lueskelinkin jo tuossa aiemmin tuota 401 säätöopasta, kiitoksia siitä. Paljon se selvensi, mutta toisaalta näillä eskyn radioilla siitä ei saa läheskään kaikkea irti, kun ei ole noita ohjelmointeja.
mikape on oikeassa siten, jotta käytännössä noilla kahdella säädöllä saadaan aikalailla tieten sama vaikutus, kuin gainin säädöllä. GY240:ssä olikin vain pelkkä gain- säätöruuvi. Tässä GY401:ssä on sitten tuo delay ja limitti. Todennäköisesti on tarkoitettukin, että noilla saadaan sama vaikutus, mutta säätömahdollisuutta on enemmän. Innolla odotan, että pääsen kopua testaileen. Lapoja joutunen odottelemaan parisen viikkoa, mutta pitää tehdä pientä pihatestailua vakiolavoilla, jos vain saan gyron aiemmin.
Tässä pyörittelin vielä kopua ilman lapoja. Huomasin sellaisen jutun, että kun kaasu on pohjassa ja siitää kaasun trimmin yläasentoon, niin kierroksia saa vielä jonkin verran lisää. Käytännössä siis kaasutrimmi pitää tuossa vakioradiossa säätää siten, että kun kopussa ja radiossa on virrat, niin panee kaasun pois ja säätää trimmiä ylöspäin, kunnes moottori lähtee pyörimään. Siitä sitten ottaa hieman alas, jotta pyörintä lakkaa. Silloinkaan ei vielä saa kaikkia kierroksia motista ulos, mutta huomattavasti enemmän, kuin jos trimmi olisi esim. ala-asennossa. Toisaalta taas, jos trimmi on ihan ylhäällä niin idle-up moodissa ei ylösalaisin lennettäessä taas saada kierroksia koneesta.
Miten muuten toimii säädöt noissa, joissa on manuaalinen ja etäsäätö? Eli jos 401:ssä on tuo limitti säädetty ruuvilla johonkin tiettyyn ja sitten säätää radiolla sitä toiseen arvoon, niin kumpi noista on silloin voimassa? Ja jos sitten taas menee pyöritteleen ruuvista, niin kumoutuuko radiolla säädetty?
lisäys2: taitaa olla tuo eskyn hl- gyro oikeasti jotenkin särki, eikä vain valmiiksi huono. Peräservo nykii väliin aika erikoisesti, kun moottoria pyörittelee. Samaa ongelmaa taisi olla Wippellä. Gyro saattoi mennä sen totaalisen maahansyöksyn seurauksena rikki.