Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan kopteri mietintöjä, hintaluokka maks. 500e.  (Luettu 45666 kertaa)

Poissa essoo

• Aloitteleva torppari
  • *
  • ER.
Terve,
"Appiukko" meni tekemään ilkeästi ja antoi joululahjaksi pienen co-axial kopterin tuossa jouluna ja siitähän tuli innostuttua. Kopterin ensimmäisen lennätyksen jälkeen taisi mennä jopa kaksi tuntia kun sitten oli pakko lähteä nettiä selaamaan parempien ja isompien kopterien toivossa, sitten päädyinkin tänne palstalle ja olen nyt tätä kopterit palstaa lukenut ja ihmetellyt jo useamman päivän (ja tietoa näyttäisi porukalla löytyvän tosi hyvin.).

Se alku briefingistä. Eli olen nyt katsellut ja lueskellut sivuja etsien aloittelijalle sopivaa kopukkaa tuossa 450-550 luokassa ja koska opiskelijalla ei ole mahdottomia varoja, niin joutuu rajaamaan hintaluokan tuohon aivan maks 500 ekkeriä radioineen päivineen. RTF paketeista olen laittanut merkille ainakin saben tarjoaman blade 400 paketin ja sitten leluja.net tarjoaman  amig 450 sarjan. Mitä muita rft settejä suosittelisitte vielä aloittelijalle?

Olen myös pitänyt vahvanan vaihtoehtona paketin itse kokoamista, jolloin radion ja vastarin voisi ostaa jonkinverran edullisemmin käytettynä. Kokoaminen ei varmastikkaan ole mikään yksinkertaisin homma, mutta uskoisin sen onnistuvan, kuitenkin olen aika paljon ollut tekemisissä teknisten laitteiden kanssa elämän aikana ja kotona on ihan perus rc lennokkeja harrastettu useampi vuosi.

Yleisinä vaatimuksina voitanee pitää sitten niitä edullisia varaosia ja helppoa saatavuutta ja tietenkin sitä, että kopteri on vakaa lennettävä.

P.S. Älkää vastatko: "Osta simulaattori ja hyvä lähetin, harjoittele simulla ja säästä samalla 2000€ rahaa ja osta sitten kunnon kopteri.". Simulaattorin hommaan jonkinlaisen varmastikkin, mutta tässä säikeessä toivoisin käsiteltävän noita kopukoita erityisesti.

KIITOS KAIKILLE VASTAAJILLE JO ETUKÄTEEN.
Ei riitä rahat :P

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
Vs: Aloittelijan kopteri mietintöjä, hintaluokka maks. 500e.
« Vastaus #1 : 02 Tammikuu, 2010, 13:36:46 »
Blade400 on siitä hyvä paketti, että mukana tulee varsin pätevä DX6i. Sen kanssa kehtaa lennättää suurempaakin kopua (tai lennokkia) ja vastareita saa kaiken kokoisia ja näköisiä vaikka Sabesta. Ja kun joskus vaihdat vaikka DX7:aan, toimii jo hankitut vastarit mukisematta edelleen. Bladen huonoiksi puoliksi voisi laskea servot ja gyron. Nämä vaihtamalla vehje lentää sangen mallikkaasti. Nuppiin voi lyödä vaikka Hitec HS-65MG:t (3kpl, á ~25e) ja perään laadukkaan gyron + nopean servon (~80e + ~80e). Esimerkiksi Alignin GP750 yhdessä DS420:n kanssa (yhteensä noin 130e) pompauttaa laitteen lennettävyyden osalta tälle vuosikymmenelle. Bladeen saa helposti ja edullisesti varaosia sekä Suomesta että muualta. Aloitin tällä kopterilla, joskin lopulta siinä taisi olla enemmän T-Rexin tai sen kloonien osia, kuin alkuperäistä Bladea. :)

Amigista onkin tällä foorumilla puhuttu syksyllä paljon. Osaluettelon puolesta se vaikuttaa melko halvalla kootulta "kopiokopterilta", mutta yleinen mielipide paketin toimivuuden osalta taitaa olla kuitenkin myönteinen. Radio ei ole kovin kaksinen (sen perusteella, mitä olen lukenut) eikä ehkä kanna niin pitkälle tulevaisuuteen kuin Spektrum/DX6i, mutta kyllä silläkin alkuun pääsee. Amigiin sopinee T-Rexin varaosat, joita on mukavasti saatavilla ulkomailta ja Suomestakin yhdestä nettikaupasta. Amig-merkkistä varaosaa myy vain leluja.net, joten heidän varaston ehtyessä voi torpin jälkeen lennättäminen lykkääntyä harmittavan pitkään.

500e on sellainen budjetti, että sillä pääsee jo hieman harrastuksen syrjään kiinni! Torppeihin kannattaa varautua myös rahallisesti, eli jos tuo 500e on tiukka raha, ei sitä kannata pistää kokonaan leviäksi ennen kuin kopteri on ilmassa. Samaan rahaan pitää laskea myös hyvä laturi (Amigin tai Bladen mukana tulevalla saippuarasialla ei tee käytännössä juuri mitään) ja tarvittava määrä akkuja (yksi on itsensä kiduttamista, kaksi pitkän päälle raastavaa, neljä suurin piirtein sopiva määrä). Ennen ensilentoa kopteri kannattaa käydä tarkasti läpi tai peräti koelennättää kokeneemmalla harrastajalla; näin säästää monta turhaa torppi-euroa.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #2 : 02 Tammikuu, 2010, 14:03:46 »
Moro,

Juuri aloittelevalle kaverilleni katsottiin jotain alotus paketti... tilattiin kiinasta kopio trex HK450 täys alu versio... www.hobbyking.com
Tässä siis + se että vara ja optio osia on paljon saatavilla maailmalla ja suomessa suoraan maahantuoja/jälleen myyjä. (Align osat)
Samasta puljusta tulee kaikki tarvittavaa kopteriin + laturi ja 3 akkua.

Koko tilaukselle tuli hintaa ~240€ sisältäen postituksen ja alv:n tuohon saa sitten sabesta vaikka dx7+ar7000 vastarin ~250€, jos neuvottelee servot pois paketista (ovat liian isot 450 kopteriin ja muutenkin maineeltaan "huonot")

Eli tuolla 500€ saisit vastaavan paketin, jossa on 3 akkua ja laturinkin, jotka varmaan myös tarvitset?
Gyro + peräservo ei ole "parhaita" vaan halpa mallit kyseisestä puljusta, gyro on saanut todella positiivista palautetta ja varmasti toimii perushommissa, itsekkin olen moista gyroa testannut ja todennut toimivaksi vertasin futavan gy401 joka on suosittu gyro.

Vielä kopupaste tilauksesta, moottoria tuossa ei näköjään ole jonka kaveri saa minulta (sellainen maksaa 11usd tuolla eli ei iso lisä)
GT-A6-10     GT A-6-10 200W Balance charger & d     1       
HK-450MT    HK-450MT CCPM 3D Fully Alloy Helic    1    
T2200.3S.25    Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack    3    
BYBO-4505    Fiberglass Canopy for Trex-450    1    
GWSPARKHPXF/BB/F    GWS Park HPX Servo 19g/.05sec/3.6k    1
TG9e    Turnigy TG9e 9g / 1.5kg / 0.10sec    6
HK401B    Hobby King 401B AVCS Digital Head    1
HK-SSH50A    Hobbyking SS Heli Series 50-65A ES    1
BOX-76g    Special Size Cardboard Box and Pac    1

Shipment     EMS Express to Finland (MAX 3kg) $52.19
Taxes    $0.00
Total    $268.46
Näköjään ostettiin uusi canobykin alkup valkosen tilalle...
6servoa (tarvitsee 3), 3 varalle.. ovat niin halpoja eikä tarvitse rueta taistelemaan vararattaiden vaihdon kanssa, voi naka aina uuden servon vaan paikoilleen.
Nopari tuli vähän testimielessä, "reilusti" ylimitoitettu 450 mutta katsotaan... ei sekään hinnasta jää kiinni vaikka epäsopiva oliskin ^^ Varmanpäälle haluaa pelata niin Turnigy plush 40A noparin ostaa (omassa 450 on se ja hyvin toimii)

-Sami
« Viimeksi muokattu: 02 Tammikuu, 2010, 14:12:36 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa essoo

• Aloitteleva torppari
  • *
  • ER.
« Vastaus #3 : 02 Tammikuu, 2010, 16:43:31 »
Kiitoksia molemmille vastaajille, paljon hyviä asioita tuli tuossa. Radion suhteen olen miettinyt, että aion tyytyä budjetin takia kuusi kanavaiseen, koska olen hyvin varma, että se riittää tarpeisiini pitkäksi aikaa ja rahaa säästyy jonkinverran. Käytetty radio ei ole pois suljettu ollenkaan.

