Noniin gasseri korkattu omalta kohdalta ja hienostihan tuo minun tarpeisiin lentää
1½ tankillista meni ja sitten alkoi jo hermot väsyä.
Tarkoitus oli vain leijutella, muttakun karkkis testasi hieman idleillä niin täytyihän se sitten itsekin. Rumia looppeja, rumia flippejä, väärinpäin leijuttelua (nää kaikki muuten ekaa kertaa oikeella kopterilla, jos joku ihmetteli että mitä se härvää
ja yleistä rumaa taivaalla pyörittelyä. Takana se parikymmentä akullista edestakaisinlentelyä Mini Titanilla joskus 2 vuotta sitten, eli kai tuosta voi sen päätellä että tuota on helppo lentää (vaikka se mun meno varmaan aika hirveeltä näyttiki
). Kiitos
karkkis alkukannustuksesta
Säädöt tuntui olevan heittämällä siis aika kohdallaan enkä kentällä mihinkään kajonnut. 4D:n jäljiltä mekaniikka olikin kyllä tip top mitä sitä tarkistelin ja nuppi ei vaatinut oikein muuta kuin hieman subtrimmiä. Collective pitchiä tuossa on nyt ~+/-10 astetta ja cyclikkiä mittasin ~6 astetta. Vähän se booasi kun liian rajusti yritti repiä. Hieman myös jännittää tuon koneen ylikierroksille meneminen kun ei sitä govia ole enkä ite osaa äänestä päätellen mitään sanoa, eikä kyllä osannut nitromiehetkään.
Kaasukäyrät on 4D:n ohjeistamana seuraavat (paitsi normi jonka nolla-asetusta muutin koska asetin tyhjäkäyntikaasun travel adjustista):
Norm. 0, 24, 32, 36, 54
Idl1 90, 58, 46, 58,90
Idl2 100, 76, 67, 76, 100Lapakäyrät:
Norm. 37, -, 62, -, 100
Idle1 & 2 0, - , - , - , 100Perä piti myös ihan hyvin mutta vatkasi hieman edestakaisin. GY520:lla on vahvistuksena (Spektrumista) Normilla 68% ja Idleillä 60%
Tankissakaan ei näkynyt mitään hirveää puhuria, tai ainakaan ei vaahdonnut täyteen. Kone meinasi lähdössä hieman sammuilla, tai sammuikin kerran, kun nosti tyhjäkäynniltä kaasua. Liekkö kylmän koneen ominaisuus vai viilauksen tarvetta alakierrosten ruuvissa?
Vastarin akkuna 3300mAh 2S LiFe ja noiden lennättelyiden jälkeen laturi tuuppasi Pb 6V ohjelmalla sinne 1200mAh. ElyQ:n regulaattorin akkumittari näytti keltaista valoa (toisiksi viimeinen), mutta ei se täytenäkään tolle LiFelle näytä kuin 3 pykälää eli yhden vihreän ledin. ElyQ siis asetettu LiFe/LiPo ohjelmalle ja 6V nupille.
Edit:
Lisätäänpä tänne nyt noi kaasarin ruuvien asetuksetki. Hankala noita on tarkasti katsoo mutta mittasin suurinpiirtein H: 1 ja 3/8 kierrosta, L: 3/4 kierrosta.