Tuli lentävän Hollantilaisen säikeelle käyttöä:
Ostin tuossa PS3:n. Sitten tuli mieleen, että vois hankkia sellaisen Buzz-tietovisan langattomilla vastausnapeilla ikäänkuin seurapeliksi oluen tahdittamiin iltamiin.
Noh, ko. paketti löytyikin huutonetistä vieläpä erittäin kohtuulliseen hintaan, 49,90 (käytetty, mutta uudenveroinen). Huusin sen pois ja tiistaina menin sitten hakemaan pakettia eräästä Turkulaisesta elokuvadivarista. Ilmoitin myyjälle asiani ja hän kävi hakemassa pelin takahuoneesta. Laatikko avattiin ja kaikki oli niinkuin pitikin. Sitten huomasin että laatikossa on yksi ikäänkuin "tyhjä" kolo ja mieleeni juolahti etteivät vastausnapit ole bluetooth-kapuloita vaan vaativat oman usb-donglensa. Kysyin että missäs puuttuva palikka on, johon myyjä "hämmästyneenä" että eipä ole moista huomannutkaan. Ilmoitin sitten etten ota pakettia koska siitä puuttuu osa. Ei negatiivista palautetta kummalekaan, pyydämme että ylläpito poistaa diilin kokonaan.
Nyt alkaa se naurettava osuus. Myyjä totesi tähän että ok, perutaan kauppa, maksat vain komission... Meinasin alkaa nauramaan ja kysyin että mitä sä horiset? Niin niin, kun hänen pitää maksaa huutonetille komissiota koska hän on yrittäjä ja koska minä haluan perua kaupan tulee minun maksaa viulut. Tähän totesin että latiakaan et saa ellen minä kanna jotain ovesta ulos. Sitten tutkittiin että onko ilmoituksessa mainittu että dongle tulee mukaan, ei ollut mainintaa. No ei kai kun se kuuluu vastausnappeihin! Tämän jälkeen myyjä ilmoitti että hän laittaa negatiivisen palautteen johon totesin että laita mitä lystäät, tämä homma on selvä minun puolestani. Sovimme vielä että hän koittaa metsästää sellaisen vastaanottimen jostain ja ilmoittaa jos sellaisen löytää. Noh, siinäpähän ilmoittelee. Ei hirveästi enää kiinnosta. Haen kaupasta uuden.
Että sellaista toimintaa eräältä Turkulaiselta yrittäjältä. Ensin mies ei tiedä mitä on joskus joltain ostanut (kuulemma tutultaan jonka puhelinnumeroa ei sitten löytynytkään kun käskin soittamaan ja kysymään josko vastaanotin on jäänyt koneeseen kiinni) saatikka että tietäisi mitä on myymässä. Olisi varmaan pitänyt kysyä että jos minä maksan komission, maksatko sinä 50km bensat minulle turhasta ajelusta?
Vielä ei ole nega palautetta tullut mutta auta armias jos tulee... Tämä ihan vaan esimerkkinä että joskus kun näkee jollain palautelaatikossa 432 positiivista ja yhden negatiivisen niin aika usein on varmaan kyse jostain tällaisesta perseilystä.
EDIT: Kuinka ollakaan, myyjä ilmoitti yllättäen että palikka on löytynyt. Eli homma sai sitten kohtuullisen päätöksen. En oikein odottanut että tikkua ristiin laittaa. Mutta hyvä sitten näin, onneksi en ehtinyt hakea kaupasta uutta vielä....