Noista itse kasattavista paketeista olen kyllä hyvin kiinnostunut, koska luultavasti saisi hinta-/laatusuhteeltaan parhaan paketin kasaan. Niissä vain mietityttää se, että saako kasattua kopukan oikein ja saako säädöt kohdalleen. Tietenkin varmaan tampereen seudulta löytyy päteviä harrastajia jotka voisivat kopukan laittaa säätöihin ja suorittaa koelennätyksen niinkuin Trnquill ehdotti (tietenkin luvassa palkka esim. mäyräkoiran muodossa, tai jopa ihan rahallinen). Mitkä olette noista verkkokaupoista todenneet parhaiksi kun kyse on näistä klooni koptereista? Itse olen ainakin eHirobo saittia katsellut ja ihmetellyt noita copterX ja alikili osia, mikä muu "klooni kauppa" on suositeltava?

Minkälainen laitos tuo GAUI mahtanee olla, ainakin lueskelin tuolta säikeistä, että laatulaite olisi, lähteekö kyseisen koneen kanssa homma vain täysin käsistä rahan suhteen?

Ja mitä budjettiin tulee, niin voisin sanoa että aikalailla härkisti voi sen 450e (ainakin tällä hetkellä olen tällä kannalla) sijoittaa ainakin ja sitten jää vielä hyvin varaosiin rahaa.
« Viimeksi muokattu: 02 Tammikuu, 2010, 17:19:01 kirjoittanut essoo »

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #4 : 02 Tammikuu, 2010, 17:28:32 »
Veikkaan että kilpailukykyisin klooni on juuri tuo mainitsemani täy alumiini HK:kitti... hinnaltaan siis.
Ei nämä ole vaikea kasata, hyvät manuaalit(kaikissa clooneissa ei mukana, google on kaveri)ja yleensä aika valmiiksi kasattu... eli käyttää ruuvit auki vain ja tarkistaa lukitteen, lisää tarvittaessa ja ruuvi takaisin.

Ei se kanavien määrä vaan ne ominaisuudet ja käyttömukavuus.
Itse esim dx6i vs dx7 rapanneena niin dx7 on huomattavasti selvempi ja mukavampi käyttää ja näyttääkin paremmalle :P
Kyllä dx6i riittää mutta, itselleni jäi siitä vähän lelumainen tuntuma ja käytettävyys hankala.. dx7:ssa on myös "parempi" ja selvempi näyttö.

Kyllä siellä eteläsuomessa on harrastajia joka kulmalla, tuskin avusta ongelma tulee.

Itse olen käyttänyt todella paljon tuota hobbyking sivua, sieltä saa kaikki mitä tarvitsee ja hinnat on todella edulliset, myös hyvä tuotepalaute systeemi... näkee asiakkaiden kommentit tuotteen sivulla ja niistä huomaa onko ostos kannattava. Tähän mennessä ei ole mitään valittamista tuotteiden laadusta, kaikki toimineet kuin junan vessa.

Kuitenkin suht tiukka tuo 500€ budjetti, ostamalla vähän halvemman radion säästää jonkun kympin mutta sillä muutamalla kympin säästöllä saa ehkä vähän paremmat servot? Tietenkin jos käytettynä on valmis etsimään ja ostamaan niin voi saada hyvääkin kamaa halvalla ja säästää siinä.
Jos itse alottaisin niin lähtisin tuon HK450 kopterin suuntaan aika varmasti, radio dx7 tai futaban 7C
Spektrumilla on käsittääkseni parempi vastaanotin kirjo käytöllisesti ja hinnoiltaan kuin futaballa?
Tuossa saben dx7 paketissa kuitenkin ar7000 vastari jonka arvo on ~90€ ja radiolle jää hintaa sen 160€ joka ei ole paha hinta. jonkun kympin voi vielä säästää jos neuvottelee ar7000 tilalle esim ar6200 vastaanottimen.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Miika

• Seniori torppari
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
« Vastaus #5 : 02 Tammikuu, 2010, 17:37:57 »
Moi,

Itse maksoin omasta DX7+ar6100E 220€. Mielestäni tuo olisi kaikkein paras vastaanotin 450 kokoiseen.

