Kreikka.
En todellakaan ole mikään aiheen asiantuntija, asioiden seuraaminen tapahtuu usein vain otsikot lukemalla, minulla ei ole mitään puoluekantaa, olen kannattanut EU:ta ja tykännyt eurosta (ihan vaan koska esim. pikkuyksityiskohtana kopuosien hinnat on samassa valuutassa kuin Suomessa

).
Tämä Kreikan homma vaan alkaa mutkistua lisää ja vaikuttaa koko ajan myös meidän asioihimme täällä Suomessa.
Näytti jo siltä että tilanne on parempi, näin kuvittelin, koska otsikoita Kreikasta ei juuri ollut. Mutta nyt taas uutisten perusteella vaikuttaa huonommalta.
En ymmärrä seuraavia juttuja:
-Miten yhden pienehkön euromaan sählääminen vaikuttaa kokonaisuuteen näin paljon? Joku Saksa olisi eri juttu.
-Miksi ei vaan anneta Kreikan erota eurosta? Minun puolestani menköön. Mutta ero aiheuttaisi luultavasti vaikka mitä ongelmia, myös meille.
-Pääsivät tilastoja väärentämällä euromaaksi. Jos yksityinen henkilö tekisi saman tyyppisen vedätyksen, niin kyseessä olisi petos tai mikä lie koijaus ja rangaistus tulisi... Omituista on se, että myös me joudumme jotenkin hoitamaan toisen maan tekemiä kusetuksia.
Kreikan juttuun liittyy surkuhupaisia yksityiskohtia. Näitä nyt ihan tarkasti muista, mutta idea tullee selväksi:
-Eläkeikä saattoi olla jotain 50 (vai 55?) v. joillain valtion virkamiehillä

-Palkat olivat h----tin hyvät julkisella sektorilla
-Eläkkeitä maksettiin kuolleille henkilöille

-Jollain saarella kaikki asukkaat olivat muka sokeita ja saivat vammaistukea

Kun kokonaisuus muodostui tällaisista jutuista, niin ei ihme, että päin p----ttä meni.
Tällaista vaan mulla tässä loppiaisena.