Kirjoittaja Aihe: Trex 700G HeliBug  (Luettu 215351 kertaa)

seppomikael

  • Vieras
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #175 : 01 Maaliskuu, 2011, 07:31:39 »
Tuolla autopuolella on kanssa todettu että se imukaula tuppaa menettämään muotonsa ajan kanssa. Siksi niitä onkin vaihdettu alumiinisiksi.
Tuolta voi penkoa jos löytää sellaisen http://www.davesmotors.com/site/index.html

Tai sitten voi olla yhteydessä suomalaiseen Elfing racingiin joka tekee tilauksia tuonne aika säännöllisesti. http://www.rcautot.fi/elfving-racing.
Ja sitten tietty Jesi, smoosmoo.com, on ainakin joskus tilaillut kamaa Davesilta.

Tietty jos haluaa käyttää alkuperäisiä niin niitä voi kysellä vaikka Hobbylinnasta.

Ja en tiedä että auttaako mahdolliseen jäätymiseen, mutta autopuolella on käytetty kaasarin jäähdyttämiseen sellaista kumiletkun palaa jolla ohjataan moottorin jäähdytysilmaa kaasarin kaulalle. (Täytyy vain tarkastaa ettei se ime sieltä letkun kautta...) Jos tuo puhaltaa niin kyllähän se ilma vähän lämpenee talvella moottorin läpi kulkiessaan.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/15-SKAALAN-BENSA-AUTOT-Zenoah-Moottorit-ja-Varaosat/1516408-Carburator-cooling-tube-102957

jaska.k

  • Vieras
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #176 : 01 Maaliskuu, 2011, 18:21:38 »
jos tilaat racing factorysta ota harmin ns:tuning isolator alkuperäinen on 13mm ja tuo lautenbacher/harm osa on 17mm korkea
rata auto puolella on toiminut hyvin offina tähän rc autoissa rata puolella joutuvat moottorit kovenpaan rääkkiin kuin crossissa ei herneitä ;D huvittaa kun porukka ostelee mitä ihmeellisimpiä 30cc koneita ja kehuu kun on paljon voimaa rata puolella23cc kone ja kaupallisissa
kisa koneissa on nyky päivänä 7-10hp jopa :o

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #177 : 01 Maaliskuu, 2011, 18:49:13 »
Mulla on alumiininen kurkku laatikossa. Kesällä sitä kokeilin mutta aiheutti vakavia käyntihäiriöitä. Lopulta syyksi selvisi liian pitkät pultit: putlti olivat pohjassa ennen alkoivat kiristää. Lyhensin pultteja vähän jo kesällä, mutta en tarpeeksi. Pitää jatkaa lyhentämisoperaatiota ja heittää taas alumiinia muovin tilalle.

Kurkun mukana tuli "tefloniset" (valkoista jonknilaista muovia) olevat tiivisteet. Nuo ovat varmaankin ihan ok?

jaska.k

  • Vieras
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #178 : 01 Maaliskuu, 2011, 19:08:20 »
ne 3mm paksut teflon lätkät estävät lämmönsiirtymisen kaasuttimelle noista koneista sen verran vielä alro racing tekee
kopterin koneista auton moottoreita suomessa taitaa olla 2 kpl alron moottoreita suurinmat erot normi koneisiin vähenmän kierroksia
enemmän vääntöä kiinteästi säädettävä sytkän ennakko 4 pulttinen sylinteri normi on 2 pulttinen ja sokerina pohjalla billetti crankcase tuo jyrsitty alakerta muuten nostaa koneen hintaa 100% ja jäähdytystä

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #179 : 13 Maaliskuu, 2011, 17:42:04 »
Nyt on ehkä aivan aavistuksen verran hoopo olo... :) Asensin eilen alumiinikurkun taas kopteriin ja kävin tänään kokeilemassa. Ensin ei lähtenyt käyntiin millään, syyksi paljastui jonkoinlainen häiriö bensansyötössä. Ei tullut tippaakaan menovettä kaasarin kurkkuun vaikka kuinka yritti. Homma ratkesi ottamalla kaasari irti ja vähän kääntelemällä sitä, jo alkoi mönjä ruiskuamaan. Jonkinlainen roska ehkä jossain, tai sitten syy oli seuraavaksi selittämässäni jutussa.

