Syysleiri takana.
Mukavaa oli ja sattui ja tapahtui aika paljon. Ennen leiriä oli tullut pitkä tauko lennätyksiin, joten mukava oli päästä takaisin puikkoihin.
Trex 450 Pro kikkailua:Kiitorata on mukava kun yleensä ei pääse lennättelemään piellä, joten lähdinkin 450:llä tekemään liukuvia autorotaatioita. Tässä Juzan kuvaama leirin viimeinen liuku, jossa oli mukana vähän keulimista. Hauskaa hommaa
Mun poron jalakset olivat saaneet osumaa aiemmin sen verran että jalaksen ylöspäin kaareutuva osa oli katkennut, mutta ei silti pahasti töpännyt. Sunnuntaina poro sai pari kertaa kipeää. Ekan kerran liutin kopterin kauas enkä jaksanut sitä hakea. Kopteri pyörähti lopussa nenän muhun päin, jota en huomannut. No nostin ylös ja korjasin kallistuvaa kopteria väärään suuntaan ja Radixit meni särki. Muut ok. JKK mobile tarjosi sitten hänen hyväksi havaitsemiaan kiinanlapoja käyttöön, jotka tulivatkin sitten käyttöön. En muuten huomannut juurikaan eroa Radixien ja niiden välillä
.
Seuraavaksi sitten tuli mieleen että pitääpä kokeilla blade scrapea ensimmmäistä kertaa. Ensimmäinen yritys oli ns. fail. Herpaannuin hieman ja tökkäsin tikkua huolimattomasti. Kopukka maahan ja pääratas kuoriutui, ei muuta.
Jälleen JKK Mobilen pakille ja pääratas sieltä (kiitti) ja uusi yritys. Nyt sitten kaksi onnistunutta yritystä. Vähän lyhyeksi jäi kosketus, sillä kaasun liikkeelle toi on todella tarkka. Tikun lähtökitka tuntui liian suurelta.
Muut kopterit:Yölennätystä tuli tehtyä Trex 500:llä mökillä kahden akun verran. Jos jollain on jotain videolla niin laittakaa videota vaikka tähän perään. Akut lussut ja uusia tulossa, mutta ei ehtinyt mukaan ajoissa. Tärinästä johtuen kopteri driftaa pikkasen oikealle.
Trex 700E toimi hyvin koko leirin ajan ja sai eniten lentoja. Dumlen gepsi kiinni tuli kelattua mittariin 183km/h. SJo1:sen hensulla taas tuli saatua mittariin 203km/h. Jani tosin veti jäätävät 233km/h omalla henkselillä. Biistin version 3 softa ei parantanut sitä viiveen tuntua ainakaan merkittävästi, sillä kyllä sen huomaa.
Synergy oli mukana ja tarkoitus oli saada ensilennot FBL:nä. Kopukka lensi, mutta moottori vuoti polttoainetta ja syyksi selvisi vuotava kannentiiviste. Lennot siis jäi kahteen tankkiin. 3G FBL yksikkö tuntui aika letkulta, mutta se johtuu säädöistä. Jotenkin vaan mietityttää että oliko vika tikki alkaa säätämään tota FB vehjettä FBL:ksi. No katotaan mikä on lopputulos. Takaisin konvertointi on simppeliä.
-