Kirjoittaja Aihe: Raptor 30 Käy ja kukkuu...  (Luettu 44573 kertaa)

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
Vs: Raptor 30 ei käynnisty ei edes yritä kaikkeni olen tehnyt
« Vastaus #50 : 18 Tammikuu, 2010, 21:20:53 »
Ja mulki mennä tupsashti semmonen satku koneremppaan jostain syystä enkä minä uutta konetta viittiny ostaa vaik olisi saanu ;D ;D ;D
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #51 : 18 Tammikuu, 2010, 21:29:31 »
no sekin.. rahaa on mennyt jo se 140€ ja kopteri ei ole edes yrittäny käyntiin ja ostaessa piti olla siinä kunnossa et hehkua pyöräytys niin kone käy.. ei mennyt aivan niin..luulatavasti minun tuurilla kun joku laakeri hajoo koneen puolelta niiin ne kuulat tulee jostain väkisin männän päälle sitten on joka paikka aivan kakkana..eli näillä investoinnella olis saanu jo melkein sen os koneen.. tiedä sitten kumpi on parempi kone os vai pro 39 tt  käsittääkseni tt on kuiten kalliimpi kone uutena....mitä koneelle pitää tapahtua et männänrengaan ura menee ahtaaksi et ei rengas enää liiku siinä.. mäntä muuten aivan naarmuton mutta olisko se ura vain täynnä ruostetta ja paskaa kun kone seisonut ilman after run öljyä 2kk...tilasin kuiten uuden männän ja rengaan..

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #52 : 18 Tammikuu, 2010, 21:51:15 »
no sekin.. rahaa on mennyt jo se 140€ ja kopteri ei ole edes yrittäny käyntiin ja ostaessa piti olla siinä kunnossa et hehkua pyöräytys niin kone käy.. ei mennyt aivan niin..luulatavasti minun tuurilla kun joku laakeri hajoo koneen puolelta niiin ne kuulat tulee jostain väkisin männän päälle sitten on joka paikka aivan kakkana..eli näillä investoinnella olis saanu jo melkein sen os koneen.. tiedä sitten kumpi on parempi kone os vai pro 39 tt  käsittääkseni tt on kuiten kalliimpi kone uutena....mitä koneelle pitää tapahtua et männänrengaan ura menee ahtaaksi et ei rengas enää liiku siinä.. mäntä muuten aivan naarmuton mutta olisko se ura vain täynnä ruostetta ja paskaa kun kone seisonut ilman after run öljyä 2kk...tilasin kuiten uuden männän ja rengaan..

Mitä itse olen lukenut/kuullut niin jos laakerit on menossa niin startatessa rupeaa kuulumaan epä normaaleja ääniä niin sitten suositellaan kyllä purkamaan moottori ja tarkistamaan tilanne kokeneemmat kertoo tarkemmin, sehän voi olla yksi syy että männän rengas on jumittunut jos kone on seissyt ihan kuivana tai kosteutta on päässyt kerääntymään moottoriin minkä seurauksena on päässyt ruostumaan tai ei ehkä ruostumaan mäntähän on alumiinia joka ei ruostu mutta juuri jotain likaa/roskaa männän rengaan urassa, jos moottori leikkaa kiinni ja männänrengas jumituu niin näkyy kyllä naarmujakin männässä KOKEMUKSESTA ;D itse suosittelisin putsaamaan osat kunnolla ja öljyt pintaan, kasaan ja käyntiin.

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #53 : 18 Tammikuu, 2010, 22:32:17 »
joo odotella rauhassa se pari viikkoa kun saa uuden männän ja rengaan.. sitten vain öljyn kans kasaan ja taas yrittään käyntiin..

Poissa jklockars

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #54 : 18 Tammikuu, 2010, 23:07:10 »
mitä koneelle pitää tapahtua et männänrengaan ura menee ahtaaksi et ei rengas enää liiku siinä..

Liian laihalla= Liian kuumana= ns lämpöleikkaus.

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #55 : 21 Tammikuu, 2010, 21:48:20 »
mitä koneelle pitää tapahtua et männänrengaan ura menee ahtaaksi et ei rengas enää liiku siinä..

Liian laihalla= Liian kuumana= ns lämpöleikkaus.

konehan on seissyt sen 2kk nähtävästi ilman minkään laista öljyä ruostetta on. miten puhdistan? olen kylvettänyt konetta wd-40 ja pyöritellyt. männän tapissa pinttynyttä ruostetta samoten alakerran laakerissa. enimmät luultavasti lähtivät aika kevyesti pyöriskelee. männän tapissa ilmeisesti toisessa päässä vain sokka toinen pääty ahtaampi ei kait pääse tappi uimaan läpi sieltäkään.kannen tiivistettä ei ollut laisinkaan tiedä sitten kuuluuko tt pro 39 koneessa ollakkaan? varmistan nyt vielä männässä on täplä kuulunee kait kaasaria kohden?  olisko mitään mitä kannattee huomioida kun alan uutta mäntää ja rengasta laittaan paikalle.. kunhan ne joskus saapuvat.

puisto_kemisti

• Vieras
« Vastaus #56 : 21 Tammikuu, 2010, 22:34:47 »
Lainaus
Varmistan nyt vielä männässä on täplä, kuulunee kait kaasaria kohden? 

Ainakin mitä ite räpeltäny mopedeita, sun muita minimotoja ja kaikenäkösii juttuja, ni jos männän päällä on joku merkki, yleensä nuoli, niin ainaki kaikissa muissa se on tullu pakoaukkoon "päin". Viissaammat vielä varmistakoot. Olen kuitenkin 75% varma :)

Tietysti nämä kopterikoneet ovat juuri se poikkeus mikä vahvistaa säännön  ::)

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #57 : 21 Tammikuu, 2010, 22:39:54 »
Lainaus
Varmistan nyt vielä männässä on täplä, kuulunee kait kaasaria kohden? 

Ainakin mitä ite räpeltäny mopedeita, sun muita minimotoja ja kaikenäkösii juttuja, ni jos männän päällä on joku merkki, yleensä nuoli, niin ainaki kaikissa muissa se on tullu pakoaukkoon "päin". Viissaammat vielä varmistakoot. Olen kuitenkin 75% varma :)

Tietysti nämä kopterikoneet ovat juuri se poikkeus mikä vahvistaa säännön  ::)

aivan tiedän sen itsekkin pienkonemekaanikon koulun käyneenä. mietinkin onko edellinen omistaja laittanut männän väärin. mutta ei sitä voi laittaa pako aukkoa kohti kun pako aukko on sivulla. kaasari ylhäällä. eli se tulee pakosta kaasaria kohden tai sitten muuten vain alas päin..

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #58 : 22 Tammikuu, 2010, 08:19:08 »
Moro selviääkös tuosta räjäytyskuvasta mitään?.

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #59 : 22 Tammikuu, 2010, 11:10:47 »

no johan löytyi tuomosta itsekkin hakenut räjäytys kuvia...jaa mäännän oleva pistetulee eteen päin eli kaasari kohden niin kuin se siellä olikin. kuvissahan on kannen tiiviste minulla ei kuinkas nyt on sitten parempi.?

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #60 : 22 Tammikuu, 2010, 12:31:05 »

no johan löytyi tuomosta itsekkin hakenut räjäytys kuvia...jaa mäännän oleva pistetulee eteen päin eli kaasari kohden niin kuin se siellä olikin. kuvissahan on kannen tiiviste minulla ei kuinkas nyt on sitten parempi.?