Kun olin saanut koneen käyntiin, törmäsin jälleen samaan käyntihäiriöön kuin kesällä. Tyhjäkäyntiä käy hienosti, mutta kierroksia nostettaessa meinaa tukehtua aivan täysin. Tätähän olin epäillyt ilmavuodoksi, mutta nyt olin varma että ainakin tiivisteet olivat tiukassa. Ajattelin antaa kehnon olla ja vaihtaa vanhan kurkun alumiinisen tilalle. Kurkkua irroittaessani silmääni pisti pieni kolo kaasarin puoleisessa tiivisteessä, jota olin kesälläkin kummastellut. Kurkun reunassa on moottoriblokilta kaasarille kulkeva reikä, mutta tiivisteessä reikä oli blokattu. Reijän kohdalla oli tiivisteessä ikään kuin reijän alku, jota ei oltu kuitenkaan puhkottu läpi asti. Mietin kesälläkin pitäisikö se puhkoa, mutta tulin siihen lopputulokseen että mitäpä turhia kun kaasarissa ei ole sillä kohdalla minkäänlaista vastinreikää. Nooh, nyt taas osia käsissäni käännellessäni huomasin, että symmetrisesti kaasarin kurkun toisella puolella on kuin onkin reikä suurin piirtein sillä kohtaa, kuin tuo tiivisteen kolo. Hetken pohdittuani ja pällisteltyäni lamppu syttyi: Olin asentanut kurkun 180 astetta väärään asentoon, kurkun ja sen tiivisteiden reijän pitäisi olla kaasarin vastaavan reijän kohdalla! :D Niinpä puhkoin reijän tiivisteeseen, käänsin kurkun ja löin vehkeen kasaan. Toimii kuin unelma!

Tyhmästä päästä kärsii ja niin edelleen... :) Kurmotin konetta puoli tuntia keskellä lumista peltoaukeaa ja haaveilin 30 kuutiosentin big bore -kitistä...

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #180 : 13 Huhtikuu, 2011, 22:10:05 »
Onko täälä kellään tota uudempaa Core-7 versioo Helibugin konversiosarjasta? Moottori käännetty toisinpäin, bensatankki näyttää pienemmältä ja uudesta kytkimestä ollaan montaa mieltä ainakin rr:n foorumilla:
http://rc.runryder.com/helicopter/t637385p1/
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #181 : 14 Huhtikuu, 2011, 20:48:20 »
Nyt on ehkä aivan aavistuksen verran hoopo olo... :) Asensin eilen alumiinikurkun taas kopteriin ja kävin tänään kokeilemassa. Ensin ei lähtenyt käyntiin millään, syyksi paljastui jonkoinlainen häiriö bensansyötössä. Ei tullut tippaakaan menovettä kaasarin kurkkuun vaikka kuinka yritti. Homma ratkesi ottamalla kaasari irti ja vähän kääntelemällä sitä, jo alkoi mönjä ruiskuamaan. Jonkinlainen roska ehkä jossain, tai sitten syy oli seuraavaksi selittämässäni jutussa.

Kun olin saanut koneen käyntiin, törmäsin jälleen samaan käyntihäiriöön kuin kesällä. Tyhjäkäyntiä käy hienosti, mutta kierroksia nostettaessa meinaa tukehtua aivan täysin. Tätähän olin epäillyt ilmavuodoksi, mutta nyt olin varma että ainakin tiivisteet olivat tiukassa. Ajattelin antaa kehnon olla ja vaihtaa vanhan kurkun alumiinisen tilalle. Kurkkua irroittaessani silmääni pisti pieni kolo kaasarin puoleisessa tiivisteessä, jota olin kesälläkin kummastellut. Kurkun reunassa on moottoriblokilta kaasarille kulkeva reikä, mutta tiivisteessä reikä oli blokattu. Reijän kohdalla oli tiivisteessä ikään kuin reijän alku, jota ei oltu kuitenkaan puhkottu läpi asti. Mietin kesälläkin pitäisikö se puhkoa, mutta tulin siihen lopputulokseen että mitäpä turhia kun kaasarissa ei ole sillä kohdalla minkäänlaista vastinreikää. Nooh, nyt taas osia käsissäni käännellessäni huomasin, että symmetrisesti kaasarin kurkun toisella puolella on kuin onkin reikä suurin piirtein sillä kohtaa, kuin tuo tiivisteen kolo. Hetken pohdittuani ja pällisteltyäni lamppu syttyi: Olin asentanut kurkun 180 astetta väärään asentoon, kurkun ja sen tiivisteiden reijän pitäisi olla kaasarin vastaavan reijän kohdalla! :D Niinpä puhkoin reijän tiivisteeseen, käänsin kurkun ja löin vehkeen kasaan. Toimii kuin unelma!

Tyhmästä päästä kärsii ja niin edelleen... :) Kurmotin konetta puoli tuntia keskellä lumista peltoaukeaa ja haaveilin 30 kuutiosentin big bore -kitistä...
Se reikä tulee kampikammiosta, kampikammion paineenvaihtelu liikuttaa sitä kautta kalvoa, joka pumppuaa kaasarissa bensaa. Ei ihme, ettei oikein toiminut ilman sitä.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #182 : 27 Huhtikuu, 2011, 13:32:30 »
Onkos kukaan vielä muuntanut omaa 700G vispiläänsä Flybarlessiksi? Kiinnostais muunnos tehdä, mutta huolettaa vähän nuo tärinät...Onhan nuo toki maailmalla näitä muunnelleet.
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #183 : 29 Huhtikuu, 2011, 23:17:42 »
Täytyykö se noviisin alkaa testaamaan tämäkin ensimmäisenä suomenmaalla jos muilla ei ole kokemuksia? Pariin otteeseen on jo melkein Vbar blueline ja allun 3g nuppi tilattu....mutta senverta on vielä sormi tutissu tilausnapin kohdalla etten ole uskaltanut painaa.....
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #184 : 30 Huhtikuu, 2011, 23:58:13 »
No laitetaampa tänne nyt vähän teaseria ettei pilata tuota nitro osiota. Eli tarkoitus ois alkaa muuttamaan....tai ainakin testaamaan miten toimii....tuo oma gasseri flybarless tekniikalle. Olen aivan aloittelija....600E rexistä saadut hyvät kokemukset fbl kopterista kuitenkin houkuttavat soveltamaan tekniikkaa myös tähän 700G kopteriin. Värinät arveluttaa...mutta maailmalla näitä on saatu jopa toimimaan. Parhaat väittää että jopa 3g mokkula ois toiminut, mutta taas enempi luettuani niin mikä vain mahtaa toimia jos setuppi sattuu kohdalleen.

Kamat lähtee tilaukseen luultavasti ensiviikolla...Kerron sitten perusteluja valintoihin tarkemmin. Nupiksi ei isommin taida olla vaihtoehtoja, joten paljastetaan, että tuleepi olemaan 700 3g nuppi. Mielellään väriksi silver jos sattuu varastoa olemaan ;).

