Kirjoittaja Aihe: OTTAA PATTIIN!!!!!  (Luettu 1412405 kertaa)

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3175 : 14 Maaliskuu, 2013, 11:19:23 »
BMW

Tää ois ollut helppo arvata, tosin sitä vähän ihmettelen, että miten BMW ajoi oikeaa kaistaa???  ;D

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3176 : 14 Maaliskuu, 2013, 11:53:05 »
Tää ois ollut helppo arvata, tosin sitä vähän ihmettelen, että miten BMW ajoi oikeaa kaistaa???  ;D

Samaa ihmettelin itekin!? Me BMW kuljettajat ajetaan AINA vasenta kaistaa kun se on vaan mahdollista.. ;)

Toi vetoketju systeemi on ideana todella hyvä, mutta sen toiminta edellyttäisi että kaikki osaisi kiihdyttää siinä rampilla ja sovittaa sen oman nopeutensa siihen muuhun liikenteeseen. Ainakin täällä Kotkassa on tapana että lirutellaan 40km/h:ta sinne rampin päähän ja vähän niinkuin jäädään odottelemaan että jos joku tekisi tilaa. Mä oon ehkä Mu*l**u BMW-kuski, mutta en oikeastaan koskaan tee tilaa rampilta moottoritielle tulijoille. En vaihda kaistaa, en jarruta, enkä kiihdytä. Se on sen liittyjän vastuulla saada se auto sieltä rampilta motarille turvallisesti.

PS. Tietenkin osaan toimia tilanteen mukaan ja tarvittaessa myös antaa sitä tilaa. Yleensä tosin pidän sen verran turvaväliä (jos nyt satun jostain syystä ajamaan oikeaa kaistaa) että jos siihen mun eteen ei saa sitä omaa koslaa kiihdytettyä, niin voi voi...
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2013, 11:59:24 kirjoittanut TuukkaJK »
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3177 : 14 Maaliskuu, 2013, 11:55:37 »
Ite oisin kans veikannu bmw.. tai audi.
Itsekkään en koskaan anna tietä liittyjille kuin pakko tilanteessa, tuosta tien antamisesta saa poliisi setä kirjoittaa jopa sakon... katsokoon liittyjä kolonsa  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa piropirkka

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3178 : 14 Maaliskuu, 2013, 12:18:54 »
tuosta tien antamisesta saa poliisi setä kirjoittaa jopa sakon...

Kysehän oli etäisyyden pitämisestä vakiona tai sen kasvattamisesta edellä ajavaan autoon, ei kaistan vaihtamisesta, joka on kiellettyä.

En vaihda kaistaa, en jarruta, enkä kiihdytä. Se on sen liittyjän vastuulla saada se auto sieltä rampilta motarille turvallisesti... Yleensä tosin pidän sen verran turvaväliä...

Jep, kyllä siellä kiihdystyskaistalla on se kolmio. Homma toimii, kun ajetaan sitä samaa vauhtia ja pidetään oma toiminta ennakoitavana, tai ainakin pitäisi toimia. Nostan toki jalan kaasulta, jos auto on liittymässä pitämääni turvaväliin, mutta jarruttamaan tai väistelemään en ala (ellei ole aivan pakko), eikä kenenkään pidäkään alkaa.

Joillekin on vain uskomattoman vaikea saada sitä omaa vauhtiaan liikennevirtaan sopivaksi ja se on heidän ongelmansa. Joko katsotaan vierellä ajavalta autolta se nopeus, sovitetaan oma nopeus samaan vauhtiin ja sitten kaistan päässä ihmetellään, kun se perhanan toinen auto on ihmeellisesti edelleen juuri siinä kyljen kohdalla. ::) Tai sitten se toinen yleinen ongelma - ei uskalleta katsoa samalla sivulle/takaviistoon, kun ajetaan eteenpäin... Juuri samat jantterit ajaa 100km/h risteykseen, jarruttaa voimakkaasti lähes pysähdyksiin ja vasta sen jälkeen alkaavat katsoa sivulle, josko sieltä tulisi joku, vaikka näkyvyyden puolesta olis voinu kahtoa tilanteen 200metriä aikaisemmin.

