Kirjoittaja Aihe: Trex 700G HeliBug  (Luettu 215382 kertaa)

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #75 : 12 Kesäkuu, 2010, 11:36:07 »
Niimpä niin... bensakuume leviää kulovalkean tavoin. Täällä Jämsänkoskella on toinen HeliBug ihan viittä vaille valmis. Kuvia ei kannata laitella lisää, koska se on Einarin koneen kanssa samanlainen poislukien päälavat ja hiukan eri sähköt. Oon vielä sen verran vanhanaikainen, että käytän perus NiMh vastariakkua (servot futaba 9255). Asia joka askarruttaa minua suuremman tärinän johdosta on virtakytkin, niitä kun on nitroissakin rikkoutunut. Mikä olis muu luotettava tapa hoitaa sähkönsaanti. ReactorX juu, mutta sit pitäs vaihtaa servot ja akkutyyppi...ei oikeen kiinnosta. Kertokaas vinkkejä.

ElyQ:n reguun käy NiCd:t ja NiMh:t, Lifejen ja Lipojen lisäksi, Output jännite pienimmillään 5V, mitä nuo sinunkin servot kestää:

http://www.fast-lad.co.uk/store/elyq_/100a_output_prog_voltage_regulator-p-4359.html

- 4D -

(Ps. olivat näköjään just nyt loppu liikkeestä :-[)
« Viimeksi muokattu: 12 Kesäkuu, 2010, 11:40:48 kirjoittanut 4Dee »
fourdee

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #76 : 14 Kesäkuu, 2010, 23:56:39 »
Jösses! Tämmönen gasseri on sairas vekotin! Tänään pääsin ajaan ekaa sisäänajotankillista. Kone pelaa kuin unelma. Pumppasin primeria neljä kertaa, käytin kaasun täysillä ja pois kolme kertaa, arvasin tyhjäkäyntiprosentiksi 8 ja nykäisin narusta. Moottorin tiukkuus yllätti ja vetäisy jäi vajaaksi. Narun päässä oli jotain ihan muuta kuin äskettäin ostamani 26cc trimmerin moottori. Sitten toinen nykäisy kunnolla ja kolmas, niin huhhuh, kone herää ja käy kohtalaista tyhjäkäyntiä! Uusi moottori lähti pajan jäljiltä kahdella kunnon nykäsyllä käyntiin. Aluksi käytin rauhallista tyhjäkäyntiä ja hieman korotettua tyhjäkäyntiä. Sitten kokeilin hieman vaihdella kierroksia. Pikkusen enemmän kiekkoja ja tuntuu, että lahkeet lepattaa pakoputken aukon luona ;D. Kaasukäyrän säädin siten, ettei sisäänajossa moottori pääse mitenkään yli puolen kaasun.

Jäikin sitten sisäänajot yhteen tankilliseen, kun alkoi satamaan, mutta johan sitä oli muutamalla jäähdytystauolla reilu tunti käytettykin... on jotenkin karkeampi tuo gasserin ääni kuin 90:sessä nitrossa. En oikein osaa pukea sitä sanoiksi, mutta kovempi se on ja terävämpi. Lieneekö rosteripöntöllä osansa asiassa?

Poissa ChiKung

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #77 : 15 Kesäkuu, 2010, 12:49:25 »
Onhan muuten nätti peli. Ilmottele kun olet menossa kentälle niin pääsee itsekin kuolaamaan.
T-Rex 450 SE Superframe, CX450 V2 AE, DX7

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #78 : 15 Kesäkuu, 2010, 18:26:10 »
Oli pakko alkaa punnitsemaan Helibugia vaikka se on vielä paloissa. Toisaalta ihan hyvä, koska keittiövaaka näyttää vain 5000g asti. Punnitsin siis erikseen rungon, perän, lavat ja canopyn kiinnikkeineen. Lopputulos on kunnioitettava ;D. Möhkö painaa 5906g tyhjällä tankilla. Bensa on vettä kevyempää ja karkeasti litra painaa noin 750g, joten 0,6l painaa 450g eli täydellä tankilla 6356g.


Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #79 : 16 Kesäkuu, 2010, 15:52:04 »
Konversiosarjaa saa muuten myös Euroopasta, Helibugin ainoa virallinen jälleenmyyjä Concept Copters sijaitsee saarivaltiossa.

http://www.conceptcopters.com/store/product.php?id_product=596

On syytä huomioida, että sivulla esitetty eurohinta (jos valitsee valuutaksi ylhäältä euron) on laskettu eri kurssilla, kuin mitä esimerkiksi PayPal käyttää. Maksu otetaan kuitenkin vastaan vain puntina, joten hinta ei ole tällä(kään) hetkellä aivan se, mitä sivulla lukee. Forexin tämänhetkisen kurssin mukaan puntahinta euroksi muuttaen saadaan 311e, kun kaupan sivulla seisoo 300,64e. Sama homma pätee myös moniin muihin kauppoihin (esim. Fast-Lad), eli sivulla mainittu eurohinta ei ole se mitä luottokortilta livahtaa PayPalin kautta, vaan hintavertailu tulee tehdä punnissa. Hämäävää!

Oli miten oli, nykykurssilla Concept Coptersin muunnossarja on jopa ilman veroja halvempi, kuin suoraan Helibugilta.
Helibug: ~300e + ~30e posteja + 22%
versus
CC: 311e + ~15e postit.

Tilauskokemuksia en ko. puljusta osaa kertoa. Kertokoot hän joka on jotain tuolta tilannut ja kamat käteensä saanut.

Poissa sarama

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #80 : 18 Kesäkuu, 2010, 20:45:03 »
Nysse sit tapahtu, mun HeliBug menetti neitsyytensä kovahkossa ja puuskaisessa tuulessa. On se vaan hienoo korkata aina uus peli...
Tavara vaihtuu niin nopeesti,ettei ehi tänne päivittää

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #81 : 18 Kesäkuu, 2010, 20:52:50 »
Nysse sit tapahtu, mun HeliBug menetti neitsyytensä kovahkossa ja puuskaisessa tuulessa. On se vaan hienoo korkata aina uus peli...
Jeh, mulla kävi sama keskiviikkona! Kovasti tekis mieli päästä ajamaan lisää... kelit vaan on mitä on. Mulla ainakin toistaseks tuo kyllä täristää ihan huomattavasti nitroa enemmän, mutta GY611 piti perän käsittämättömän hyvin. Se kyllä heilui vähän eestaas, mutta ei pyrkiny driftaamaan ollenkaan. Saa nyt nähdä miten kone asettuu kun sillä vähän ajaa ja saa kierrosalueen paremmalle kohdalle. Mulla ei vieläkään ollu kovin isoa kaasua käytössä.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #82 : 22 Kesäkuu, 2010, 21:02:04 »
Kuva puhukoon puolestaan, materiaalin gr2 Ti
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #83 : 22 Kesäkuu, 2010, 21:07:11 »
Kuva puhukoon puolestaan, materiaalin gr2 Ti
MJP
Mitä maksaa, montako oot jo tehny? Mulle heti yks ;).

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #84 : 22 Kesäkuu, 2010, 21:32:13 »
Ja mulle..

