Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 234954 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #325 : 05 Heinäkuu, 2011, 23:26:45 »
Päivitetään tänne viime viikon lentelyt:

- Keskiviikkona tuli paikkailtua 450 poro ja 250:nen. Ei huvittanut juurikaan lennättää. Melkein tonttasin poron kun pinjoni löystyi ilmassa. Tämä saattoi olla myös syy torppiin kevätleirillä. Pekka antoi kokeilla Raptoriaan jossa oli OS55 HZ-R. Hyvin oli tehoa.

- Torstaina käväisin Röylässä pikaisella. Kolme akkua treenasin viikonlopun kisoja varten. Ajoin set manouvers ohjelmaa.

- Lauantaina oli sitten kisat, joista vieläkin odotetaan pisteitä. Selvä panostus oli itsellä set manouvers liikkeisiin, sillä freestyleä en ollut miettinyt. Suurin osa uusista liikkeistä meni hyvin, mutta pari liikettä jäi harmittamaan. Freestylen eka setti oli parempi ja toinen oli vähän tylsä. Pitää yrittää panostaa tohon enemmän. Molemmat kierrokset lennettiin kahteen kertaan. Tuli ajettua myös neljä lentoa porolla.

Lentoja:
- Trex 700E 7 lentoa
- Trex 450 Pro 8 lentoa
- Trex 250 2 lentoa

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #326 : 08 Heinäkuu, 2011, 17:59:50 »
Henttaalla kolme lentoa 700E:llä. Nyt alkaa noi 25C Turnigyt pullistua. Uudemmat 45C Turnigyt on vielä kunnossa. Kokeilin pirouetting looppeja sekä pirotictoceja. Jotenkin naksahti pari kertaa noissa piro tictoceissa ja sain ne meneen kunnolla. Välillä sitten denaksahti eikä ne enää mennyt.

Lentoja:
- Trex 700E 3 kappaletta

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #327 : 10 Heinäkuu, 2011, 20:58:52 »
Tänään Henttaalla 5 lentoa Trex 450:llä. Kun isompia koptereita ei ole mukana niin tolla lennÄtys on nautintoa. Akut hyytyy kyllä loppulentoa kohden, joten tuntuma vähän muuttuu. Kulkee aika kovaa kun tota piiskaa ja menee ihan nätisti suoraan. Ainut missä voisi mennä paremmin on tic tocit, joissa tuntuu tehot vähän loppumaan. olen miettinyt ton konvertointia FBL:ksi, mutta alkanut epäilyttämään, sillä tiedä sitten meneekö siinä servot vaihtoon ja sitten vielä BEC. Kustannuksia siis tulee aika paljon. Toi on kuitenkin noin jo aika hyvä.

Lentoja:
- Trex 450 pro 5 kappaletta

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #328 : 15 Heinäkuu, 2011, 11:24:24 »
Eilen Röylässä 450 ja 700E mukana. Hyvät fiilikset tuon 450:sen kanssa jatkuvat. Olen huomannut että 700E:llä ajan selkeästi huonointa 3D freestyleä. Epäilen että se on kiinni pitchin tuntumasta ja ylipäätänsä siitä että kopteri lentaa niin voimakkaasti. Kunhan BeastX:n uusin versio tulee, niin pitää alkaa sen päivityksen jälkeen vähän kokeilemaan erilaisia säätöjä.

Lentoja:
- Trex 450 Pro 5 kappaletta
- Trex 700E 3 kappaletta

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #329 : 17 Heinäkuu, 2011, 23:27:11 »
Pohjanmaalla tuli lennäteltyä tänään lähipellolla kaikkiaan 15 lentoa Trex 450:stä. Kokeilin ajaa ihan yksinkertaista räimintää, mitä en yleensä juurikaan lennätä. Sais vähän tuohon freestyle osioon kisoissa jotain wow-faktoria. Akku numero 13 oli loppu kolmanneksella kun tuli pieni lipsahdus ja nakkasin täydet negatiiviset kun piti heittää positiiviset ja kopukka meni 4:stä metristä jorpakkoon. Alla kuitenkin viljapelto, joten holdin vetämällä onneksi juuri ajoissa lennot jatkuivat ilman vahinkoja.

