Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 237437 kertaa)

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #200 : 14 Marraskuu, 2010, 22:08:41 »
oliko se N9 kakkoslennon kuvaus julkaisukelvotonta?
Se oli kuvattu noin 15:15, pitäsköhän vaan keskittyä koptereiden rakennukseen kaupallisessa mielessä ja alkaa opettelemaan kuvaamista.
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #201 : 14 Marraskuu, 2010, 22:18:09 »
oliko se N9 kakkoslennon kuvaus julkaisukelvotonta?
Se oli kuvattu noin 15:15, pitäsköhän vaan keskittyä koptereiden rakennukseen kaupallisessa mielessä ja alkaa opettelemaan kuvaamista.
-Samppa

Sun kuvaama video (eli ensimmäinen kuvattu lento) oli julkaisukelvotonta. Paikoin ok, mutta aika usein katosi kopteri kuvasta ja liikkeet oli liian teräviä joten seuraaminen oli vaikea. Toi kuvaaminen ei ole mitään helppoa touhua. Olen huomannut että paras tapa on laittaa zoomi aika laajalle alalle ja ampua lonkalta, eli pyrkii osoittamaan kameralla kopteria kohden. Ei kannata seurata kopteria ruudulta, sillä silloin kadottaa kopterin helposti.

Pitää yrittää kuvailla useammin Henttaalla lennättelyitä. Lumi kun tulee maahan niin maisematkin kaunistuu.

-

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #202 : 14 Marraskuu, 2010, 23:14:13 »
Ihan säädyllinenhän siitä sittenkin tuli, kuvatessa vaikutti paljon hermostuneemmalta. Eipä ole tuota videokuvausta juurikaan tullut tehtyä.. joskus mukulana VHS:lle jotain pelleiltiin.




Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #203 : 15 Marraskuu, 2010, 13:22:46 »
Heh,

Toki kuvaaminen on vaikeaa, mutta jos kohde on 5m päässä niin se on kyllä jo liian lähellä;)
No onhan tuo nyt kokeiltu ja oppimis polku voi johtaa vain ylöspäin.

Hienosti olet kyllä tempuissa kehittynyt.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #204 : 21 Marraskuu, 2010, 16:55:07 »
Tänään tuli tehtyä pari lentoa N9:llä. Pakkasta oli pari astetta. Pääasiallisena tarkoituksena oli 7100R:n governöörin testaaminen. Aiemmin mulla oli kierrosten nykimisongelmaa, joten laitoin toisen governöörin paikalleen. Huomasin kuitenkin jälkeenpäin että moottorin säädöt olivat olleet todella pielessä, joten halusin kokeilla uudestaan tänään vanhalla setupilla sillä en uskonut että se nyt noin vaan ei yhtäkkiä toimikkaan. No nyt se sitten tuntui toimivan, ainakin kahden lennon ajan! Hyvä homma ja ruuvasinkin jo ton CSM Revlockin pois kopterista.

Jälkimmäinen lento oli mielenkiintoinen, sillä guvernöörin asetukset olivat sellaiset että toisella asennolla kierrokset olivat matalat (en testannut). Lennättelin ensin timerin loppuun perää pyöritellen ja jatkoin ja jatkoin lennättämistä. 16minuutin kohdalla sitten kyllästyin ja otin kopterin alas. Vieläkin oli tankissa ainetta (ei edes headeria käytössä) jäljellä. Eli kyllä FB nitrollakin saa taloudellisesti ajettua ja pitkiä lentoaikoja.

Lentoja:
Synergy N9 2 lentoa

-

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #205 : 12 Joulukuu, 2010, 21:29:24 »
Akkujen tyhjentäminen:

Pikkasen on ollut hiljaista lennätysrintamalla. Ainoat lennätykset olivat viikko sitten kun täydet akut alkasivat vaivata. Kävinkin tyhjentämässä tuossa tienvarressa leijuttelemalla. 5kpl 500 Reksin akkuja ja 4 kpl Poron akkuja. Tilaa oli tosi vähän joten leijuttelin aikalailla paikallaan, ajelin tiensuuntaisesti kylkiedellä itsestä poispäin ja takaisin. Hyvää harjoitusta.

