Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 237462 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #225 : 17 Tammikuu, 2011, 18:10:42 »
Onneks olkoon uudesta kopusta, olet näemmä tehnyt lisää hyllytilaa.

-Samppa

Sauna  ;D

-

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #226 : 17 Tammikuu, 2011, 20:46:58 »
Mahtaa Tohtoria kismittää kun kaikki "hypotus" keskittyykin Maikon 700e:hen :D :D:D vitsi vitsi
Hyvä toi kasausketju. :) Laita paljon kasauskuvia ja pidä se siistinä!

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #227 : 17 Tammikuu, 2011, 23:27:23 »
Mahtaa Tohtoria kismittää kun kaikki "hypotus" keskittyykin Maikon 700e:hen :D :D:D vitsi vitsi
Hyvä toi kasausketju. :) Laita paljon kasauskuvia ja pidä se siistinä!

Noh, ei ole tarkoitus viedä Tohtorilta iloa. Jaettu ilo paras ilo ja ihan mielenkiintoista varmaan tulee olemaan kokemuksien vaihtelu. :)

Jos hommaa toimii niinkuin toivotaan niin eiköhän molemmat ole suut messingillä kentällä kun akut on ladattu eikä hammaskeijuja näy ;D

-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #228 : 18 Tammikuu, 2011, 13:33:43 »
joo ei ahista ei! hyvä vaan ettei tartte ite pitää niin paljon blogia kasaamisesta ku en jaksais kuitenkaan ;D

siinä tän vuoden mallin 700E kitissä pitäis olla ylimääräset laakeripukit pinjonin toisella puolella ja järeemmät rattaat ku vanhassa juurikin hammaskeijun ehkäisemiseksi! oon lukenu että toi uus kestäis retuutustakin :)

onko olemassa sellasi reguja joilla sais suoraan ajoakusta virrat sähköille?!? ei tahro mitään vastarinakkuja!

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #229 : 18 Tammikuu, 2011, 13:38:04 »
haa!

löysinkin vastauksen maikon toisesta ketjusta ja taidanpa itekki laittaa sen Castle cc bec pron! :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #230 : 18 Tammikuu, 2011, 13:44:20 »
haa!

löysinkin vastauksen maikon toisesta ketjusta ja taidanpa itekki laittaa sen Castle cc bec pron! :)

Ihan vaan varoituksena tosta BEC Pro:sta. Maailmalla on ollut ongelmia noiden kanssa ja ne ovat kärähtäneet ja päästäneet elektroniikalle suoraan sen 50V, seuraukset voi tietenkin arvata.  ::)
Kaikki nämä lukemani ongelmat (toisilla ei ole ollut mitään ongelmia) ovat olleet kun on otettu virrat suoraan 12s ajoakusta. Itse laitan tuon siten että otan pelkästää toisesta ajoakusta.

Ihan vaan varoituksena ettet sitten manaa mua kun kaikki kärvähtää ;)

-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #231 : 18 Tammikuu, 2011, 21:06:46 »
haa!

löysinkin vastauksen maikon toisesta ketjusta ja taidanpa itekki laittaa sen Castle cc bec pron! :)

Ihan vaan varoituksena tosta BEC Pro:sta. Maailmalla on ollut ongelmia noiden kanssa ja ne ovat kärähtäneet ja päästäneet elektroniikalle suoraan sen 50V, seuraukset voi tietenkin arvata.  ::)
Kaikki nämä lukemani ongelmat (toisilla ei ole ollut mitään ongelmia) ovat olleet kun on otettu virrat suoraan 12s ajoakusta. Itse laitan tuon siten että otan pelkästää toisesta ajoakusta.

Ihan vaan varoituksena ettet sitten manaa mua kun kaikki kärvähtää ;)

-

no huhhuh!

toi on kyllä paha suunnitteluvirhe!

tulipa jo tilattua sen enempää googlettamatta ku katoin että tollaselle on käyttöä!

no katotaan miten ite kytken ku on aika...

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #232 : 18 Tammikuu, 2011, 21:26:53 »
Lainaus
ei tahro mitään vastarinakkuja!
Rohkaisisin harkitsemaan kuitenkin vastarinakkua. Ensinnäkin on erittain mukava säädellä ja tarkistella kopteria kun on 100% varma ettei motti saa sähköä vaikka olisi sählännyt/unohtanut jotain, ja toisekseen jos isompien akkujen puolella jokin pettää/irtoaa/palaa kun retuutetaan niin saat kopterin helposti vielä muuten ehjänä alas kun sentään ohjaus toimii. Jos nimittäin 12s akkuja ei jaksa juotella kasaan niin systeemissä on 3 mahdollisesti pettävää liitintä normaalin yhden sijaan.

