Kirjoittaja Aihe: Blade SR RTF Electric Micro Heli  (Luettu 12232 kertaa)

Poissa Ripa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Ultralla laskuun omalle kentälle...
    • Working
Blade SR RTF Electric Micro Heli
« : 15 Tammikuu, 2010, 23:35:57 »
http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFLH1500

mSR:n isoveli tulee helmikuun lopulla!

Ensilento:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1171003&page=15

Kyllä meitä aloittelijoita nyt hellitään, mSR rospuuttokeleillä sisällä ja SR ulkosalla. Näinköhän Belttiä enää ehtii ulkoiluttaa, ei vaan on se kivaa, kun saa keskittyä harjoitteluun, eikä tarvitse turhaan pelätä ainaista koneiden rikkoutumista.
Jr Twister Aggressor, tästä se alkoi + Esky Belt CP V2 + Walkera RX2612V +DX7 + mSR
Walkera V120D02 tosi hauska sisälennätyksessä + Walkera M120D01 vielä parempi
DX7 - Suomenkielinen manuaali tehty ja ladattavissa

Poissa nupi17

  • Opetteleva torppari
  • **
    • omat sivut
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #1 : 16 Tammikuu, 2010, 00:42:23 »
ei saa pistää tommosia foorumille tulee heti kauhee tarve saada se jostain.

t:tyytyväinen msr pilotti
LEUKA RINTAAN JA KOHTI UUSIA PETTYMYKSIÄ

www.nupi.fi

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #2 : 16 Tammikuu, 2010, 00:43:41 »
Tuo nuppi näyttää äkkiä katottuna ihan eskyn muovinupilta  ;D
Eikä mielellään näitä koptereita missä on oma persmoottori, ainakaa CP vehkeinä kun ei se moottori taitu temppuiluun kunnolla  >:(
Näytti olevan vakaa leijuttaa, mutta onnistuuko sillä sitten se temppuilun harjoittelu jos se ei pyörähdä sinne minne tahtoo.. tai ainakaan tarvittavalla tahdilla  :)
No, joku ostaa ja kertoo  8)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #3 : 16 Tammikuu, 2010, 03:31:36 »
Noh! Imaso, ei saa olla aina noin negatiivinen :D
Meinasin ostaa Msr:n mutta tuon nähneenä pitää melkeen kokeila seuraavaa.....
Kunhan rahaa saisi.

Mutta sen sanon, että, jos tuo härveli lentää yhtäkään hyvin kuin edeltäjänsä M.S.R .. Niin pitää hattua nostaa.
Isompi koko(ko), parempi vakaus(ko) ja ties mitä. Vinkeitä vehkeitä tullut EFliteltä viimeaikoina. Pitää hattua taas nostaa.
Kevät leirille saapuessa täähän kerkee menemään jo kilpavarusteluksi. :)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #4 : 16 Tammikuu, 2010, 17:55:42 »
Taitaapa tulla ostettavaksi tuollainenkin kikkara.  ;D
Mahtaakohan olla messujen aikaan täällä....

JCA

  • Vieras

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #6 : 17 Maaliskuu, 2010, 12:24:09 »
Hyvä tuo alempi video alku :D
Näyttähän se taipuvan, todella.. todella hitaasti flippaa..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

jartse

  • Vieras
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #7 : 17 Maaliskuu, 2010, 21:55:07 »
Tänään tuli sitten haettua tommoinen Blade SR matkahuollosta.
Kokeiltua on vain tullut pöydällä ohjausliikkeet ja akut.

Olin hommannut  5C Loong max Tipple 1000 3S1P 20-30C Lipo akkuja aikaisemmin lisäakuiksi, kun noi E-fliten akut on aika suolaisen hintaisia.

Kokeilin niitä ja huomasin että peräroottori ei toimi kuin pätkimällä, mutta E-fliten akulla nuppi ja perä  toimivat normaalisti.
E-flite on 15C.
Tulin siihen johtopäätökseen, että nopari pätkii virtaa, ettei mosat pääse kyrvähtään.

Et näin tänään.

  

« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2010, 22:13:44 kirjoittanut jartse »

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #8 : 17 Maaliskuu, 2010, 22:32:57 »
Kokeilin niitä ja huomasin että peräroottori ei toimi kuin pätkimällä, mutta E-fliten akulla nuppi ja perä  toimivat normaalisti.
E-flite on 15C.
Tulin siihen johtopäätökseen, että nopari pätkii virtaa, ettei mosat pääse kyrvähtään.
Ei ymmärrä. Tuntuisi vaan, ettei ylimääräinen virranantokyky pitäisi pahitteeksi olla. Mites noissa sitä peräroottoria säädetään (eikö voi kaasukäyrällä kikkailla)? Eihän ne eri C-arvon akut periaatteessa eroa, kuin sisäisen resistanssin (ja lämpiämisominaisuuksien ja johtojen) osalta. Sisäiseen resistanssiin vaikuttanee akun lämmönhaihdutuskyky, eli kuumemmaksi pääsevän akun sisäinen resistanssi saattaa kasvaa. Nämä sitten pienentävät akun navoista saatavaa jännitettä kuormituksen alaisena.

Vitsi: Laitat vaikka sinne peräroottorille (tai akun ja noparin väliin) meneväksi johdoksi pätkän hehkuvaa vastuslankaa (korvaamaan huonomman ja paremman akun sisäisten resistanssien erotuksen), niin saat moottorin napoihin tulevan jännitteen ja sitäkautta virran putoamaan ja saat samalla yölentokelpoisen vehkeen.  ;D
« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2010, 23:04:40 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #9 : 17 Maaliskuu, 2010, 23:01:43 »
onpa mielenkiintoinen efekti jos omalla akulla toimi ok ja toisella ei... akut on molemmat 3 kennoisia?
Jos akkuja tarttee niin tilaa Hobbykingiltä turnigyä.. halpaa ja hyvää.
Ei se akku vaikuta siihen että paljoko sinne menee virtaa, akusta on vain kiinni paljonko se voi antaa sitä... eli ei pitäisi pätkiä, oletko mitannut akun että onko ok kennot jne että onko akku ehjä.
« Viimeksi muokattu: 17 Maaliskuu, 2010, 23:05:34 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

jartse

  • Vieras
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #10 : 18 Maaliskuu, 2010, 18:30:34 »
Kokeilin niitä ja huomasin että peräroottori ei toimi kuin pätkimällä, mutta E-fliten akulla nuppi ja perä  toimivat normaalisti.
E-flite on 15C.
Tulin siihen johtopäätökseen, että nopari pätkii virtaa, ettei mosat pääse kyrvähtään.
Ei ymmärrä. Tuntuisi vaan, ettei ylimääräinen virranantokyky pitäisi pahitteeksi olla. Mites noissa sitä peräroottoria säädetään (eikö voi kaasukäyrällä kikkailla)? Eihän ne eri C-arvon akut periaatteessa eroa, kuin sisäisen resistanssin (ja lämpiämisominaisuuksien ja johtojen) osalta. Sisäiseen resistanssiin vaikuttanee akun lämmönhaihdutuskyky, eli kuumemmaksi pääsevän akun sisäinen resistanssi saattaa kasvaa. Nämä sitten pienentävät akun navoista saatavaa jännitettä kuormituksen alaisena.

Vitsi: Laitat vaikka sinne peräroottorille (tai akun ja noparin väliin) meneväksi johdoksi pätkän hehkuvaa vastuslankaa (korvaamaan huonomman ja paremman akun sisäisten resistanssien erotuksen), niin saat moottorin napoihin tulevan jännitteen ja sitäkautta virran putoamaan ja saat samalla yölentokelpoisen vehkeen.  ;D


Nopeuden säädin on 2-in-1 Helicopter Brushless ESC/Mixer.

Blade SR.n nupin moottori on harjaton ja perässä on suora-vetoinen moottori.
Nupin kierroksia voi säätää kaasulla, mutta perä on ON/OFF jonkun systeemin mukaan.

Noita 20-30C.n akkuja kokeilin tänään uudestaan 4 kpl.
Nyt pätkimistä ei ollut tai oli lähes olematonta.

Outo ilmiö ??

 :o :o :o ??? ???


Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #11 : 18 Maaliskuu, 2010, 19:17:45 »
Kokeilin niitä ja huomasin että peräroottori ei toimi kuin pätkimällä, mutta E-fliten akulla nuppi ja perä  toimivat normaalisti.
E-flite on 15C.
Tulin siihen johtopäätökseen, että nopari pätkii virtaa, ettei mosat pääse kyrvähtään.
Ei ymmärrä. Tuntuisi vaan, ettei ylimääräinen virranantokyky pitäisi pahitteeksi olla. Mites noissa sitä peräroottoria säädetään (eikö voi kaasukäyrällä kikkailla)? Eihän ne eri C-arvon akut periaatteessa eroa, kuin sisäisen resistanssin (ja lämpiämisominaisuuksien ja johtojen) osalta. Sisäiseen resistanssiin vaikuttanee akun lämmönhaihdutuskyky, eli kuumemmaksi pääsevän akun sisäinen resistanssi saattaa kasvaa. Nämä sitten pienentävät akun navoista saatavaa jännitettä kuormituksen alaisena.

Vitsi: Laitat vaikka sinne peräroottorille (tai akun ja noparin väliin) meneväksi johdoksi pätkän hehkuvaa vastuslankaa (korvaamaan huonomman ja paremman akun sisäisten resistanssien erotuksen), niin saat moottorin napoihin tulevan jännitteen ja sitäkautta virran putoamaan ja saat samalla yölentokelpoisen vehkeen.  ;D


Nopeuden säädin on 2-in-1 Helicopter Brushless ESC/Mixer.

Blade SR.n nupin moottori on harjaton ja perässä on suora-vetoinen moottori.
Nupin kierroksia voi säätää kaasulla, mutta perä on ON/OFF jonkun systeemin mukaan.

Noita 20-30C.n akkuja kokeilin tänään uudestaan 4 kpl.
Nyt pätkimistä ei ollut tai oli lähes olematonta.

Outo ilmiö ??

 :o :o :o ??? ???



Olisikohan vain jännite laskenut sen edellisen kokeilen takia (olettaen, ettet ladannut uudestaan). Voihan ne kennot kokeilla ladata vaikka 4,15 V:iin ja kokeilla sitten. Luulisi toimivan.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Ripa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Ultralla laskuun omalle kentälle...
    • Working
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #12 : 20 Maaliskuu, 2010, 12:47:29 »
Tänään tuli sitten haettua tommoinen Blade SR matkahuollosta.

Mistä tilasit ja mitä maksoi, mikä oli rahdin osuus?
Miltä ohjain tuntuu, kannattaako odottaa pakettia ilman lähetintä?

Onkohan tietoa, milloin tulee Saben valikoimiin?
Jr Twister Aggressor, tästä se alkoi + Esky Belt CP V2 + Walkera RX2612V +DX7 + mSR
Walkera V120D02 tosi hauska sisälennätyksessä + Walkera M120D01 vielä parempi
DX7 - Suomenkielinen manuaali tehty ja ladattavissa

jartse

  • Vieras
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #13 : 20 Maaliskuu, 2010, 22:43:14 »
Tänään tuli sitten haettua tommoinen Blade SR matkahuollosta.

Mistä tilasit ja mitä maksoi, mikä oli rahdin osuus?
Miltä ohjain tuntuu, kannattaako odottaa pakettia ilman lähetintä?

Onkohan tietoa, milloin tulee Saben valikoimiin?


Tilasin SR.n Robotbirdistä Englannista. Tuli maantietä pitkin 7 päivää.
Ihmettelin maantierahtia, koska yleensä sieltä kaikki on tullut lentäen 2-4 päivässä.

Kopterin hinta oli 187,89 €
Rahdin osuus oli n. 26 €.


Ensimmäiset lennätykset on tehty.

Lensi ihan mukavasti.
Blade mSR.n verrattuna on enemmän 450 kokoluokan tyylinen. Täytyy ohjailla koko ajan.
Ei pysy itsellään paikoillaan.



Ohjain oli normaali ohjainta jäykempi. Herkkyyttä toivoisi enemmän.
Täytyy avata ohjain, ja  katsoa onko säätö mahdollisuutta.

Pakettia ei kannata odottaa ilman ohjainta. Markkinoilla on vain ohjaimella olevia paketteja.
Yhdestä liikkestä löytyi ilman ohjainta oleva paketti , mutta niitä oli vain muutama ja menivät heti !

Jos haluat että hinta ja laatu on kohdallaan, niin kannattaa tilata ennemmin ulkomailta kuin Suomesta.
Tulee nopeammin ja poistikulut on useasti edukkaammat kuin täältä kotoa tilatessa.

Sabe kuitenkin  OK tilatessa varaosia. (Kunhan vain joskus tulevat heille).

Ainoa miinus oli Englannin mallia oleva töpseli.
Itävallastakin oli tilaus sisällä, mutta peruin sen kun toimitus-ajasta ei ollut varmuutta.


Suosittelen:

http://www.fast-lad.co.uk/store/eflite_blade_combo_mode-p-9778.html


jartse

  • Vieras
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #14 : 22 Maaliskuu, 2010, 20:01:37 »
Lennätysvideo viikonlopun sisälennätysvuorolta.


Poissa Haikara

  • Jäsen 2024
  • *****
  • East Side #147, RAKU, KELKO, SIL
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #15 : 07 Huhtikuu, 2010, 14:03:43 »
Minkälaisella tuullella SR:llä pystyy lentämään? ois meinaan sopivan kokonen ja hintainen kopu
mokille. 8)
DX8 | VBC Touch
Logo 500 | Gaui NX4 | ElyQ 50 Vision | OXY2 | Schluter Bell 222 (Heli Boy Vm. 1978) | M1 Omppu | Blade nano S3 | Logo 690 V2
RIP:  Eflite CX3 police | Firefox 200 | Pixy Zap | HK 450 5-blades | Trex 450 Sport | Gaui 200 | Hirobo Shuttle | MCPX BL | Trex250 | Kalt Baron | Gaui 200

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #16 : 07 Huhtikuu, 2010, 14:13:21 »
Minkälaisella tuullella SR:llä pystyy lentämään? ois meinaan sopivan kokonen ja hintainen kopu
mokille. 8)

mokailuun käy mikä vaan malli ;D
(sori oli pakko)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Haikara

  • Jäsen 2024
  • *****
  • East Side #147, RAKU, KELKO, SIL
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #17 : 07 Huhtikuu, 2010, 14:26:55 »
Niin käy mutta SR:n osat on halvempia kuin viis satasen rekkulan :P
DX8 | VBC Touch
Logo 500 | Gaui NX4 | ElyQ 50 Vision | OXY2 | Schluter Bell 222 (Heli Boy Vm. 1978) | M1 Omppu | Blade nano S3 | Logo 690 V2
RIP:  Eflite CX3 police | Firefox 200 | Pixy Zap | HK 450 5-blades | Trex 450 Sport | Gaui 200 | Hirobo Shuttle | MCPX BL | Trex250 | Kalt Baron | Gaui 200

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #18 : 07 Huhtikuu, 2010, 17:20:36 »
Niin käy mutta SR:n osat on halvempia kuin viis satasen rekkulan :P

tämän varmaan tulen kohta huomaamaan ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa raissu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #19 : 21 Huhtikuu, 2010, 22:29:12 »
Blade MSR toimii hienosti Blade kopun mukana tulleella HP6DSM 2.4GHz DSM2 lähettimen kanssa ... Nelos dippikytkin ykköseen ja muut nollaan.

Msr:n akku kiinni Trainer kytkin pohjaan ja virrat päälle ja jo bindaa  :)
Blade MSR
Blade SR 120
BLADE SR X 2

jartse

  • Vieras
Vs: Blade SR RTF Electric Micro Heli
« Vastaus #20 : 22 Huhtikuu, 2010, 14:23:12 »
Minkälaisella tuullella SR:llä pystyy lentämään? ois meinaan sopivan kokonen ja hintainen kopu
mokille. 8)

mokailuun käy mikä vaan malli ;D
(sori oli pakko)

3 - 5 ms tuulella pystyy ainakin lennättään.

Peräputki taipuu erittäin herkästi, pienestäkin iskusta.
Pehmeää metallia.
Kannattaa tilata heti varaputkia.
Pystyy taivutella takaisin ns. suoraksi useamman kerran.




 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1089 Vastauksia
451417 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Toukokuu, 2012, 18:40:32
kirjoittanut Toeh
121 Vastauksia
46383 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Joulukuu, 2009, 19:38:55
kirjoittanut Vispilä
2 Vastauksia
3934 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2009, 21:42:50
kirjoittanut Vispilä
3 Vastauksia
2655 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2009, 13:22:22
kirjoittanut Zappo
6 Vastauksia
4014 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Helmikuu, 2010, 14:16:20
kirjoittanut VERTICAL