Ja sitten siihen kopteriin: Mites olis 450Sport Super Combo ja 2kpl Hyperionin akkuja Flying Hobbysta? Tohon syyhyää itsellä sormet, ja paljon... :)

Toi combo tuolta ~300€ + Sabesta ar6100E ja DX7 220€ = 520€, mutta puuttuu viä laturi. Laturi n. 50€ Hobbycityltä niin ollaan n. 600€ loppuineen kaikkineen.

100€ yli sun budjetin, mutta olis ainakin eri maata noiden kloonien kanssa ;)
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #6 : 02 Tammikuu, 2010, 17:45:43 »
Miikan ehdottama setti on hyvä jos lompsa venyy, mutta siinä mennään jo sitten ~200-300€ budjetin yli... huomaa että tuohon ~300€ hintaan + alv tekee ~365€ kopteri+ POSTIT(~35€?) + laturi(50€)+ postit... tekee semmoset ~500€ kopteri,laturi + lähetin 220€?.... 720€ :D
Vielä laturille virtalähdekkin jostain.

Näitä klooni koptereita enemmän lentäneet kertokaapa lentotuntumasta, omasta mielestäni se on aika sama kuin aidollakin... ovathan nuo täysin kopioita niistä.

Kaverilleni päädyttiin ostamaan budjetti vehkeet tuolta HK:sta, ei opiskelijalla ole kuulemma rahaa enempään... varmasti pärjää nuilla  ;D
« Viimeksi muokattu: 02 Tammikuu, 2010, 17:47:28 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa ZZ

• Tavallinen torppari
« Vastaus #7 : 02 Tammikuu, 2010, 17:56:04 »
Aloitin joku aika sitten tuolla HK-450 vekottimella. Lähinnä oli ajatuksena selvittää pikkurahalla onko tämä homma kivaa vai ei. Sain sen kasaan ja säätöihin tämän palstan ohjeita ja Helifreakin Finlessin videoita seuraten. Nyt se on jo lentänytkin useampaan otteeseen. Tähän asti ei ole mitään valittamista, se on täyttänyt odotukset ja mikä tärkeintä, ei hirvitä opetella asioita kun ei ole ilmassa isoaa kasa rahaa. Ainoa mihin sijoitin vähän enemmän oli gyro ja peräservo, hyvä radio oli ennestään. Muuten on menty tiukalla budjetilla.

Nyt on moottoria ja noparia vallla valmiina Gaui 425. Ensituntumana on, että hinta-laatusuhde on hyvin kohdallaan. Lentämisestä voi semmosen jo ilmaan saaneet kommentoida paremmin. Toiveena mulla on, että se selkästi isompana olisi vakaampi ja rauhallisempi kuin HK-450.
« Viimeksi muokattu: 02 Tammikuu, 2010, 17:59:13 kirjoittanut ZZ »
Gaui X7 | Gaui X5 FES | Gaui 550 FBL, UH-1 "Huey"
Gaui 550 | Gaui 425 | Gaui 255
Trex 500, UH-1 "Huey" | Trex 450, UH-1 "Huey"
HK-450, Bell 206 "Jet Ranger" | Nine Eagles Solo Pro V2

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #8 : 02 Tammikuu, 2010, 19:10:10 »
Noista itse kasattavista paketeista olen kyllä hyvin kiinnostunut, koska luultavasti saisi hinta-/laatusuhteeltaan parhaan paketin kasaan. Niissä vain mietityttää se, että saako kasattua kopukan oikein ja saako säädöt kohdalleen.
Voit lopettaa miettimisen, sillä:
a) Tilaamalla kopterin osissa et säästä suoranaisesti euroakaan, eli kokoaminen ei ns. nosta hintaa. Valmiiksi kootut kopukat ovat lähes järjestään niitä kokoluokan halvimpia pelejä ja ovat siksi jopa halvempia, kuin osissa toimitettavat. Vertaa esim. Blade400 vs. T-Rex 450 (+ radio + akku).
b) Valmiiksi kootut ovat yhtä hyvässä jollei huonommassa säädössä, kuin itse ohjeen mukaan kootut vempeleet. Esimerkiksi Blade400:sen RTF ei todellakaan tarkoita sitä, että laite olisi paketista suoraan valmis lentoon (vaikka kokenut sen ehkä ilmaan saisikin) eikä "test flown and adjusted at factory" tarkoita sitä, että laite olisi testilennetty ja säädetty tehtaalla. :D

Itse kootun ehdoton plussa on se, että laite tulee tutuksi! Mikään ei ole rassaavampaa kuin se, että vetää valmiina ostetun kopterin peltoon eikä enää tiedä, minkä osan piti olla missäkin, mikä on rikki ja minkä akselin kuuluisikin olla vinkkeli jne... Ymmärtänet pointtini. Kokoaminen on tärkeä osa harrastusta ja tulet tekemään sitä paljon, mikäli tästä ura urkenee.

Poissa mokkis

• Pro torppari
« Vastaus #9 : 03 Tammikuu, 2010, 00:15:36 »
Kyllähän täältä Tampereen suunnalta apuja saat,no problemo.
Yhteyttä vaan.
Kopteriksi ostaisin itse Alignin TREX 450 sportin super combon siinä kaikki tarvittava mukana hyvää gyroa myöten.Siis tarvit vaan lisäksi akkuja,laturin,lähettimen ja vastarin.

Sportin saa nykyään n.260ekellä posteineen + mahd alvit ja tullit.(Ebay)
Siinä jää rahaa vielä hyvään lähettimeenkin.
Trex 600 N
Trex 500 Esp
Trex 500 FBL

7C 2.4gigaa

Poissa essoo

• Aloitteleva torppari
  • *
  • ER.
« Vastaus #10 : 03 Tammikuu, 2010, 12:05:50 »
Kiitoksia paljon jälleen kaikille vastanneille, todella paljon hyvää asiaa tulee.

Mokkis: Kelpaako sinulle säätöpalkaksi perus pullo palkka, jos hulluuksissani kopterin ostaan ja tuon sen säädettäväksi?

Taidan taipua tuohon osissa tilaamiseen sittenkin, saapa ainakin suoraan sellaisen minkä haluaa, eikä toivonmukaan joudu heti vaihtamaan osia ennenkuin edes pääsee konetta lennättämään.

Eli alikili on ainakin suosittu laite ja varaosia tuntuu saavan hyvin, entäs nuo GAUI:n vehkeet, kannattaako niitä ottaa mukaan mietintään?

Itsekkin miellyin ajatukseen tuosta Miikan ehdottamasta paketista, hinta menee vain kohtuu raa'aksi jo budjetilleni. Jos kopukkaan menisi tuo 700ekkeriä
niin varaosille jäisi vain 200 jöröö budjetista, mahtaako tuo olla riittävästi?

Kaverilleni päädyttiin ostamaan budjetti vehkeet tuolta HK:sta, ei opiskelijalla ole kuulemma rahaa enempään... varmasti pärjää nuilla  ;D

Tosiaan pitää muistaa, että meikäläinenkin on opiskelija, niin tuo budjetin venytys on aika hankalaa touhua :D.

Poissa Miika

• Seniori torppari
« Vastaus #11 : 03 Tammikuu, 2010, 12:37:25 »
Lainaus
Eli alikili on ainakin suosittu laite ja varaosia tuntuu saavan hyvin, entäs nuo GAUI:n vehkeet, kannattaako niitä ottaa mukaan mietintään?

Gaui 425 on laatu peli, se on itselläkin toisena vaihtoehtona 450Sportille.

Se on 500-kokoluokkaa, joten vakaampi lentää kuin 450. Mutta sitten tullaan taas rahaan.
Gaui on kalliimpi lentokuntosena kuin 450Sport, ainakin omien laskelmien mukaan. Olen ottanut pakettiin vain laatu sähköjä, halvoilla sähköillä kopterinkin saa halvalla.  :D

Gauin runko ei itsessään maksa mitään: Suomesta 99€ ja Flying Hobbysta n. 50€. Akkuihin joutuu muutaman euron panostamaan lisää, mutta ei 500 akutkaan vielä tolkuttoman kalliita ole.
Hobbycity kannattaa pitää mielessä, jos lähtee halpaa pakettia kasaamaan.

