Kirjoittaja Aihe: Video nupin pyörimisestä + jännä ääni ehkä rattaasta UUSI VERSIO VIDEOSTA  (Luettu 7429 kertaa)

Rotary

• Vieras
Ihmeteltiin tuota päälapojen kiinnikkeiden värinää.

Kopulla ei ole vielä torpattu käytännössä ja ekassa (ja ainoassa vielä tähän mennessä) vaihtoon meni vaan TT:n ratas rungon päästä kun nappasi hankeen vähän.

Purin ton nupin kertaalleen ja vaihdoin kuitenkin varmuudeksi päälaopjen akselin + laakerit ja laitoin harmaat kumit mustien tilalle.

Nyt toi rauhottui aika hyvin, mutta vaatii jengaa ennnen kuin tuo värinä loppuu.

Videossa ei ole stabbarin lavat kiinni ollenkaan testimielessä. Onko tuo värinä ok, vai onko jossain vilä jotain mätää?

Toinen jännä homma on tuo ääni joka kopusta tulee....onko motin pinjoni väärällä kireydellä rattaaseen nähden tai jotain? Onko tämäkin vaan nyt normaalioa kun on ratasta jumalattomasti verrattuna tuohon Raptoriin joka mulla oli ennen tätä?

Noniin.

Tossa pitää sitten perälavat tommosta omaa mekkalaa kun on vähän kulmaa, mutta sen erottaa helposti pois.

lähinnä tuo tommonen tikitikitikitiki....noil la korkeammilla kiekoilla hämmästyttää, kun ääni ei ole tasainen ollenkaan
« Viimeksi muokattu: 24 Tammikuu, 2010, 20:07:28 kirjoittanut Rotary »

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
Vs: Video nupin pyörimisestä + jännä ääni ehkä rattaasta
« Vastaus #1 : 24 Tammikuu, 2010, 19:01:01 »
http://prorcpakila.com/kuvia/heli/Videot/T-Rex.mpg
Latailin 5...10 minuuttia 10-megaisen piuhan läpi eikä tullut vieläkään valmiiksi. Etsäviitsistä uppia videota vaikka youtubeen tai tehdä siitä itse järkevän kokoista käytettävä lähtökaista niukkuuden huomioon ottaen.

JCA

• Vieras
« Vastaus #2 : 24 Tammikuu, 2010, 19:04:13 »
http://prorcpakila.com/kuvia/heli/Videot/T-Rex.mpg
Latailin 5...10 minuuttia 10-megaisen piuhan läpi eikä tullut vieläkään valmiiksi. Etsäviitsistä uppia videota vaikka youtubeen tai tehdä siitä itse järkevän kokoista käytettävä lähtökaista niukkuuden huomioon ottaen.
Sama täällä, 24M olisi (~12M) mutta ei 5 minuutin latailulla ole vielä auennut.

Rotary

• Vieras
« Vastaus #3 : 24 Tammikuu, 2010, 19:13:36 »
Okei, mä huomasin ton ite kanssa. Pitää koittaa vetää pienemmäks toi video.

JuuTupe ei nyt suostu mun kanssa yhteistyöhön, error kaikissa tiedostoissa joita yritän uppaa.....

Hetki menee niin editoin ton kasaan...

Poissa Tuukka

• Pro torppari
  • RC-Kopterit Ry #14
« Vastaus #4 : 24 Tammikuu, 2010, 19:21:16 »

Mulle ei ainakaan ton videon perusteella auennut että mikä ongelma tässä on kyseessä. Onko vehjettä siis kokeiltu lavat ja muut kasattuna?
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #5 : 24 Tammikuu, 2010, 19:22:44 »
Onko pinionin ja päärattaan välys kohillaan?

*EDIT* Jaa, olittekin kysyneet tuota jo ekassa viestissä...
Nada

Poissa simo-87

• Pro torppari
    • minun kotisivut
« Vastaus #6 : 24 Tammikuu, 2010, 20:02:59 »
Omasta mielestä kuulostais kyllä että pinjonin välys olis liian tiukalla jotenkin nihkeän oloinen, vaikea oikein tuosta videosta saada selville, ja tuo värähtely lapojen pitimissä eikös tuo ole ihan normaalia pientä lepatusta mitä pitääkin olla, vieläkun vaihdoit nuo harmaat lepätus kumit mitkä ovat löysempiä kuin nuo mustat, kyllähän tuon nupin pitäis ihan kondiksessa olla jos vaan ohjeitten mukaan tehty ja pitimien pultit niin kiinni kuin vaan menee, josvaan lennossa ei ole mitään poikkeavaa, mutta itse tarkastaisin kaikki rattaat ettei esim hampaita puutu mistään ja tuon pinjonin välyksen. :)
TREX-600N LIMITED EDITION /ds610/ds620+align gp750/os50+outrage
HK-450/hitec hs-55/futaba 401+s9257/scorpion

www.kopterit.nettisivu.o rg

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #7 : 24 Tammikuu, 2010, 20:04:53 »
Laita kamat kasaan ja lähde ulos koettamaan mitä se tekee, jos siellä on ilmassa kovaa ravistusta niin mietitään lisää  ;D
Videota en nyt saa auki, mutta jos ääni on sellaista "kimeää jurinaa" niin lähtee liian tiukasta pinioni-pääratas suhteesta  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rotary

• Vieras
« Vastaus #8 : 24 Tammikuu, 2010, 20:09:58 »
Laita kamat kasaan ja lähde ulos koettamaan mitä se tekee, jos siellä on ilmassa kovaa ravistusta niin mietitään lisää  ;D
Videota en nyt saa auki, mutta jos ääni on sellaista "kimeää jurinaa" niin lähtee liian tiukasta pinioni-pääratas suhteesta  ;D

pitää huomenna käydä riuhtasee ylös se. Täytyy vaan keksiä sopival loiva pitch curve, ettei se taas ampase yhtäkkii ylös.
Viimeks se oli just sellanen. Säädin kulmat 50% nollaan iha allun oman ohjeen mukaan ja ainakin mulle oli vähän vaikea.

Varmaan johtuu edelleen siitä, et Raptorissa oli puulavat ja 50% joku +4 pitchiä ja max 9 tjtn

Poissa Timo

• Pro torppari
Aika paha ääni kieltämättä.

Itsellänikin tuli ihan ensiksi mieleen, että pinionin ja päärattaan välys olisi liian tiukka. Toinen mahdollinen syy on viallinen laakeri. Itselläni oli 500:ssa rekkulassa viallinen pääakselin laakeri ja se piti ajoittain outoa sirinää myös, luulin ensin äänen johtuvan rattaista, myöhemmin löysin viallisen laakerin ja oudot äänet katosi vaihtamalla laakeri.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
Kuitenki asennuksista nippuside jäänyt pitkäksi ja sirittää päärattaalla  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rotary

• Vieras
Kuitenki asennuksista nippuside jäänyt pitkäksi ja sirittää päärattaalla  ;D

Ei tosiaan voi tietää, on siinä kaikki kiinni ja sitä rataa.

Poissa Vispilä

• Moderator
    • www.virtualworx.fi
Emmä nää tossa mitään ongelmaa, äänikin kuulostaa normaalilta 500 rexän ääneltä. Kannattaa kuitenkin vielä tarkistaa se pinjonin välys varmuuden vuoksi. Lavat kiinni ja lentämään :)

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Rotary

• Vieras
Emmä nää tossa mitään ongelmaa, äänikin kuulostaa normaalilta 500 rexän ääneltä. Kannattaa kuitenkin vielä tarkistaa se pinjonin välys varmuuden vuoksi. Lavat kiinni ja lentämään :)

-op-

mikäs se optimivälys oli taas?

Juhis

• Vieras
Aikamoista ujellusta tuo kiinankopiokin pitää..
Kuten videossakin sanotaan n.45s kohdalla:

Välys sanomalehtipaperilla?
« Viimeksi muokattu: 24 Tammikuu, 2010, 22:58:42 kirjoittanut Juhis »

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
Onko sulla hihna- vai keppiveto perälle?
Jos hihna, niin kurkkaa ettei ole puoltatoistakierrosta rullalla.

Tuossa muutama viikko sitten yhden 500 rekun kovaa mölyämistä ihmeteltiin, lisättiin rattaiden välyksiä jne, mutta syyksi paljastui hihna, joka teki ylimääräisen kierroksen ja hiersi itseään vasten aiheuttaen ääntä.
Taskulampulla näyttämällä valoa sopivassa kulmassa peräputken sisään ja katsomalla miten hihna kiertyy, jos näet kunnolla kierrettä hihnalla se on luultavastikin kierroksen liikaa. Taskulampulla löytyy sopiva asento, jolloin putkeen näkee yllättävän hyvin.

Jos syynä hihna, nopein korjaustapa on nypätä perän linkki irti peräsliderin vivusta, löysätä ruuvi/ruuvit jotka pitää perän kiinni putkella ja kääntää täysikierros.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Vispilä

• Moderator
    • www.virtualworx.fi
Lainaus
Onko sulla hihna- vai keppiveto perälle?

Lainaus
vaihtoon meni vaan TT:n ratas rungon päästä kun nappasi hankeen vähän.

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Manu

• Opetteleva torppari
  • **
Ihmeteltiin tuota päälapojen kiinnikkeiden värinää.

Mulla on 450:sessä vähän sama juttu, tosin en ole sitä tuolla tapaa pyöritellyt mutta paikallaan ollessa kokeillessa lavanpitimissä on iso välys lapa-akseliin.
eli kun nostaa molemmista lavanpitimistä yhtäaikaa niin taipuu sen verran että lapojen päässä vaikuttaa n. sentin.
Ja ei, mun tapauksessa ei ole kyse lepatuskumeista vaan nimenomaan lavanpitimien sovituksesta lapa-akseliin  ;D
olen purkanutkin sen ainakin kolmekertaa tämän takia mutta vikaa ei löydy, kaikki osat vaikuttaa hyviltä mutta kun laittaa kokoon niin välystä löytyy..
Lennossa toimii hienosti, ei mitään ongelmaa.. ainoa että talvella alkaa kovasti täristämään siinä viidenminuutin lennon jälkeen, mutta lämpimänä pelaa loistavasti.
Align T-Rex 600 NSP 3G
Futaba 7C fasst 2,4Ghz

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
31 Vastauksia
14924 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Toukokuu, 2008, 20:05:38
kirjoittanut jaska.t
29 Vastauksia
17188 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Toukokuu, 2008, 20:56:17
kirjoittanut Vispilä