Kirjoittaja Aihe: Raptor 30 Käy ja kukkuu...  (Luettu 44570 kertaa)

Lapin Lentäjä

• Vieras
Vs: Raptor 30 ei käynnisty ei edes yritä kaikkeni olen tehnyt
« Vastaus #75 : 28 Tammikuu, 2010, 21:18:02 »
Jos männäntappi on niin alhaalla männässä ettei tartte niitä loveja?  8)

joo no helma ottaa kiinni tavallaan limppuun, joo siihen moottorin takakanteen. joten laitoin vanhan männän uudella rengaalla sinne nyt pyöritellyt käsin on puristuksia aikas paljon enemmän mitä ennen.huomenna ehkä taas alan koittaan käymään..männän tappi oli uudessa samassa kohtaa mitä vanhassa.. mäntä muuten justiin samanlainen kuin vanha ainoa se helma. taitaa olla kovin heikkoa laatua tuo tt kone kun tilaa orignal männän niin ei mahdu pyöriin.. niin sanottu kiina ilmiö joka päivä vaihtuu osan malli vähän. aina pikkusen joutuu viilaan jos meinaa saada sopiin.oliskos sisään ajo vinnkejä? vai tarvineeko sen kummemmin kun vain rengas vaihtui..

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #76 : 28 Tammikuu, 2010, 21:35:19 »
Eikai siinä mitään sen ihmeempiä luulis ainakaan tarvivan paritankkia ajelee vaikka ihan leijutellen ensimmäiseks.

selailin tuossa ajan kuluksi niin tuolta ainakin saa varmaan just sitä oikeaa mäntää, ja muutenkin ihan edullisia koneen osia jos jossain vaiheessa on tarvis :)
http://www.helidirect.com/thunder-tiger-redline-piston-p-6415.hdx

(sorkke nyt laitoin vääriä osia näytille) :)
« Viimeksi muokattu: 28 Tammikuu, 2010, 21:38:42 kirjoittanut simo-87 »
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #77 : 28 Tammikuu, 2010, 22:25:49 »
Eikai siinä mitään sen ihmeempiä luulis ainakaan tarvivan paritankkia ajelee vaikka ihan leijutellen ensimmäiseks.

selailin tuossa ajan kuluksi niin tuolta ainakin saa varmaan just sitä oikeaa mäntää, ja muutenkin ihan edullisia koneen osia jos jossain vaiheessa on tarvis :)
http://www.helidirect.com/thunder-tiger-redline-piston-p-6415.hdx

(sorkke nyt laitoin vääriä osia näytille) :)

kyllä niitä tieten ulkomailta saa halvemmalla mutta kun ei osaa tarpeeksi hyvin tuota kieltä ja sitttenkun tulee kuitenkin väärät osat eikä onnistu se palutus niin ottaa päähän.. kokemusta on...

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #78 : 28 Tammikuu, 2010, 22:46:35 »
Niinpä ei niistä aina tiedä ja mielummin suosii suomen kauppoja kun täältä vielä osia saa. Mutta onnea uudelle käynnistys yritykselle toivottavasti hörähtää nätisti käymään, :)

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #79 : 29 Tammikuu, 2010, 10:38:44 »
moi no niin nyt on savut otettu kopterista. lähti käyntiin heti kun pikkusen pyöräytin. ei se ihme että ei aikasemmin käynyt kun oli se männänrengas poikki. no onnnekseni se oli juminut tiukkaan siine koloon et ei irronnut ja tehnyt kauheata jälkeä.. nyt odotellaet pakkanen lauhtuu pääsee leijuttaan kopterii.. nytten on -26 aikas kylmä..

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #80 : 29 Tammikuu, 2010, 11:03:35 »
moi no niin nyt on savut otettu kopterista. lähti käyntiin heti kun pikkusen pyöräytin. ei se ihme että ei aikasemmin käynyt kun oli se männänrengas poikki. no onnnekseni se oli juminut tiukkaan siine koloon et ei irronnut ja tehnyt kauheata jälkeä.. nyt odotellaet pakkanen lauhtuu pääsee leijuttaan kopterii.. nytten on -26 aikas kylmä..

Noniin sepä hienoa että rupes savua tulemaan :), no ei kyllä noilla pakkasilla hirveästi tee mieli pihalla olla huh huh ;D ;D

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #81 : 30 Tammikuu, 2010, 10:34:22 »

Noniin sepä hienoa että rupes savua tulemaan :), no ei kyllä noilla pakkasilla hirveästi tee mieli pihalla olla huh huh ;D ;D

no niin nytten -12 kovalla tohinalla menossa jo ulos kopteri kainalossa.. mikähän mahtaisi olla pakkasraja että kone vielä toimii hyvin..??

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #82 : 30 Tammikuu, 2010, 12:46:40 »
En ole ainakaan huomannut moista rajaa...25 ainankin vielä toimii ys50 ku junan vessa..
Itse en anna kopterin jäähtyä ulkona ollenkaan, lähtee helpommin käyntii... ei tartte hieroa kokopäivää sitä, tosin jos on hihna veto ja alumiininen peräputki niin pitää sen antaa jäähtyä ja kiristää hihna... ettei tule yllätyksiä.
Onneksi on kardaani  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #83 : 30 Tammikuu, 2010, 23:05:50 »
En ole ainakaan huomannut moista rajaa...25 ainankin vielä toimii ys50 ku junan vessa..
Itse en anna kopterin jäähtyä ulkona ollenkaan, lähtee helpommin käyntii... ei tartte hieroa kokopäivää sitä, tosin jos on hihna veto ja alumiininen peräputki niin pitää sen antaa jäähtyä ja kiristää hihna... ettei tule yllätyksiä.
Onneksi on kardaani  8)

no minullahan on alumiini peräputki. ja hihna veto.. mitä meinaat et pitää kiristellä kun jäähtyy?? tänään oli eka lento ei oikein vielä onnistunut säädöt päin honkia heti kun alkoi nostaan ilmaan niin alkaa kaatua vasemmalle vaikka ei tuule. pitääkö lapojen kulma olla sama kummassakin niissä ainakin heittoja. miten nuo toiset siivekkeet lapojen yllä.. pitäneekö olla vaaka suorana? vai toinen ylös päin ja toinen alas??

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #84 : 30 Tammikuu, 2010, 23:09:48 »
Lapojen kulma aluksi samaan... lavat tasapainoon, sitten jos lapaura on pielessä niin linkistä kulmaa pienemmäksi/suuremmaksi että lavat kulkee samaa linjaa... leijuntaan kun nostaa niin näkee.

Niin ja kylmällä, kun viet kopterin säsältä ulos... annat jähtyä, sitten kiristät hihnaa... alumiini putki lyhenee kylmässä ja hihna löytyy. Ei ole kiva jos hyppii yli ja perä ei pidä ja sen takia tonttaa :(
Pienemmät lavat eli stabbarin lavat laitat 0 kulmaan, eli linjaan sen "kehyksen" kanssa josta se akseli menee läpi.
Niin ja ku lopetat lennättämisen ulkona niin löysää peräputken ruuvit... lämpimässä taas pitenee ja voi mennä akselit kieroon tai hihna venähtää.
« Viimeksi muokattu: 30 Tammikuu, 2010, 23:11:32 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #85 : 31 Tammikuu, 2010, 20:18:16 »
Lapojen kulma aluksi samaan... lavat tasapainoon, sitten jos lapaura on pielessä niin linkistä kulmaa pienemmäksi/suuremmaksi että lavat kulkee samaa linjaa... leijuntaan kun nostaa niin näkee.

Niin ja kylmällä, kun viet kopterin säsältä ulos... annat jähtyä, sitten kiristät hihnaa... alumiini putki lyhenee kylmässä ja hihna löytyy. Ei ole kiva jos hyppii yli ja perä ei pidä ja sen takia tonttaa :(
Pienemmät lavat eli stabbarin lavat laitat 0 kulmaan, eli linjaan sen "kehyksen" kanssa josta se akseli menee läpi.
Niin ja ku lopetat lennättämisen ulkona niin löysää peräputken ruuvit... lämpimässä taas pitenee ja voi mennä akselit kieroon tai hihna venähtää.

okkei kiitos neuvoista .. voiko tohon vaihtaa kardaanin hihnan tilalle? mietin vain jos tuota eka jäähyttelee ulkosalla miten se lähtee käyntiin sitten kun kone on aivan kylmä..

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #86 : 31 Tammikuu, 2010, 23:20:14 »

Nii in siinäpä se ongelma... en tiedä onko raptoriin TT:tä olemassa, mutta voit laittaa hiilikuituputken, sitten ei tertte värkätä hihnan kanssa.
okkei kiitos neuvoista .. voiko tohon vaihtaa kardaanin hihnan tilalle? mietin vain jos tuota eka jäähyttelee ulkosalla miten se lähtee käyntiin sitten kun kone on aivan kylmä..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Timo Huhtamäki

• Seniori torppari
  • BadAsss Compass
« Vastaus #87 : 31 Tammikuu, 2010, 23:37:20 »
n. 5-10 minuuttia riittää peräputken jäähdytykseen...Ei pitäisi vielä moottorin olla moksiskaan. Itse yleensä annan jäähtyä vain sähköpumpulla tankkauksen ajan ja sitte remmin kiristys.

Ja nyt sitte Sami tietysti muistaa mitä huomattiin viimesimmän lennon jälkeen oulussa. Ne on Sportti Knightisa ihan turhat ne peräputken tuet ku ei niitä muista kuitenkaan kiristää ;)
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #88 : 01 Helmikuu, 2010, 00:02:36 »
Nii o, ei niitä tartte  ;D ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #89 : 01 Helmikuu, 2010, 22:20:00 »
Nii o, ei niitä tartte  ;D ;D

okkei pitänee muistaa tehdä moinen toimenpide. kesällä ei sitten ole ongelmia tuon kanssa..nyt on sitten tilattu kunnon starteriki sullivan dynatron.. ei vainnu tullu kysyttyä pyörimis suuntaa..saas nähdä kuin käy. minun tuurilla pyörii väärin päin.. voinko vain laittaa virta johdot toisin päin? palaako moottori..

Poissa Timo Huhtamäki

• Seniori torppari
  • BadAsss Compass
« Vastaus #90 : 01 Helmikuu, 2010, 22:32:09 »
Reippaasti vain akkuun kiinni sitenpäin että pyörii oikeinpäin ;)

Yleensä näät tartterit joissa on punainen ja musta hauenleuka, pyörivät oikeinpäin...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #91 : 02 Helmikuu, 2010, 22:47:02 »
Reippaasti vain akkuun kiinni sitenpäin että pyörii oikeinpäin ;)

Yleensä näät tartterit joissa on punainen ja musta hauenleuka, pyörivät oikeinpäin...

no niin nyt on starteri pöydällä täytyy sanoa et ei ole mikään leikki kalu.. isompi ja painavampi kuin monessa moottori pyörässä startti. en ole vielä kokeillut siinä oli ne hauen leuat laatikon pohjalla eivät olleet vielä johdois kiinni liekö sen takia et saa päättää itse pyörimis suunnan..??

Poissa Timo Huhtamäki

• Seniori torppari
  • BadAsss Compass
« Vastaus #92 : 02 Helmikuu, 2010, 22:55:18 »
Juurikin sen takia että monet eivän niitä leukoja käytä ;)

Mulla akkuna 4s 2300mAh LiFe viime kesänä latasin muistaasseni kaks kertaa tuon akun...

Tuo jäläkimmäinen kuva taasen esittää tekemääni akseli notta voin helposti vaihtaa yksuuntalaakeriin joko lennokkikupin tai kopterikepin...

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #93 : 02 Helmikuu, 2010, 23:50:40 »
Juurikin sen takia että monet eivän niitä leukoja käytä ;)

Mulla akkuna 4s 2300mAh LiFe viime kesänä latasin muistaasseni kaks kertaa tuon akun...

Tuo jäläkimmäinen kuva taasen esittää tekemääni akseli notta voin helposti vaihtaa yksuuntalaakeriin joko lennokkikupin tai kopterikepin...

okkei. ei ole selvinnyt kumpi noista johdoista on + ja kumpi - eli onko aivan sama kummin päin starteria pyöritän?? kestääkö se semmosta,,?

JCA

• Vieras
« Vastaus #94 : 02 Helmikuu, 2010, 23:56:02 »
okkei. ei ole selvinnyt kumpi noista johdoista on + ja kumpi - eli onko aivan sama kummin päin starteria pyöritän?? kestääkö se semmosta,,?

Se sun moottoris ei varmaan ihan hirviästi tykkää jos sitä väärinpäin koitat starttailla?  ;) Tai mistäs mie mithään noista nitrokoneista tiiän, mut äkkiseltään väittäisin ettei sitä väärään suuntaan kannata pyörittää..
Punanen on Plussa ja Musta on Miinus, kyllä yleensä ne on aina jotenkin selvitetty väreillä tai jollain et kumpi on kumpi, tai jos on esim kaks mustaa piuhaa niin toisessa voi olla katkoviivoja, katkoviivallinen on miinus.

Poissa jklockars

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #95 : 02 Helmikuu, 2010, 23:59:01 »
Se kestää pyörittää ihan kumminpäin hyvänsä. Kokeilemalla selviää kumman piuhan pitää olla plussassa että pyörii oikein päin. Eikä hajoa vaikka pyörität väärään suuntaan. Eli suomeksi on ihan sama kumminpäin ensin piuhat törkkäät vahinkoa et starttimoottorille ainakaan saa tehtyä.
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2010, 00:01:01 kirjoittanut jklockars »

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #96 : 03 Helmikuu, 2010, 00:05:11 »
Se kestää pyörittää ihan kumminpäin hyvänsä. Kokeilemalla selviää kumman piuhan pitää olla plussassa että pyörii oikein päin. Eikä hajoa vaikka pyörität väärään suuntaan. Eli suomeksi on ihan sama kumminpäin ensin piuhat törkkäät vahinkoa et starttimoottorille ainakaan saa tehtyä.

okkei hyvä homma... moottoria ei edes väärään suuntaan pysty pyörittään kun on yks suunta laakeri...

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #97 : 03 Helmikuu, 2010, 00:31:32 »
Ja kyllä ne käy moottorit käy väärinkinpäin (kopterin)
Eikai siellä mitään kummallista ole etteikö toimisi toisinkinpäin, samanliikkeen se mäntä tekee joka tapauksessa..
Kytkin ei taida vaan ottaa kun pyörii väärään suuntaan?
matalalla tyhjäkäynnillä on immeisillä itsestään vaihtanut käyntisuuntaa  ;D
Ja jklockars sanoikin, kokeilet vaan kummin pyörii oikein (startteri) ja sillä mennään...

Ei aiheeseen kuulu mutta sukisuki pv:n joskus 15 kesäsenä kun omistin niin sekin lähti takaperin lykkäämällä käyntiin, pakki päälle  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #98 : 03 Helmikuu, 2010, 00:43:40 »
Ja kyllä ne käy moottorit käy väärinkinpäin (kopterin)
Eikai siellä mitään kummallista ole etteikö toimisi toisinkinpäin, samanliikkeen se mäntä tekee joka tapauksessa..
Kytkin ei taida vaan ottaa kun pyörii väärään suuntaan?
matalalla tyhjäkäynnillä on immeisillä itsestään vaihtanut käyntisuuntaa  ;D
Ja jklockars sanoikin, kokeilet vaan kummin pyörii oikein (startteri) ja sillä mennään...

Ei aiheeseen kuulu mutta sukisuki pv:n joskus 15 kesäsenä kun omistin niin sekin lähti takaperin lykkäämällä käyntiin, pakki päälle  ;D

okkei joo olen minäkin joskus pv pakilla ajanut kone piti vähän ihme ääntä ei ollut muuten kovin helpooa ajaa pakille vieläkö oli pikkusen viritetty huiput oli 103km/h polliisin tutkaan.. olihan niillä pikkusen asiaa kun kiinni saivat.. ja sakkokin tais olla aika kova ...

Lapin Lentäjä

• Vieras
« Vastaus #99 : 04 Helmikuu, 2010, 12:54:01 »
no niin nyt aiheeseen. tuli eileten taas lennätettyä. miten kopterin pitäs käyttäytyä kun nostaa ilmaan sen pitäskö pysyä aivan paikalla?  jos ei tuule..paremmin meni kun viimeksi lapa kulmat säädin samoihin sain sen jopa ilmaan 3metrin korkeuteen..sivulle minusta vielä vetää hieman..akutkin on nytten vaihdettu tinasin sinne 2600mhA vartat vaakiot oli 600mhA. ja kopteriin samat.. luulis pidempään kestävän. ei vain ole mitään hajua mistä tiedän että ovat täyteen latautuneet. startteri toimii moitteetta kerrankin kunnon startteri ei tarvi leikkiä porakoneella.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
4630 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2007, 16:45:49
kirjoittanut Marcus
2 Vastauksia
3738 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Maaliskuu, 2008, 14:36:32
kirjoittanut IsoNega
10 Vastauksia
6120 Lukukerrat