Poissa Miika

• Seniori torppari
« Vastaus #12 : 03 Tammikuu, 2010, 12:52:47 »
On muuten nyt Gaui 425 tarjouksessa Flying Hobbylla 40€
5 tuntia aikaa jäljellä.

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #13 : 03 Tammikuu, 2010, 13:04:45 »
On muuten nyt Gaui 425 tarjouksessa Flying Hobbylla 40€
5 tuntia aikaa jäljellä.

Kattelin kanssa tota ja postikuluineen alveineen hinnaksi tulee 77€

Gauia tuntuu tosi moni nyt rakentavan kun tuo hylsy on niin halpa. On mullakin  käynyt lähellä mutta on varaosamielessä järkevämpää kuitenkin tehdä toinen protos.

Järkivalinta tuo Gaui, sitähän saa helposti venytettyä isommaksikin.

Poissa znake

• Pro torppari
  • Taivaslentelyn alkeita :)
« Vastaus #14 : 03 Tammikuu, 2010, 13:09:35 »
Moi.

Yksi mahdollisuus KITiksi olisi ehirobon CopterX, joka on siis Trex kopio. Laadultaan tuo on kopioksi mielestäni hyvä (pare kuin HK?) ja kasaanlaittaminenkin oli aika helppoa. Mulla on nyt kyseinen setti ensilentoa vaille valmiina.

Siihen kun laittaa kiinni hyvät sähköt, niin eroa todella laadukkaaseen Trex450 ei paljoa mielestäni ole.

Mulla kuuluu settiin:
CX 450 V2 Kit 60USD (http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=419&products_id=5578)

Moottori: 13USD (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5246)
Nopeudensäädin: Turnigy, 22USD (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2165)
(edelliselle ohjelmointilevy, 7USD http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169)

DS401 nuppiservot  uutena 89USD (http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?products_id=4869) //

Peräservo: S9257 60USD (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9751)
Gy401 gyro käytettynä noin 70e
//Vastaavasti harkitsin pakettia S9257 + GY401 175USD (http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?products_id=2568)//

Tähän päälle radio DX7 + vastari ~220e + ~40e Sabesta (jäsenedulla)

Tämä laadukas setti, joka riittää varmasti useaksi vuodeksi...ja varaosia löytyy suomesta sekä halvalla kiinasta YHTEENSÄ about:
---------------------------
CX 450 + Motti + nopari + gyro + peräservo + nuppiservot uutena:
60+13+22+7+89+175 = 255€
Radio ja vastari: 260€
---------------------------

Menee siis hiukan yli budjetin, varsinkin kun laskee postit mukaan. Jos esimerkiksi gyron tai radion pudottaa astetta halvempaan, niin pysyt budjetissa, mutta saat silti hyvän paketin. :). Kannattaa ottaa sellaiset osat, joista porukalla on kokemusta --> apua suorastaan tulvii kun sitä tarvitsee :).
CopterX CX 450AE V2 + Gy401 + S9257 + 3xDS410 +Turnigyn nopari&motti
Trex 250  - edelleen hankinnassa
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa Miika

• Seniori torppari
« Vastaus #15 : 03 Tammikuu, 2010, 13:26:09 »
Eipäs toi CX kauheen halpa olekkaan... :o

450Sport Super Combo ja 2kpl Hyperionin akkuja on Flying Hobbyssa 297€. Toi CX oli 255€ ilman akkuja ja huonommalla (ainakin halvemmalla, jos ei huonommalla ;)) moottorilla ja noparilla.

Nopeasti laskien toi CX:n runko on kalliimpi kuin Sportin. Ja jotkut sanoo kloonien olevan halpoja ::)

Poissa znake

• Pro torppari
« Vastaus #16 : 03 Tammikuu, 2010, 13:30:23 »
Eipäs toi CX kauheen halpa olekkaan... :o

450Sport Super Combo ja 2kpl Hyperionin akkuja on Flying Hobbyssa 297€. Toi CX oli 255€ ilman akkuja ja huonommalla (ainakin halvemmalla, jos ei huonommalla ;)) moottorilla ja noparilla.