 Porossa huomatut vajavaisuudet muuten hyvässä paketissa:
- akuista loppuu puhti ja kierrokset tippuu paljOn loppua kohden. Uudet akut auttaisi ja ne on halpoja.
- TicToceja tolla ei huvita tehdä, sillä ne on raskaita motille ja kiekat kupolee
- Ei mene suoraan mun ajaa täysiä. setupin siis voisi tarkistaa vielä, mutta ei toi nyt niin vaarallista ole, oppiipahan ohjaamaan vaan.
- Täydessä vauhdissa haukkaa pystyyn

Lentoja:
- Trex 450 Pro 15 kappaletta

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #330 : 21 Heinäkuu, 2011, 16:18:26 »
Tiistaina kävin Colibrin luona Lapualla lennättämässä 10 lentoa porolla. Samalla sain kokeilla tricopteria ja deltasiipistä lennokkia ledeillä. Olisi se vaan messevää lennättää omalta takapihalta.

Lentoja:
- Trex 450 Pro 10 kappaletta

-


Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #331 : 31 Heinäkuu, 2011, 13:29:51 »
Viime Tiistaina kävimme lennättämässä Karkkiksen kanssa ja paikalla oli myös Jaska ja kopteristi jonka nimimerkkiä en muista.

Aloitin 450 Pro:lla eikä oikeastaan mitään raportoitavaa. Kolme lentoa meni normaalisti ja eniten vaivaa se että tehot vähenee loppua kohden. Seuraavaksi 700E pitkän tauon jälkeen kun olin lennätellyt tota pikkuista. Heti ensimmäisellä lennolla huomasi tosi helposti BeastX:n viiveen. Tämä sen takia että olin lennättänyt tanko kopteria paljon aiemmin. Muuten säätelin 700E:tä niin että vähensin maksimi kulmia. Tarkoituksena oli saada samanlaisen tuntuman kuin mun N9:llä. Säätelin myös perän pironopeutta etc. Alkoi tuntumaan nyt paljon kotoisammalta. Suorituskyky on nyt maltillisempi joten uskaltaa tehdä sillä enemmän.

Lopuksi vielä kuva viime viikon lennätyssessiosta Colibrin kanssa Lapualla jossa tein liukuvan laskun tuollaiselle levylle. Liuku oli liian pitkä ja kopteri tipahti puoliksi alas levyltä. Ei jäänyt paljoa tilaa ettei lavat osuneet maahan ;D

Lentoja:
- Trex 700E 3 kappaletta
- Trex 450 Pro 3 kappaletta

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #332 : 03 Syyskuu, 2011, 20:57:50 »
Kauan on viime päivityksestä ja viime aikoina on tullut lennätettyä todella vähän. Pari keikkaa on kyllä jäänyt raportoimatta ja niistäkin on jo aikaa. Viime kerralla kävin Nummelassa Jussin kanssa ja oli ihan hyvä keikka, vaikka tuolloin tosin 250 reksi tuli tonttiin.  Tänään tuli sitten käytyä Röylässä vähän kokeilemassa. Olin päivittänyt BeastX:t versio 3:een sekä Trex 500:een ja Trex 700:seen. Kovat odotukset ennakkoon sillä maailmalla ollaan pääasiassa kehuttu erityisesti perää. Itsellä oli suurimmat odotukset viiveen poistamisessa, josta olen aiemmin marmattanut.

Ensiksi laitoin 500:sen tulille. Akut siinä alkaa olla aika huonoksi mutta kyllä niillä nyt lensi. Setup on yölentoon tehty. Ei mitään draamaa vaan kopukka nätisti ilmaan. Perään potikkaa tuli väännettyä kireämmälle ja tuntuma tuli paremmaksi ja aika hyväksi. Cyclic taas teki sivuttain lennossa väpätystä ja tärinän kanssa oli hieman ongelmia. Mulla oli käytössä uusi toimillasuus joka kiihdyttää cyclik nopeutta. Asetus oli pienimmällä mahdollisella. Vähän rauhaton kopteri oli, mutta ihan ok.