Eipä ole kyllä omalle kohdalle sattunut moisia ongelmia mutta kuitenkin hyvä muistaa pohdinnoissa.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #233 : 18 Tammikuu, 2011, 21:35:32 »
Joku 2s 2500 akku ei paina kauheesti ja kyllä se tuo sitä extra turvallisuutta. Ei oo kokemusta oikeen noista HV BEC:eistä niin en osaa sanoa, aika kovat jännitteet kyllä kulkee läpi jos 50V menee. 90:ssä se extra akku tuntuu jotenkin turvallisemmalta vaihtoehdolta.


Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #234 : 18 Tammikuu, 2011, 22:00:37 »
Joku 2s 2500 akku ei paina kauheesti ja kyllä se tuo sitä extra turvallisuutta. Ei oo kokemusta oikeen noista HV BEC:eistä niin en osaa sanoa, aika kovat jännitteet kyllä kulkee läpi jos 50V menee. 90:ssä se extra akku tuntuu jotenkin turvallisemmalta vaihtoehdolta.

´
Elä huuda!

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #235 : 18 Tammikuu, 2011, 22:25:09 »
Lainaus
Elä huuda!

Se on ELÄ HUUA!  ;D

Mut luultavasti BECin kans ei tuu ongelmaa kun on vaan tarpeeks ylimitotettu ja todettu toimivaksi.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #236 : 22 Tammikuu, 2011, 16:30:32 »
^Olinkin missannut noi yllä olevat pohdinnat. Mutta menen edelleen ilman vastarin akkua. Oman näkemyksen esitin 700E rakennusketjussa.

Tänään käväisin Henttaalla ja paikalla oli myös tyylimylly. N9:llä tuli ajettua 2 keikkiaa (a 12min), joten ihan tarpeeksi sai hurruuttaa. Lennättelin suht monipuolisesti kaikkea oppimaani. Vähän on kopteri rauhaton stopeissa, mutta muuten ihan ok. Lisää kierroksia nuppiin auttaa varmaan tai sitten leparin kumit alkaa oleman väsyneet. 500:sta en saanut edes ilmaan sillä kierroksiä oli ihan älyttömästi. En oikein tiedä että menikö jotain pieleen kun säätelin asetuksia PC:llä. No pitääpä tarkistaa. Keli oli -3 astetta ja tyyni, mutta taivas oli harmaa.

Tyylimyllyllä oli mukana 450, 500:nen ja tricopter. 450:sessä oli gyro rate moodissa, joten perä oli vähän haasteellinen.

Lentoja:
- Synergy N9 2 kappaletta

Pari kuvaa.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #237 : 23 Tammikuu, 2011, 17:00:55 »
Henttalla tänään ja ihan kivasti oli porukkaa mukavassa säässä. Lentelin kaksi lentoa N9:llä. Eka lento on meikäläisellä aina puhdasta riemua ja toisella aina tulee treenattua jotain tiettyä. Moottori ei käynyt kovin hyvin ja poltin tulpankin.

 500:sta eilen vaivannut eilinen kovat kierrokset ja outo ääni ratkesi. Päivitin noparin asetukset, mutta epäilen että tällä ei ollut merkitystä. Ääni tuli halki olevasta perälavasta. Oli ihan nitron äänet sähkössä  ;D

Hyvä että pääsi lennättämään tänä viikonloppuna pariin otteeseen.

Lentoja:
- synergy N9 2 kappaletta
- trex 500 3 alkua leijuttelua



-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #238 : 27 Tammikuu, 2011, 21:46:59 »
Tänään tuli taas vähän goodseja!

Tilasin Spektrum DX8:n ja uuden Canopyn 700E:n. Vaikka laitoin ton DX8:n kiltisti lataukseen niin ensi fiilikset on todella hyvät! Rakenne laatu parempi kuin DX7:ssa ja se tärkein juttu eli käteen istuvuus on yhtä hyvä kuin DX7:ssa. Nyt kun sain vastarin pääsen taas jatkamaan 700E:tä.

Canopy on myös sika magee!

-
 

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #239 : 27 Tammikuu, 2011, 22:16:57 »
Tänään tuli taas vähän goodseja!

