Kirjoittaja Aihe: OTTAA PATTIIN!!!!!  (Luettu 1412474 kertaa)

Poissa Tyylimylly

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit 142. SIL.Raku.BitchSwamp
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4700 : 08 Marraskuu, 2015, 17:59:05 »
No kerro mikä siinä vanhassa moottorissa oli vikana,kun meni vaihtoon?

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4701 : 08 Marraskuu, 2015, 18:10:43 »
Vai selviskö vikaa ollenkaan. Eihän se selvinny koskaan Kiassakaan mikä vaihelaatikkoa vaivasi.. :D

Poissa Konna

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4702 : 08 Marraskuu, 2015, 19:27:12 »
Toi ohjaustehostinhan tossa kyrsii edelleen. Kesäkuun Ranskan reissulla (baltian kautta ranskaan) se toimi ku unelma. Puolivälissä saksaa takertelu vaan katosi. Ei väännä vastaan, ei askella, palauttaa, pelittää. Pitäs vaan vissiin ajaa useemmin yli 200km/h. Nyt pikkuhiljaa kun se takertelu on palautunu taas. Ajjaa mutkaan niin voi päästää ratista irti, pysyy kulmassa, jos haluaa suoristaa niin saa vääntää väkisin. Eli ei palauta, ei ees pyytämällä vaan vääntämällä. Paska mikä paska.

Ameriikan mantereella ne on ajanu noita ulos jo ton takia. Ison maan foorumeilla ollu nyt puhetta kun sinne on Kialta tullu jonkusortin päivitys mikä muuttaa tehostimen toimintaa, joku service action tmv.
Suomessa ei asiasta ole mitään tietoa eikä myönnetä mitään.
Ameriikan Optimoissa on myös kaksi eri asetusta tehostimelle, joita porukka on käyny liikkeessä töpselin kautta muuttamassa ja on helpottanu. Mitä sanoo Delta: "ei ole mitään asetuksia tai säätöjä tehostimelle". Aha.

Tosin kun mulla oli 2014 facelift malli sijarina niin huomasin että ohjauksessa on eroa ku yö ja päivä. Deltan kanta "ihan samat on, samat palikat, faceliftattu vaan vähä puskuria". Sittenku olisin ehdotellu että no aletaas vaihtaa palikkaa tohon pyörien ja ratin väliin sitte tommosesta 2014 yksilöstä nii saadaan toimimaan niin yhtäkkiä selviskin että 2014 mallissa on täysin erilaiset osat siellä, ei yhteensopivia 2013 malliin. Ei voi vaihtaa.

Sillä ne voi antaa 7 vuoden takuun, strategia on asiakkaan väsyttäminen. Sain askin toimimaan, en jaksa vääntää enää tosta tehostimesta. Toimii niin pitkään kun toimii.

Että jos liikenteessä näkyy Optima mikä seilaa kaistalla eestaas niin ei se päissään ole, tehostin vaan kettuilee. Sillä kun ei voi tehdä pientä korjausta.
En välttämättä tuollaisella uskaltais ajaa.
Minulla meni työajokista (MB kuorma-auto) ohjaustehostin niin oli minulla kuin ajoparillakin onnettomuus lähellä kun yhtäkkiä ohjaus täysin jumiin ja sekunnin kahden päästä vasta antoi ohjauksen takaisin. Onhan toki kyseessä ihan eri kokoluokan laitteet mutta silti. On siinä tehostimessa kauhea voima kuorma-autossa, sitä ei ihminen voita.
Toivottavasti voitat kiistasi tuossa asiassa.
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4703 : 08 Marraskuu, 2015, 19:46:38 »
Kieltämättä välillä tuntuu että ei tossa ole mitään järkeä. Se kun ei ole millään tavalla ennakoitavissa miten se käyttäytyy. Itte jo tiedostaa sen niin osaa ottaa huomioon, mutta eipä tule luovutettua autoa lainaan kenellekkään muulle.