Seuraavaksi sitten 700E, josta mulla oli aiemmin enemmän kokemusta. Kaikki asetukset olivat täsmälleen samat kuin Ver2 softalla. Tässä mulla oli cyclic acceleration (vai mikäsenyt oli) toiseksi löysimmällä asetuksella ja ei ihan vakuuttanut. Kopteri lähtee todella nopeasti liikkeelle, mutta jotenkin kun boostin vaikutus loppuu tulee sellainen hetkittäinen odotus ja toinen vaihe lähtee käyntiin. Tämä näkyy nykäyksenä.   Muuten tuntui ihan hyvältä mutta en osaa sanoa että tuliko kaivattua nopeutta lisää. Nopeasti toi kyllä kääntyi tolla boostilla, sillä oli täydet liikkeet ja 2000rpm nupissa ja oikaisin syöksyn täydellä vedolla ennen maata niin kopteri oli vaaterissa niin nopeaan että ajattelin että se räjähtää.

Lentoja:
- Trex 500 4 kappaletta
- Trex 700E 3 kappaletta

aiemmin:
- Trex 700E 9 kappaletta


-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #333 : 04 Syyskuu, 2011, 13:17:17 »
Pari vaimon ottamaa kuvaa kesältä.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #334 : 11 Syyskuu, 2011, 22:37:09 »
Syysleiri takana.

Mukavaa oli ja sattui ja tapahtui aika paljon. Ennen leiriä oli tullut pitkä tauko lennätyksiin, joten mukava oli päästä takaisin puikkoihin.


Trex 450 Pro kikkailua:

Kiitorata on mukava kun yleensä ei pääse lennättelemään piellä, joten lähdinkin 450:llä tekemään liukuvia autorotaatioita. Tässä Juzan kuvaama leirin viimeinen liuku, jossa oli mukana vähän keulimista. Hauskaa hommaa  ;D



Mun poron jalakset olivat saaneet osumaa aiemmin sen verran että jalaksen ylöspäin kaareutuva osa oli katkennut, mutta ei silti pahasti töpännyt. Sunnuntaina poro sai pari kertaa kipeää. Ekan kerran liutin kopterin kauas enkä jaksanut sitä hakea. Kopteri pyörähti lopussa nenän muhun päin, jota en huomannut. No nostin ylös ja korjasin kallistuvaa kopteria väärään suuntaan ja Radixit meni särki. Muut ok. JKK mobile tarjosi sitten hänen hyväksi havaitsemiaan kiinanlapoja käyttöön, jotka tulivatkin sitten käyttöön. En muuten huomannut juurikaan eroa Radixien ja niiden välillä ???.

Seuraavaksi sitten tuli mieleen että pitääpä kokeilla blade scrapea ensimmmäistä kertaa. Ensimmäinen yritys oli ns. fail. Herpaannuin hieman ja tökkäsin tikkua huolimattomasti. Kopukka maahan ja pääratas kuoriutui, ei muuta.



Jälleen JKK Mobilen pakille ja pääratas sieltä (kiitti) ja uusi yritys. Nyt sitten kaksi onnistunutta yritystä. Vähän lyhyeksi jäi kosketus, sillä kaasun liikkeelle toi on todella tarkka. Tikun lähtökitka tuntui liian suurelta.




Muut kopterit:

Yölennätystä tuli tehtyä Trex 500:llä mökillä kahden akun verran. Jos jollain on jotain videolla niin laittakaa videota vaikka tähän perään. Akut lussut ja uusia tulossa, mutta ei ehtinyt mukaan ajoissa. Tärinästä johtuen kopteri driftaa pikkasen oikealle.