Nopeasti laskien toi CX:n runko on kalliimpi kuin Sportin. Ja jotkut sanoo kloonien olevan halpoja ::)

MITÄ MITÄ :D. Luin vasta nyt ton linkin.... Jooooo, no ei nyt mitää CX kannata ostaa ku tollaisen saa samalla rahalla :D
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #17 : 03 Tammikuu, 2010, 13:33:42 »
Käärmes edottelee myös hyvää pakettia :)
Nuppiservoissa voi myös vähän säästää jos haluaa
Täältä saa suht halvalla huippu gyroa ja peräservoa, itse tilasin gy520+9254 ~130£, paketti oli niin pieni ja kevyt(pahvilaatikko suoraa vain myyntipakkauksenpäälle) että tuo tipahti viikossa omaan postilaatikkoon :) ei alv tarvinnut vaivautua maksamaan.
http://stores.shop.ebay.co.uk/ToyEast-Tomica-Tamiya-Hobby-RC-Shop_RC-Futaba_W0QQ_fsubZ693739013QQ_sidZ140124783QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em14?_pgn=2
Niillä on ollut tuolla gy520+9257 pakettiakin, nyt ei sattunut silmään.. hinta oli sama ~130£ ~150€?

Suosittelen tilamaan ainakin laturin ja akut tuolta hobbykingiltä(hobbycity), halpoja ja toimivat siinä missä "kalliitkin".

Edit:
Aivan, hyvä heitto miika... muistaa että noihin kaikkiin tulee tullitpostitalv:t päälle.
Eli jos halvalla haluaa päästä niin ehdottamani halpakopteri on ainut tie ;)
Oli laskettu laturit ja akutkin samaan ~240€ postikuluineen ja alveineen

Nyt käärme kiemurtelee että oi miksi en ostanu flying hobbyltä rexiä  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa znake

• Pro torppari
« Vastaus #18 : 03 Tammikuu, 2010, 14:03:25 »
Nyt käärme kiemurtelee että oi miksi en ostanu flying hobbyltä rexiä  ;D
..no hetken jo meinasi ärsyttää... Mutta oiva paketti tuo mullakin on, että eipä paljon kaduta. Lisäksi on varaosia enenmmän jo kun tarpeeksi :). Pitäs kohta lähteä ulos testaan toi CX ja laittaa tänne kuvia.
Spektrum DX7
Phoenix RC

Poissa Miika

• Seniori torppari
« Vastaus #19 : 03 Tammikuu, 2010, 14:04:34 »
Lainaus
... muistaa että noihin kaikkiin tulee tullitpostitalv:t päälle.

Tullipostialvit on nössöille... ::) Ei niitä tosimies mieti, eikä ainakaan laske niitä mukaan kopterin hintaan, koska ilman niitä hinta näyttää paljon pienemmältä. ;D

Eivais, laskin äsken Gaui 425 hintaa lentovalmiina 560€(+tullit, postit, alvit). Tässä rahassa ei siis oo mukana laturia eikä radioo.
Ja halvemmallakin sen sais ja paljon... Tossa on sähköt Fast-Ladilta ja moottori, nopari ja kopterin hylsy on Hobby Peoplelta. Akut sentään kiinasta ;)
« Viimeksi muokattu: 05 Tammikuu, 2010, 12:10:00 kirjoittanut Miika »

Poissa ZZ

• Tavallinen torppari
« Vastaus #20 : 03 Tammikuu, 2010, 15:57:39 »
Laskin piruuttani mitä tuo Gaui maksaisi, jos ottaisi kaiken Kiinasta:

425 Basic kit 59$
Moottori Gaui GM-504 58$
Pinion Gaui 13T 5.90$
Nopari Turnigy Plush 80A 39.99$
CF lavat 430mm 12.99$
Nuppiservot HXT5010 6.9kg / 39.2g / .16sec 5.82$ x 3=17.40$
Peräservo Futaba S9054 85.95$
Gyro Futaba GY520 139.99$
Akut Turnigy 3000mAh 3S 30C 24.78$ x 2=49.56$

yhteensä 468.78$ eli noin 327€

Tämän lisäksi tulee postitullialvit (joita tosin Miikan mukaan tosimies ei laske mukaan) sekä radiot ja laturi.

Tämä laskelma on kuluista, joilla kopterin saisi ilmaan siedettävillä osilla (nuppiservoihin voisi sijoittaa ehkä enemmän), ei siis mikään suositus, sillä kotimaista liikettä kannattaa mahdollisuuksien mukaan suosia. Saa neuvot ja osat tarvittaessa nopeasti.

« Viimeksi muokattu: 03 Tammikuu, 2010, 16:12:04 kirjoittanut ZZ »
Gaui X7 | Gaui X5 FES | Gaui 550 FBL, UH-1 "Huey"
Gaui 550 | Gaui 425 | Gaui 255
Trex 500, UH-1 "Huey" | Trex 450, UH-1 "Huey"
HK-450, Bell 206 "Jet Ranger" | Nine Eagles Solo Pro V2

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #21 : 03 Tammikuu, 2010, 17:17:26 »
Yksi mahdollisuus KITiksi olisi ehirobon CopterX, joka on siis Trex kopio. Laadultaan tuo on kopioksi mielestäni hyvä (pare kuin HK?) ja kasaanlaittaminenkin oli aika helppoa. Mulla on nyt kyseinen setti ensilentoa vaille valmiina.

Siihen kun laittaa kiinni hyvät sähköt, niin eroa todella laadukkaaseen Trex450 ei paljoa mielestäni ole.

Mulla kuuluu settiin:
CX 450 V2 Kit 60USD (http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=419&products_id=5578)
Alumiinirunkoinen CopterX on AIVAN toista maata, kuin mikä tahansa T-Rex. Runko on lähinnä huono vitsi eikä siedä pienintäkään torppia. Onhan uusi alumiinirunko toki halpa varaosa, mutta vaihtaminen on useamman tunnin homma. Rekseissä on jäykät ja laadukkaat rungot, jotka ovat huima hyppäys kohti parempaa verrattuna CopterX:n kierrätyspahvirunkoon. Ja jos CopterX:n ottaa vaikkapa hiilikuiturungolla, on hinta jo aivan toista maata kuin tuossa pullamössö-AE:ssä. Huomautettakoon myös, että CopterX:n alumiini ei tule samasta miilusta kuin vaikkapa Alignilla. CX:n alu-osat ovat kuin saippuasta tehty, kun niitä vertaa laadukkaampiin valmisteisiin.

Omat kaksi senttiäni. :) Nimim. kokemusta on.

Poissa Mick

• Tavallinen torppari
« Vastaus #22 : 03 Tammikuu, 2010, 17:51:27 »
CopterX 450SE v2 on hiilikuiturungolla ja huimat  10dollaria kalliimpi...että sikäli
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa Ripa

• Tavallinen torppari
  • Ultralla laskuun omalle kentälle...
    • Working
« Vastaus #23 : 03 Tammikuu, 2010, 18:50:33 »
Radion hankinnassa kannattanee ottaa huomioon, että Blade mSR tottelee DX7:aa, mutta ei esim. DX6:ta, Futabaa ei ollenkaan, (mikäli haluaa joskus tuon kivan sisäkopterin). Sitä voi lennättää, vaikka ulkona olisi -45 astetta pakkasta.
Jr Twister Aggressor, tästä se alkoi + Esky Belt CP V2 + Walkera RX2612V +DX7 + mSR
Walkera V120D02 tosi hauska sisälennätyksessä + Walkera M120D01 vielä parempi
DX7 - Suomenkielinen manuaali tehty ja ladattavissa

Poissa Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #24 : 03 Tammikuu, 2010, 19:08:23 »
Lainaus
Blade mSR tottelee DX7:aa, mutta ei esim. DX6:ta,
Mutta DX6i:tä tottelee hienosti, DX6 kannattaa jättää muutenkin kauppaan.

Lentelen muuten MSRää 10 futaballa.. mutta toki siihen olen spektrumin modulin hommannut..
(http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6319&Product_Name=Spektrum_DSM2_AIRMOD_FUTABA__w/AR7000_)

« Viimeksi muokattu: 03 Tammikuu, 2010, 19:11:26 kirjoittanut keke »

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
91 Vastauksia
39736 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Marraskuu, 2009, 14:52:41
kirjoittanut ChiKung
600E VS 500E

Aloittaja Kopteri-eki Align Sähkökopterit

11 Vastauksia
5503 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2009, 20:53:37