garbsmartti säätää myös automaattisesti neulaa oikein talvella laihemmalle ja kesällä rikkaammalle
Eli juuri väärinpäin
1m4s0 on aivan oikeassa, talvella neula pitää olla
enemmän auki, eli
rikkaammalla kuin kesällä, johtuen mm. siitä, että kylmä ilma on "tiiviimpää" ja moottori saa paremman täytöksen, eli ilmaa tulee enemmän ja näin ollen polttoainettakin tarvitaan enemmän -vrt. turbon välijäähdytin. Jos olet lennättänyt talvella ja kesällä, niin tiedät kyllä tämän. Jos neula on "kesäsäädöissä", niin moottori kakoo, eikä ota kierroksia ja käy kuumana ja leikkaa kiinni jos jatkat...sitä ennen pitäisi siis CarbSmartin taas rikastaa seosta.
CarbSmartti toimii varmaan siten, että sillä on joku "lämpötilaikkuna", missä se säätää ja tämän ikkunan ulkopuolella se ei säädä.
- 4D -