Toi FBL reksi pysyy kyllä leijunnassa tosi hyvin paikallaan. Pitch on ongelmallinen pitää tasaisena sillä se on hyvin herkkä. Jälkeenpäin luin että microbeastissa on softassa ollut gainia (negatiivista ilmeisesti) pitchissä ja tämä on poistettu juurikin tuossa uusimmassa softassa mitä mulla ei ole. Pitääkin koittaa laittaa.

Yökopteri!!
Non niin, nyt on mullakin yökopteri! Tein siis tuosta mun FBL reksistä yölennätykseen soveltuvan. Kunhan kelit lämpenisivät niin nyt voisi illallakin lennättää. Kävin tekemässä äsken pikaisesnmm lennätyssession, jossa tarkoitus oli testata uusia yölapoja ja biistin asetuksia ja ledien sijoittelua ja niiden näkyvyyttä. Edes -13 astetta ei riittänyt hillitsemään innokasta kopteristia testilennolta.

Lentoja:
- Trex 500 5 kappaletta
- Trex 450 4 kappaletta

Seuraavat havainnot:
- Hyvin näkyy ja aika nopeasti saa luottamuksen
- Pohjaan voisi harkita paria lediä ihan vaan varmuuden vuoksi
- MB vaati selvästi eri asetukset noille yölavoille versus Radixeille. Nyt noilla asetuksilla tuntui olevan gainit liian korkeat ja käytös rauhatonta. Noh, päivitän 2.0 softaan ja hieron sitten kuntoon.

Pari kuvaa vielä härpättimestä:


Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #206 : 12 Joulukuu, 2010, 22:01:43 »
Hyvän näköinen yö 500:n! Peräevä näkyy hienosti  ;). Muutaman lennätyssession jälkeen tietää mihin kannattaa laittaa lisää ledejä kun pyörittelee vähän aikaa.  Itse lisäsin aikoinaan peräputkeen ledejä siten että näkee myös alapuolelta.

Aikoinaan 3DM:ssä ajoivat kopterilla, missä oli yölavat ja perässä yksi pyöreä valaistu punainen pallo, eikä muuta. Aika hieno efekti kun ajoi piroflippiä ja se pallo kiersi lapakehän ympärillä. Siinä yölavat oli alapuolelta erilaiset kuin yläpuolelta ::)

- 4D -

fourdee

mika a

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #207 : 13 Joulukuu, 2010, 09:22:19 »
ompas tyylikkäät yö kamat

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #208 : 25 Joulukuu, 2010, 15:57:14 »
Hiljaista lennätysrintamalla.

Olen huomannut että nyt talvella kun en lennätä paljoa niin silloin alkaa ostohalut nostamaan päätään. Olenkin nyt alkanut miettimään jälleen ison sähkön hankkimista. Varsinaista tarvetta ei ole ja epäilenkin että tästä tulisi sunnuntai lentäjä, sillä akut ovat isoja niin ei niitä jaksa kentällä ladata ja ei niitä viitsi kymmentä ostaa kun on nitrokin. Säilytyspaikan löytäminen on myös hankalaa, mutta if there is a will there is a way.  ;). Välissä oli kyllä mielessä 55-luokan nitrokopukkakin mutta se taas toistaiseksi on poissa mielestä.

Jos nyt kuitenkin mietitään isoa sähköä niin mitkä olisivat syyt ostaa jotain muuta kuin Aliginin tallista. Alignin on ärsyttävä kun niitä on kaikilla, mutta toisaalta se on myös sen vahvuus. Kun katson asiaa edes jotenkin järkevästi niin käyttötarkoitukseen se taitaa olla 50% edullisempi kuin kilpailijat. Lentää taatusti riittävän hyvin ja on riittävän laadukas meikäläiselle.



Muut vaihtoehdot:
- Mikado:
Olen odottanut pitkään Logo 700:sta mutta ei sitä näytä tulevan. Logo 600 onkin toinen vaihtoehto mutta se on pienempi.


- Kasama:
Periaatteessa hieno ja Canoby erilaisen aerodynaaminen (okei, ruma), mutta vähän epäilyttää heidän busineksen teko. Aika kallis vaihtoehto.


- Avant:
Ihan hienon näköinen, mutta osien saaminen pelottaa. Hinnaltaa Kasamaa edullisempi.


- Synergy:
Voisin tehdä omasta N9:stä konvertoimalla E9:n, mutta tarvitsen kuitenkin vielä nitronkin joten ei kiinnosta.


- Outrage: tulossa

Synergy N9 FBL nuppi:
Ainiin, tilasin Hobby JP:n joulualennuksesta RJX:n 12mm nupin N9:iin.Voisin vaikka konvertoida sen FBL:ksi, jos ei muuta tekemistä keksi. Katsotaan mihin tässä nyt päätyy.

-

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #209 : 25 Joulukuu, 2010, 17:21:58 »
Muut vaihtoehdot:
- Mikado:
Olen odottanut pitkään Logo 700:sta mutta ei sitä näytä tulevan. Logo 600 onkin toinen vaihtoehto mutta se on pienempi.


Logo 600SE toki pyörittää 690 lapoja.. Sellaista oletkin jo tainnut koelentää joskus :)
Onhan tuo SE muuten vähän pienempi. esim. Turbulenceen verrattuna ~8cm matalampi, toista kiloa kevyempi jne.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #210 : 25 Joulukuu, 2010, 17:48:09 »
Logo 600SE toki pyörittää 690 lapoja.. Sellaista oletkin jo tainnut koelentää joskus :)
Onhan tuo SE muuten vähän pienempi. esim. Turbulenceen verrattuna ~8cm matalampi, toista kiloa kevyempi jne.

Logo SE:n negatiivinen puoli on se että maksimi kierrokset ovat 1800rpm (voi kai 1900rpm:lläkin ajaa). Perus logolla voi lyhyemmillä lavoilla käyttääkkin yli 2000rpm kiekkoja ja poppia on enemmän kuin pidemmillä SE:n lavoilla. Juttelin Kylen kanssa 3D mastersseissa ja hän sanoi että SE on enemmän isoon taivaslentoon sopiva siinä missä perus 600:nen on nopeampi. Tämän takia hän itsekin suosii normi 600:sta. Tuleva 700:nen taas sitten pystyy käyttämään suurempia kiekkoja turvallisesti. SJo1:sen Logo 600SE oli kyllä messevä peli matalilla kierroksilla. Hiljaisuus ja tasaisuus teki siitä tosi nautittavan. Eli kyllä nekin puhuttelee. Lisäksi paino on Logossa todella paljon pienempi, joka kanssa mietityttää. Eli logoista ottaisin perus 600:sen tai sitten tulevan 700:sen. Hinnat taitaa olla siellä reilun puolentoistatonnin kieppeillä kun taas 700E paketin saa reilun tonnin kieppeillä.

Trex 700E:llä osa porukoista on ajanut yli 2300rpm :o nupissa ja suorituskyky on tietenkin mallia älytön ja lentoaika negatiivinen älytön. Pointtina kuitenkin että se 700E tuntuu kestävän aika hyvin, lukuunottamatta perän ongelmia. Emtyn 700E:llä laitettiin laskettiin 1950rpm nuppiin ja kyllä se silti meni tosi nätisti, sillä voimaa ja vääntöä on. Tällaisella kierroksilla varmaan itsekin ajaisin. Ainut asia mikä mietityttää on se paino verrattuna kevyeen logoon. 

Henkseleitäkin mietin viime kesänä, mutta varaosien saanti vähän pelottaa ja se että oikein kunnon 3D kikkailuja noilla ei oikein tehdä. Toisaalta sunnuntai koneeksi varmaan ok ja hieno peli. Paljonko olet laskenut paketille hintaa ilman akkuja vai oletko jättänyt tarkoituksella laskematta?  ;D

-

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #211 : 25 Joulukuu, 2010, 18:18:34 »
Tuo varaosajuttu minuakin alkoi huolestuttamaan Henseleitissä.. Siksi tuo logo (Sjo1:n vanha muuten) täytynee pitää kasassa, että on sitten iso kopteri lennettäväksi jos tulee tumppuerhe toisella.

Henkselin kitti maksaa kai 980€. Siihen tarvii lisäksi lavat ja sähkö-osat. Koko setin hinta tulee alkamaan kakkosella ilman akkuja jos hommaa Jiveä, Pyroa, Vbaria, BLS- servoja jne.
Halvemmallakin varmaan saa kalustettua. Runryderissä joku oli kalustanut TDR:n mks:n servoilla, microbeastillä, Castlen noparilla jne. Jotku käyttää siinä Alignin 700MX (tjsp) mottia joka on vähän halvempi ku Pyro.

Tietty toi TDR on sellainen että jos raha polttaa taskussa just nyt niin ei sitä heti saa, oon jo pari kk ollu jonossa. Toukokuussa pitäs kopun tulla.

Ootko kattonu Kyle Dahlin tai Timo W:n TDR- videoita?

Sanoiko Kyle, mistä toi 600SE ratkeaa jos laittaa liikaa kiekkoja?
Tilasin omaani quickuk:n viriperän (fork, hubi, lavanpitimet) kun foorumeilla kirjoittelivat ettei vakioperä välttämättä kestä isoja lapoja korkeilla kierroksilla. Saattoi olla 600:n ongelma, mutta eipä tarvi miettiä sitä enää..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #212 : 25 Joulukuu, 2010, 19:36:44 »
Ootko kattonu Kyle Dahlin tai Timo W:n TDR- videoita?
Joo olen katsonut herrojen TDR lennot, mutta silti ne ovat kaikki sellaista smooth 3D:tä. Anyway, ei tämä ole varmaankaan ole laitteesta kiinni. Enemmänkin on toi kitin ja osien saatavuus ja hinta vaikuttaa omaan päätökseen.

Sanoiko Kyle, mistä toi 600SE ratkeaa jos laittaa liikaa kiekkoja?
Tilasin omaani quickuk:n viriperän (fork, hubi, lavanpitimet) kun foorumeilla kirjoittelivat ettei vakioperä välttämättä kestä isoja lapoja korkeilla kierroksilla. Saattoi olla 600:n ongelma, mutta eipä tarvi miettiä sitä enää..
Ei sanonut että ratkeaa jostain. Uskon että kyseessä on enemmän se että se on sponssikuski joten hänen ja isänsä pitää toistaa näitä virallisia suosituksia. Tosin muoviset lavanpitimetkin voivat olla kovilla nupissa isoilla kierroksilla.

-

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #213 : 25 Joulukuu, 2010, 21:21:23 »
Moro,
oletko käynnyt katsomassa RJX:n sivuilla http://www.rjxhobby.com/
X-Treme 800 EP halvimmillaan 818$ http://www.rjxhobby.com/en/pro_list.asp?id=74
X-Treme 90EP halvimmillaan 638$ http://www.rjxhobby.com/en/pro_list.asp?id=58
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #214 : 25 Joulukuu, 2010, 21:29:19 »
I've had a RJX head on my 700, it didn't convince me. Stay away, IMO.

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #215 : 25 Joulukuu, 2010, 23:09:07 »
Moro,
oletko käynnyt katsomassa RJX:n sivuilla http://www.rjxhobby.com/
X-Treme 800 EP halvimmillaan 818$ http://www.rjxhobby.com/en/pro_list.asp?id=74
X-Treme 90EP halvimmillaan 638$ http://www.rjxhobby.com/en/pro_list.asp?id=58

Mä en ole oikein lämmennyt tuolle sähkö RJX:lle. En tiedä oikein miksi? Ehkä se Jussi pisteen ruma canoby joka edelleen kummittelee mielessä ;). Noissa on kyllä hyvin säätöjä nupissa ja metallia joka paikassa. Nitro on kyllä paremman näköinen kuin toi sähkö.

I've had a RJX head on my 700, it didn't convince me. Stay away, IMO.

Kirjoitin Matt Botokselle ja hänen mukaansa toi toimii ihan ok N9:ssä, joten se vakuutti mut. On muuten suunnittelemassa Synergyn FBL nuppia N9:llekin. FBL nupillahan pitää olla pari asiaa kunnossa 0 astetta deltamiksausta ja mekaaninen resoluutio ok. Oletan että sinulla oli ongelmia mekaanisen resoluution kanssa?

-

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #216 : 25 Joulukuu, 2010, 23:43:37 »
yes - delta is exactly zero, but the control arms are too short. On the 700, the required servo geometry looked really weird.

My main grief was that it was machined inaccurately, and one of the thrust bearings was grinding against the blade grip. Easy to fix, but it didn't exactly improve my confidence in RJX.
The swash driver also developed quite a bit of play - OK it was flown a lot. I've already bought an Align replacement, but haven't mounted it yet.
If you're in the mood to slap it on the N9, I'm not using it right now. But somehow I doubt it would make it a better heli :)
« Viimeksi muokattu: 25 Joulukuu, 2010, 23:46:03 kirjoittanut mnentwig »

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #217 : 08 Tammikuu, 2011, 16:04:59 »
Pitkästä aikaa tänään pääsi taas lennättämään oikein kunnolla. Henttaalla oli kivasti porukkaa ja kaikki olivat niinkuin vasikat laitumella pitkän talven jälkeen. Lämpötila oli noin -1 astetta, eli mukava talvikeli. Itsellä viilikset olivat hyvät, sillä alkanut tulemaan vieroitusoireita lennättämättömyydestä.

Paikalla oli kaikkiaan 9 vasikkaa. Allekirjoittaneen lisäksi:
- Jussi.
- Tohtori R
- Jani
- Pekka
- Picofly
- Jerkku
- Johny (käväisi)
- Eki (käväisi)

Omat lennot:
Mukana itsellä oli koko kalusto. Synergy N9 (2 lentoa), Trex 450 Pro (4 lentoa) ja Trex 500 (2 lentoa).  Kolme tuntia tuli oltua paikalla. - - Pro lenti ihan kivast vaikkakin hieman kylmästä johtuvaa jäykkyyttä oli havaittavissa, ei kuitenkaan niin pahaa kuin yleensä. Aika hyvällä tuntumalla mentiin, sillä olin simulla ajellut 450:llä jonkin verran.
- N9:llä tein kaksi kappaletta 11minuutin lentoja. Pro:n jälkeen se tuntui niin hitaalta ja rauhalliselta. Suorastaan helpolta. Piroflipit pyöri nätisti paikallaan ilman suurempia ongelmia. Tehoa ei ollut ehkä niin kuin yleensä ja varsinkin keskialueella kone tuntui rykivän. No ihan ok se lensi kuitenkin.
- 500:lla oli nyt toinen lento BeastX:n kakkos softalla. Ensimmäisellä kerralla noi yölavat olivat hieman ongelmalliset, mutta nyt ennen lentoa tipautin gaineja summan mutikassa. Kopteri oli tosi hyvä heti kättelyssä. Voisin väittää että cyclic toimii paremmin kuin ykkösversiolla. Perässä on vielä säätämistä ja testit jatkuvat muutenkin. Tänään ainoastaan kaksi lentoa.
- Ylipäätänsä olin tyytyväinen omaan lennätykseen. Tiettyä varmuutta alkaa nyt olemaan ja olen oppinut uutta.

Muiden lennätykset:
- Jussi. oli kyllä kehittynyt tosi paljon sitten viime näkemän :o. Piroflopit olivat muuttuneet flipeiksi ja muutenkin liikehtimiseen oli tullut varmuutta. Rentoa ja ilmavaa menoa juuri niinkuin pitääkin. Perusteet eka kuntoon ja sitten siitä tempoa lisää. 
- Myös tohtorin lento oli parantunut sitten 3D-poppiksen. Piroa oli tullut mukaan repertuaariin mukaan.
- J@nin lennätystä näin muistaakseni ensi kertaa ja hyvältähän tuo näyttää. Vuoden lennättelyksi tosi asiallista menoa. 

Muiden lennätyksiä en sitten nähnytkään. Ylipäätänsä voisi sanoa että taitotaso on parantunut viimevuotisesta aika paljon.


Lentoja:
- Trex 450 Pro 4 kappaletta
- Trex 500 2 kappaletta
- Synergy N9 2 kappaletta

-

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #218 : 08 Tammikuu, 2011, 17:28:11 »
Lainaus
Jussi. oli kyllä kehittynyt tosi paljon sitten viime näkemän . Piroflopit olivat muuttuneet flipeiksi ja muutenkin
Kiitos kauniista sanoista ;)
7 akun lopussa meni autorotaatio aika syvälle hankeen, josta kopteri nousi omin voimin vielä ylöskin mutta ei enää herännyt seuraavalla akulla.  Kontronikki vilkuttaa kerran sekunnissa joka viestittää johdotus-ongelmasta noparin ja moottorin välillä. Kokeilin toisella moottorilla, sama juttu. Täytyy vissiin koittaa juottaa nuo liittimet uudelleen tai järjestää resetointi noparille.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #219 : 08 Tammikuu, 2011, 17:30:13 »
Lainaus
Jussi. oli kyllä kehittynyt tosi paljon sitten viime näkemän . Piroflopit olivat muuttuneet flipeiksi ja muutenkin
Kiitos kauniista sanoista ;)
7 akun lopussa meni autorotaatio aika syvälle hankeen, josta kopteri nousi omin voimin vielä ylöskin mutta ei enää herännyt seuraavalla akulla.  Kontronikki vilkuttaa kerran sekunnissa joka viestittää johdotus-ongelmasta noparin ja moottorin välillä. Kokeilin toisella moottorilla, sama juttu. Täytyy vissiin koittaa juottaa nuo liittimet uudelleen tai järjestää resetointi noparille.

laita uuniin 50astetta ja nopari sinne vaikka tunniksi! joskos helpottais!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #220 : 08 Tammikuu, 2011, 17:42:56 »
tai sitte on "hyvä" tuuri käynyt ja yhdeltä vaiheelta on palanu rojut?  :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #221 : 08 Tammikuu, 2011, 17:51:51 »
-Muiden lennätykset:
- Jussi. oli kyllä kehittynyt tosi paljon sitten viime näkemän :o. Piroflopit olivat muuttuneet flipeiksi ja muutenkin liikehtimiseen oli tullut varmuutta. Rentoa ja ilmavaa menoa juuri niinkuin pitääkin. Perusteet eka kuntoon ja sitten siitä tempoa lisää. 
- Myös tohtorin lento oli parantunut sitten 3D-poppiksen. Piroa oli tullut mukaan repertuaariin mukaan.
- J@nin lennätystä näin muistaakseni ensi kertaa ja hyvältähän tuo näyttää. Vuoden lennättelyksi tosi asiallista menoa. 

Muiden lennätyksiä en sitten nähnytkään. Ylipäätänsä voisi sanoa että taitotaso on parantunut viimevuotisesta aika paljon.

En minäkään mitään talvitaukoa huomannut kenenkään lennätyksessä, pikemminkin päin vastoin.
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #222 : 08 Tammikuu, 2011, 22:50:25 »
7 akun lopussa meni autorotaatio aika syvälle hankeen, josta kopteri nousi omin voimin vielä ylöskin mutta ei enää herännyt seuraavalla akulla.  Kontronikki vilkuttaa kerran sekunnissa joka viestittää johdotus-ongelmasta noparin ja moottorin välillä. Kokeilin toisella moottorilla, sama juttu. Täytyy vissiin koittaa juottaa nuo liittimet uudelleen tai järjestää resetointi noparille.

Kumma juttu jos Kontronik otti nokkiinsa tuosta. Toivottavasti toipuu, jotta voimme jatkaa kumartelua ;) Toi uuni ehdotus on varmaan varteenotettava, vaikka eikös ton pitänyt olla vedenpitävä.
En minäkään mitään talvitaukoa huomannut kenenkään lennätyksessä, pikemminkin päinvastoin.

Niinkuin olen kirjoittanut. Suomi on tulevien 3D (ja F3C) kuskien luvattu maa, sillä eihän täällä talvella ole muuta tekemistä kuin laittaa verhot kiinni ja simuttaa. Olen ymmärtänyt että kaikki kolme mainitsemaani henkilöä näin juurikin ovat tehneet. ;)

-

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #223 : 17 Tammikuu, 2011, 16:45:10 »
Pitkän hiljaiselon jälkeen alkaa tapahtua. Auton perällä on odottamassa Trex 700E 3G Super Combo! Sweet!  8) Joulu on kun pääsee töistä kotia.

Tarkoituksena on tehdä build thread, jossa ottelen hieman kuvia eri vaiheista. Videota en viitsi tehdä. Kiire mulla ei tämän rakennuksen kanssa ole, varsinkin kun säät ovat mitä ovat.


Edit: kyseessä siis 3G versio
-
« Viimeksi muokattu: 17 Tammikuu, 2011, 18:10:19 kirjoittanut Maikko »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #224 : 17 Tammikuu, 2011, 17:44:24 »
Onneks olkoon uudesta kopusta, olet näemmä tehnyt lisää hyllytilaa.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10705 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
30630 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti