Minä olen aika paljon Banggoodista tilaillut noita pikkukilkkeitä, kestää sen 2-3 viikkoa mutta tulee normipostilla ilman ylimääräisiä kuluja ja säätöä:
https://www.banggood.com/search/xt60.htmlhttps://www.banggood.com/search/10-awg-silicone.htmlMyös Ebaysta löytyy tavaraa edullisesti ja ilman postikuluja.
Hobbykingilta hankin oikeastaan vain LiPoja EU-varastolta kun eivät Kiinasta enää toimita lentorahtimääräysten takia.
Nuo kuriiripalvelut ovat kyllä työssäkäyvälle aivan syvältä, joutuu sopimaan toimituksen työpaikalle ja toivomaan että sattuu olemaan paikalla kun se tulee. Paljon helpompi ainakin minulle hakea illalla postista.
Ja tuo DHL:n tullaus"palvelu" on todellakin törkeää ryöstöä, "voithan sä sen itsekin tullata mutta se maksaa 20€ että lähetämme tullaustiedot sähköpostilla". Itselleni sattui juuri tuollainen "DHL-ylläri" muutama viikko sitten kun tilasin rannekellon brittifirmasta. Luulin että tulisi postilla Englannista mutta luin toimitusehdot hiukan huolimattomasti ja tulikin DHL:llä Singaporesta. 70€ ylimääräistä kulua (ALV+DHL:n "palvelumaksu" 24 euroa muutamasta hiirenklikkauksesta) sekä säätöä todella tönkköjen nettisivujen (osoitteenmutos netissä ei onnistunut, kyseli jotain salasanaa jollaista en ollut mistään saanut, eikä uusi puhelimessa sovittu toimitsuosoite koskaan näkynyt nettiseurannassa, onneksi silti tuli oikeaan paikkaan) ja sinänsä ihan asiallisen puhelinpalvelun kanssa että sain toimituksen töihin. Jonkin aikaa ketutti melko raskaasti.
Postilla kun tulee niin voi itse tullata netissä ilman lisäkuluja jos nyt edes sattuu tulliin jäämään. Noissa ilmaiseksi lähettävissä myyjissä on sekin hyvä puoli että voi joka kilkkeen tilata eri lähetyksenä jolloin arvo jää alle verotusrajan ja jos jotain häviää postissa niin osa edes tulee perille. Tosin ei minulla ole kuin kolme lähetystä varmaan sadasta jäänyt matkalle ja sekä BG että Ebay-myyjä ovat lähettäneet mutisematta uutta perään kun ilmoittaa n. kuukauden kuluttua että eipä ole näkynyt. Ei tietty sovi hätäisille.