Kirjoittaja Aihe: Ebay noname 450 Pro!  (Luettu 47288 kertaa)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #50 : 04 Marraskuu, 2010, 11:19:26 »
Mulla näyttäisi olevan toi kloonin kardaani jotain komposiitti materiaalia. Kardaanin päät ovat niin paksut, että kannatin laakeria ei saa irti kardaanista.

Mulla on myös toi aito T-rex pro. Siinä olen nyt käyttänyt Alignin kardaanista sellaista versiota, joka suojaa rattaita. Tämä kardaani on toiminut hyvin. On tullut pari kunnon torppia, joissa rattaat ovat säilyneet ehjänä ja kardaani on murtunut. Eli suojaus on toiminut.

Tosin HK-partsin rattaat ovat niin halpoja, että kannattako niiden suojaaminen??

Olen tilannut ja saanut HK-partsilta rattaita, näiden laatua en ole vielä pääsyt tarkistamaan.

Kloonin rungossa oleva kulmavaihde ei ole niin herkkä kuin Alignin vastaava, en ole vielä kerennyt tutkia asiaa. Pikaisella silmäyksellä rattaiden pöyreydessä näyttäisi oleva sanomista.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #51 : 04 Marraskuu, 2010, 15:58:51 »
HK-partsin rattaat on hyviä, eivät ainakaan itsekseen hajoile..
Muistaakseni tuossa kloonissa oli ihan hiilikuitua se kardaani

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #52 : 07 Marraskuu, 2010, 19:19:15 »

Uskaltaako laittaa Belt CPV2 25 A säädin Pro cloneen jossa torque tube. Tämä V2 on ilmeisesti uudempi kun se vanha joka syttyy palamaan. Se on aika näppärän kokoinen ja mahtuisi rungon sisään. Olen alkumeterillä kopteriharrastuksessa joten rauhallinen leijutus on lentotyyli. Tällainen lentotyyli kai vie noin 10-15 A, vai viekö enemmän.

Moottori on "ebay" 3680kv for trex 450

Pitääkö rajoittaa kierrokset johonkin 80 -90% maximista?

Varmaan viisaampi vaihtoehto on laittaa towerpro 40A säädin kopterin kylkeen, mutta siistimpi olisi tuo e-sky esc akun alle rungon sisälle ;)
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #53 : 07 Marraskuu, 2010, 19:26:44 »
Kyllä turnigyn 40A plush ainakin mahtuu rungon sisälle, vähän ahdistaa mutta vääntää vaan rungon läjään niin hyvin se on siellä, jonkin millin ehkä runkolevy "pullottaa" mutta ei haittaa mitään...
Mutta 25A voi olla aika rajoilla, varmaan rauhallisessa leijuttelussa menee ja lämpenee todennäköisesti..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #54 : 09 Marraskuu, 2010, 22:02:15 »
Tilasin17.10.2010 moottorin ja noparin e-baystä
http://cgi.ebay.com/KV3680-Brushless-Motor-35A-ESC-Trex-450-RC-KV-3700-/290460715635 pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item43a0ceca73.
Tänään tupsahtivat postin mukana kotiin. Paketissa oli pelkästään moottori ja nopari. Pyörittelin moottorilla ja noparilla kopun mekaniikkaa. Mottori lähti vähän heikolla momentilla käyntiin ja nopari lämpeni aikalailla. Onko kellään tietoa mistä saisin käyttöohjeen noparille. Voisi kokeilla vähän eri säädöillä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #55 : 10 Marraskuu, 2010, 08:03:51 »
En tiedä onko nämä päteviä useampaan  säätimeen.

Osaatko saada sen ohjelmointitilaan?

Voit aloittaa throttle rangella. Tuossa voi olla timing sopimaton myös, joka nyt on outo asia jos tulivat pakettina. Pyöriikö muuuten mekaniikka hyvin?

Minun Tower pro 40:llä tehdään throttle range alla olevan ohjeen mukaisesti.

On some Tower Pro Mag 8 ESCs, you will hear a continuous rapid beeping the first time that you hook them up, and the motor will not respond to the throttle control of your transmitter. The manual states that you must set the throttle range, but it is not clear on how to do that.
Setting the throttle range is very easy to do with your transmitter:
1. Connect the ESC to a motor and receiver. DO NOT connect a battery yet.
2. Turn on your transmitter. Move the throttle stick to the full power position (all the way up).
3. Connect the ESC to a battery. You will hear a tone and two beeps. Immediately after the two beeps, move the throttle stick to the off position.
4. Disconnect the battery from the ESC. Now the ESC is ready to use with your transmitter.
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #56 : 10 Marraskuu, 2010, 23:59:22 »
Laitoin noparin jonkinlaiseen ohjelmoititilaan laittamalla kaasun täysille. Nopari olkoi piipittää piipaus sarjoja joissa piipaisten lukumäärä lisääntyi kokoajan. Kun laitoin kaasuun minimille kuului kokosois piippaus ja hetken myöhemmin kuittaus ääni. Kokeilin kasun laittamista minimiin eri piippaus määrillä. Tällä näytti olevan vaikutusta kaasun vasteeseen.

Löysin netistä pari versioita voista Tower pron ojeista mutta minusta toiminta ei ollut kummankaan mukainen. Mikähän ohje tähän laitteesen voisi olla oikea.

Nopari sinällään toimii ok. Epäilyttää vaan toi koko kokonaan sukkaan valettu laite ja sen jäähtyminen. Kunhan saadaan kaikki sähköt Suomenmaalle ja kiinni kopuun niin sitten päästään kokeilemaan lentämistä ja jäähtymistä.

Ei toi kiinan kopio ole niin herkkä pyörimään kuin n. 100 akullista lennetty Aligni. En kuitenkaan vaihda osia ennen kun kokilen tätä kunnolla jospa vaikka kuluis käytössä sopiviin välyksiin.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #57 : 11 Marraskuu, 2010, 07:05:01 »
Ohjelmoi se turnigyn mukaan, nuin se menee.. kaasutäysille siirrytään ohjelmointi tilaan nyt tikulla voi valita 3 eri vaihtoehtoa tikku alhaalla, keskellä ja ylhäällä.

http://rc.runryder.com/helicopter/t300358p1/
Tuossa on jonkin moinen ohje, eli

Option 1, Brake setting (tikku alas, jarru pois päältä)
Option 2, Motor timing. (tikku keskellä, mid timing) <- joskus tämän kanssa joutuu pelaamaan että löytää oikean.
Option 3, Battery protection. (tikku alas, korkein suojajännite akulle eli paras)
Option 4, Aircraft mode. (tikku keskelle, yleensä keskellä heli-mode, ylhäällä heli-mode governöörille)
Option 5. Throttle response. (tikky ylös, nopea kaasuvaste)

Kokeile nuilla.
Eipä nämä harjattomat kovin hanakoita ole pyörimään, mitä kovempi mosa sen jämympi(magneetit) ^^ ja jos oikosuljet pari johtoa niin mottorissa menee "jarru"päälle eli menee vielä kankeammaksi
« Viimeksi muokattu: 11 Marraskuu, 2010, 07:06:50 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa mikuni

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #58 : 11 Marraskuu, 2010, 07:49:03 »

Ei kai ohjelmointikortitkaan ole hirmu kalliita.
Ne vain ymmärtääkseni toimi kaikilla säätimillä.
Gaui 425 X2
Aerodyne EC-135 500
Vario EC-135 1:6 skaalaprojekti
450 Pro Clone / pyörivät osat Align, HK 450 Heliartist 500D
Spectrum Dx6i / Futaba 8J

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #59 : 11 Marraskuu, 2010, 09:46:07 »
Option 3, Battery protection. (tikku alas, korkein suojajännite akulle eli paras)
En tiedä mitään nyt keskustelun alla olevasta noparista, MUTTA... Yleensä tikku alhaalla on matalin suojajännite. Ja kopterihommissa yleinen trendi tuntuu olevan se, että suojajännitteeksi valitaan matalin mahdollinen tai kytketään koko jännitevahti pois päältä, jotta nopari ei päättäisi kesken lennon lykätä suojia päälle -> tehot pois -> kopteri turpeeseen, jos huonosti käy. Jännitettä seuraavat vahdit ovat kopterihommissa huonoja, koska akun jännite saattaa hetkellisesti notkahtaa äärimmäisessä rasituksessa alle rajan, vaikka keskimääräinen jännite olisi vielä turvallisella tasolla. Sopiva lentoaika tulee määrittää ajastimen ja ladatun määrän kertovan laturin, ei jännitevahdin avulla.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #60 : 11 Marraskuu, 2010, 10:11:29 »
Tähän mennessä kaikki noparit jota tähän mennessä olen ohjelmoinut on vähentänyt tehoja eikä vienyt kokonaan pois.
Lainaus
MUTTA... Yleensä tikku alhaalla on matalin suojajännite.
Ja alignilla ei ainakaan kuten ylkäällä mainittu vaan.. "Low stick is high protection, or cutoff at 70% of pack voltage. Mid stick is mid protection (default), or cutoff at 65% of pack voltage. High stick is low protection, or cutoff at 60% of pack voltage." Lainaus tuolta linkin takaa.
Mutta tosiaan tuo on mahdollista, itse olen pitänyt kaikissa suojaa päällä ja tehot vielä tuon "rajoittimen" jälkeen riittää hyvin että voi tuoda alas turvallisesti jos on vahingossa karannut sinne asti... Muuten olen täysin samaa mieltä että ajastinta käytetään mutta tämä on vain turvana ettei akku pääse liian tyhjäksi "ikinä".
« Viimeksi muokattu: 11 Marraskuu, 2010, 10:15:52 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #61 : 11 Marraskuu, 2010, 10:42:51 »
itse olen pitänyt kaikissa suojaa päällä ja tehot vielä tuon "rajoittimen" jälkeen riittää hyvin että voi tuoda alas turvallisesti jos on vahingossa karannut sinne asti...
Muistaakseni jossain Scorpparin noparissa vaihtoehdot rajoittimelle olivat "50% power" ja "pulsate". Kerran lensin vakioasetuksella "pulsate" ja sehän söi päärattaalta hampaat! :D Taitaa olla lennokkihommiin koko pulssi-indikaattori... :)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #62 : 11 Marraskuu, 2010, 10:47:43 »
Turnigyilla ja vastaavilla on yleensä cut off = moottori seis ja soft cut =vähennetään tehoa. Soft cutilla kokemuksen mukaan nippanappa kestää ilmassa laskuun asti. Turnipsissa korkein suojajännite lipolla on 3,1 tai 3,2V/kenno versiosta riippuen. Matalin muistaakseni 2,6V.

Minulla vielä lipohälytin timerin ja soft cutin lisäksi.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #63 : 11 Marraskuu, 2010, 11:22:14 »
Niinpä olikin, soft cuttihan se.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #64 : 21 Marraskuu, 2010, 23:27:15 »
En saanut sitä E-bayn noparia toimimaan. Kun ei ole ohjeita niin en saanut kokeilemalla startti ramppian tarpeeksi loivaksi.
Ebayn noottori kuitenkin pyörii alignin noparilla.
Mulla on perällä se hk:n halpa gyrö. En saanut sitä vireeseen millään halppis kopun omalla perällä. Vaihdoin kopuun T-rex pron perän ja sitten alkoi homma toimia. Tuntuu siltä, että alignin perä toimii vaikka millaisilla säädöillä. On se perän säätö muustakin kuin gyrosta kiinni. Mekaniikan täyttyy olla kunnossa.
Nyt täytyy päivittää gloonia Alignin osilla.
Kun saan kopion taivaslentoon täytyy koettaa laskeskella paljonko meni taaloja halppiksen rakentamiseen. Työtunteja en laske.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tomkopter

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #65 : 24 Marraskuu, 2010, 21:18:55 »
Mitäs olette tehneet päärattaan ja kulmavaihteen rattaan välykselle, joka on aivan älytön Puoli hammasta pielessä? pitääkö runkoa viilata vai vaihdetaanko isompi pääratas, välyksen pienentämiseksi? Mul on toi FMT:n no name. ::)
Spektrum DX8i

DJI F550, gopro2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #66 : 24 Marraskuu, 2010, 22:08:02 »
Align ratas paketti tilalle, aina ne jonkin verran vipuaa... olen itsekkin lentänyt kopterilla jossa on tuo on poskellaan melkien puolirattaan paksuuttaa ja kyllä se lentää.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #67 : 26 Marraskuu, 2010, 11:07:03 »
Noniin, ebay-sormen hankkima klooni on kotona.

Ensimmäiset maistelut osoitti muutamat konkelot:

* perälapojen hubissa poraus pielessä eli lavat ei ole 180 astetta toisiinsa nähden
* paketti on luokattoman huonosti pakattu, kabiinin tappi oli tullut paketista läpi
* moottorin kiinnityslevyn koneistus huono, ihan kuin olisi ollut käytössä
* osittain kasattu --> pakko purkaa, lukitteet ja ylimääräiset välykset pois
* torgue tube kasattu valmiiksi, toimii kuitenkin jouheasti
* landarit on mitä on
* saas nähdä kummoiset on laakerit, parissa pikkulaakerissa kuulat samalla reunalla, ei kuitenkaan huomattavaa välystä

Positiiviista seuraavat asiat:

* runkolevyjen leikkuu todella hyvää laatua
* koneistusjälki yleisesti hyvää
* hinta

Lopputuloksena ihan ok hintaisekseen, ei kuitenkaan sellaiselle joka ei ymmärrä kaikkia kohtia tarkastella tai vaihtaa huonoja osia parempiin.

Näillä osilla laitetaan laite ilmaan:

* turnigy typhoon 2215, 13T pinioni
* 40A turnigy superbrain
* turnigy 3A BEC
* ino-lab HB202:set nuppiin
* futten 401 ja Hyperion DS11 perälle (servo peräputkeen)
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #68 : 07 Joulukuu, 2010, 20:24:13 »
Ja sitten parin illan ropaussession jälkeen havaittua:

* lukitteita heikosti nupissa, purettu ja kasattu uudelleen lukitteiden kanssa
* perän hubi on tosiaan kiero, uusi varaosa pakista tilalle
* rungon kasauksessa oli sitten laitettu ne puuttuvat lukitteet, laakeripukit ei lähtenyt auki ilman lämmittämistä, lukitetta oli TODELLA paljon
* laakeri- ja moottoripukit onkin sitten kuramiinia, väänsin sormilla solmuun --> tarvi sit tilata uudet

Enää ei pitäis tulla mitään ihmeellistä eteen, kaikki osat on jo kertaalleen käyty läpi.

Tää tais olla meikäläisen viimeinen klooni. HK:n edellinen oli laadultaan ja materiaaleiltaan tosi hyvä.

Tää klooni on muuten ok, mutta ei oikein jaksa vaihtaa puolta kaikista osista. Muutenkin noi on aina vähän sinne päin eli ei ainakaan sellaiselle, joka haluaa RTF tai ARF kitin. Ehkä sitä on kehittymisen myötä alkanut vaatia enemmän.

Laitan tämän nippuun ja lentoon asti vaikka terveys menisi. Halvaksi se ei kyllä tule.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #69 : 01 Tammikuu, 2011, 11:45:41 »
Tänään sää(s)tö kopteri lensi ensimmäset kunnolliset lentonsa.
Setup:
- Orange vastari HK:ltä
- pääservot HXT 900
- Gyro Hobbyking 401B
- Peräservona Turnigy DS480
- Moottori E-baystä ostettu halpis
- Nopari Algni kun toi E-bayn nopari ei lähtenyt toimimaan
- Perään vaihedettu Alignin Metal Tail Holder Set ja Tail Rotor Control (lainatattu A:n Prosta)
  Alkuperäisillä osilla en saanut perää säätöihin

Nyt pitäsi sitteen päättää ostetaanko perälle:
1 HK koko perä hinta noin 15$
2 Tarotin perännuppi hinta 9.99$
3 Alingnin perännuppi hinta 17,39€

Lisäksi kopreiin täytyy uusia piahkoin
- Lavanpitimet ovat melko väljät akselille, tai sittenliimataan laakeri kiinni pitimiin.
- Swashplate keskilaakeri on väljä
- Washout Base, yksi kierre on korkannut, nyt liimattuna

Loppu kaneetti:
RAKENTELUA ON RIITTÄNYT JA RAHAAKIN ON MENNYT
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa fosa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #70 : 16 Tammikuu, 2011, 13:27:42 »
Onkohan kellään kokemusta tästä kloonista, onko keppiperä ja samasta puljusta ku muutki kloonit..
Hinta ei ainakaan päätä huimaa, 40,88e posteineen..  ;D

http://cgi.ebay.com/T-rex-450-pro-arf-kit-CNC-Carbon-RC-helicopter-ARF-/160507269268?pt=RC_Modellbau&hash=item255efa9094
"Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin."

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #71 : 16 Tammikuu, 2011, 13:32:31 »
450 prossa on keppiperä, jos ei tossa ole... kusettavat. Eikös toi oo se sama minkä 1m4s0_ osti? Siitähän ainakin on tarinaa täällä vaikka kuinka paljon.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa fosa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #72 : 16 Tammikuu, 2011, 13:53:34 »
450 prossa on keppiperä, jos ei tossa ole... kusettavat. Eikös toi oo se sama minkä 1m4s0_ osti? Siitähän ainakin on tarinaa täällä vaikka kuinka paljon.

-R

Näin vähä aattelinki et samaa tavaraa kaikki, oon nähny maailmalla 450 "prota" hihnaperälläki, siks kysymys..  8)
"Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #73 : 16 Tammikuu, 2011, 14:14:34 »
Mulla on tollanen samannäköinen (toisesta E-bay kapasta ostettu) noname.
Alla on kerrottu setup. Nyt on vaihdettu perä HK-partsin osista. Olen lennättänyt sitä muutaman akullisen
näyttäsi toimivalta laitteelta. Tosin lavan pitimien yms laatu eli ole alignin tasoa. Mutta eipä ole hintakaan.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: Ebay noname 450 Pro!
« Vastaus #74 : 16 Tammikuu, 2011, 14:33:05 »
Onkohan kellään kokemusta tästä kloonista, onko keppiperä ja samasta puljusta ku muutki kloonit..
Hinta ei ainakaan päätä huimaa, 40,88e posteineen..  ;D

http://cgi.ebay.com/T-rex-450-pro-arf-kit-CNC-Carbon-RC-helicopter-ARF-/160507269268?pt=RC_Modellbau&hash=item255efa9094

Ostin tolta samalta hepulta, siinä ainakin on keppiperä. Tosin en kyllä kopioon enää sotkeutuisi, tähän mennessä vaihdetut osat:

- Tarot kokonainen perä (kasetti, slideri, hubi), alkuperäinen oli epämääräinen
- main bearing holderit ja moottoripukki, olivat todella pehmeät, väänsin ne sormin solmuun
- tarot landarit, orkkikset oli jotain ämpärimuovia
- align pää- ja autorotaatiorattaat
- linkit seuraavana vaihtolistalla, ovat melko pehmeät nekin
- swashplate, alkuperäisestä oli vedetty kierteet paskaksi
- alumiiniosat maalattu, ei anodisoitu

Muuten mm. leikkauslaatu on ok ja nuppi on ihan käytettävissä. Kuitenkin kaikki on purettava ja kasattava uusiksi, suoraan paketista tuosta ei kovin pitkäikäistä lelua saa. Osaava tekee tuostakin toimivan. Useampi ilta siinä kuitenkin meni.
« Viimeksi muokattu: 16 Tammikuu, 2011, 14:35:13 kirjoittanut artta »
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
121 Vastauksia
47957 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Marraskuu, 2015, 16:20:03
kirjoittanut Mesihukka