Ehkä tässä talven aikana jaksaa taas ottaa yhteyttä Deltaan. En ole vieläkään saanut sieltä viimesintä huollon kirjausta ja todistusta vaihdetusta laatikosta. Olis kuitenkin auton tulevaisuutta ajatellen ihan hyvä että on laput olemassa siitä että autossa on eri sarjanumeron ja 15tkm vähemmän ajettu laatikko kuin tehtaalta lähtiessä. :D Sekin lappu mulle luvattiin toimittaa, no ei ole näkyny.

Ottaa vaan pattiin kun tekee kellonympäri vuoroja jatkuvalla syötöllä ja harvat vapaapäivät menee rytminkääntöön kun tungettu yön perään aamua jne. Ala tässä sitte vielä ajamaan tota Deltalle ja istumaan siellä puoli päivää. Elämä seisahtuu ilman autoa.

Poissa Konna

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4704 : 08 Marraskuu, 2015, 19:57:18 »
Kieltämättä välillä tuntuu että ei tossa ole mitään järkeä. Se kun ei ole millään tavalla ennakoitavissa miten se käyttäytyy. Itte jo tiedostaa sen niin osaa ottaa huomioon, mutta eipä tule luovutettua autoa lainaan kenellekkään muulle.

Ehkä tässä talven aikana jaksaa taas ottaa yhteyttä Deltaan. En ole vieläkään saanut sieltä viimesintä huollon kirjausta ja todistusta vaihdetusta laatikosta. Olis kuitenkin auton tulevaisuutta ajatellen ihan hyvä että on laput olemassa siitä että autossa on eri sarjanumeron ja 15tkm vähemmän ajettu laatikko kuin tehtaalta lähtiessä. :D Sekin lappu mulle luvattiin toimittaa, no ei ole näkyny.

Ottaa vaan pattiin kun tekee kellonympäri vuoroja jatkuvalla syötöllä ja harvat vapaapäivät menee rytminkääntöön kun tungettu yön perään aamua jne. Ala tässä sitte vielä ajamaan tota Deltalle ja istumaan siellä puoli päivää. Elämä seisahtuu ilman autoa.
Niinhän se tuppaa useimmilla pysähtymään jos auto putoaa pelistä. Nää on kyllä ikäviä juttuja kun laitteet ei toimi. Itselläni oli ja yksi maanantai kappale Toyota joka lähtikin puolen vuoden jälkeen takaisin kiertoon. Oli kyseinen Verso ainoa huono auto mikä kohdalle on sattunut. Mutta kyllä siinä ehti hermo mennä. Tsemppiä!
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa akkuh

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4705 : 09 Marraskuu, 2015, 08:56:21 »
No kerro mikä siinä vanhassa moottorissa oli vikana,kun meni vaihtoon?

Käynnistettäessä ns. kylmää moottoria alkaa siitä kuulua kova metallinen nalkutus ja lähdettäessä liikkeelle ääni kuuluu selvästi sisälle autoon. Muutaman sadanmetrin ajon jälkeen se häviää ja moottori käy kunnolla.
Allaolevasta videosta voi kuulla tuon äänen. Se on tallennuttu iPhonen sanelimella kuljettajan puoleisesta ovesta konepellin ollessa avoinna.



PS. tuon vaivan aiheuttajaa/lähdettä ei vielä tiedetä. Josko se minun tietoon koskaan tuleekaan.


« Viimeksi muokattu: 09 Marraskuu, 2015, 09:05:32 kirjoittanut akkuh »
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

JCA

  • Vieras
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4706 : 09 Marraskuu, 2015, 13:16:34 »
No tuosta! :D Jäätävä kalkatus.

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4707 : 09 Marraskuu, 2015, 16:16:36 »
Jakopäät noista uusista Baijerilaisista menee, merkkiliikkeessä urakalla vaihtavat niitä...ja koko moottoreita.

Ensin suunnittelupuoli suunnittelee mahdollisimman pienikitkaisen, siis hennon, saadaan normikulutusta ja päästöjä alas, seuraavaksi hankintapuoli tilaa halvimmalta valmistajalta kiinasta suurtuotanto-osat...sama ongelma ainakin lähes kaikissa muissakin saksanseisojissa.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4708 : 09 Marraskuu, 2015, 18:38:53 »
VANOS se siellä taitaa kalkattaa, vaatii korjausta/tiivisteiden vaihtoa normaalistikin ennen
150kkm lukemia.





http://www.beisansystems.com/procedures/euro_s50_double_vanos_rattle_procedure.htm
http://www.beisansystems.com/procedures/euro_s50_double_vanos_procedure.htm
« Viimeksi muokattu: 09 Marraskuu, 2015, 18:49:26 kirjoittanut Pohjola »
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4709 : 10 Marraskuu, 2015, 11:53:21 »
Vanos rallattaa lähinnä kuumana, eikä oo noin rivo ääni.
Eikä enää ongelmakaan uudemmissa, oli lähinnä 90-luvun vehkeissä.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4710 : 10 Marraskuu, 2015, 12:15:16 »
Ei taajuuskaan ihan vanokseen sovi mun mielestä.

Eiköhän tuo ihan piston slappia ole. Helmat siellä mukiloi putkia vaan :D

E: tai arvailujahan nää vain on. Purkamati pysty sanomaan...
« Viimeksi muokattu: 10 Marraskuu, 2015, 13:10:32 kirjoittanut Wilikki »

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4711 : 10 Marraskuu, 2015, 14:18:44 »
Jakopäät noista uusista Baijerilaisista menee, merkkiliikkeessä urakalla vaihtavat niitä...ja koko moottoreita.

Ensin suunnittelupuoli suunnittelee mahdollisimman pienikitkaisen, siis hennon, saadaan normikulutusta ja päästöjä alas, seuraavaksi hankintapuoli tilaa halvimmalta valmistajalta kiinasta suurtuotanto-osat...sama ongelma ainakin lähes kaikissa muissakin saksanseisojissa.

Tähän päälle vielä insinöörien taidonnäyte valvetronic oikein kirsikkana kakun päällä :P

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4712 : 10 Joulukuu, 2015, 15:38:38 »
*TTU. Ei mulla muuta.

Hirttää saisi jokaisen, joka on ollut kehittämässä E-Brake systeemiä aka sähköistä käsijarrua. Avensis seisoo pihalla jumissa, kun tietokone sanoo NO (Check Parking Brake System). Sitä valuuttaahan on aina "tarpeeksi" ja menoja ei autolla olisi. *ttu.

Kohta tinttaan tuon paskan vaihtoon ja haen jonkun ajokin, jonka korjaukseen riittää perus työkalupakki ja 10kg hienosäätöleka. ...tana...
Ei menty hakemaan pojalle kirjastokorttia, ei. Eikä taida pojalla olla kyytiä futisharkkoihinkaan...

...ja sateessa seisottu liki tunti kelaamassa "emergency release" ruuvia, jota pitäs pyörittää se 600 kertaa... Ei mitään merkitystä, sama vaikka olisi laulanut tuutulaulua sille ruuville sen 40min ajan.

Korjauslaskua odotellessa tietää mihin ne loputkin rahat menee mitä tilille on saanut joulua varten jemmattua. Ja tuskin riittää edes.

(Ja joo, edelleenkin työttömänä, joten täähän on juuri sopiva aika kaiken puolin...)

 >:(
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4713 : 10 Joulukuu, 2015, 16:02:46 »
*TTU. Ei mulla muuta.

Hirttää saisi jokaisen, joka on ollut kehittämässä E-Brake systeemiä aka sähköistä käsijarrua. Avensis seisoo pihalla jumissa, kun tietokone sanoo NO (Check Parking Brake System). Sitä valuuttaahan on aina "tarpeeksi" ja menoja ei autolla olisi. *ttu.

Kohta tinttaan tuon paskan vaihtoon ja haen jonkun ajokin, jonka korjaukseen riittää perus työkalupakki ja 10kg hienosäätöleka. ...tana...
Ei menty hakemaan pojalle kirjastokorttia, ei. Eikä taida pojalla olla kyytiä futisharkkoihinkaan...

...ja sateessa seisottu liki tunti kelaamassa "emergency release" ruuvia, jota pitäs pyörittää se 600 kertaa... Ei mitään merkitystä, sama vaikka olisi laulanut tuutulaulua sille ruuville sen 40min ajan.

Korjauslaskua odotellessa tietää mihin ne loputkin rahat menee mitä tilille on saanut joulua varten jemmattua. Ja tuskin riittää edes.

(Ja joo, edelleenkin työttömänä, joten täähän on juuri sopiva aika kaiken puolin...)

 >:(
Joo ne on nää Japanilaiset tämmösiä,ainakun valo palaa ni saa lompakkoo raottaa ;D ;D ;D (just iso huolto vetarii,koiranluuta,raidetankoo,yms.......)
Tähän ei sovi ku--> Money is power, power is fame ;D ;D ;D ;D ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4714 : 10 Joulukuu, 2015, 17:28:05 »
Joo ne on nää Japanilaiset tämmösiä,ainakun valo palaa ni saa lompakkoo raottaa ;D ;D ;D (just iso huolto vetarii,koiranluuta,raidetankoo,yms.......)
Tähän ei sovi ku--> Money is power, power is fame ;D ;D ;D ;D ;D

Näin se vähän joo. Oli vähän kielessä pitämistä kun näin tutun automyyjän. joka alkoi heti kehumaan kuinka tammikuussa tulee Hybridi HSD Rav4.... sähköä JEEEE! Nelivetona...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4715 : 10 Joulukuu, 2015, 19:31:52 »
Ei se tietysti tilanteessa paljoa lämmitä, mutta audifoorumilla toistuvasti noidutaan, että auto haistaa tilipäivän... Ja luotettavasta tekniikasta puhuttaessa viitataan aina tojotaan  8)
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4716 : 10 Joulukuu, 2015, 19:37:09 »
Ei se tietysti tilanteessa paljoa lämmitä, mutta audifoorumilla toistuvasti noidutaan, että auto haistaa tilipäivän... Ja luotettavasta tekniikasta puhuttaessa viitataan aina tojotaan  8)

Joo, eipä se. Varsinkaan kun kuulin broidilta (katsastusinssi) että toi boksi on vain noin 700e laaki ja vaatii "vain" koko taka-akseliston pudottamisen irti. *ttu. Kuulemma on tyyppiongelma osassa vuosimalleista tuo boksin korkkaaminen. Muutenhan tuo 2.0 D4D DPF on pomminvarma, ja 160t ajettuna vastaan "sisäänajo" suoritettu...

Ja joo, työttömällä ei ole tilipäivää, ellei ansiosidonnaisen maksupäivää lasketa. Onkin niin helvetisti ylimääräistä...  :-\

Katotaan lunastaako Tojohojo TitaaniTakuu24kk lupauksensa asian tiimoilta vai joutuuko tässä oikeasti ottamaan nyrkkiä pöytään ja noitumaan marmoritiskillä...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4717 : 11 Joulukuu, 2015, 11:17:56 »
Kohta tinttaan tuon paskan vaihtoon ja haen jonkun ajokin, jonka korjaukseen riittää perus työkalupakki ja 10kg hienosäätöleka. ...tana...

Mun mielestä autoilussa pitäis palata juuri tähän, en ymmärrä miksi kaikki ominaisuudet pitää väkisin muuttaa vikaherkäksi :o. Nyt kun autoihin lisätään vielä autopilotit ja 4G yhteydet niin voi vaan odottaa ekaa "drive-away:tä", tai että hakkeri onnistuu kääntämään ratin laitaan motarilla, on nimittäin ilmeisesti kohtuu helppo homma:



Oman 330k ajetun pakun korjaukseen on menny kolmen viime vuoden aikana ykkössatasia, kun kuluvia osia saa muutamalla kympillä, eikä hienoelektroniikka voi pettää, kun sellaista ei ole  :P
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4718 : 11 Joulukuu, 2015, 11:59:28 »
Mun mielestä autoilussa pitäis palata juuri tähän, en ymmärrä miksi kaikki ominaisuudet pitää väkisin muuttaa vikaherkäksi :o. Nyt kun autoihin lisätään vielä autopilotit ja 4G yhteydet niin voi vaan odottaa ekaa "drive-away:tä", tai että hakkeri onnistuu kääntämään ratin laitaan motarilla, on nimittäin ilmeisesti kohtuu helppo homma:

