2012 uudelleen, klo 13. Mietin vielä että kerkeän varmasti aamun lekuri käynniltä tuonne, lekuri klo 08 ja tuo klo 13 (kirjoitin vielä kännykkään ylös). Matkaahan kämpiltä Odilammelle on rapiat 30km, 60km siis meni jo siinä, sekä about 2h.
- Tänään 15.05.2012 kävin aamulla lekurissa, sitte Ruoholahdessa ukkia morjenstamassa. Lähdin klo 12 ajamaan Odilammelle ja saavuin sinne noin 12:55. Sisällä oli vanhempi äijä jolla oli myös varsin erikoinen käsitys asiakaspalvelusta ja käyttäytymisestä. Piikittelevästi, ärtyneenä ja itsestään selvyytenä kertoi minulle, että "nii Pekkanen vai? Se lähti yhdeltätoista jo mökille ja tulee ens maanantaina takasin, ei voi mitään.."
Keskustelu tänään Odilammella meni suurinpiirtein näin:
Minä: "Moro! Oli aika varattu Asikaisen nimellä..
Myyjä: "Höhö mikä aika??" (vihaisella ja ärtyneellä äänensävyllä, anteeksi etten tienny äijien tulevan yhä kivikaudella ja että eivät osaa nimellä kaivaa tiskillä olevasta varaus nipusta mun lappua (johon se "Pekkanen"(?) eilen sen lapun jätti, tai hakea siltä peeeceeeltä)
Minä: Moottoripyörän, ton Hondan (osotin ikkunasta ulos) renkaanvaihtoon, oli sovittu että tuun tänään klo 13".
Myyjä: Nii Pekkaselle vai?? (katto ku halpaa makkaraa ja tuntui hermostuvan vielä enemmän)
Minä: Joo Pekkanen se tais olla..
Myyjä: Se lähti yhdeltätoista jo mökille, tulee maanantaina takasin. Ei voi mitään..
Minä: Lähti mökille.. just just..
Myyjä: Joo, se tekee ite noi moottoripyörän renkaanvaihdot, ei voi mitään..
Minä: Justjust.. justjust.. ei voi mitään, katellaa, moro!
Rupes kiehuu sen verta rankasti että oli pakko poistua.
Saa nähä mihin diiliin päästään, mutta sillä lähdetään että Michelinit alle ilmaseks. Niin paskaa palvelua ollu nyt. Yhteensä 4 tuntia ja 150km kuluttanut tän asian hoitamiseen. Plus tää aika kun kirjotin tätä ja soitin ton puhelun, eli lasketaan nyt vaikka 5 tuntia
Katotaan jos herra aluepäällikkö mikälie vaikka tän viikon aikana jaksais soitella, Honda seisoo nyt sit tallissa kun ei ihan kauheesti viitti noilla renkailla enää ajella.