Trex 700E toimi hyvin koko leirin ajan ja sai eniten lentoja. Dumlen gepsi kiinni tuli kelattua mittariin 183km/h. SJo1:sen hensulla taas tuli saatua mittariin 203km/h. Jani tosin veti jäätävät 233km/h omalla henkselillä. Biistin version 3 softa ei parantanut sitä viiveen tuntua ainakaan merkittävästi, sillä kyllä sen huomaa. 

Synergy oli mukana ja tarkoitus oli saada ensilennot FBL:nä. Kopukka lensi, mutta moottori vuoti polttoainetta ja syyksi selvisi vuotava kannentiiviste. Lennot siis jäi kahteen tankkiin. 3G FBL yksikkö tuntui aika letkulta, mutta se johtuu säädöistä. Jotenkin vaan mietityttää että oliko vika tikki alkaa säätämään tota FB vehjettä FBL:ksi. No katotaan mikä on lopputulos. Takaisin konvertointi on simppeliä.
 
-

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #335 : 11 Syyskuu, 2011, 22:56:38 »
Lainaus
Dumlen gepsi kiinni tuli kelattua mittariin 183km/h

Yllättävän kovaa sekin kulkee. Paljo jengaa/kulmia?

t. ari

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #336 : 11 Syyskuu, 2011, 23:35:52 »
2000rpm ja +14 astetta. Akut tosin eivät jaksaneet vaan ne kyykkäsivät. Telemetria tärisytty radiota koko vedon ajan.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #337 : 01 Lokakuu, 2011, 23:00:43 »
Tänään Henttaalla lennättämässä ja kivaa oli pitkästä aikaa. Paikalla Jaska, Juza, Karkkis, Pekka ja Tommi. Mukan oli N9 ja 700E.

Synergy N9:

Vihdoinkin N9 pääsi ilmaan pitkän tauon jälkeen, oikein hyvä fiilis tuli. Aika hirveä oli lentää, sillä kopteri oli rauhaton vähän joka suuntaan eikä perä pitänyt. Kuitenkin pääsin maistamaan miltä toi FBL tuntuu N9:ssä ja fiilikset nousi. Kyllä toi taitaa FBL:nä pysyä, mutta nyt pitää saada toi 3G lyöntiin.

Lueskelin netistä ja aika monella tuntuu olevan ongelmia Alignin 3G versio 3 softalla. Monet ovatkin palanneet versio 2.1:seen. Nyt mietin että mitäs tässä itse tekesi. Jatkaako säätämistä vai palaako aiempaan softaan. Gainia pitää lisätä swashille aika paljon ja perään pitää saada lisää tehoa. Vaikuttaako noi potikat kuitenkin vielä säätöihin? Nyt kentällä säädin ne maksimiin eikä se auttanut.

Trex 700E:

Trex 700E:llä otin kokeeksi käyttöön kaasukäyrän governöörin sijaan. Kiekat oli lähdössä noin 2000 ja siitä sitten tippuivat akun kuluessa. Ihan kohtalaisesti toimi, mutta taidan laittaa kuvernöörin käyttöön. Lisään vaan gainia lisää. Virran kulutus oli hieman alempi kaasukäyrällä.

Mielenkiintoinen homma kävi kuin otin logeja noparista ja availin edellisiä vertaillakseni. Tuli viesti että asetukset nollattu noparista. En tiedä oikein mitä tapahtu, mutta näin tosiaan kävi. No onneksi olin tallettanut joten sain ne heti uudestaan sisään.

Lentoja:
- Trex 700E 3 kappaletta
- Synergy N9 3 kappaletta


-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #338 : 02 Lokakuu, 2011, 22:02:53 »
Tänään Henttaalla puoli seitsemän aikoihin yksikseen. Tarkoituksena saada N9 säätöihin. Mulla on siis siinä uutena nyt Alignin 3G ver3 mokkula. Eilen ongalmana oli älytön löysyys, joka suuntaan. Nostinkin kaikkia gaineja 60 --> 80. Perän gain radiosta oli 95, joten pitää  edelleen nostaa. Paljon paremmalta tuntui vaikkakin on siinä vielä tekemistä. Perä alkoi pysähtyä jo tarkemmin muttei pidä kylkilennossa kunnolla. Sain aikaiseksi kummaa vapinaa cyclikillä, joten varmaan gainit on siinä maksimissaan. Ei sekyllä lukittu ole vieläkään. Seuraavaksi kokeillaan 4D:n vinkkaamia juttuja ja katsotaan sitten.