Ite ainakin alkaa tähystää sitä "omaa koloa" liikennevirrasta siitä alkaen, kun toinen kaista alkaa näkyä rampilta, paljon ennen varsinaisen kiihdystyskaistan alkua siis.
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2013, 12:21:04 kirjoittanut piropirkka »
The fact that you breathe doesn't mean you're alive.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3179 : 14 Maaliskuu, 2013, 12:39:25 »
Koittakaas pahuuttaan vetää sieltä rampilta motarille semmoisella autolla joka ei kiihdy, esim. joku vanha diiselipaku.
Minkälaisia ilmeitä tai merkkejä tulee kanssa autoilijoilta  :D

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3180 : 14 Maaliskuu, 2013, 12:50:00 »

Juuri näinhän sen pitäisi mennä:
- Liittyvä auto sovittaa nopeuden samaksi kuin isommalla tiellä
- Aletaan tähyilemään omaa koloa heti kun siihen on mahdollisuus
- Hakeudutaan oikealle kohtaa ja sen jälkeen vilkku kertoo että pian vaihdetaan kaistaa
- Iso turvallisuus riski on jos nopeuserot pääsevät kasvamaan suuriksi. Toinen ongelma ovat vaikeat liittymät ja talvi. (esimerkkinä vaikeasta liittymästä on kiihdytyskaistalla oleva risteävää bussi liikenne kun lähdetään Turun motarilta Kehä I länteen. Eli pitäisi kiihdyttää, mutta edessä saattaakin olla Heavy Metallia)

Ruuhkatilanteessa muutama täsmennys vaikkakin periaate täysin sama (valittamani tilanne oli juuri tällainen):
- Tilanne kun on se että molemmat kaistat ryömii ja koko ajan on käytönnössä molemmilla kaistoilla loputon jono
- Edelleen vauhti samaksi (jos ruuhka antaa periksi) viereisen kaistan kanssa ja kiihdytyskaistalla hakeudutaan jo siihen omaan kohtaan.
- Vetoketjuperiaatteella liittyminen, jolloin molemmilla kaistoilla on sama prioriteetti
   * Ei kahta autoa yhteen väliin tai tyhjiä välejä
   * Tällöin liikenne menee sujuvasti eteenpäin ja ennalta-arvattavaa kaikille
- kannattaa huomioida että auton pysähtyminen on kertautunut 150 metrin päässä taaempana aika isoksi jojoiluksi. Joten pitkässä juoksussa tasaisesti liikkuva jono ilman nykimisiä vetää paljon enemmän liikennettä.
   * Isommalla kaistalla ei siis anneta ylikohteliaasti tilaa kolmelle liittyvälle autolle ja tällätavalla aiheuteta jonossa jojoilua kilometrin matkalla.

Itse tulee annettua tilaa tilanteissa jossa ei ole ruuhkaa ja molemmat motarin kaistat ovat vapaana ja joku liittyy liikenteeseen.

-

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3181 : 14 Maaliskuu, 2013, 12:57:32 »
Tässähän on tosiaan kaksi erilaista tilannetta. Ruuhkassa vetoketju on yleensä toimiva, mutta seassa on niitä sankareita, jotka yrittävät kuroa sen edessään olevan välin äkkiä umpeen heti, kun huomaavat että naapurikaistalta liittyjä laittaa vilkun päälle.

Normaaliliikenteesä on kiihdytyskaistaa ajavan velvollisuus katsoa sopiva väli ja sovittaa se oman nopeutensa muiden vauhtiin. Jos siinä vieressä ajoradalla aletaan kiihdyttelemään ja jarruttelemaan yllättävästi, niin se vaan sotkee pelin. Sopivasti kaasupoljinta keventämällä voi  kyllä useasti antaa ihan järkevästikin tilaa jossain tilanteissa.

Oman empiirisen kokemuksen perusteella mitä kauemmaksi pkseudusta ajaa sitä huonommin keskimäärin kiihdytyskaistaa osataan käyttää. Näkee näitä kiihdytyskaistan loppuun parkkeeraamisia ja muita jänniä ratkaisuja. Ajele siinä sitten perässä ja koita liittyä liikenteen sekaan, kun edessä oleva jarruttelee ja lopulta pysähtyy. Periaatteessa sitähän ei saisi ohittaakaan, varsinkaan, jos vilkku on päällä.

Yksi hauska tapaus sattui joitain vuosia sitten Lahden kohdalla motarilla, kun ajelin silloin tällöin täysperävaunulla keikkaa. Nokka kohti Helsinkiä ja vakionopeudensäädin siinä 85 km/h paikkeilla. Aurinkoinen aamupäivä, eikä ketään samaan suuntaan ajavaa näkökentässä, kunnes Lahden rampista tulee pakettiauto. Pappa ajelee siinä vitollansa (lippalakki päässä, ylläri) tasan samaa vauhtia kuin minä ja sattuu kiihdytyskaistalla ihan rinnalle. No, kiihdytyskaista loppuu, mutta äijä on ilmeisen tyytyväinen omaan ajolinjaansa ja jatkaa matkaansa pientareella. Siinä se köröttelee kärryn rinnalla ainakin kilsan jos toisenkin. Mä ihmettelen hymyillen peilistä ja pidän oman linjan kaistan vasemmassa laidassa, etten vahingossa heilauta mersua kärryllä penkan puolelle. Sitten äijä kyllästyy. Jää ensin taakse ja sitten kiihdyttää vasemmalta ohi about 120 lasissa ja fingeri pystyssä. Yleensä oon vilauttanut noille sormettajille vastatervehdykseksi littipeukkua hymyn kera, mutta tällä kertaa veti kyl hiljaseks.

Noin yleensä ei ole kyllä isonkaan auton kanssa ollut vaikeuksia liittyä, vaikka vauhtia ei läheskään aina saa lähellekään muitten nopeutta. Ehkä se on koko, mikä puhuu, mutta kun laittaa vilkun päälle ja tehostekeinona pikku hiljaa valuttaa naapurikaistalle, niin aina sieltä se oma rako löytyy, ruuhkassakin..
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3182 : 14 Maaliskuu, 2013, 13:51:03 »
Kysehän oli etäisyyden pitämisestä vakiona tai sen kasvattamisesta edellä ajavaan autoon, ei kaistan vaihtamisesta, joka on kiellettyä.
Niin oli?
Kyllähän tuolla kaistan vaihtelukin mainittiin niin sillä mainitsin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3183 : 14 Maaliskuu, 2013, 15:00:03 »
Ja kannattaa muistaa, suomalaiset ovat omasta mielestään keskimääräistä parempia kuskeja ;)  Hyvää juttua kaksinaamaisesta liikennekulttuurista: http://www.ts.fi/mielipiteet/kolumnit/446957/Talla+pohjaan

Oman empiirisen kokemuksen perusteella mitä kauemmaksi pkseudusta ajaa sitä huonommin keskimäärin kiihdytyskaistaa osataan käyttää
Epäilemättä, mutta toisaalta tuossa pätee myös se, että mitä kauemmaksi pk-seudusta mennään, sen lyhemmäksi ja jyrkemmiksi kiihdytyskaistat käyvät. Suosittelen kokeilemaan sillä 40t vehkeellä kiihdytystä Oulusta Poikkimaantieltä ihan sama kumpaan suuntaan 4-tielle. Tehokkaalla vehkeellä voit saada 50-60 lasiin kun kaista loppuu jos uskallat ajaa 90 asteen kurvin ramppiin vauhdilla.  ::)  (en aja rekkaa, mutta olen tilanteen liian monesti todistanut)

Suosittelen kokeilemaan "vetoketjua" asuntovaunun kanssa. Sekös saa kanssa-autoilijat näkemään punaista ja antamaan kaikenmaailman käsi- ja äänimerkkejä (tässä ei ole kyse siitä että tulisin eri vauhdilla jonon kanssa vaa juurikin tuosta ensimmäisessä postissa mainitusta tilanteesta). Ja pahenee mitä lähemmäs pk-seutua tullaan  ;D
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2013, 15:48:59 kirjoittanut Xen »

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3184 : 14 Maaliskuu, 2013, 15:15:10 »
Oman empiirisen kokemuksen perusteella mitä kauemmaksi pkseudusta ajaa sitä huonommin keskimäärin kiihdytyskaistaa osataan käyttää.
Jaa... viime aikoina kehä I:llä näyttäisi olevan kiihdytyskaistojen sijasta ylimääräisiä ohituskaistoja aina liittymissä ja niissä melko kaistoja autoilijoita.  :)

Nää täällä pkseudulla mun mielestä sen paremmin osaa. Samanlaista kiilailua ja sulkemista kuin muualla, sekä juuri tuollaista taksi-, bussikaistojen ja liittymien läpiajoja harrastavia kuskeja on oikke pirusti. Hankkisivat mukavampia autoja, jotta viihtysivät niissä, eikä tarttis rymytä ruuhkassa. Sanoo mu**ku audimies. =)

Ja topikkiin: Jarrulevyjen uusinta johti satuloiden uusintaan. Saksalaiset romut kestä näköjään mitään (11v). :D

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3185 : 14 Maaliskuu, 2013, 15:48:11 »
Epäilemättä, mutta toisaalta tuossa pätee myös se, että mitä kauemmaksi pk-seudusta mennään, sen lyhemmäksi ja jyrkemmiksi kiihdytyskaistat käyvät. Suosittelen kokeilemaan sillä 40t vehkeellä kiihdytystä Oulusta Poikkimaantieltä ihan sama kumpaan suuntaan. Tehokkaalla vehkeellä voit saada 50-60 lasiin kun kaista loppuu jos uskallat ajaa 90 asteen kurvin ramppiin vauhdilla.  ::)  (en aja rekkaa, mutta olen tilanteen liian monesti todistanut)

Mä vähän odotinkin, että just tuo lause poimitaan :) Mutta joo ihan henkilöautonäkulmasta mainittu ja tarkotin lähinnä näitä kaikkia omituisia ennalta-arvaamattomia jarrutteluja yms. sinänsä tahattomia kikkailuja. Tahalliset kiilailut sun muu herrasmiesmeininki on sitten eri juttu ja varmaan ihan suhteessa liikenteen määrään.

Suosittelen kokeilemaan "vetoketjua" asuntovaunun kanssa. Sekös saa kanssa-autoilijat näkemään punaista ja antamaan kaikenmaailman käsi- ja äänimerkkejä (tässä ei ole kyse siitä että tulisin eri vauhdilla jonon kanssa vaa juurikin tuosta ensimmäisessä postissa mainitusta tilanteesta). Ja pahenee mitä lähemmäs pk-seutua tullaan  ;D

Vaunuakin tullut muutamaan otteeseen vedettyä ja ehkäpä enemmän joutunut tosiaan käyttämään sitä kyynärpäätaktiikkaa vilkun lisäksi. Mutta pätee ihan ympäri Suomea, että vaikka painat sitä satasta muiden mukana, niin ihmeen moni kanssa-autoilija löytää sen pienen mikkoalatalon sisältään heti vaunun nähdessään. Rystyset vaalenee, järki sumenee ja eteen pitää päästä, vaikka siihen se kiire sitten yleensä jääkin.  8)
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3186 : 14 Maaliskuu, 2013, 16:02:01 »

Ruuhkatilanteessa muutama täsmennys vaikkakin periaate täysin sama (valittamani tilanne oli juuri tällainen):
- Tilanne kun on se että molemmat kaistat ryömii ja koko ajan on käytönnössä molemmilla kaistoilla loputon jono
- Edelleen vauhti samaksi (jos ruuhka antaa periksi) viereisen kaistan kanssa ja kiihdytyskaistalla hakeudutaan jo siihen omaan kohtaan.
- Vetoketjuperiaatteella liittyminen, jolloin molemmilla kaistoilla on sama prioriteetti
   * Ei kahta autoa yhteen väliin tai tyhjiä välejä
   * Tällöin liikenne menee sujuvasti eteenpäin ja ennalta-arvattavaa kaikille
- kannattaa huomioida että auton pysähtyminen on kertautunut 150 metrin päässä taaempana aika isoksi jojoiluksi. Joten pitkässä juoksussa tasaisesti liikkuva jono ilman nykimisiä vetää paljon enemmän liikennettä.
   * Isommalla kaistalla ei siis anneta ylikohteliaasti tilaa kolmelle liittyvälle autolle ja tällätavalla aiheuteta jonossa jojoilua kilometrin matkalla.

Itse tulee annettua tilaa tilanteissa jossa ei ole ruuhkaa ja molemmat motarin kaistat ovat vapaana ja joku liittyy liikenteeseen.
-

Itse oon ollut jo parikymmentä vuotta tuon vetoketju-teorian kannalla, mutta vain ruuhkassa ja mateluvauhdissa. Annan joskus kahden auton tulla eteeni, mutta oma periaatteeni on, että vain yksi auto. Samoin esim. jos joku haluaa vaihtaa kaistaa esim. Hesan Sörnäisten rantatiellä, jossa on kolme kaistaa (oli se sitten henkilöauto, linja-auto tai rekka), niin vilautan muutaman kerran pitkiä valoja ja saa toinen vapaasti vaihtaa kaistaa.  Kun sais kuskeille tän vetoketjuilmiön "myytyä", niin homma skulaisi paljon paremmin. Itse en keskaria näytä, eikä montaa kertaa nykyään oo mullekaan moista tehty.
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3187 : 14 Maaliskuu, 2013, 17:02:41 »
Ennen kaikkea se vilkku, itse voin hyvinkin antaa tilaa liittyvälle autoilijalle jos hän ilmoittaa hyvissä ajoin vilkulla, että on tulossa siihen tielle. Eipä tuo nyt suuri temppu ole. Toki yleensä mene vastoin lakia että vaihdan kaistaa. Kun vakkari päällä tulee kuitenki ajettua.


Itsekkin nyt tällä viikolla joutunut suhaamaan Espoosta Turkuun ja vetoketju on ollut kahdallani suht toimiva ja hyvä systeemi.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3188 : 14 Maaliskuu, 2013, 18:32:29 »
Ruuhkassa: Päästän aina yhden auton vetoketjussa ja myös otan paikkani ruuhkavetoketjussa rauhallisesti vilkku päällä. Kyllä siellä se kolo jonossa pysyy/syntyy  kun tulee alle 3k€ likaisella lommoisella autolla päättäväisesti sitä kiiltävää liisingrassia kohti sen näköisenä että bluffit katotaan :)

Ja vauhtiliittymissä tulen oikeastaan vilkku päällä jo viimeiseen mutkaan, auttaa paljon.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3189 : 14 Maaliskuu, 2013, 19:00:01 »
Eikös tämä ollutkaan Oululainen erikoisuus ettei kiihdytyskaistalla uskalleta edes kesäkelillä ottaa yli kuudenkympin pohjia. Ei auta iso bemari, audi tai mersu, ihan sama mikä auto on alla mutta suurin osa ei saa sitä kiihtymään sitten millään rampin matkalla edes kesällä. Sitten vedetään heti kun vaan mahdollista liikenteen sekaan ikään kuin moottoritiellä ajavilla olis kolmio ja väistämisvelvollisuus.

Toinen Oulun spesiaali on liikkennevaloista lähtö. Näyttää että täällä pitäis kieltää manuaalilaatikot kokonaan. Parhaimmillaan ruuhkassa vihreä  on jo vaihtunut takaisin punaiseksi, eikä vielä ole auto edessä liikahtanut. Missähän se vaihdekeppi oli, pitikö painaa kytkintä samalla, katotaanpa manuaalista miten se tehdään, oho, meni jo punaiseksi, odotellaan, kyllä se taas kohta vihreäksi vaihtuu.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3190 : 14 Maaliskuu, 2013, 20:08:48 »
Back to topic by me! Sainpa ne savut tulemaan kopuprojektista, kun vaan kovasti yritti! PE#%&#E   >:(

Mikähän nyt meni vikaan. Olin varma että kaikki oli kytketty niinkuin pitääkin ja sitten olikin tupa täynnä savua.  :(
Nyt kyllä syö miestä ja varmasti oma kämmi niinkuin tavallista, mutta harmi ku ei tiedä mikä meni perseelleen.

Eli Ygen ohjelmointi menossa. Kytkin säätimeen ohjelmointikortin, tonen johto kortista brainin throtle kanavaan, kytkin eka akun josta becille virta sieltä 5V ja kaikki käynnistyi niinkuin pitääkin myös ohjelmointi kortti heräsi, kytkin toisen akun silloin virtaa myös ygelle ja poks sanoi ohjelmointi kortti ja sen johto suli oikein nätisti. myös ygen ohjelmointi johto kärähti aika hyvin ja kuka tietää menikö ygekin siinä samalla sitten.

Muutenkin mun ominaistuoksu alkaa olla tuo ihana sähkösavu... Eilen taistelin työrintamalla yhden pesukatusysteemin kanssa lähestulkoon koko päivän ja ihmettelin kaikkia ihmeellyksiä mitä siellä oli automaatioon tehty ja missä oli oikaistu asennuksissa ja niin edelleen. Yhtä ohjauskeskuksen piirikorttia vaihtaessa/tutkiessa otin kaksi (2) sähköiskua näpeille. KYLLLÄ KAKSI!  :o  Samaan keskukseen oli onnistuttu sössimään sulake merkinnät, oli vierasta ohjausjännitettä ja yms. NIIN oli jo mennä hermot!

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3191 : 14 Maaliskuu, 2013, 20:30:32 »
Eikös tämä ollutkaan Oululainen erikoisuus ettei kiihdytyskaistalla uskalleta edes kesäkelillä ottaa yli kuudenkympin pohjia. Ei auta iso bemari, audi tai mersu, ihan sama mikä auto on alla mutta suurin osa ei saa sitä kiihtymään sitten millään rampin matkalla edes kesällä. Sitten vedetään heti kun vaan mahdollista liikenteen sekaan ikään kuin moottoritiellä ajavilla olis kolmio ja väistämisvelvollisuus.

Toinen Oulun spesiaali on liikkennevaloista lähtö. Näyttää että täällä pitäis kieltää manuaalilaatikot kokonaan. Parhaimmillaan ruuhkassa vihreä  on jo vaihtunut takaisin punaiseksi, eikä vielä ole auto edessä liikahtanut. Missähän se vaihdekeppi oli, pitikö painaa kytkintä samalla, katotaanpa manuaalista miten se tehdään, oho, meni jo punaiseksi, odotellaan, kyllä se taas kohta vihreäksi vaihtuu.

Itse lähden valoista heti ja ripeästi kun vaihtuvat vihreäksi. Sinne yleensä jää taakseni kaikki muut.
Kun saan vauhdin rajoituksen mukaiseksi, niin moni porhaltaa ohi ja lujaa.... No annan niiden mennä ihan rauhassa ohi  8) EVVK !
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3192 : 14 Maaliskuu, 2013, 20:42:08 »
Ygen ohjelmointi menossa. Kytkin säätimeen ohjelmointikortin, tonen johto kortista brainin throtle kanavaan, kytkin eka akun josta becille virta sieltä 5V ja kaikki käynnistyi niinkuin pitääkin myös ohjelmointi kortti heräsi, kytkin toisen akun silloin virtaa myös ygelle ja poks sanoi ohjelmointi kortti ja sen johto suli oikein nätisti. myös ygen ohjelmointi johto kärähti aika hyvin ja kuka tietää menikö ygekin siinä samalla sitten.

Olihan molemmissa johdoissa jotka laitoit korttiin kiinni ruskea johto oikeassa laidassa? Kytkin juuri omani samalla tavalla ja näytti toimivan. Tosin virtaa ei antanut Quasar vaan Scorpion Backup Guard.

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3193 : 14 Maaliskuu, 2013, 21:36:16 »
Olihan molemmissa johdoissa jotka laitoit korttiin kiinni ruskea johto oikeassa laidassa? Kytkin juuri omani samalla tavalla ja näytti toimivan. Tosin virtaa ei antanut Quasar vaan Scorpion Backup Guard.

Juu ruskea oli oikeassa laidassa ja se toimi jo ennenkuin kytkin tuon toisenkin akun.  No Ygeen vielä ainakin syttyi keltainen ledi, kun kokeilin, niin ei se ihan kuollut vielä ole. Uusi ohjelmointikortin johto siihen on pakko vaihtaa ja tilasin uuden ProgCardin, ennenkuin voi kokeilla seuraavan kerran. Braini, servot ja bec näyttäis toimivan kanssa. Harmittaa kyllä, kun vähän meinasin että tää ois ollut viikonloppuna kokeilukunnossa. Ladilta on mennyt viimeaikoina se runsas viikko tavarantulossa.

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3194 : 14 Maaliskuu, 2013, 22:08:15 »
Ettei bec nyt vaan ole kytketty siihen "ylempään" akkuun? :(
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3195 : 14 Maaliskuu, 2013, 22:32:10 »
Mulla kyrsii ne tyypit jotka punaisissa valuttelee autoaan eteenpäin. Mitä ihmeen järkeä siinä on?
Olis edes alamäki ja vähän jarrua löysätessä lähtis.
Mutte kun ei. Pitää oiken kunnolla kytkintä nostaa ja muka lähteä liikkeelle. Vaikka punaset palaa ja poikkeavaa liikennettä menee tuutin täydeltä. Aivan kun ne valot vaihtuis yhtään nopeammin.
Ja sitten kun ne vaihtuu nii just nää kuskit on ne jotka lähtee viimesenä liikkeelle.
Voi hyvää päivää.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Re: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3196 : 14 Maaliskuu, 2013, 22:34:18 »
Ettei bec nyt vaan ole kytketty siihen "ylempään" akkuun? :(

Sori, mutta nyt en ihan ymmärrä...  :-[
 Flukella mittailessa ainakin kaikki virtapuollella ok. 22.7V becille ja ulos 5.2V

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Re: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3197 : 14 Maaliskuu, 2013, 22:36:04 »
Sori, mutta nyt en ihan ymmärrä...  :-[
 Flukella mittailessa ainakin kaikki virtapuollella ok. 22.7V becille ja ulos 5.2V

Kertaakaan et ollut sitä ProgCardia käyttänyt? Eli saattoi sekin olla viallinen.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: Vs: Re: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3198 : 15 Maaliskuu, 2013, 00:43:26 »
Sori, mutta nyt en ihan ymmärrä...  :-[
 Flukella mittailessa ainakin kaikki virtapuollella ok. 22.7V becille ja ulos 5.2V
onko toi 12s? Jos joo niin onko becin maa nopatin maassa? Yleinen virhe on kytkeä se siihen "ylempään" akkuun jolloin molemmat akut kytkiessä savu nousee koska nopari ja bec on yhteydessä mutta niiden maiden välillä onkin 22.2v eli oikosulku joka etsii heikoimman lenkin. Nyt se sun heikko lenkki on se ohjelmointikortti joka oli se heikoin lenkki.

Toi olis mun veikkaus
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #3199 : 15 Maaliskuu, 2013, 16:43:02 »
Post...Itella:

Seurannan mukaan paketti oli luovutettu jo eilen enkä edes ollut saanut SmartPost-lokerokoodia, ei muuta kun aspasta kyselemään. Kattelin että kas tossahan on joku online-aspa, hyvä, ei tartte soitella, tarina menee näin:

Online-aspa: Juu soita tuota tonne puhelin-aspaan, siellä ne voi auttaa.
Puhelin-aspa: Juu soita tuota tonne SmartPost-aspaan, siellä ne voi auttaa.
Smartpost-aspa: Juu järjestelmässä on ollu jotain häiriöitä, kyllä se sun paketti pitäis vielä siellä lokerossa olla, mä lähetän sulle koodin manuaalisesti.

Niin, ja tottakai sain maksaa siitä lystistä että sain jonottaa puhelin-aspaan, kyllä on mukavaa olla Post...Itellan asiakas!

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
7122 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Helmikuu, 2009, 12:20:03
kirjoittanut Viljo
12 Vastauksia
7488 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2009, 16:57:31
kirjoittanut XciD
29 Vastauksia
15860 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Lokakuu, 2011, 10:28:07
kirjoittanut elvis
21 Vastauksia
9299 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2015, 23:19:32
kirjoittanut madog2mad