Joo hyvä että selkis :)  tuosta tiivisteestä niin itse ainakin laittasin jos ohjeet niin sanoo, ja aina toimintavarmempihan tuo on, kokeneemmat kertoo paremmin mitä mieltä ovat.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #61 : 22 Tammikuu, 2010, 13:29:31 »
Voihan tuohon käydä jokin muukin tiivisteeksi?
Esim joku tiivistematto (miksi lei kutsutaan) josta voit leikata sopivia palasia?
Itse käytän pakoputken tiivisteenä kuumasilikonia, hyvin tiivistää  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #62 : 22 Tammikuu, 2010, 13:38:40 »
no paperitiiviste arkkejahan myydään vähä jokapaikassa, mites onkos tuo kansi tarkka korkeuden tai laskemisen kannalta tuommosissa koneessa onko merkitystä jos ei ihan saman paksusta tiivistettä löydy.

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #63 : 22 Tammikuu, 2010, 21:38:38 »
no paperitiiviste arkkejahan myydään vähä jokapaikassa, mites onkos tuo kansi tarkka korkeuden tai laskemisen kannalta tuommosissa koneessa onko merkitystä jos ei ihan saman paksusta tiivistettä löydy.

joo tilasin sen kansi simmin siihen 5€ei ollut kallis. ja on oikean paksuinen ja peltiä. onko kellään tietoa minkälaista konetta kannattas jatkossa harkita samaiseen kopteriin. kun sekin luultavasti edessä. vaikka tuota ei ole saatu edes vielä käymään. olis kiva jos se olisi ..hyvä helppo säätöinen ja jos vara osaa tarvii niin ei tarvis viikko kausia odotella osia. vaika onko semmosta konetta olemassa... haaveilenko vain..

Poissa jklockars

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #64 : 23 Tammikuu, 2010, 00:43:09 »
Eiköhän toi taas pelitä pitkän aikaa kun saat sen kuntoon.

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #65 : 23 Tammikuu, 2010, 19:43:20 »
Eiköhän toi taas pelitä pitkän aikaa kun saat sen kuntoon.

luulis kunhan sen tosiaan saa taas kasaan.. osia odottamassa toista viikkoa.

Poissa Dutchman

• Seniori torppari
« Vastaus #66 : 23 Tammikuu, 2010, 22:31:25 »
no paperitiiviste arkkejahan myydään vähä jokapaikassa...
Ekat tiivisteet ensimmäiseen koneremppaan tein Aku Ankasta. Vuodet oli 80-luvun alussa... Paperia, ja jotain järkevää mämmiä kyllästeeksi, niin jäi se turha hifistely pois... ;D
Tietty kaupsta saa nykyään uusia tiivisteitä, ellei mielikuvitus riitä... :)

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #67 : 24 Tammikuu, 2010, 21:10:53 »
no paperitiiviste arkkejahan myydään vähä jokapaikassa...
Ekat tiivisteet ensimmäiseen koneremppaan tein Aku Ankasta. Vuodet oli 80-luvun alussa... Paperia, ja jotain järkevää mämmiä kyllästeeksi, niin jäi se turha hifistely pois... ;D
Tietty kaupsta saa nykyään uusia tiivisteitä, ellei mielikuvitus riitä... :)

hyvä homma ei vielä kehtaa mitään möhnää koneeseen päästää kun vasta aikoihin ostanut eikä ole vielä kertaakan edes yrittänyt käymään.. jatkossa jos alkaa toimiin   ideoita on rutkasti koneen tiivisteikse ja koneen virittämiseen... sen tehenkin jossain vaiheessa. jokainen laita on tähän mennessä tavalla tai toisella viritetty huippuunsa mm ruohonleikkuri.. Pienkonemakaanikon tutkinto laatikossa tietää vähän miten sinne sitä lisä potkua saadaan. mutta kestävyys kärsii aina virittely hommissa..

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #68 : 28 Tammikuu, 2010, 18:28:55 »
no niin osat tulivat vihdoin postissa.. mäntä on arvatenkin väärä pakopuolella ei ole helmassa kaarevaa koloa vanhassa männässä oli kaareva kolo kummankin puolin.toivottavasti edes männänrengas kävisi tohon vanhaan mäntää..

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #69 : 28 Tammikuu, 2010, 18:47:41 »
no niin osat tulivat vihdoin postissa.. mäntä on arvatenkin väärä pakopuolella ei ole helmassa kaarevaa koloa vanhassa männässä oli kaareva kolo kummankin puolin.toivottavasti edes männänrengas kävisi tohon vanhaan mäntää..

toinen seikka tuleeko kammessa oleva ura kaasaria kohden? voitelua vartenhan se on kun uran alhaalla on reikä. mistään ei löydy kunnon ohjeita tai kuvia miten päin kaikki kasataan. mutta kaasaria kohden luulis sen tulevan et saa soppaa paremmin sinne alapähään.

olavi

• Vieras
« Vastaus #70 : 28 Tammikuu, 2010, 19:26:58 »

toinen seikka tuleeko kammessa oleva ura kaasaria kohden? voitelua vartenhan se on kun uran alhaalla on reikä. mistään ei löydy kunnon ohjeita tai kuvia miten päin kaikki kasataan. mutta kaasaria kohden luulis sen tulevan et saa soppaa paremmin sinne alapähään.

Tere

Mene  www.tiger.com.tw  sivulle siellä Engines moottorit.
Sieltä löytyy pro-39h moottorin manuaali räjäytyskuva, voit ladata sen sieltä itsellesi.

Olavi

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #71 : 28 Tammikuu, 2010, 19:27:35 »

Eli siis kiertokangesta puhutaan, os:ssä kiertokankea ei ainakaan saa väärinpäin kampiakseliin, kangen toisella puolenreikää on senkkaus mikä tulee kampiakselin tappiin ja toisella puolen ei mutta näin tosiaan os:ssä mitä tuon moottorin räjäytyskuvia katselin niin näkyis siinäkin olevan tuo senkkaus.

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #72 : 28 Tammikuu, 2010, 20:10:09 »
joo selkis se nytten. mistä räjäytys kuvista katsoit? kysehän on tt pro 39 koneesta. minkälainen on vakio mäntä onko kellään tietoa kun tilasin aivan origanl männän. niin on erinlainen kuin paikalla oli. onko männän helman lovella  muuta merkitystä? kuin se et mäntä ala asennossa.. ei ota kiinni pääty palaan..

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #73 : 28 Tammikuu, 2010, 20:25:49 »
joo selkis se nytten. mistä räjäytys kuvista katsoit? kysehän on tt pro 39 koneesta. minkälainen on vakio mäntä onko kellään tietoa kun tilasin aivan origanl männän. niin on erinlainen kuin paikalla oli. onko männän helman lovella  muuta merkitystä? kuin se et mäntä ala asennossa.. ei ota kiinni pääty palaan..

Niin se kanki ei menny kans väärinpäin siinä koneessa?, katsoin tuosta aikaisemmasta linkistä minkä laitoin tuohon eisitä oikein siittä huomaa jos ei osaa katsoa itse en olisi huomannu kans mutta tuli tapeltua ossin kans kun ei kanki menny paikalleen ;D, tuosta männästä en kyllä osaa mitään sanoa mutta tuossa räjäytys kuvassa ainakin on lovi männässä ja eikösse ole juuri tuota varten ettei mäntä ota kiinni tuohon kampiakselin limppuun, voihan sitä mäntää kokeilla mitense pyörii siellä ottaako kiinni vai ei jos sillä lovella tosiaan ei muuta merkitystä ole, KERTOKAAS KOKENEEMMAT :)

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #74 : 28 Tammikuu, 2010, 21:05:06 »
Jos männäntappi on niin alhaalla männässä ettei tartte niitä loveja?  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
4630 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2007, 16:45:49
kirjoittanut Marcus
2 Vastauksia
3738 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2008, 14:36:32
kirjoittanut IsoNega