Yökopteri oli myös mukana. Sain siihen 5 uutta akkua joista heti yksi oli sökö. Lentää ihan ok, vaikkakin vähän hermostuneesti. Kulmia on aika julmetusti,joten sisäänajossa sai olla tarkkana. Perä edeltä kun tulee itseä kohden niin ei näy yhtään lediä, jonka voisi joskus korjata.

Oli muuten mielenkiintoista vetää ysillä pimeällä. Vastarin valot oli onneksi turvana. Henttaa on hyvä paikka yö lenätykseen, sillä ropaamiset voi tehdä katuvalojen alla ja lennättää pimeässä.

Lentoja:
- synergy n9 2 kappaletta
- yölennätystä 4 lentoa

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #339 : 08 Lokakuu, 2011, 20:21:27 »
Tänään Henttaalla ja paikalla oli Pekka, Juza, Tommi, Karkkis, Sjo1, Picofly ja se yksi jonka nimimerkkiä en tiedä. Mukana itsellä oli Trex 500 ja Synergy N9. Keli oli aluksi mahtava, mutta sitten viileni.

Synergy N9:

FBL tuunaukset jatkuivat. Olin nostanut 3G hiller arvon 70:een ja Bell arvon 50:een 4D:n suositusten mukaan. Lisäksi perän gain oli nyt säädetty PC:llä täysille. Kopukka tuntui rauhallisemmalta kuin aiemmin ja oli parempi. Edelleen ainoastaan korkeimmilla kierroksilla kopterista tulee lentävä. Säädön myötä lievää beastx tuntuista hitautta oli mukana. Vakaudesta huolimatta kuitenkin hieman turhaa toimintaa oli mukana. Vaihdoin Edgen FBL lavat (edelliset oli Radix SB:t) ja meno tasaantui. Tämän jälkeen säätelin gaineja ja sain ne aika hyviksi. Perä pitää jo paremmin ja pirot menevät nätisti. Kuitenkaan ei perä ole niin hyvä kuin haluaisin, sillä sitä pitää koko ajan ajaa ja korjata. Pitääpä katsoa mitä seuraavaksi. Voi olla että kokeilen laittaa takaisin Versio 2.1 softan, joka toimi paremmin 700E:ssä.

Ero oli kyllä selvä noilla FBL lavoilla. Moottori pelaa kuin unelma kannentiivisteen vaihdon jälkeen. Lähtee ekalla pyöräytyksellä heti käyntiin ja tehoakin on ihan ok. Silti tarvittiin hieman lisätehoa starttaukseen josta kuva alla.

Trex 500:

Laitoin tähänkin myös Edgen FBL lavat. Valolavat jäi kotiin kun päivällä lennettiin. Toimii paremmin ilmassa, mutta en muuttanut säätöjä yhtään, että yölavat voi ruuvata heti kiinni. Muutenkin olin vähän siistinyt sähköjen vetoja. Juza otti pari kuvaa. Canopy on Jerkun maalaama. Tohtori kun oli päivittämässä Scorpparin monsterimoottoria mäsäx:äänsä, niin tässä on vielä kovempi upgrade. Ei meinannu mahtua aluksi, mutta sitten saatiin purkalla kiinni. ;D

Kokeilin SJo1:sen Henkseliäkin yhden akullisin. Nopeita vetoja kokeilin vaikkaan en uskaltanut sitä kovin kovaa tipauttaa. Se oli saanut  motikseen scorpparin monsterin eikä se puutunut ollenkaan. Asetukset olivat rauhalliset mutta sopivat tuollaiseen nopeus vetelyyn.


Lentoja:
- Trex 500 FBL 4 kappaletta
- Synergy N9 3 kappaletta
- Sjo1;Sen Henkseli 1 kappale


Alla kuvia.