Tilasin Spektrum DX8:n ja uuden Canopyn 700E:n. Vaikka laitoin ton DX8:n kiltisti lataukseen niin ensi fiilikset on todella hyvät! Rakenne laatu parempi kuin DX7:ssa ja se tärkein juttu eli käteen istuvuus on yhtä hyvä kuin DX7:ssa. Nyt kun sain vastarin pääsen taas jatkamaan 700E:tä.

Canopy on myös sika magee!

-
 

täällä odotellaan vielä totakin :(
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #240 : 28 Tammikuu, 2011, 08:54:42 »
Tänään tuli taas vähän goodseja!

Tilasin Spektrum DX8:n ja uuden Canopyn 700E:n. Vaikka laitoin ton DX8:n kiltisti lataukseen niin ensi fiilikset on todella hyvät! Rakenne laatu parempi kuin DX7:ssa ja se tärkein juttu eli käteen istuvuus on yhtä hyvä kuin DX7:ssa. Nyt kun sain vastarin pääsen taas jatkamaan 700E:tä.

Canopy on myös sika magee!

-
 

Heh mää kun oon aina luullu et vain Futte on hyvä käteen. 10C hyvä, 12FG vielä paremmin ote on mukava. 12Z alkaa ammattilaatu näkyä 14MZ syntynyt pilotin käteen, kuin lapsi äidin syliin.

 ;D ;D sori oli pakko provota heti näiin viel aamu horroksessa et lähtee unihiekat silmistä ;D ;D

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #241 : 28 Tammikuu, 2011, 09:11:34 »
Heh mää kun oon aina luullu et vain Futte on hyvä käteen. 10C hyvä, 12FG vielä paremmin ote on mukava. 12Z alkaa ammattilaatu näkyä 14MZ syntynyt pilotin käteen, kuin lapsi äidin syliin.

 ;D ;D sori oli pakko provota heti näiin viel aamu horroksessa et lähtee unihiekat silmistä ;D ;D

Haluatko että aloitan ;)

Ei vaan, niinkuin kentällä ollaan jo keskusteltu niin "pinch"-otteella lennättäjälle Futaba on hyvin ongelmallinen, sillä mankan päällä ja kulmissa on kaksi vipua niin lähekkän toisiaan että nimetön sormi ei mahdu sinne väliin. Tämä siis ainakin 10C:llä. Itseasiassa mielestäni käsittämätöntä että tuote on suunniteltu näin.

Käytännössä vaihtoehtoja on kolme:
1) Hioa sormesta pala pois
2) Ottaa katkaisija kokonaan pois
3) Vaihtaa tapaa miten pitää sormiaan radiolla

Eilen hieman säätelin DX8:lla ja kyllä siinä hyviä toiminnallisuuksia on. Perusjututkin on villattu paremmiksi. DX7:lla kaiken saa toimimaan, mutta osa asioista on vähän kummia, mutta tässä käytettävyys on parempi. Pelottaa vaan noi softa bugit, eilen jo löysinkin pari arvoa mitä en pystynyt muuttamaan ja mietinkin että onko bugi vai käyttäjän vika vielä. No, jatkan näistä sitten tonne DX8 ketjuun, kun saan lisää kokemusta.

-

mika a

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #242 : 28 Tammikuu, 2011, 09:30:55 »
Heh mää kun oon aina luullu et vain Futte on hyvä käteen. 10C hyvä, 12FG vielä paremmin ote on mukava. 12Z alkaa ammattilaatu näkyä 14MZ syntynyt pilotin käteen, kuin lapsi äidin syliin.

 ;D ;D sori oli pakko provota heti näiin viel aamu horroksessa et lähtee unihiekat silmistä ;D ;D

Haluatko että aloitan ;)

Ei vaan, niinkuin kentällä ollaan jo keskusteltu niin "pinch"-otteella lennättäjälle Futaba on hyvin ongelmallinen, sillä mankan päällä ja kulmissa on kaksi vipua niin lähekkän toisiaan että nimetön sormi ei mahdu sinne väliin. Tämä siis ainakin 10C:llä. Itseasiassa mielestäni käsittämätöntä että tuote on suunniteltu näin.

-

Näin me taas huomataan miten on paljon erillaisia mieltymyksiä. Mulle kun noi 10C;n katkasiat on just hyvin sioitettu. Paitsi radion päällä olevat. Niitä en osais käyttää millään radiolla lennon aikana. Onneks ei tarvikkaan, niissä mulla onkin timer ym turhaa. 10C;n kulmissa olevat namikat on taas just niinkuin pitää mulle. No lennän peukku otteella etusomet namikoiden välissä.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #243 : 28 Tammikuu, 2011, 09:36:35 »
12FG on myös  hyvä nipistellä, menee peukuillakin yhtä hyvin... eiköhän nämä ole tottumus kysymyksiä, ja voihan ne vivut määritellä niinkuin haluaa  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mika a

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #244 : 28 Tammikuu, 2011, 09:47:26 »
12FG on myös  hyvä nipistellä, menee peukuillakin yhtä hyvin... eiköhän nämä ole tottumus kysymyksiä, ja voihan ne vivut määritellä niinkuin haluaa  ::)

Itse asiassa parempi. Niin ja on.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #245 : 29 Tammikuu, 2011, 15:24:55 »
Tänään Henttaalla nauttimassa tuulesta. Muut (Jerkku, Zxciicci ja Jaska) ehtinvät justiin lähteä, joten lennättelin yksin. Karkkis tuli paikalle kun viimeinen akku oli meneillään.

Mukana oli ainoastaan Trex 450 Pro, joka olikin aika hyvä sillä nyt tuli keskityttä pelkästään siihen. Säätelin sitä jonkin verran. Mulla on nyt käytössä FLat 90% ilman govia IDLE1:llä ja kierrokset vaihtelee jonkun verran. Varmaan kunnon nopari govilla auttaisi. Flat 100%:lla (IDLE2) ei kierrokset juurikaan muutu. Perä on hieman hermostunut ja syynä on luultavimmin govin puute ja ennen kaikkea klappi perässä. muoviset perälavat liikkuu lavanpitimissä paljon ja muutenkin tossa olisi säädettävää. Pitääpä vähän miettiä mitä tolle perälle tekisi. Uutta nopari en vielä ainakaan taida ostaa, sillä mekaanisesti tuossa on paljon parannettavaa.

Ekalla lennolla tuli hauska tapahtuma kun lennättelin nenä itseenpäin pinnoissa ja tuulesta johtuen meni stop vähän pitkäksi. Kopteri oli oikeinpäin ja lavat lennättivät ensin lunta ja sitten kylki myyryä lumessa. Kaasulla karkuun tilanteesta. Todisteena kuva lennon jälkeen. Tuuli oli hieman liian voimakas tolle pikkuiselle.

Lentoja:
- Trex 450 Pro 5 kappaletta

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #246 : 06 Helmikuu, 2011, 10:06:42 »
Eilen Henttaalla.

Trex 450 Pro:

Tulikin laitettua kommentit tuosta 700E:stä toiseen säikeeseen. Pitää varmaan toinen akkupakka pistää tilaukseen, vaikka olin ajatellut että talveksi en hommaa niitä pilaantumaan. Lensin myös Porolla neljä lentoa, jonka oli konvertoinut DX8:lle. Aileronille pitäisi saada vähän lisää liikettä, mutta tämä vaatii servo armin vaihtamisen yhdelle servolle, jotta saisin lisää liikerataa. Nyt subtrimmiä 50 naksua :). Pitää vaihtaa sopivampi arm kunhan aikaa liikenee. Perää vielä pitää hieman mekaanisesti säätää paremmaksi, mutta ihan hyvin toi tuntuu lentävän jo nytkin.

Markuksella oli BeastX 450 Pro ja siinä oli kyllä mukavasti tehoa ja vauhtia. Pitääköhän itsekkin vielä laittaa toi FBL:ksi.

Telemetria:

Asensin myös telemetrian tuohon 700E:hen ja nyt pystyy seuraamaan lentopakan jännitettä reaaliajassa. Olin laittanut rajaksi 43,2V (=3,6V per kenno), jonka alituttua lähetin alkaa tärisemään. Akun loppupuolella alkoi vähän raskaammaassa tempussa tärinä tuntumaan käsissä :). Todella hyvä feature, joka varmaan lisää myöskin akkujen elinikää. Mittari siis kestää tuota 12s:n tarjoamaa jännittettä. Ajattelin seuraavaksi laskea arvon 40,8V (3,4V per kenno)

Edit: Akkuun meni kevyen lennon jälkeen 2050mAh ja toiseen akkuun 2150mAh (tästä otettiin lisäksi virrat servoille), joten saa tosiaan laskea tuota tärinärajaa. Toisen akun sisäinen resistanssi on nyt kahden lennon jälkeen 10mOhm ja toisen 7mOhm. Olen nyt lataillut nuo pari kertaa 0,5C:llä. En tiedä onko tästä mitään apua, mutta ei mulla ole ollut kiirekkään niin miksikäs ei.


Lentoja:

- Trex 450Pro 1 kappale
- Trex 700E 1 kappale


-
« Viimeksi muokattu: 06 Helmikuu, 2011, 10:13:25 kirjoittanut Maikko »

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #247 : 06 Helmikuu, 2011, 10:37:05 »
>> 0,5C:llä
it might put in a bit too much charge: The conventional charging algorithm is "stop, when current drops to C/10".
The Hyperion chargers even make a difference between current and capacity. Otherwise, I'd stop when the current drops below 500 mA (on a 5Ah pack).
« Viimeksi muokattu: 06 Helmikuu, 2011, 10:43:26 kirjoittanut mnentwig »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #248 : 06 Helmikuu, 2011, 21:05:18 »
Tänään jälleen Henttaalla,

Trex 700E:
- Nostin elevator gainia eilisestä 1/4 --> vajaaseen 1/2. Nyt alkoi homma toimia paljon paremmin. Cyclic on kyllä todella nopea ja jatkuvuutta on paljon. Kierroksia nupissa edelleenkin 1800rpm ja ei puudu yhtään. Poppia ei ole älyttömästi, mutta kuitenkin riittävästi. Lensin tänään kaksi lentoa ja toisella lennolla nostin timerin 5 minuuttiin. Elevatatorin värinää on pysähdyksissä hieman ja pitchin hallinta on erilaista verrattuna muihin koptereihini. Helposti lähtee esim piroflipissä korkeus vaihtelemaan.

Kotona ladatessani huomasin että resistanssi oli noussut noin 10mOhm --> 20mOhm. Olikohan kylmä sää kova akuille sillä 450:sen akuille kävi sama juttu.

Trex 450 Pro:
- Kiinnitin peräakselin laakeriin kiinni lukitteella Jerkun ohjeistuksen mukaan joka edelleen pienensi klappia. Perä toimii nyt hyvin. Edelleen odottaa servoarmin vaihtoa, jotta saisi vähän lisää liikettä. Varsin hyvä kuitenkin nyt. Lentoja tuli 5 kappaletta.

Synergy N9:
- Synergyssä sain Dx8:iin siirtymisen myötä 11ms delayn ja 2048 resoluution käyttöön. En juurikaan huomannut eroa, mutta gyron gainin kanssa piti säätää. Säädin kierrokset uusiksi ja nyt kierrokset ovat Idle1:llä 1800 ja Idle2:lla 1950. Parani paljon lentokäytös ja vetoa on mukavasti. Vaikka toi tankovehje ei pärjää liikehtimisnopeudessa FBL-laitteella niin aika nopea se on jo nyt. Mietin kuumeisesti pitäisikö tehdä FBL-konversio N9:lle.

Hyvä fiilis sillä nyt kaikki kopterit toimii hyvin! Voisikin alkaa keskittyä taas lennättämiseen, sillä se on ollut vähän sivuraiteella.

Hassu tapahtuma tuli kentällä kun koira oli etupenkillä autossa ja auto käynnissä akkujen latauksen ajan. Menin avaamaan ovea, mutta ovet eivät auenneet. Jatta oli astunut ovien lukituspainikkeen päälle ja ovet olivat menneet lukkoon. Ei auttanut muuta kuin hakea kotoa auton vara-avain. Pekalle kiitokset kyydistä.

Lentoja:
- Trex 700E 2 kappaletta
- Synergy N9 2 kappaletta
- Trex 450 Pro 5 kappaletta

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #249 : 12 Helmikuu, 2011, 15:04:50 »
Pakkasta ja pakkasta. Näyttää siltä että lennätykset jää väliin tältä viikonlopulta.

Laitoin tilaukseen yhden parin akkuja lisää. Samanmoisia kuin noi edellisetkin eli Turnigy Nano Tech 4500mAh 25-50c. Lisäksi laitoin tulemaan Align 3G usb palikan trex storesta. Vähän tullut simuteltua viime päivinä, mutta ei oikein mitään uutta ole tullut tehtyä.

-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10707 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
30630 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti