Kirjoittaja Aihe: Edukkaammat lavat 500:een?  (Luettu 23484 kertaa)

Rotary

  • Vieras
Edukkaammat lavat 500:een?
« : 03 Helmikuu, 2010, 22:26:04 »
Ei kukaan sattuisi tietämään mitään snadisti edukkaampia lapoja viissataseen? En viittis tuhota Radixeja ihan huvikseen. Ei ne nyt NIIN halpoja ole nekään.

Allun omat tuntuu menevän aika herkästi. Johtuiskohan balsarungosta kenties...hiilikuitulava ssa  :-\

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #1 : 03 Helmikuu, 2010, 22:30:15 »
Joku täytehän noissa lavoissa aina on. Osassa se täyte on balsaa, osassa jotain foamia. Kyllähän balsa kestävämpää on kuin uretaanin tapainen vaahto. Sen enempää noista lavoista tietämättä, niin sabe myy ainakin sabin lapoja. Kyllä ne kaikki lavat about yhtä herkästi hajoaa.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Rotary

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #2 : 03 Helmikuu, 2010, 22:32:21 »
Joku täytehän noissa lavoissa aina on. Osassa se täyte on balsaa, osassa jotain foamia. Kyllähän balsa kestävämpää on kuin uretaanin tapainen vaahto. Sen enempää noista lavoista tietämättä, niin sabe myy ainakin sabin lapoja. Kyllä ne kaikki lavat about yhtä herkästi hajoaa.

--
Timo

itseasiassa kaveri on nyt torpannut noi trex-storen "3D" lavat jo 3 kertaa ja ihmeen kaupalle ne on vieläkin ehjät.

Toi täyte on kanssa yksi mitä ihmettelen vähän. Sekin tuntuu tavallaan oikotieltä onneen. Helppo valu ja vähemmän kuitua

Kopteri-eki

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #3 : 03 Helmikuu, 2010, 22:39:18 »
Heh, rotary taitaa olla laatutietoinen kun ei meinaa align tavarat kelvata. :D :D :D :D :D
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2010, 22:49:46 kirjoittanut Kopteri-eki »

Rotary

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #4 : 03 Helmikuu, 2010, 23:08:46 »
Heh, rotary taitaa olla laatutietoinen kun ei meinaa align tavarat kelvata. :D :D :D :D :D


Hahahaha.  ;D

No on se kumma kun on tottunut muissa hommissa vähän toisenlaiseen mainontaan, ei tässä muuta.

Olen ajanut elämäni kilpaa radalla ja siellä kun tuppaa toi tavara olemaan aika tarkasti sitä mitä sanotaan, niin tässä kopteri-hommassa (missä olen siis uusi) näitä "sinne päin"- juttuja tuppaa tulemaan vastaan koko ajan  :D

Onhan se nyt kumma jos meen meetwurstia ostamaan ja saan lauantaimakkaraa  ;D


Mut ei tosiaan, kyllä mä ymmärrän ton lapahomman, kokonaan kuidusta tehtu lapa maksais ihan sopivasti ja olisi ehkä jopa vähän painavakin.

Pitää tutkia josko joku halpislapa toimii, koska noita menee tässä vaiheessa aika hyvää vauhtia

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #5 : 03 Helmikuu, 2010, 23:32:29 »
Jep, kyllä ne tahtoo kaikki lavat mennä... varsinkin isommissa vehkeissä... 250 ei mene ikinä jos leijuttelusta torppaa kun on niin vähän voimaa.
Hobbykingiltä saa halpoja ja hyviä lapoja perus hommiin :)
Kannattaa torppien jälkeen katsoa että ne lavat on oikeasti ehjät.. eivät ole murtuneet yhtään mistään jne..

Lapoja ^^
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10136&Product_Name=HK-500GT_Fiberglass_Main_Blade_%281pair%29
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6592&Product_Name=TIG_425mm_Carbon_Fiber_Z-Weave
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10696&Product_Name=500_Size_Carbon_Fiber_helicopter_blades_430mm

Itse varmaan lähtisin noita TIG:n lapoja ostamaan, jos vähän fiksumpaa haluaa... välttävät nuo toisetkin, eivät ole hinnalla pilattuja  ;D
Pyöräytä samalla 450 Pro:n TT:n rattaat jostain, voin ostaa  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rotary

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #6 : 03 Helmikuu, 2010, 23:43:33 »
Jep, kyllä ne tahtoo kaikki lavat mennä... varsinkin isommissa vehkeissä... 250 ei mene ikinä jos leijuttelusta torppaa kun on niin vähän voimaa.
Hobbykingiltä saa halpoja ja hyviä lapoja perus hommiin :)
Kannattaa torppien jälkeen katsoa että ne lavat on oikeasti ehjät.. eivät ole murtuneet yhtään mistään jne..

Lapoja ^^
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10136&Product_Name=HK-500GT_Fiberglass_Main_Blade_%281pair%29
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6592&Product_Name=TIG_425mm_Carbon_Fiber_Z-Weave
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10696&Product_Name=500_Size_Carbon_Fiber_helicopter_blades_430mm

Itse varmaan lähtisin noita TIG:n lapoja ostamaan, jos vähän fiksumpaa haluaa... välttävät nuo toisetkin, eivät ole hinnalla pilattuja  ;D
Pyöräytä samalla 450 Pro:n TT:n rattaat jostain, voin ostaa  ;D


Noita oo kanssa katellu. Me tilattiin muuten Ebaysta ihan hupia tommosia kelta-mustia lapoja 3 paria jollain tyyliin 5€ tai jotain ihan naurettavaa. No mähän sen lavan sitten katkaisin. Sisältä löytyi yllätykseksi foamia, eli ihan normi setti, lasikuitua ja yksi kerros hiilikuitua. Toi hiilikuitu todella yllätti. lapa on muutenkin ihan sika jäykkä. Pitää laittaa kaverin 450 kiinni noi ja katsoa mitä tapatuu.


Meinasin tossa et oisko ne kaikki TT:n rattaat pitäny laittaa alumiinisiksi. Ne muut ei kyllä silleen mene....Se musta vaan on AINA paskana ja rupee hermot menemään kun sen vaihtaminen tosiaan on ihan turhan työläs homma. Ton anti rotation gearin voi vaihtaa sentään kentälläkin minuuteissa.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #7 : 03 Helmikuu, 2010, 23:53:26 »
Jepa, itellä on 450 on nuita hiilikuitu/valko värisiä, radix tyyppisiä lapoja, sitte on ollu muutama pari niitä valkosia jossa on viisto raita... aivan hyvin toimi, radix tyyppiset on kans melko jäykät ja hyvät.
Ne raidalliset on löysemmät mutta menee perus lennossa hienosti
600N menee ainaki ihan randomisti kaikki tt:n rattaat... olis hyvä ku ois kaikki alumiinia/titaania? ^^
Mulle on ihan sama mitä ne lavat on sisältä kuhan ne toimii ^^

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rotary

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #8 : 04 Helmikuu, 2010, 00:22:53 »
Jepa, itellä on 450 on nuita hiilikuitu/valko värisiä, radix tyyppisiä lapoja, sitte on ollu muutama pari niitä valkosia jossa on viisto raita... aivan hyvin toimi, radix tyyppiset on kans melko jäykät ja hyvät.
Ne raidalliset on löysemmät mutta menee perus lennossa hienosti
600N menee ainaki ihan randomisti kaikki tt:n rattaat... olis hyvä ku ois kaikki alumiinia/titaania? ^^
Mulle on ihan sama mitä ne lavat on sisältä kuhan ne toimii ^^

Mun täytyy laittaa mailia jonnekkin noiden rattaiden suhteen.

Se tt.n pöötyratas voi olla vähän kusinen, koska siinä on se ristihahlo sisällä. Voi olla vähän tyyris teetettävä.
Alumiinia kannatan itse tuom hinnan takia. Titaanisia pitäisi varmaan tilata joku sata kappaletta että kannataisi

Rotary

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #9 : 04 Helmikuu, 2010, 00:30:08 »
Laitoin mailia Tommis Billetille kuvien kera. Saapa nähdä.

Veikkaan, että joudutaan keräämään porukkaa mukaan tilaukseen, koska toi saattaa olla yksittäisena aika hapokkaan hintainen.

Meneeks mitkään rattaat sekasin esim. 500 ja 600 kokoluokissa?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #10 : 04 Helmikuu, 2010, 00:41:18 »
Ei taida mennä... jos tästä nyt saa realistisesti hankittua alurattaita niin ottasin 450 ja 600.. ja kohtuu hintaan. satoja euroja en ala maksamaan :D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rotary

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #11 : 04 Helmikuu, 2010, 01:10:49 »
Ei taida mennä... jos tästä nyt saa realistisesti hankittua alurattaita niin ottasin 450 ja 600.. ja kohtuu hintaan. satoja euroja en ala maksamaan :D

Joo en mäkään  ;D

Uskoisin, että kuka tahansa jolla on cnc-vehkeet, saa tuollaisen rattaan jos toisenkin tehtyä ilman muttia. Suurin hommahan on sen ohjelman tekeminen sorvia varten. Melkein löisin vetoa, että kaikkia näitä rattaita lyötyy jo valmiina jostain metallisena. Melkein uskallan sanoa, ettei kaikkia noita ole kehitetty pelkästään näitä meidän härveleitä varten
« Viimeksi muokattu: 04 Helmikuu, 2010, 05:50:46 kirjoittanut Rotary »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #12 : 04 Helmikuu, 2010, 01:30:27 »
Niin on,
Eipä niitä ainakaan googlella löydy :(

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #13 : 04 Helmikuu, 2010, 08:26:31 »
Heh, joo ei sellaisia lapoja olekaan rc-koptereihin jotka olisi umpikuitua kokonaan.Ne on rakenteeltaan kaikki samanlaisia, eli eturuna on jotain epoxisettiä jakaosa on joko balsaa, foamia tai muuta kevyttä täyteainetta. Lasi ja hiilikuitukerrokset tulee sitten vaan päälle jäykistämään rakenteen. Ei mitään siipiä tehdä umpinaisiksi. Ei noita formuloidenkaan siipiä umpilaminoita...

Miten ne perän rattaat paukkuu jos niitä pitää alumiinistä alkaa tekemään? Oletteko miettineet sitä, että jos torpissa rattaat ei pauku, niin jotain vielä kalliimpaa voi hajota. Eli jonkin tason sulakkeeksikin ne on saatettu suunnitella.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #14 : 04 Helmikuu, 2010, 11:47:11 »
Anteeksi kun huutelen täältä typeryyksiä väliin, mutta jos sinulla ei ole väliä onko nupissa Radixit vai Hobbykingit, niin tuskin huomaat onko perässä keppi- vai remmiveto. Sillä vaan että hihna kestää torppailla, ja kepin vaihtaminen hihnaan saattaa tulla jopa edullisemmaksi kuin muutaman rattaan teettäminen... ;) ;D ::)
-flybarless, sedative stabilized head-

Rotary

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #15 : 04 Helmikuu, 2010, 11:55:19 »
no ei se ihan sama ole. =)

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #16 : 04 Helmikuu, 2010, 12:01:02 »
Sen enempää niiden TT:n rattaiden kokoja tietämättä,
http://www.sks.fi/inet/sks/contman.nsf/documents/EBA2384F4C4C8477C225723A00568DD1/$file/hammaspyorat_tangot_1107642_06.pdf


Saattavat olla hitusen arvokkaampia kuin kopterivalmistajan omat.. jos edes löytyy sopivia.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #17 : 04 Helmikuu, 2010, 12:04:55 »
Joo ei,
Itse mietin jos nuilla alurattailla saisi juuri sen autorotaatio-rattaan vat evö menemään, mutta tosin kovemassa tontissa se pitää kuitenkin atomeiksi purkaa kun vaihttaa s- mallisen putken+kardaanin..
Eipä näitä ole kyntöhommiin tarkoitettu, tosin eipä tuota enää satukkaan... joskus kun aloitteli niin kivet lenteli useammin ^^
Laittaisi sen rattaan sitten vaika halppismuoviseksi niin olisi pehmeämpi  ;D ;D
Nyt kun lentää "muutakin" kuin lejuttelua harjoittelee niin alkaa huomaamaan vähän eroa lapojen välillä, varmaan saa prokin jossain välissä radixia nuppiin.. aluksi mennään halvoilla lavoilla että näkee onko kok laitet toimiva..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #18 : 04 Helmikuu, 2010, 12:23:14 »
Veikkailisin että alkaa nuita Torque putkia menemään jos vähänkään lujemmat rattaat tulee kepin päihin!
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Rotary

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #19 : 04 Helmikuu, 2010, 15:11:46 »
Veikkailisin että alkaa nuita Torque putkia menemään jos vähänkään lujemmat rattaat tulee kepin päihin!

En tässä kohtaa vaihtaisi kuin sen musta, koska se sieltä aina menee.

Loppuviimein se on ihan sama, onko se tube vai AR-ratas, kunhan se musta ei mene. Sen vaihtaminen on pelleintä heti Matti Nykäsen jälkeen

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #20 : 04 Helmikuu, 2010, 15:46:59 »
Ei viitsi tuota listaus säijettä sotkea, mutta jos tuosta nyt laittat tuon mustan rattaan aluksi, niin veikkaan että 90% todnäk nuo valkoiset menee seuraavaksi... tosiaan jos 450,600 luokaan jossain niin voisin olla messissä, 500 rattailla en tee mitään ^^
Niitä sateervarjo mallisia rattaita mielellään ottaisin sitten, oikeastaan koko alusetti tuohon TT: etupäähän 450,600.
Hinnat ei ollut pahoja tuolla, jos siis saa ostajia mukaan..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #21 : 04 Helmikuu, 2010, 15:49:28 »

Joo se voi olla että rupee paukkumaan sitten isompia osia tuon myötä, mutta samapa se on kokeilla tuommostakin.

Rotary

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #22 : 04 Helmikuu, 2010, 15:52:43 »

Joo se voi olla että rupee paukkumaan sitten isompia osia tuon myötä, mutta samapa se on kokeilla tuommostakin.

Niin siis ainoa looginen osa on juuri ne sateenvarjot ja Autorotaatio. uskon enemmän siihen isoon autorotaatioon, koska se on suorassa kontaktissa vedon suhteen.

Mä laitan niitä sateenvarjoja mukaan kanssa sinne, niin tutkitaan. Mä puhuin Tommin kanssa tänään puhelimessa ja siinä pähkäiltiin juuri noita valkoisia sateenvarjoja. Ne on todella pieniä jopa tuossa 500 kokoisessa ja ne rattaan hampaat vielä pienenee toiseen suuntaan ihan sikana. Sen työstäminen voi olla kusisempi homma. Tai sitten ei. 600 kokoisia asoa mulla ei ole täällä yhtään, joten niitä en saa nyt mukaan.

JCA

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #23 : 04 Helmikuu, 2010, 17:43:09 »

Lähinnä siis sitä mietin, että jotkut osat on tarkotuksella heikompia, ikäänkuin sulakkeita.
Jos laitetaan rattaisto metalliseksi niin kyllä siellä sit joku muu rupee vääntymään, esim. tässä tapauksessa jos tuo ei syö sitä sateenvarjoratasta niin sieltä rupee paukkumaan jotain muuta, esmerkiks TT tmv..

Rotary

  • Vieras
Vs: Edukkaammat lavat 500:een?
« Vastaus #24 : 04 Helmikuu, 2010, 17:47:13 »

Lähinnä siis sitä mietin, että jotkut osat on tarkotuksella heikompia, ikäänkuin sulakkeita.
Jos laitetaan rattaisto metalliseksi niin kyllä siellä sit joku muu rupee vääntymään, esim. tässä tapauksessa jos tuo ei syö sitä sateenvarjoratasta niin sieltä rupee paukkumaan jotain muuta, esmerkiks TT tmv..

Mä lyön melkein ton kopterin vetoa, että se on AR-ratas.

Eikä sekään haittaa, jos tt menee, koska se on kuitenkin ihan ok hintainen ja sen vaihtaminen ei ole työlästä. Sitäpaitsi uskon että se on niin kiertojäykkä, että sen hajotessa, on torppi jo aika kova.

Toi nykyinen musta ratashan hajoaa samantien. Mulla on nyt noi hiilari perälavat naarannu kiinni 3 kertaa ja niissä ei ole edes naarmua!!! rattaita on kyllä menny joka kerta.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5458 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Syyskuu, 2007, 23:28:32
kirjoittanut Hermis
0 Vastauksia
2633 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Joulukuu, 2007, 07:04:58
kirjoittanut jaska.t
8 Vastauksia
3769 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Maaliskuu, 2009, 17:49:16
kirjoittanut Vispilä
4g3 lavat

Aloittaja kimce Walkera

3 Vastauksia
3177 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Kesäkuu, 2009, 10:39:32
kirjoittanut kimce
1 Vastauksia
2838 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Joulukuu, 2009, 09:17:34
kirjoittanut Sami