-
« Viimeksi muokattu: 08 Lokakuu, 2011, 20:26:24 kirjoittanut Maikko »

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #340 : 08 Lokakuu, 2011, 20:38:20 »
Jumankavita mä olen keletappi ja kohta lätty lätisee!

On tuo hieno tuo Vibe. Hyviä kuvia kaikki toki. Boutros boutros ghali....
Nada

JCA

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #341 : 08 Lokakuu, 2011, 20:52:51 »
Siistejä kuvia!
Fiilis välittyy kyllä noista tosi hyvin.

Matkustajakonekkin sattunu lentämään sateenkaareen päin :)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #342 : 09 Lokakuu, 2011, 10:01:18 »
SJo1:sen Henkselistä vielä kuva eiliseltä.

-


Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #343 : 17 Lokakuu, 2011, 10:32:03 »
Viikonloppuna tuli hätäisesti käytyä la ja su lentelemässä yksikseen. Lennoilla olen yrittänyt hakea huonompia suuntia ja niitä huonompia liikkeitä paremmiksi.

Taas tullut huomattua se että kentällä kannattaa lähteä yhden maksimissaan kahden kopterin kanssa, jolloin sitä keskittyy kunnolla siihen. Jos on monta kopukkaa mukana niin helposti tulee keskityttyä siihen suurimpaan, sillä ne on helpompia lentää. Kaikissa koptereissa on kuitenkin vähän erilainen tuntuma, joten samalla lentäminen tuntuu parhaalta.

Trex 500:

Trex 500:nen on nyt saanut ilma-aikaa ja näyttää siltä että lievät tärinä ongelmat sain pois parantamalla beastin johtojen kiinnitystä. Edgen lavoilla se lentää ihan nätisti ja uusilla akuilla tämä kulkee nätisti. Yksi MKS 9660A+ servo hakee enemmän kuin muun, eli se vispaa koko ajan pikkasen enemmän. Lennossa toi näkyy nopeissa liikkeissä epämääräisyytenä. Onkohan toi uuden servon paikka vai saako tolle tehtyä jotain (potikka?)? Myykää joku mulle yksi kpl MKS 9660A+ servo. Eilen tuli myös laitettua telemetria mokkula 500:sen kyytiin, sillä uskon että tällä tulee nyt enemmän lennätettyä.

Meinasin jo eilen laskea akun paikkaa modaamalla (vanhan malliset runkolevyt), jotta kopan kiinnitäminen ei olisi niin vaikeaa. Aloin kuitenkin miettimään että varmaan se on hyvä pitää painopiste korkeammalla, joten päätin hifistellä ja jättää sinne ylös.

Trex 250:

Taas kunnossa ja nyt ekaa kertaa peräkään ei vägää. Kannattaa siis torpata. Perä on vähän löysän tuntuinen ja cyclic ei ole kovin tarkka. Toisaalta mixing armeissa on klappia. Tämä kopteri vaatii vähän erilaisen menttaliteetin kun sillä lentää ja jää helposti suurempien varjoon. Seuraavaksi varmaan 16:nen pinjoni ja harkitsen gyron vaihtoa.

Trex 450 Pro:

Ei lentoja. Aloitin kopterin konvertoinnin FBL:ksi. Ohjaimeksi tulee Gyrobot 700 ja nuppi konvertoituu original nupista Markuksen ehdotuksen mukaan. Kiirettä ei ole sillä nyt 500:nen lentää (hyvin) ja kilpailee tämän kanssa samasta ajasta.

Lentoja:
- Trex 500 8 kappaletta
- Trex 250 2 kappaletta


Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #344 : 22 Lokakuu, 2011, 19:37:02 »
Tänään Leidi sai uudet ölpät ja vahan päälle. Valmiina nukkumaan taas talven yli.

Huomenna pitäisi päästä lennättämään! Toivottavasti sää suosii.


Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #345 : 30 Lokakuu, 2011, 01:10:11 »
Jahans, tänään Henttaalla oli positiivista ja negatiivista. Laitoin N9:n Align 3G pulikkaan versio 2.1 softan ja siihen Leon Luken asetukset. Toimi heti todella paljon paremmin kuin versio 3. Oli mukava lennellä ihan niitä näitä. Kolme lentoa tuli ajettua (a 8 minuuttia) ja viimeiselle lennolla täydestä nopeudesta tankki tyhjäksi, mutta sain pelastettua lake Henttaalta sillä vauhtia oli niin paljon että kopukan sai turvallisesti kuivalle.

Kokeilin myös Sjo1:sen FB Kasamaa, sillä siinä oli kaasun kanssa ongelmia. Laskettiin kaasukäyrää hieman ja kaikki tuntui toimivan normaalisti. Otin sen ilmaan ja vedin idle 1:sen päälle ja hetken kuluttua tästä kierrokset nousi tappiin. Mikään namikka (hold tai tai takaisin normimoodille) ei auttanut vaan urku auki päästettiin. Ajattelin siinä hätäisesti että vedän loppulennon sitten tick tockia, sillä ylikierrokset aiheutti vaarallisen oloisia tärinäitä. Toisen hätäisen jälkeen motti sammui yllättäen ja tietenkin lake Henttaan päällä. Ensin tietenkin kopukan riiputus jäljellä olevilla inertioilla veden päältä pois, justiin riitti vauhdit. Ihan ei kuitenkaan riittänyt tielle asti vaan mätkähdys tuli niin että perälavat olivat vedessä muun kopterin ollessa kuivalla. Tömäyksessä kärsi landarit. Vahva epäilys on että kuvernööri korjasi väärään suuntaan ja kierrosten tipauttamisen sijaan se vetikin ne tappiin.

Oma trex 500 ilmaan. Mystisesti se kampeaa oikealle päin ilmeisesti kuitenkin tärinästä ja se kokoajan lennon edetessä pahenee. Nyt sitten piti olla jo laskuun tullessa puolessa välissä kompensaatiota vasemmalle että kopu pysyi suorassa ja sain sen sitten tössittyä. Kopu puolesta metristä flippasi lavat maahan. Vahingot olivat lavat, pääakseli molemmat rattaan.

Lentoja:
- Synergy N9 3 kappaletta + 2 viimeviikonloppuna
- Trex 500 1 + 4 kappaletta

-

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #346 : 30 Lokakuu, 2011, 08:53:03 »
Srimokista meni landarit:) pahemminkin olisi voinut käydä. Nyt on kaikki kunnossa ja govi(ar7100r) on nyt kalibroitu, kaasukäyrät, miksaukset käyty läpi. -Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #347 : 30 Lokakuu, 2011, 13:34:45 »
Nyt FBL muunnoksen jälkeen oli mielenkiintoista nähdä paljonko menee virtaa enemmän vastarin akkuun.

Kolme lentoa ja 1750mAh meni sisään. Eli about 600mAh per 8 minuutin lento. Aiemmin tangon kanssa vastaava lukema oli noin 300mAh, eli tuplaantunut. Kyllä siellä servot joutuu enemmän siis työtä tekemään. 2500mAh akulla uskaltaa justiin ottaa tuon kolme lentoa.

edit: Oli muuten molemmat peräputken tuen kiinnitysruuvit alkaneet löystyä. Pakokaasuja putsatessa löytyi tämä(kin).

-
« Viimeksi muokattu: 30 Lokakuu, 2011, 13:37:52 kirjoittanut Maikko »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #348 : 30 Lokakuu, 2011, 22:12:30 »
Tänään pelasi N9 entistä paremmin, sillä olin tehnyt pieniä hienosäätöjä. Nyt alkaa olemaan jo aika hyvä tolla Align 3G yksiköllä. Nenä tosin edelleen hyökkä taivaalle jos syöksystä ottaa täydellä teholla. Piroliikkeitä en tosin vielä oikein tehnyt vaan ajelin urku auki suoraan kun menee hienosti.

Tästä huolimatta laitoin kuitenkin piiiitkän jaamimisen jälkeen VBarin tilaukseen.

Tämän jälkeen mulla onkin aika hyvä kokoelma noita FBL yksikköjä:
- Align 3G (N9)
- BeastX 2 kpl (Trex 700 ja 500)
- Gyrobot 700 (Trex 450 pro)
- Vbar

Lennot tosin loppui tänään lyhyeen. Tulin laskuun pienellä liulla kun kopteri alkoi tärisemään ihan hullusti. Tämän seurauksena yksi linkki rikki ja linkkitankoja kieroon. Ilmeisesti 3G yritti hyvin voimakkaasti korjata liukumisesta aiheutuvia tärinöitä.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Synergy Down
« Vastaus #349 : 12 Marraskuu, 2011, 20:43:35 »
Synergy Down!  >:(

Tänään N9 mätkähti sitten oikein kunnolla Lake Henttaalla. Olin jo lähtemässä pois, mutta ajattelin että ajetaan nyt sitten vielä se päivän VIIMEINEN lento. Alkoi jo hieman hämärtää (n. klo 16:00), mutta ajattelin että annetaan nyt mennä sillä muutenkin keikka oli ollut vähän tylsä (450 perälavat jo ruopineet itsensä rikki). Ajelin snake-liikkeitä puolen tankin kohdalla kunnes kadotin orientaation. En kuitenkaan hätääntynyt vaan ajattelin vähän aikaa odottaa ja katsoa että mihin päin kannattaa korjata. Nopeutta kuitenkin oli paljon ja maa alkoi lähestyä. En ehtinyt tehdä vielä ohjausliiketta kun pamahti oikein mallikkaasti. Lapa löi peräpuomiin niin että perä meni kokonaan poikki. Tästä sitten matka jatkui kovalla metelillä urku auki Henttaan kamaraa kohden. Loiskahdus vaan kävi.

Mitään ajattelematta radio maahan ja juosten perään. Todellisuus valkeni pikkuhiljaa. Kopteri oli vesiojassa niin että perän tynkää vähän näkyi. Sekunnin mietintä ja perään ojaan ja eiköhän kyseessä ollut sitten koko Henttaan syvin oja (ja paskaisin). Eka askel upotti polveen asti ja seuraavalla mentiinkin jo sitten vyötärön mitan verran veden alle. Onneksi ei ollut kännykkä taskussa.  Kopteri ylös ja maalle virrat pois ja sitten katseleen että mitä puuttuu. Perä oli kokonaan poikki eikä sitä näkynyt missään. Markus ja Katti tuli siihen auttelemaan ja alkoi löytyä perälapejen osia ennen törmäyspaikkaa ja lopulta löytyi myös se mitä perästä oli jäljellä muutamaa metriä ennen ojaa.

Nyt sitten ollaan nuolemassa haavoja ja mietinnässä on että mitenkä tästä eteenpäin. Kastuneet vaatteet haisee viemäriltä ::). Kopukka on ollut mulla nyt kolme vuotta ja tämä oli kolmas torppiin viittaava edellisillä kerroilla on ollut tosi vähäisiä vahinkoja. Sähköosia oon kuivateltu ja toivotaan että ovat kunnossa. Perä kärsi eniten, mutta etuosa oli kohtuu kunnossa sillä vesi vaimenti iskua tehokkaasti. Katsotaan paljonko tuohon tarvitaan rahaa että se saadaan kasaan. Toisaalta nythän olisi mahdollisuus ostaa jotain uutta ja kivaa  :)

Jerkku, sun tekemä magee Canopy kärsi myös törmäyksessä. Katilla taitaa olla kuvia joten laitatko vaikka tähän perään. Huoh, nyt näyttä siltä että joka tapauksessa kaivamaan kuvetta jonkin verran että saa kopterin ilmaan. Nitrokopu kuitenkin pitää olla talossa se on vissi.

Lentoja:
- Synergy N9 2 kappaletta
- Trex 450 Pro 1 kappale
- Trex 250 1 kappale

-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10554 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
30346 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti