Taukoa päivityksestä, joten kirjataas vähän.
Trex 700E:Ennen kevät leiriä tuli muutamia lentoja tehtyä ja leirillä tuli ajettua Trex 700E:llä perjantaina aika paljon. Noin 8 lentoa (a 6min) VBarin logeissa oli useassa kohdassa "Extreme Vibration" ja kovaa lennettäessä alkoi nyökyttämään aika rajusti. Pahimpiin ongelmiin syyksi paljastui liian kireällä olevat lavat ja löysäämällä tilanne helpottui. Kuitekin tärinät logeihin jäi edelleen, mutta lento parantui. Lauantaina juuri kun alkoi lento maistumaan oikein kunnolla kopteri oli menossa selälleen kun yhtäkkiä yhteys kopteriin katosi ja moottorista loppui veto. Onneksi ajelin järjestelmällisesti aika kaukana ja kopukka mätkähti kynnöspellolle. Rikki meni perä, lavat yms. Syyksi paljastui kylmäjuotos, joka oli tärissyt irti. Nyt kun mietin niin se saattoi jopa varoitella aiemmin, mutta pidin sitä governöörin oikkeuiluna. Nyt on osat tulossa ja otin lavoiksi kokeeksi Radix V2 690:set. Samojen lapojen 710mm versiot mulla jo onkin käyttämättöminä mutta en uskalla niillä ajaa tuolla DFC nupilla ja 110mm perälavoilla, sillä menee noi 690mm:set jo todella läheltä.
Tästä johtuen F3N kisa tuli sitten ajettua Trex 500:lla. Kisasta tuli tiukka voitto. Itse suorituksessa on vielä parannettavaa, jota pitäisi yrittää hioa kuntoon Nummelan osakilpailua varten (johon juuri ilmoittauiduin). Odotan muuten innolla noita kisoja sillä F3N:ään on tulossa oikein ulkomailta tuomari.
Trex 500:Nyt kun tällä on tullut taas päästeltyä niin pari kommenttia. Olen tätä paljon kehunut kuinka hyvin se lentää, mutta nyt on pari ärsytystä.
1) Kummallinen turha dippaus kun esim vetää tiukasti oikean tikun taakse ja antaa samalla positiivisia kulmia. Lapakehä dippaa oikealle ensin ja korjaantuu sitten. Tämä vaati kohtalaisen repimis liikkeen. Loppuisiko servoista vääntö? Mietin että auttaisiko DFC nupin vaihtaminen?
2) Perän toiminta. Tossahan ei ole mikään kaikista tehokkain perä ja itse ei tule vingutettua älyttömiä kiekkoja joten senkin puolesta perän tehoa voisi parantaa. No laitoin EDGEn perälavat jotka on massivisemmat kuin Alignin omat. Nyt kovissa punch outeissa perä niia positiivilla kulmilla ja negetiivisilla kulmillla vähän. Mulla on Beastista se prekompensaatiota säädettynä, mutta uskoisin syyn löytyvän muualta. Ensinnäkin toi koko peräservon kiinnitys antaa peräservon liikkua. Mulla on siinä lasikuitu pala joka antaa selkeästi periksi ja saattaakin olla että kovassa liikkeessä se joustaa hieman. EDGEt antoi enemmän tehoa, joten se voisi selittää pahemman jouston. Mitä mä keksisin tuohon? Toinen ongelma on yllättävän suuri lepatus noissa perälavoissa. Muoviperälle joskus tuunasin sen nollaan, mutta nyt tolla metalliperällä pitimet klappaa aika paljon.
Lisäksi laitoin pari patteria tulemaan yllämainittuihin koptereihin Gens Acelta.
Nyt pitäisi saada vähän aikaa simuteltua ja lennäteltyä. Ai niin, kävin katsomassa Metallican keikan. Tuleeko tällä enemmän rispektiä kuin kopterijutuilla
(sain liput puoli-ilmaseksi)-