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #85 : 22 Kesäkuu, 2010, 21:46:39 »
Joo, mihin osoitteeseen voi pistää tilauksen vetämään? :)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #86 : 22 Kesäkuu, 2010, 23:52:53 »
,o/  hep!
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #87 : 23 Kesäkuu, 2010, 19:30:40 »
Eka kappale lähtee 4Deelle testaukseen, katotaan sitten teenkö lisää...
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #88 : 25 Kesäkuu, 2010, 08:49:45 »
Nyt on tutkittu alkuperäinen akseli ja materiaali:

http://www.rcheliaddict.co.uk/align-t-rex-600-700-nitro/42677-official-align-metal-pig-iron.html

- 4D -

(Ps. ei ihme jos perä lähtee alta )
« Viimeksi muokattu: 25 Kesäkuu, 2010, 11:49:33 kirjoittanut 4Dee »
fourdee

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #89 : 30 Kesäkuu, 2010, 22:56:55 »
Oma Helibugini kävi äsken ensimmäisen neljännestankillisensa. Kello oli rientänyt jo liian pitkälle että kyseistä rakkinetta olisi voinut kiskaista käymään Maskussa, joten suuntasimme kaverin kanssa läheisen teollisuusalueen nurkkaan. Kanisterista puoli tankkia bensaa kyytiin, kuminipan pumppailua kunnes kaasarille juokseva letku oli ilmakuplista vapaa, neljä...viisi kertaa kaasu täysille ja pois ja sitten nykimään. Kolmannella nykäisyllä kone heräsi eloon.

Kaasukäyrä oli ensimmäisellä varvilla tarkoituksella 0-10-20, ettei kone vaan pääse karkaamaan ylikierroksille. Käytin noin kymmenen minuuttia ja sammutin. Kone oli lämmin muttei kuuma, äänäri samoin. Odottelimme että kone viilenee ja uusi kierros. Nyt lähti heti ekalla nykäisyllä käyntiin ja nostamalla kaasukäyrän arvoihin 0-12,5-25 alkoi äänikin jo hivelemään korvia ja pakottamaan suupieliä kohti korvia. Melkein täydellä kaasulla (~23% kai) kytkin alkoi nappaamaan kiinni ja roottori pyöri parisataa kiekkaa minuutissa hissukseen ympäri. Kaasuttelin ja annoin koneen lämmetä, tiputin minuutiksi idlelle ja sammutin. Tässä vaiheessa kello oli jo nukkumaanmenoaika, joten imaisin tankkiin jääneen neljänneksen takaisin kanisteriin ja pakkasin kamat autoon. Kopteri ei haise yhtään bensalle, vaikka nököttää tuossa vieressä lattialla. Hyvä!

Setuppi on seuraava:
-T-Rex 700N LE vakioservoilla (DS610 x3, GP780 + DS650 perälle), Futaba S9254 kaasussa
-Helibug HB7RC-muunnossarja 17T pinjonilla
-Zenoah G240RC -moottori
-Century Torpedo v4 -äänenvaimennin
-Bling-ilmanputsari
-Bensana pienmoottoribensaa jossa Husqvarnan jotain "tosi hyvää ja laadukasta" puolisynteettistä öljyä 4%.

Napsin kuvia jahka selviän viikonlopun festarista.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #90 : 02 Heinäkuu, 2010, 22:44:26 »
Minkälainen on "bling-ilmanputsari"? Ostopaikkakin kiinnostaa... ::)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #91 : 03 Heinäkuu, 2010, 01:18:51 »
Minkälainen on "bling-ilmanputsari"? Ostopaikkakin kiinnostaa... ::)
Muistaakseni tässäkin säikeessä joskus mainittu Oneill Brothers Ameriikassa on myyjä, hinta äärimmäisen edullinen $19 (+ posteja melkein toinen mokoma...)
http://www.oneillbrothers.com/rccar//itemdescription/filterkit.htm
Suosittelivat kopteriin tuota Pancakea, joka nyt asennettuna tuntuukin ainoalta järkevältä vaihtoehdolta. Oval ja Cone tulisivat häiritsevän paljon kopterista ulos.

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #92 : 03 Heinäkuu, 2010, 02:08:43 »
Minkälainen on "bling-ilmanputsari"? Ostopaikkakin kiinnostaa... ::)

Taitavat tarkoittaa kuitenkin ihan Suomen Tampereelta? saatavaa "blingiä":

http://smoosmoo.com/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=10_4&products_id=308

- 4D -
« Viimeksi muokattu: 03 Heinäkuu, 2010, 02:11:53 kirjoittanut 4Dee »
fourdee

Poissa ChiKung

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #93 : 03 Heinäkuu, 2010, 07:52:07 »
Imuäänet on noissa melkoiset verrattuna nitroihin. Eli ei kannata säikähtää "ulinaa" jos kuuluu vain ilmansuodattimen puolelta.

Mites masu on laite toiminut?
T-Rex 450 SE Superframe, CX450 V2 AE, DX7

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #94 : 03 Heinäkuu, 2010, 09:40:25 »
Imuäänet on noissa melkoiset verrattuna nitroihin. Eli ei kannata säikähtää "ulinaa" jos kuuluu vain ilmansuodattimen puolelta.

Mites masu on laite toiminut?
Alko just toimimaan hyvin juhannuksena, mutta sitten tuli tonttiin ;D. Tänään on taas kunnossa ja sitten heti kentälle!

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #95 : 03 Heinäkuu, 2010, 20:11:47 »
Päivitystä vähän tännekin.

Sain se MJPilotin titan tailshaftin käyttöön ja olen ehtinyt ajaa vasta yhden noin 40 min keikan sillä ja hyvin tuntuu toimivan.
Uskoisin sen myös kestävän, mutta aika näyttää. Ei varmaan katkea ainakaa sen ohennuksen kohdalta. Perän sateenvarjoratas on nyt sokalla kiinni eikä akselissa ole booria, mutta vastaava ratas on samalla tavoin kiinni mm. Vibe 90SG:ssä, joten uskoisin tuon kestävän.

Jos siis noita akseleita saisi tulevaisuudessa lisää, niin siihen pitää ostaa se etuperän ratassatsi (TrexStore 13.10€) ja ottaa siitä se sateenvarjoratas.

- 4D -

fourdee

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #96 : 03 Heinäkuu, 2010, 23:34:50 »
Oletteko valinneet moottoriksi läpällisen version? Jos läpällinen, niin mitä eroa läpättömään vai onko läppä pelkkää hifistelyä...  :D

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #97 : 04 Heinäkuu, 2010, 00:35:39 »
Oletteko valinneet moottoriksi läpällisen version? Jos läpällinen, niin mitä eroa läpättömään vai onko läppä pelkkää hifistelyä...  :D
Mikä läppä? :)

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #98 : 04 Heinäkuu, 2010, 01:05:00 »
CY'n koneen saa läppäventtiilillä.
Parantaa höyryjen kulkemista kaasarista koneeseen varmistamalla niiden liikkumisen ainoastaan yhteen suuntaa.

Paljonko tuo  vaikuttaa näissä härveleissä on sitten ihan eri asia, josta joku viksumpi varmaan osaa kertoa enemmän
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #99 : 04 Heinäkuu, 2010, 07:53:36 »
Lainaus
Paljonko tuo  vaikuttaa näissä härveleissä on sitten ihan eri asia, josta joku viksumpi varmaan osaa kertoa enemmän
Ei hajuakaan, mutta moponrassausvuosista muistan, että imuläpät lisäsi ainakin 50cc mottiin tuhottomasti tehoa.

Läppäkonekaverit oli jotenkin viileämpiä mikä oli tietty se pääasia ;)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
TREX 700

Aloittaja saisto Yleinen keskustelu

5 Vastauksia
5185 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2008, 19:17:04
kirjoittanut Vispilä
500 trex:ä

Aloittaja MIKKELSONNI Align Sähkökopterit

16 Vastauksia
7019 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2009, 08:59:15
kirjoittanut Trnquill
3 Vastauksia
3075 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2010, 22:34:35
kirjoittanut masu
1 Vastauksia
5142 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2010, 22:30:15
kirjoittanut koikkis69
10 Vastauksia
10051 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Huhtikuu, 2011, 22:09:10
kirjoittanut flykari