Lisää kerron kun on ajankohtaista....myös my fleet osiossa kerron projektin etenemisestä tarkemmin kuvien kera.
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #185 : 08 Toukokuu, 2011, 00:04:35 »
Valitettavasti projekti siirtyy ainakin jonkinaikaa....Pitää koittaa ensin saada toimimaan tuo gy611 kunhan saan kopterin taas niputettua. Säädöt kun saan kuntoon ja kopterin toimimaan varmasti nykyisellään, niin koitetaan saada pikkuhiljaa fbl rojektia eteenpäin. Rahatilanteeseenkin tuli ikäviä lisämenoja. Kunhan tuo vaimo nyt kesällä työllistyy niin viimeistään sitten pistetään rojektia eteenpäin.
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #186 : 10 Toukokuu, 2011, 19:35:03 »
Noniin gasseri korkattu omalta kohdalta ja hienostihan tuo minun tarpeisiin lentää :) 1½ tankillista meni ja sitten alkoi jo hermot väsyä.
Tarkoitus oli vain leijutella, muttakun karkkis testasi hieman idleillä niin täytyihän se sitten itsekin. Rumia looppeja, rumia flippejä, väärinpäin leijuttelua (nää kaikki muuten ekaa kertaa oikeella kopterilla, jos joku ihmetteli että mitä se härvää :)) ja yleistä rumaa taivaalla pyörittelyä. Takana se parikymmentä akullista edestakaisinlentelyä Mini Titanilla joskus 2 vuotta sitten, eli kai tuosta voi sen päätellä että tuota on helppo lentää (vaikka se mun meno varmaan aika hirveeltä näyttiki  :D). Kiitos karkkis alkukannustuksesta :)

Säädöt tuntui olevan heittämällä siis aika kohdallaan enkä kentällä mihinkään kajonnut. 4D:n jäljiltä mekaniikka olikin kyllä tip top mitä sitä tarkistelin ja nuppi ei vaatinut oikein muuta kuin hieman subtrimmiä. Collective pitchiä tuossa on nyt ~+/-10 astetta ja cyclikkiä mittasin ~6 astetta. Vähän se booasi kun liian rajusti yritti repiä. Hieman myös jännittää tuon koneen ylikierroksille meneminen kun ei sitä govia ole enkä ite osaa äänestä päätellen mitään sanoa, eikä kyllä osannut nitromiehetkään.

Kaasukäyrät on 4D:n ohjeistamana seuraavat (paitsi normi jonka nolla-asetusta muutin koska asetin tyhjäkäyntikaasun travel adjustista):
Norm. 0, 24, 32, 36, 54
Idl1   90, 58, 46, 58,90
Idl2 100, 76, 67, 76, 100


Lapakäyrät:
Norm. 37, -, 62, -, 100
Idle1 & 2 0, - , - , - , 100


Perä piti myös ihan hyvin mutta vatkasi hieman edestakaisin. GY520:lla on vahvistuksena (Spektrumista) Normilla 68% ja Idleillä 60%
Tankissakaan ei näkynyt mitään hirveää puhuria, tai ainakaan ei vaahdonnut täyteen. Kone meinasi lähdössä hieman sammuilla, tai sammuikin kerran, kun nosti tyhjäkäynniltä kaasua. Liekkö kylmän koneen ominaisuus vai viilauksen tarvetta alakierrosten ruuvissa?

Vastarin akkuna 3300mAh 2S LiFe ja noiden lennättelyiden jälkeen laturi tuuppasi Pb 6V ohjelmalla sinne 1200mAh. ElyQ:n regulaattorin akkumittari näytti keltaista valoa (toisiksi viimeinen), mutta ei se täytenäkään tolle LiFelle näytä kuin 3 pykälää eli yhden vihreän ledin. ElyQ siis asetettu LiFe/LiPo ohjelmalle ja 6V nupille.

Edit:

Lisätäänpä tänne nyt noi kaasarin ruuvien asetuksetki. Hankala noita on tarkasti katsoo mutta mittasin suurinpiirtein H: 1 ja 3/8 kierrosta, L: 3/4 kierrosta.

« Viimeksi muokattu: 10 Toukokuu, 2011, 19:48:07 kirjoittanut sniiki »
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #187 : 10 Toukokuu, 2011, 20:54:08 »
Minä jatkan painimista tuon perän kanssa. Tänään kävin tankillisen säätämässä, ja välillä alaneulan säädöt meni jo niin laihalle, että alkoi hivenen jo kierroksia nostettaessa pätkimään. Oikein keksi mitä tuon kans tekisi. Nyt on pienkonebensiinit 2.5% seoksilla, Castrol Power 1 TTS öljyt seassa. Onkohan sitten jossain mekaniikassa häikkää. Ihmetyttää vain kun edellisellä omistajalla toiminut, ja kuten tästä säikeestä voi lukea niin masu maininnut että gy611 ja bls251 pitäis perän hyvin.

Ohessa video kopterin toiminnasta parhaimmillaan tähänastisista. Futaban radiot ja gainia tais olla luokkaa 30...perälle on vieläpä useampi naksu trimmiä oikealle. Ilman trimmiä driftaa todella pahasti.

Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #188 : 10 Toukokuu, 2011, 21:29:37 »
Mulla ei ainakaaan 611 toiminu helibugissa. Jos asensi taakse, niin ryömi kokoajan. jos laitto eteen omalle paikalle, niin lennon alussa toimi, muttta kun lämpesi niin alkoi ryömintä. 520 kehiin, niin toimii ainakin vakiopaikassa.

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #189 : 10 Toukokuu, 2011, 21:46:16 »
Mulla ainakin toistaseks tuo kyllä täristää ihan huomattavasti nitroa enemmän, mutta GY611 piti perän käsittämättömän hyvin. Se kyllä heilui vähän eestaas, mutta ei pyrkiny driftaamaan ollenkaan. Saa nyt nähdä miten kone asettuu kun sillä vähän ajaa ja saa kierrosalueen paremmalle kohdalle. Mulla ei vieläkään ollu kovin isoa kaasua käytössä.

Mutta kuten tässä säikeessä aiemmin mainittu, että on pitänyt perän hyvin. Ja oma kopterinihan on tämä masun entinen. Mitään muutoksia en ole tehnyt kopteriin itse. Mitä nyt koittanut säädellä. Pitäis vissiin seuraavana keinona hakea tehdasasetukset neuloille ja lähteä siitä etsimään laihemmalle.

Onko kenelläkään antaa ohjeita säätämiseen? Eroaa hivenen tämä kopterin säätäminen rc autopuolen säätämisestä. Ainakin näin aloittelijana kun ei kauheasti voi kiihdytellä. Karkaa äkkiä lapasesta.
« Viimeksi muokattu: 10 Toukokuu, 2011, 21:47:50 kirjoittanut Spin »
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #190 : 10 Toukokuu, 2011, 21:51:39 »
Kysytääs nyt täältäkin tämmöistä tyhmää:
Olisko toi tankki hyvä tyhjätä lentojen välisiks ajoiksi vai onko tuosta haittaa? Haurastuttaako tankkia/sulattaako tota klunkkia tms.? Torstaina kaiketi yritän päästä taas Röylään.
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #191 : 12 Toukokuu, 2011, 17:26:18 »
Noniin taas tuli pari tankillista lenneltyä ja tosiaan kuten toisesessa ketjussa jo kerroin niin jouduin tekeen ekaa kertaa autorotaationkin pakon sanelemana kun iski tuo bensamiehen syndrooma ja kuvittelin että se tankillinen kestää ikuisuuden ;D. Treenailin sen jälkeen autorotaatiota muutaman kerran lisää ihan tietoisesti mutta tuntuu että toi lisäpaino tuo ton alas kuin kiven vrt. simulaattorin nitrovehje.

Sitten oli tarkoitus vielä kolmas tankillinen tuhota mutta ensin ilmaan noustessa perä vägäsi suunnattomasti. Ensin säätelin gyron gainia mutta ei auttanut. Otin alas ja huomattiin ettei perä liiku oikein ollenkaan. Olin aiemmin odotellessani kiristellyt perän ruuveja, noita hubin alimmaisia, joiden merkitystä en edes ymmärrä. Tiedä sitten aiheuttaako ne ahdistusta akselin päällä vai oliko siellä niin paljon vaan pölyä välissä. Noh, rasvaamalla se alkoi taas toimia, mutta jännä ettei edellisellä lennolla mitään ongelmaa ollut. Sillä vähän epäilin noiden outojen ruuvien liiallista kireyttä.

Noh, anyways perä alkoi toimia mutta sitten alkoi käyntiongelmat. Kone ei jaksanut tyhjäkäynniltä lähteä kiertämään vaan sammahteli. Niin monta kertaa tuli nyittyä käyntiin että lopulta vetonaru katkesi. Se haraa aika ikävästi siihen alarungon reunaan ja terävä hiilikuituhan sen sitten rikkoi. Nooh, sitten karkkis starttasi vehkeen startterilla ja samalla avasin alakierrosten ruuvia aavistuksen, joka auttoikin käyntiin ja taas mentiin... maasta noin metrin korkeudelle meinaan. Kuului erittäin ikävä rätinä ja käynti meni epätasaiseksi. Alas ja sassiin sammuksiin. Samantienhän se vika sitten ilmeni, eli tyhmänä jätin sen vetonarun tyngän sinne pyörimään. Se sitten varmaan meni tuulettiimeen koska sitä narun jämää oli jokapuolella. Enempää en ehtinyt asiaa tutkia kun oli kiire katsomaan lätkää. Toivottavasti naru ei rikkonut mitään muuta mennessään.

Kuka osaisi sanoa minkä pituinen naru siellä pitäisi olla? Nytkun se loppu on siellä silppuna niin ei voi malliakaan ottaa.
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #192 : 12 Toukokuu, 2011, 18:30:54 »
Nojaa eipä kai tuon narun pituuden niin väliä. Haen motonetistä 3.5mm narua ja laitan niin paljon kuin mahtuu. Jossain näkyi olevan Zenoahille 78cm pitkiä 3mm valmiita naruja. Niin ja perään silikonispraytä :)

Startterin kopan aukaisu paljasti että narun jämät tosiaan oli lähteny puhaltimen kautta kiertoon...
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #193 : 12 Toukokuu, 2011, 19:18:13 »
Naru ulos vedettynä on mittaa 70cm. Oisikohan oikea mitta noin 80cm....

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #194 : 12 Toukokuu, 2011, 19:22:39 »
Naru ulos vedettynä on mittaa 70cm. Oisikohan oikea mitta noin 80cm....

Ok tänks.

Tos on tommonen pätkä jonka kuvasin ihan vaan Spinille käyntiäänivertailuksi. Eläkeläismenoa siis pääasiassa.
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #195 : 14 Toukokuu, 2011, 14:16:40 »
Pull start is so nice and easy  :-*



Mulla jäi nyt ton narun mitta ulosvedettynä startterikotelon suulta vetonupille 60 senttiseks, koska muuten naru alkas harata sisällä reunoihin sisäänkelautuessaan. Orkkisnaru on kai tosiaan 3mm ja toi oli 3,5mm. Anyways jostain syystä toi starttaus tuntuu nyt tosi kankeelta. Jos ei tempase Seppo Rädyn sanoin niin potkii vastaan ja startterin kytkintapit vaan kilkattaa. Vaihdoin kyllä pakosarjan hieman vuotavan tiivisteen uuteen mutta ei sen nyt noin paljo pitäisi vaikuttaa. Moottori kyllä pyörii ihan nätisti kun tuulettimesta rundaa ja käyntiin lähdettyään käy ihan hyvin (jos tää teksti loppuu epäilyttävästi kesken niin oon pyörtyny häkämyrkytyksen johdosta työhuoneessani). Ton vetostartin tapit on vähän jo kyllä kuluneen näköiset, että pääsiskö ne hyppimään yli ja aiheuttamaan tota töksähtelevää tuntumaa ellei kiskase oikein rivakasti?
Jousta kiristin ehkä kierroksen tai puoli toista, sillee että naru kelautuu ongelmitta sisään, onko se liian vähän? Toi starttitappi hyppää mulla kyllä ylös ihan ok kun narua on vetänyt vajaa 10cm kelalta ulos.

Edit:
No ne muovisen kytkintapin kulmat oli aika pyöristyneet joten dremelöin niitä sit vähä terävimmiks + modasin sitä osaa niin että ne tapit nousee ylemmäs (ottaa varmemmin kii vauhtipyörään), mut paskan**tut se mitää auttanu ja käyntiin kiskominen oli yhtä veristä ja tuskallista viäki ku startteri hyppi. Lopulta kuulu kräks ja startterin sisältä hajos se kytkintappi kolmeen osaan + rikkoi mennessään sen narukelan. Onneks olin just aiemmin tilannu jo koko starttipaketin davemööttörsiltä. Käynnistellään sitte vaikka makitalla uuden vetostartin saapumiseen asti.

« Viimeksi muokattu: 14 Toukokuu, 2011, 17:33:29 kirjoittanut sniiki »
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #196 : 24 Toukokuu, 2011, 10:35:19 »
Uus startti assembly tuli juuri ja paiskasin kiinni. Jotenkin tuo mielestäni kilkattaa turhan kovaa käynnistäessä edelleen, vai onko se vaan mielikuvitusta? Videolla siis tahallaan puolivälissä tommosia "väärin tehtyjä käynnistyksiä" jolloin toi startti hakkaa takapotkulla aika rumasti. Kilkatus on oikeasti huomattavasti erottuvampi ja kovempi ääni. Mites muilla, hakkaako se noin lujaa takasi vai menikö tuolta ny jotain muutaki epäkuntoon. Vauhtipyörässä huomasin akselinsuuntaista klappia millin verran. Käynnistyy siis kyllä ja käy ihan nätisti.

« Viimeksi muokattu: 24 Toukokuu, 2011, 10:41:06 kirjoittanut sniiki »
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa Spin

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #197 : 24 Toukokuu, 2011, 20:37:25 »
Äkkiseltään katottuna just samanlainen ku mulla tuo käytös.
Blade mSRX, 130X, Vortex 250 PR0
Spektrum DX18
PhoenixRC

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #198 : 24 Toukokuu, 2011, 20:42:43 »
Äkkiseltään katottuna just samanlainen ku mulla tuo käytös.

Joo sovitaan sitte nii että se on aina ollu tommonen ja en oo vaan aiemmin innoissani ehtiny sitä liika hiljaa kiskomaan. Lennetään kunnes leikkaa kiinni ja ihmetellään sitte. Tai no ihmetellään myös sitte jos saan startates toisenki startterin kymmeneen osaan.
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #199 : 10 Syyskuu, 2011, 10:06:55 »
Moro, ne ketkä olette nitro kopukan muuttaneet suoraan bensaksi tällä helibuk konversiolla, niin mitä olette huomioineet kytkimen suhteen? Onko jotain merkittävää mitä pitää muuttaa tai säätää, kun tämän bensa muunnoksen tekee? Noi pinionin, spurrin sekä laakerit tulevat mukana tässä setissä "HB7-RC Complete Conversion Kit"
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
TREX 700

Aloittaja saisto Yleinen keskustelu

5 Vastauksia
5184 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2008, 19:17:04
kirjoittanut Vispilä
500 trex:ä

Aloittaja MIKKELSONNI Align Sähkökopterit

16 Vastauksia
7011 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2009, 08:59:15
kirjoittanut Trnquill
3 Vastauksia
3075 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2010, 22:34:35
kirjoittanut masu
1 Vastauksia
5141 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2010, 22:30:15
kirjoittanut koikkis69
10 Vastauksia
10048 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Huhtikuu, 2011, 22:09:10
kirjoittanut flykari