Vara/Vuokra-autoksi tuli 2015 mallinen uuden sarjan Avensis. Voi kädettömyyksien apukädet... Valoissa on AUTO tila, okei, xenon/led valojen takia kait, mutta sitten kun nakkaat pitkät päälle niin mittaristoon tulee vain _vihreä_ pitkien merkki jossa lukee AUTO. Kyllä - auto ei laita pitkiä päälle ellei ole sen mielestä aiheellista. Odotan sitä hetkeä kun se kamera sanoo tilt joka katselee tuota (Vastaantulevat, valomäärä, katuvalot) sekä niitä nopeuskylttejä. Auto nimittäin vilkutaa mittaristossa ISOA punaista nopeuskylttiä jos ajat sen mielestä ylinopeutta (niin, vertailukohtana käytää nopeusmittaria, joka näyttää +5km/h...)

Vara-autossa on tietty kaikki muukin automaattista, vetää käkkärin automaattisesti kun sammuttaa (jeeee... tuli kylmät väreet), ottaa sen pois (toivottavasti) ja ties mitä muuta siellä on kanssa. Ai niin, oli siinä joku nappi ratissa joka näytti tuttipullolta - tarkemmin katsoen se oli kait kännykkävalikon aktivointinappi navi-radio-peräytyskamera-ajotietokone-7"-töllöön. Pysäköintiautomaatista en tiedä, kaipa tossa sekin on... :P

Jotenkin musta tuntuu, että pitää katsella kohta jokin sopiva vehje jonka saa oikeasti korjattua luolamies-tason tietämyksellä ilman bittejä. Niitä saa jo oikeasti ammattinsa takia ihan tarpeeksi kirota.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4719 : 11 Joulukuu, 2015, 12:36:41 »
V-käyrä meni juuri Marssin ohi...

Toyota pesee käsiään minkä kerkeää. 150t huoltoa ei kuulemma ole tehty (auto myyty 145t km huollettuna ja tarkistettuna, Titaani Takuulla) ja siksi kuulemma titaanikaan ei ole voimassa. Toinen mihin vedottiin oli se, että autoon vaihdettiin öljyt johtuen matalasta öljyn määrästä pikana ei-merkkikorjaamossa. Ilmeisesti Ferrareihin, Lamboihin ja muihin tuommoisiin halpismerkkeihin erikoistunut firma ei osaa tehdä sitä...

Käsiä pestään myös tyyppiviasta. Kuulemma väärä vikakoodi, vaikka ongelma on ihan sama. Toisella koodilla olisi Toyota maksanut 100%;sti. Toki epäilen näitä koodeja, koska porukalla tuo ongelma on välillä johtunu mm. hehkutulpan ongelmasta tai muusta täysin jarrujärjestelmään liittymättömästä sähköviasta. Purkista oli poikki manuaali-irroituskaapeli, eli siksi se ei auttanut vaikka 40min kieputti sitä ruuvia. Auto ei totellut myöskään testerillä pyydettyä irroitusta (eli boksi oli sulanut, tyyppivika, vettä pääsee tiivisteistä sisälle), joten sankarit oli katkoneet käsijarruvaijerit että autoa sai liikutettua.

Tuotevastuuseen on turha vedota, tuntui olevan huollon sedälle iso punainen vaate.

Titaani Takuu on kuulemma vakuutus joltain keskieurooppalaiselta firmalta, joka ei ilmeisesti oikein korvaa mitään.

Alustava hinta-arvio: 2000e ei riitä. Kiitos moi, pitäkää paskanne.

Pitänee palauttaa vuokra-auto ja katsoa löytyykö kaveripiiristä ketään joka voisi lainata 3 istuttavaa pakua "toistaiseksi", että junnut pääsee harrastuksiinsa...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4720 : 11 Joulukuu, 2015, 13:13:11 »
V-käyrä meni juuri Marssin ohi... Toyota pesee käsiään minkä kerkeää.

Alustava hinta-arvio: 2000e ei riitä. Kiitos moi, pitäkää paskanne.

Riittävän pahasuinen ja riittävän päättäväinen asenne vie pitkälle näköjään. Toyota ottaa paskan käteensä ja maksaa koko korjauksen. Saatoin vähän purkautua puhelun aikana semmoisella asenteella, että vastapuolella meni pasmat...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa hukkapätkä

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4721 : 11 Joulukuu, 2015, 14:55:04 »
Mun mielestä autoilussa pitäis palata juuri tähän, en ymmärrä miksi kaikki ominaisuudet pitää väkisin muuttaa vikaherkäksi :o. Nyt kun autoihin lisätään vielä autopilotit ja 4G yhteydet niin voi vaan odottaa ekaa "drive-away:tä", tai että hakkeri onnistuu kääntämään ratin laitaan motarilla, on nimittäin ilmeisesti kohtuu helppo homma:



Oman 330k ajetun pakun korjaukseen on menny kolmen viime vuoden aikana ykkössatasia, kun kuluvia osia saa muutamalla kympillä, eikä hienoelektroniikka voi pettää, kun sellaista ei ole  :P
kyllähän tuolla ison lammen takana oli joku porukka hakkeroinu auton. Pari jantteria kämpillä läppärin kanssa ja kolmas auton kanssa liikkeellä. Saivat ohjauksen, jarrut ja kaasun käyttöön.

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4722 : 11 Joulukuu, 2015, 18:49:22 »
Mun mielestä autoilussa pitäis palata juuri tähän, en ymmärrä miksi kaikki ominaisuudet pitää väkisin muuttaa vikaherkäksi :o. Nyt kun autoihin lisätään vielä autopilotit ja 4G yhteydet niin voi vaan odottaa ekaa "drive-away:tä", tai että hakkeri onnistuu kääntämään ratin laitaan motarilla, on nimittäin ilmeisesti kohtuu helppo homma:


Kyllä se vaan on niin että nykyiset autot ovat tarkan asiakastutkimuksen tulosta. Kaikkea hienoa pitää olla,
muuten ei kauppa käy. Johan siinä muuten joutuu naurunalaiseksi naapureiden silmissäkin :o
Jättäkää ne hienoudet sinne kauppaan niin alkaa tulla muutaman vuoden kuluttua toimivia karvalakkimalleja.
Kannatta tutustua myös tähän:

http://www.its-finland.fi/index.php/fi/tapahtumat/local-partners.html
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa akkuh

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Jäsen n:o 43
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4723 : 11 Joulukuu, 2015, 19:27:56 »
Kyllä se vaan on niin että nykyiset autot ovat tarkan asiakastutkimuksen tulosta. Kaikkea hienoa pitää olla,
muuten ei kauppa käy. Johan siinä muuten joutuu naurunalaiseksi naapureiden silmissäkin :o
Jättäkää ne hienoudet sinne kauppaan niin alkaa tulla muutaman vuoden kuluttua toimivia karvalakkimalleja.
Kannatta tutustua myös tähän:

http://www.its-finland.fi/index.php/fi/tapahtumat/local-partners.html

Ihan pakko on muistuttaa, jotta mites se on näitten kopterien kansa. Kelepaako enää kellekkään kymmenen vuotta tai siitäkin vanhempia gyroja ja nopareita jotka nyt ovat varmasti nuita lähettimen tikulla säädettäviä.
 ;D
PS. sain minäkin autooni uuden moottorin jonkin asteisen sinnittelyn jälkeen.
 ;)
[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: OTTAA PATTIIN!!!!!
« Vastaus #4724 : 11 Joulukuu, 2015, 20:49:13 »
Minusta noi nykyajan autojen ominaisuudet ovat kivoja.
Itse arvostan etenkin turvallisuuteen liittyviä juttuja.
Onhan noi varmaan hankalia korjata kun autoon tulee ikää.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
7122 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Helmikuu, 2009, 12:20:03
kirjoittanut Viljo
12 Vastauksia
7488 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2009, 16:57:31
kirjoittanut XciD
29 Vastauksia
15860 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Lokakuu, 2011, 10:28:07
kirjoittanut elvis
21 Vastauksia
9299 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2015, 23:19:32
kirjoittanut madog2mad