Eilen Henttaalla.
Trex 450 Pro:Tulikin laitettua kommentit tuosta 700E:stä toiseen säikeeseen. Pitää varmaan toinen akkupakka pistää tilaukseen, vaikka olin ajatellut että talveksi en hommaa niitä pilaantumaan. Lensin myös Porolla neljä lentoa, jonka oli konvertoinut DX8:lle. Aileronille pitäisi saada vähän lisää liikettä, mutta tämä vaatii servo armin vaihtamisen yhdelle servolle, jotta saisin lisää liikerataa. Nyt subtrimmiä 50 naksua
. Pitää vaihtaa sopivampi arm kunhan aikaa liikenee. Perää vielä pitää hieman mekaanisesti säätää paremmaksi, mutta ihan hyvin toi tuntuu lentävän jo nytkin.
Markuksella oli BeastX 450 Pro ja siinä oli kyllä mukavasti tehoa ja vauhtia. Pitääköhän itsekkin vielä laittaa toi FBL:ksi.
Telemetria:Asensin myös telemetrian tuohon 700E:hen ja nyt pystyy seuraamaan lentopakan jännitettä reaaliajassa. Olin laittanut rajaksi 43,2V (=3,6V per kenno), jonka alituttua lähetin alkaa tärisemään. Akun loppupuolella alkoi vähän raskaammaassa tempussa tärinä tuntumaan käsissä
. Todella hyvä feature, joka varmaan lisää myöskin akkujen elinikää. Mittari siis kestää tuota 12s:n tarjoamaa jännittettä. Ajattelin seuraavaksi laskea arvon 40,8V (3,4V per kenno)
Edit: Akkuun meni kevyen lennon jälkeen 2050mAh ja toiseen akkuun 2150mAh (tästä otettiin lisäksi virrat servoille), joten saa tosiaan laskea tuota tärinärajaa. Toisen akun sisäinen resistanssi on nyt kahden lennon jälkeen 10mOhm ja toisen 7mOhm. Olen nyt lataillut nuo pari kertaa 0,5C:llä. En tiedä onko tästä mitään apua, mutta ei mulla ole ollut kiirekkään niin miksikäs ei.
Lentoja:- Trex 450Pro 1 kappale
- Trex 700E 1 kappale
-