Äänestys

Mikä on paras Windows vs Mac vs Linux?

Windows
25 (30.5%)
Linux
17 (20.7%)
Mac
15 (18.3%)
Jokin muu
2 (2.4%)
Jokaisessa on puolensa
23 (28%)

Äänestäjiä yhteensä: 68

Kirjoittaja Aihe: Windows vs Mac vs Linux  (Luettu 48308 kertaa)

JCA

• Vieras
Vs: Windows vs Mac vs Linux
« Vastaus #25 : 21 Helmikuu, 2010, 20:50:26 »
Tuo mun miniläppäri oli uutena 350 euroa, iPad:

16GB, 32GB ja 64GB
Wi-Fi $499 $599 $699
Wi-Fi + 3G $629 $729 $829

Omaan käyttään varmaan Wi-Fi + 3G ja 32 giganen vois olla paras. Eiköhän noistakin hinnat putoa kun ovat ensin tullee markkinoille. Jos ei niin totta se on että en mie 700 taalaa maksais tuosta, saatika euroa. 499 dollaria vielä menee nipinnapin.
Sama se pätee taas näihin niinkö muihinkin Applen tuotteisiin, törkeästi ylihinnoteltu, mut watta hell, kerran tässä vaan eletään. Laittaahan immeiset hirveitä summia rahaa johonkin Hirobon ykssuuntalaakeriinkin  ;D

E: Ja jos uudella Gagan biisillä tarkotit Bad Romancea niin mie en diggaa siitä, en sitten yhtään..  :D

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #26 : 21 Helmikuu, 2010, 21:00:52 »

Nii tätä?
Kattoa eka se alkup gagan video niin tajuaa :D

Ja suomessa nuolle kuitenki vedetään vielä poskettomammat hinnat... pyöräyttävät nuo dollarit euroiksi + kate päälle :D

Johny, kunnon porvari  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa artta

• Tavallinen torppari
  • Parolan LK
« Vastaus #27 : 21 Helmikuu, 2010, 21:36:33 »
Pakko lietsoa, kun täälläkin jaksetaan kiistellä mikä olisi paras toiselle. Jokainen käyttää sitä mitä haluaa ja sillä selvä. :D
Tuhoan samalla kaksi edellistä lausetta ja laitan pikku kuvan.

Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

JCA

• Vieras
« Vastaus #28 : 21 Helmikuu, 2010, 21:55:53 »
Johny, kunnon porvari  ;D

Töissä käyvä ja vararikon partaalla oleva ihminen vain :)

Jokaane käyttää sitä mikä parhaimmalta tuntuu, mutta silti voidaan keskustella käyttisten huonoudesta..

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #29 : 21 Helmikuu, 2010, 22:00:23 »
Totta että jokainen mieleistään, mutta nyt huumori mielessä väännetään kättä  ;D
Ei ole vaikea valinta kumpi  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa rane78

• Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
« Vastaus #30 : 22 Helmikuu, 2010, 00:05:40 »
Toi on HYVÄ! Erittäin kuvaava vertaus  :)
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Rity

• Vieras
« Vastaus #31 : 22 Helmikuu, 2010, 09:32:34 »

tosiaan, toinen on käyttöä varten ja toinen säätämistä, onneksi on vapaus valita ;)

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
« Vastaus #32 : 22 Helmikuu, 2010, 10:29:44 »
http://www.youtube.com/v/2Fve4VFKrc8

http://www.youtube.com/v/Afa9C98gZ7w

http://www.youtube.com/v/wiGXsQBjclk

http://www.youtube.com/v/1HbYRIx_Xbw

http://www.youtube.com/v/FxOIebkmrqs

Tän viestin tarkoituksena ei oikeastaan ollut muuta, kun kertoa että applella on kohtuullisia mainoksia ja mulla on wii
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #33 : 22 Helmikuu, 2010, 12:22:27 »

tosiaan, toinen on käyttöä varten ja toinen säätämistä, onneksi on vapaus valita ;)

Tästä voi olla montaa mieltä, itse en ole kertaakaan nähnyt moista myräkkää windowsissa  ;D
Kolikon toinen puoli, vähä niinku uudet autot... kun jotain tulee niin sitte se meneekin huoltoon, ei sille itse voi mitään tehdä kun on pelkkä muovimöykky pellin alla ;)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Rity

• Vieras
« Vastaus #34 : 22 Helmikuu, 2010, 12:38:56 »

Tästä voi olla montaa mieltä, itse en ole kertaakaan nähnyt moista myräkkää windowsissa  ;D
Kolikon toinen puoli, vähä niinku uudet autot... kun jotain tulee niin sitte se meneekin huoltoon, ei sille itse voi mitään tehdä kun on pelkkä muovimöykky pellin alla ;)

tokihan mossemiehet rassaakin itse, mutta laatuautot huollatetaan. Se on sitä käyttömukavuutta ja voi keskittyä olennaiseen ;D

(itse tosin ajan vanhalla Omegan romulla ja se EI OLE laatuauto, ainakaan vielä, 360 tkm vasta mittarissa)

Poissa rane78

• Kolomereespede
  • Jäsen 2024
« Vastaus #35 : 22 Helmikuu, 2010, 13:51:27 »
Oletan että täällä olvat OSX-fanaatikot  ;) eivät ole käyttäneet W7:ää lainkaan??? Itse olen käyttänyt myös OSX:ää todella paljon ja kokemusta ko. käyttiksen hyvistä ja huonoista puolista löytynee. Tämäkin viesti on kirjoitettu MacBook Prolla, jossa pyörii ainostaan W7:n. Aikaisemin käytin tässä OSX:ää koska se toimi ihan ok, mutta n.viikon kokeiltuani seiskaa päätin välittömästi poistaa koko X.n koneelta... ei sillä oikeesti mitään tee  ;D. Myöskään itselleni tarvittavia ohjelmia ei OSX:lle ole (Reflex, Phoenix, UT3, Wavelab, Sintefex ym ym ). Tämähän ei tietenkään OSX:tä tee huonoa, että ohjelmistovalmistajat eivät ole saaneet omenalle samaa kattausta, mutta OSX:lle vastaavat ohjelmat eivät ole sinne päinkään. Kertokaahan mitä ohjelmia te pyöritätte niissä ompuissa? Siinä toki olen samaa mieltä, että kukin käyttää sitä minkä parhaaksi kokee. Mutta jos vertailmeen aletaan, niin pitäähän olla kokemusta molemmista,  Esim. OSX<--->W7, EI OSX<--->W98/WXP tai aletaanko vertaan OS9<---->XP  ;D

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex

Rity

• Vieras
« Vastaus #36 : 22 Helmikuu, 2010, 14:07:18 »
OSX julkaistiin 2001, jolloin Winkkarilla oli tarjota Win2000? Eli syytä verrata OS9 <-->Win98? jne... missä kaikki Vistan hehkuttajat? Vista on oikeasti syönyt microsoftin mainetta ja pahasti.

Mulla ei ole kokemusta seiskasta, olen kuullut pelkkää hyvää, varmaankin applelta kopsattuja ominaisuuksia?

Anteeksi, oli pakko ;D

EDIT: eikun joo, piti tarkistaa, XP tuli 2001

Poissa Hermis

• Seniori torppari
« Vastaus #37 : 22 Helmikuu, 2010, 16:10:37 »
64bit W7 Ultimate ei ole todellakaan huono, Acerin läppärikin toimii oikein kivasti... :) Winkkarille pitää vaan alussa näyttää kuka käskee, käyttäjätilien valvonta pois, kaikki ytimet mukaan käynnistykseen, turhat rojut pois käynnistystä hidastamasta jne. Kännykässä pyörii muuten Windows Mobile 6.1, ei ole huono sekään ;)

missä kaikki Vistan hehkuttajat?
Varmaan samassa paikassa iPad-fanien kanssa... Ei Vistakaan toivoton ollut, itse en nähnyt syytä vaihtaa takaisin XP:hen kun ostin uuden koneen, ainoat ongelmat oli pakettikoneen pakettiohjelmistossa, Norton Antivirus mm. ei suostunut päästämään konetta ollenkaan nettiin yms. Itse Vista ei juuri kaatuillut tms. tehontarve nyt oli mitä oli...

Mulla ei ole kokemusta seiskasta, olen kuullut pelkkää hyvää, varmaankin applelta kopsattuja ominaisuuksia?
Ei, kyllä tässä on edelleen kaksinappinen hiiri...
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #38 : 22 Helmikuu, 2010, 16:22:41 »
Itse olen wintoosan kanssa pällistellyt vuosia, niinkuin varmaan suurin osa meistä. Uudelleenasennukset on kovin tuttua huttua ja oikeastaan vasta 7 on ollut kohtuu stabiili minun käytössäni. Aina kun onnistun jotenkin saamaan vehkeet toivottomaan solmuun. Tiedä sitten loppujen lopuksi että onko vika käyttäjässä vai järjestelmässä?

Mutta vaihtamassa olen Applen leiriin kunhan säästöpossussa (taruolento, tiedän...) on tarpeeksi kopeekkaa. Nuo omppunumeronmurskaimet kun ovat viheliäisen kalliita... >:(

*EDIT* Linuxin jätän rauhaan, kaksi kertaa olen kokeillut, molemmilla kerroilla tuloksena katastrofi... ;D Jaa, on mulla joku linukan livelevy jolla saan taas sitten tiedostot windowsista talteen kun se korruptoituu... hahahaa!
« Viimeksi muokattu: 22 Helmikuu, 2010, 16:26:29 kirjoittanut ropellihattu »
Nada

Poissa kimce

• Pro torppari
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
« Vastaus #39 : 22 Helmikuu, 2010, 18:48:58 »
jos jotain oikeasti halutaan tehdä pelata tms niin kyllä pc vie voiton kustannus tehokkaasti.
Me ei oo ollenkaan totuttu tällä foorumilla käyttämään sanaa 'kustannustehokkaasti' ;D

Mutta täältä tulee myös äänet osx:lle. Pitkä kokemus molemmista puolista ja täytyy sanoa, että nyt kun käyttää windowsia entistä harvemmin, niin järjestelmän säätämiset on kyllä loppunu melkein kokonaan. Ja hermotkin on kestäny paremmin, kun windows ei aiheuta pulssin kohoamista. Käyttöjärjestelmän pitäisi olla nimenomaan alusta, joka tarjoaa sovelluksille tiettyjä asioita ja pitää homman käynnissä. Se ei saisi ainakaan minusta olla itse tarkoitus, joka windows tuntuu olevan, koska sitä pitää aina vähän korjata ja uudistaa ja säätää ja vie tarpeettoman paljon koneen suorituskykyä.

Tehokäytössä täällä on Photoshop, InDesign, Illustrator.. , joiden kanssa pc-puolella on aina ollut vähän porua, mäkillä tuskin koskaan. Puhumattakaan sitten harrastelijan näkökulmasta musiikin teko ja videoiden editointi, jotka sujuu osx:llä paljon mutkattomammin.
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #40 : 22 Helmikuu, 2010, 22:39:10 »
Kertokaa hyvät ihmiset mitä te niillä wintoosoilla teette jos niitä pitää rukata kokoajan ja neppailla? :D
Itse en ole joutunut muuta kuin kovalevyjen kopsahtamisten takia asenteleen wintoosaa uudestaan..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa starast

• Aloitteleva torppari
  • *
  • Sami Starast
« Vastaus #41 : 22 Helmikuu, 2010, 22:47:48 »
Täältä kans äänet Macille ehdottomasti  :)

En rupea tässä paasaamaan miksi, mutta itse olen wintoosaa käyttäny DOS ajoista alkaen ja Vista kun tuli niin siirryin Macceihin. Tykkään kun asiat toimii niinku olettaa. Win7 oon myös kokeillu ja on asennettuna tässä Macissä. Hermot on menny aivan täysin. Kun ei vaan simppelit asiat toimi ilman sitä järkyttävää säätöä. Viimeinen pisara oli kun pelailin kaikessa rauhassa niin yhtäkkiä kone boottaa ja sinne meni pelitilanne. No wintoosahan päätti päivitellä ittensä ja bootata ??? Saahan sen pois päältä, mutta joo...

Sukulaiset ja monet kaverit olen käännyttänyt Macceihin tai Linuxiin. Kaikki ovat tyytyväisiä.
Itellä Win7 ollu nyt 2 viikkoa tässä koneella muutamaa peliä varten ja kaadunnu useasti ja v***ttanu paljon. Macci ollu monta vuotta ja kaadunnu tasan nolla kertaa. On photaria, wintoosaa virtuaalikoneessa, xcodea, safarissa kymmeniä ikkunoita, musiikkia, im ohjelmaa, emailia, bittorrenttia jne päällä ja kone huutaa hoosiannaa, mutta ei vaan kaadu.
Raptor 70 TT70PRO, S9151, 2xS9252, GY401+S9254, AR7100R
Spektrum DX7 SE

Espoo, Finland

Muikku

• Vieras
« Vastaus #42 : 22 Helmikuu, 2010, 23:05:11 »
En nyt ymmärrä miten porukka saa nämä winukat niin solmuun? Onhan näissä lähes poikkeuksetta jotain pientä, mutta softanvaihdolla (freewarea kuten aina) tai jollain neppauksella siitä selviää. Pikkasen kun on jaksanut perehtyä niin on aina tainnut onkelmat ratketa. Montaa kertaa ei oo ihte vinukkaa tarvinu laittaa uusiksi bugien takia.

Oma winukka asennus on aina kestänyt useita vuosia hidastumatta oleellisesti vaikka onkin useita käyttäjiä ja kukanenkin surffaa missä tykkää.. Piti kokeilla tuota vanhaa HP:n pakettikonetta joskus pari vuotta sitten. Xp oli asennettu 2-3 vuotta aiemmin, pidin konetta buuttaamatta päällä pari viikkoa, pelailin, selasin nettiä kuuntelin musiikkia... Loppujenlopuksi buuttasin kun ilmoitti että olis asennettu päivityksiä..

(Huom, ne automaattiset päivitykset saa pois päältä niin ei buuttaile ittekseen.)

Ei nuo kaikki winukatkaan ole buuttaamisen armoilla joka ainut sekunti.. Oman koneen buutissa kestää juuri sen verran että saa mukavan asennon tuolille ja näppikselle ja hiirelle tuntuman. Eli liian kauan verrattuna tohon mäkkiläisten sekuntiin? Pitää varmaan sijottaa puolet lisää tai ostaa omenatarra jostain  :P

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
« Vastaus #43 : 22 Helmikuu, 2010, 23:37:19 »
Ei wintellikoneita saa morkata, niistä on paljon hyötyä useaan eri asiaan.
-Ne tarjoaa leivän mielettömän suurelle joukolle windows tukihenkilöitä
-ovat opettaneet minutkin käyttäytymään rauhallisesti erilaisten laitteiden epämääräisten virhetilanteiden osalta (käynnistä uudestaan ja taas toimii, jos ei heti niin käynnistä muutaman kerran, kyl se siitä sitten)
-on opettaneet lihasmuistille CTRL + S näppäinyhdistelmän automaattisen painelun ja niiden näppäinten sijainnin
-Auttaa antamaan sympatiaa eri alojen ammattilaisille erilaisista viivästyksistä huolimatta
-kasvattaa mielen kapasiteettia ratkoa erilaisia ongelmatilanteita epäloogisillakin ratkaisuilla

Yksi suurin totuttelua vaativa ominaisuus oli windows ympäristöön siirryttäessä totuttautua ajatukseen, että kaikki ei välttämättä tapahdu kerralla vaan sen saman asian voi joskus joutua toistamaan useastikin ennen kuin yrittämäsi asia "menee läpi". Muissa ympäristöissä joutui muuttamaan ainakin jotain asian toistamisessa, jos kerran olet virheen saanut aikaiseksi niin ei se siitä mihinkään muutu.

Tämä ei edelleenkään ole minkään ympäristön puolesta tai vastaan vänkäämistä, vaan upeasti vaihtelevan windows-ympäristön kiittämistä näkökannan laajentamisesta.
Eikä ne pomminkuvatkaan mäkisen ruudulla mitenkään riemastuttavia ole olleet.

Kaikenkaikkiaan kehitys on parantanut kaikkia ympäristöjä ihan kivasti.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #44 : 23 Helmikuu, 2010, 01:32:29 »
Jos kone ihan napsahtaa boottiin niin kyllä helposti voi olla vika ihan muualla kuin windowsissa... muistivikaa tms. En ole kyllä moiseen törmännyt että win7 ainakaan päivityksen jälkeen itse suoraa boottaisi missään tilanteessa... ehdottaa lykätäänkö vaiko heti ja odottaa vastausta. Opetellaan käyttämään sitä winukkaan niin sekin pysyy kohdallaan :p
Vertaa laittamaani kuvaan  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kimce

• Pro torppari
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
« Vastaus #45 : 23 Helmikuu, 2010, 06:57:13 »
Kertokaa hyvät ihmiset mitä te niillä wintoosoilla teette jos niitä pitää rukata kokoajan ja neppailla? :D
Itse en ole joutunut muuta kuin kovalevyjen kopsahtamisten takia asenteleen wintoosaa uudestaan..
No tietysti välillä pitää kokeilla uusi ohjelmia, joita sitten myöhemmin poistetaan. Niistä jää yleensä jotain perskarvoja jäljelle, vaikka poistaminen menisikin sitä oikeaa reittiä.

Mutta viimeisimmän käyttiksen asennuksen jälkeen periaatteena on ollu se, että koneeseen on asennettu vain ne ohjelmat, joita käytetään. Eikä mitään piraattiversioita, mm koko cs3 design premium -paketti on ihan rahalla maksettu.

Siihen, että w alkaa ajan myötä hidastelemaan ja kompuroimaan (puhun nyt xp:stä, vistakin on asennettuna mutta ei sitä oikeasti enää käytetä), riittää se, että sitä käytetään.

Omien havaintojen mukaan windowsit toimivat ja ovat vakaita sekä tehokkaita niin, että heti asennuksen jälkeen kone sammutetaan ja jätetään sikseen.  ;)
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #46 : 23 Helmikuu, 2010, 08:16:42 »
Niinpä. :) Tuttukin asentaa Vistansa 6kk välein uusiksi, kun "on niin jumiin mennyt". Tainnut jäädä asennusvaihde päälle jostain W95-ajoista... Minä selvisin jopa emon hajottua ja uuden (erilaisen) heitettyäni sisään pelkällä Vistan korjausasennuksella. Näppärää, kun kaikki softat ja tiedostot säilyivät ennallaan.

Töissä tulee puljattua W7:n, mäkkien ja linuksien kanssa, kotona pyörii koneissa Vista, XP ja Kubuntu. XP on... noh, XP... Vistassa kismittää lähinnä kiintolevyoperaatioiden tolkuton hitaus, muuten on toiminut täysin ongelmitta. Linux toimii hienosti sen aikaa, kun pärjää pakettihallinnan listalta löytyvillä ohjelmilla. Niin sanottu matopurkki avautuu välittömästi, kun pitää alkaa rääpimään softaa järjestelmään käsin. Paketti X puuttuu. Sitten paketti Y. Ja paketti X taas, taisi asentua väärä versio. Kerneli pitäisi muuten kääntää että tuo Y lähtee toimimaan, ... Mäkillä on toistaiseksi toiminut kaikki ongelmitta, mitä siihen on keksinyt asentaa. Pientä viilausta komentorivisoftien toimintaan on saanut tehdä, että taipuvat "mäkkikielelle". Toisaalta mäkkiin on tullut asennettua vain "valmissoftaa" eli valmistajan hyväksymää tavaraa, jollaiset asentuvat aina linuxiin ja Winukkaankin ongelmitta.

Sehän on selvää, että kun mäkeissä kaikki raudasta lähtien lähtee ajatuksella koottuna ja testattuna tehtaalla, toimii kaikki oletusarvoisesti paremmin kuin "yhteensopivista" osista koottu PC.

Mitä Winukan rekisterin törkyyntymiseen tulee, kannattaa ajella aina silloin tällöin jotain registry cleaner -softaa, saa freewarena.

Poissa nupi17

• Opetteleva torppari
  • **
    • omat sivut
« Vastaus #47 : 23 Helmikuu, 2010, 09:45:46 »
LEUKA RINTAAN JA KOHTI UUSIA PETTYMYKSIÄ

www.nupi.fi

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #48 : 23 Helmikuu, 2010, 11:56:18 »
Itsekkin päivitin koneen, aikasempi oli joku asusksen emo amd 64 3200+ ja XP jne...
Uusi kovalevy ja siihen uuden koneen asennukset WIN7, no tämä kovo sitte vetele viimeisiään eikä halunnut enään käynnistyä niin boottia kokeilin vanhalta kovolta, sehä pärähti käyntii ongelmitta, mitä nyt jotain uusia ajureita puuttui :P

Kyllä joka alusta rupeaa kompuroimaan, käytöstä/käyttötavasta riippuen... mikään ohjelma ei ole niin virheetön koodiltaan  :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa rane78

• Kolomereespede
  • Jäsen 2024
« Vastaus #49 : 23 Helmikuu, 2010, 12:45:53 »
Kävin tossa sitten asentamassa uuden OSX:n frendin koneseen, koska oli kiekko pläjähtäny. Itseltä losahtanut 2 kertaa ompusta kiekko,  G4 läppäristä ja kerran tosta MacBook Prosta. Voin sanoa, että niistä mäkesitä mitä ympärilläni pyörii, on kovo lauennut 1,5 vuoden sisään, siis läppäreistä. Että se siitä raudan hyvyydestä, huonosti suunniteltu ilmanvaihto lätylle.

R

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3083 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2010, 06:38:53
kirjoittanut Manu
0 Vastauksia
2382 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Huhtikuu, 2013, 22:39:06
kirjoittanut Xen
21 Vastauksia