Juu Kia käyny nyt kans nyrkkipajalla viimesimmässä määräaikaishuollossa ja kaikki on toiminu kivasti. Sen vuoden ton Deltan kanssa sai vääntää ja lukuisia kertoja pidettiin hulluna kun selittelin ulinasta mitä kukaan muu ei kuule. Näin se vaan menee että oman auton äänet kyllä tunnistaa ja jos siellä on joku uusi ääni niin se kyllä särähtää ainakin itellä korvaan ihan samantien. Ymmärrän että niillä käy niitä hullujakin jotka kuulee ihan mitä sattuu ja ihmettelee miksi jarrut tuntuu oudolta, kun ei ole levyjäkään enää jälellä. Mut jumaleissön jos vuoden joutuu vääntää yksinkertasesta asiasta.
Mut mähä vaan kuulin omiani ja kaikki on ihan normaalia. Jännästi vuoden väännön jälkeen sai uuden askin ja ääni katos ja siirty siihen toiseen Optimaan mikä luovutti oman askinsa mulle.
Kovasti vielä väittivät että "se on vaan uudenkarhee, kuluu ne rattaat ajanmyötä ja asettuu".
Jännä ettei tässä uudessa askissa ole moista ääntä kuulunu, sillä on nyt ajettu 25tkm mun käytössä ilman mitään ongelmaa.
Toi ohjaustehostinhan tossa kyrsii edelleen. Kesäkuun Ranskan reissulla (baltian kautta ranskaan) se toimi ku unelma. Puolivälissä saksaa takertelu vaan katosi. Ei väännä vastaan, ei askella, palauttaa, pelittää. Pitäs vaan vissiin ajaa useemmin yli 200km/h. Nyt pikkuhiljaa kun se takertelu on palautunu taas. Ajjaa mutkaan niin voi päästää ratista irti, pysyy kulmassa, jos haluaa suoristaa niin saa vääntää väkisin. Eli ei palauta, ei ees pyytämällä vaan vääntämällä. Paska mikä paska.
Ameriikan mantereella ne on ajanu noita ulos jo ton takia. Ison maan foorumeilla ollu nyt puhetta kun sinne on Kialta tullu jonkusortin päivitys mikä muuttaa tehostimen toimintaa, joku service action tmv.
Suomessa ei asiasta ole mitään tietoa eikä myönnetä mitään.
Ameriikan Optimoissa on myös kaksi eri asetusta tehostimelle, joita porukka on käyny liikkeessä töpselin kautta muuttamassa ja on helpottanu. Mitä sanoo Delta: "ei ole mitään asetuksia tai säätöjä tehostimelle". Aha.
Tosin kun mulla oli 2014 facelift malli sijarina niin huomasin että ohjauksessa on eroa ku yö ja päivä. Deltan kanta "ihan samat on, samat palikat, faceliftattu vaan vähä puskuria". Sittenku olisin ehdotellu että no aletaas vaihtaa palikkaa tohon pyörien ja ratin väliin sitte tommosesta 2014 yksilöstä nii saadaan toimimaan niin yhtäkkiä selviskin että 2014 mallissa on täysin erilaiset osat siellä, ei yhteensopivia 2013 malliin. Ei voi vaihtaa.
Sillä ne voi antaa 7 vuoden takuun, strategia on asiakkaan väsyttäminen. Sain askin toimimaan, en jaksa vääntää enää tosta tehostimesta. Toimii niin pitkään kun toimii.
Että jos liikenteessä näkyy Optima mikä seilaa kaistalla eestaas niin ei se päissään ole, tehostin vaan kettuilee. Sillä kun ei voi tehdä pientä korjausta.