Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 234929 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #425 : 04 Heinäkuu, 2012, 21:33:58 »
Tänään pääsi taas pörräämään ja päätin tsekata East Side porukan mestat. Jälleen kerran yllätyksekseni huomasin että autossa oli renkaat tallella kun oli pois lähdön aika. Ei se olekkaan niin paha paikka  ;). No, olihan se hyvä kenttä ja sää oli mitä mainioin. Porukkaakin oli aika paljon eli lennokkeja ja koptereita. Mulla on itseasiassa sama matka Nummelaan ja tuonne, eli noin 30min autolla (30km). Mieluusti kylläkin lennettelisin ihan tässä nurkilla, mutta kyllä pitemmällekkin voi silloin tällöin lähteä.

Mukana oli 700E ja 450 pro. 700E:llä peruslennätystä eikä mitään kummempaa huomioitavaa. Liian löysä Vbarin kiinnitys joka tekee repivistä liikkeistä hieman hermostunutta, mutta kyllä eemeli lentää ihan hyvin. Uusi akkupakka on tulossa postissa, mutta se ei ehtinyt tällepäivälle.

450 vaatii säätöä, mutta tuli silläkin pari akkua lennettyä. Näppärä kopteri se kyllä on. Pieni, edullinen, mutta silti kyvykäs. Silti sillä ei oikein tule lennettyä, joten pitäisi varmaan laittaa se myyntiin 250:sen kanssa.

500:nen meni edellisen torpin jäljiltä täys remppaan. Tilasin siihen DFC nupin, pro perä lavanpidikkeet, laitan siihen vieläkin  tehokkaamman motin (lojunut kaapissa) ja modaan akku telinettä alemmaksi.

Lentoja:
- Trex 700E 6 kappaletta
- 450 pro 2 kappaletta


« Viimeksi muokattu: 04 Heinäkuu, 2012, 21:36:08 kirjoittanut Maikko »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #426 : 12 Heinäkuu, 2012, 22:09:13 »
Viime maanantaina oltiin Jussi.:een kanssa heittämässä iltakeikan Nummelassa. Lensin pelkästään 700E:llä ja noin puoli 11 lopetettiin.

Jussin X5 käyttäytyy kyllä aika nätin näköisesti kun tekee räväkkiä liikkeitä. Gyrona siinä on Futaban FBL yksikkö. Turhia värinöitä ei varmaan ei ole. Jussikin on muuten selkeästi Nummelasta, sillä useamman lennon se ajoi Protos 500:lla joka piti kummaa ääntä. Ääni paheni lentojen edetessä ja lopuksi sitten tarkastettiin syytä niin viaksi paljastui irtonainen moottoripukki. ;D

Olen muuten jälleen Pohjanmaalla. Pitäisi ottaa taas hieman lennätyksiä täällä kun nyt ollaan.

Lentoja:
- Trex 700E 8 lentoa


Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #427 : 12 Heinäkuu, 2012, 22:20:01 »


Olen muuten jälleen Pohjanmaalla. Pitäisi ottaa taas hieman lennätyksiä täällä kun nyt ollaan.


Otetaan otetaan.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #428 : 12 Heinäkuu, 2012, 23:01:55 »
Ootko vielä viikollaki pohjanmaalla? Täältähän ny ei mikkää älytö matka olis ajella ja jos oikee ymmärsin ni Rane ois tulossa kokkulaan kanssa..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #429 : 12 Heinäkuu, 2012, 23:16:50 »
Lainaus
viaksi paljastui irtonainen moottoripukki
Nummelan ravistustestin se kyllä selvitti, mutta viaksi paljastui moottoripukin lisäksi vielä yksi puuttuva hihnaohjuri. Nyt on kaikki taas kuosissa ja lentää kuin enkeli.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #430 : 13 Heinäkuu, 2012, 00:17:39 »
Kurjennevan kentälle super miitti!

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #431 : 13 Heinäkuu, 2012, 09:29:49 »
Ootko vielä viikollaki pohjanmaalla? Täältähän ny ei mikkää älytö matka olis ajella ja jos oikee ymmärsin ni Rane ois tulossa kokkulaan kanssa..

Olisi tosi jees jos saatais tapaaminen aikaiseksi. Mun pitää tosin lähteä Espoota kohti maanantaina. Ehkä maanantaina aamusta vielä onnistuisi niin että lähtisin kahden maissa. Parempi olisi kuitenkin oikeastaan viikonloppuna että saisi rennon setin. Lauri, miltä tämä kuulostaa?


Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #432 : 13 Heinäkuu, 2012, 09:39:35 »
Olisi tosi jees jos saatais tapaaminen aikaiseksi. Mun pitää tosin lähteä Espoota kohti maanantaina. Ehkä maanantaina aamusta vielä onnistuisi niin että lähtisin kahden maissa. Parempi olisi kuitenkin oikeastaan viikonloppuna että saisi rennon setin. Lauri, miltä tämä kuulostaa?

Mulla viikonloppuna muuta menoa mut maanantaina alkaa kesäloma ja vois ehkä olla mahollista päästä..pitää soitella ranelle miten se kulkee..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #433 : 13 Heinäkuu, 2012, 16:09:39 »
Rane ei tainnu ehtiä maanantaiksikaan... :'(
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #434 : 13 Heinäkuu, 2012, 17:13:36 »
Mulla alkaa taas maanantaina ohjattu vapaa-ajan toiminta josta jotain korvaustaki saa. Tämä vkl ois aikaa ja kattelen ny että kuka on mihinki menos nii voin mahdollisesti tulla kans. Viikolla sitte iltasin.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #435 : 15 Heinäkuu, 2012, 23:07:03 »
Perjantai:

Noniin Pohjanmaalla ollaan ja kirjataas muutama tehty lennätyskeikka. Perjantaina tuli ajettua ensin 4 akullista Lapualla lähipellolla ja illalla vielä olisko ollut noin 6 lentoa Kauhavalla Colibrin kanssa. Ei mitään yleishyödyllistä muuta kuin perus neppailua ilmassa.  Colibrilla on Octokopter luvauskäytössä ja tuli siihen tutustuttua ja on kyllä aika makea peli sellaiselle joka tykkää tekniikasta. Way pointit ja kuvat tulevat todella nätisti. Aavistuksen jopa polttolee meikäläistä tollainen kuvaus. Kimmo taitaa olla vaan tehnyt harrastuksen suurimman uhrauksen ja on tehnyt siitä työtä. Sääliksi käy miestä ;). Aircam nettisivut kiinnostuneille

Lentoja:
- Trex 700E 10 kappaletta

Sunnuntai:

Tänään tuli lennettyä 4 lentoa Lapualla lähipellolla. Kokeilin ekaa kertaa harjoitella Music freestyleä. Alussa on vähän ideaa, mutta loppu on aika paska. Pitää vähän miettiä mitä tekee. Illalla oli sitten todella makea lennätellä Kauhavalla lentokerhon kentällä. Porukkaa oli aika paljon pällistelemässä. Omien laskujeni mukaan siellä oli kymmenkunta ihmistä. sain Laurin Juhaninkin kaivamaan Showtimen kaapista. Yhden lennon tekeminen vaati vaan aika paljon tekemistä. Kuplan korjaaminen 2 kertaa. Hehkuakun pikalataaminen kytkemällä se suoraan 12V akun napoihin (lapset älkää yrittäkö kotona) ja lopulta hehkutikun hakeminen kotoa  :). Laturin hakeminen tämän jälkeen kun huomattiin että vastarinakku oli tyhjä. Mutta kyllä lenti nätisti. Aivan pinnoissa kiitorataa pitkin tehty hidas vaakakierre sarja oli kyllä tosi mageeta katseltavaa.   

Trex 700 toimii nyt ihan ok ja mulla on luottoa nyt siihen. Eilen Colibrin kanssa korjattiin koppaa kusilaidulla, joten tänään mentiin ilman koppaa. Nopeissa suunnanvaihdoissa esiintyy rauhattomuutta, jonka vielä haluan pois. Korkeammat kierrokset varmaan auttavat ja toi korjattu koppa vähentää turhaa resonanssia. Lisäksi huomasin että olin lennättänyt todella paljon niin että mulla on ollut kopteri aivan nokkapainoinen, joka ei helpota tilannetta. Lisäksi pitää vielä spottailla noita tärinöitä ja asentaa VBarin govi ja ... ja ... Kyllähän tossa vielä sarkaa on ettei elämä kävisi tylsäksi. Koskaanhan nämä ei ole täydellisiä.

Lentoja:
- Trex 700E 12 kappaletta




Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #436 : 22 Heinäkuu, 2012, 20:06:29 »
Kesän viimeiset F3N-kisat on nyt takana. Pisteitä ei vielä tiedä mutta järjestys on selvillä. Voitto tuli kotiin. Lämmittää tietenkin mieltä ja uusia juttuja pitäisi alkaa opettelemaan.

Kisa meni omalta kohdalta suorituksena hyvin. Set manouverseissa huonoja olivat piroflopit ja rainbowit. Pirofunnel meni hyvin. Eka freestyle suoritus oli todella huono, sillä vedin sen ihan päästä. Tietenkin kisatilanteessa pää tyhjenee ja tulos on sen mukainen. Toisella setillä Miikan isä luki liikkeitä paperista joka helpotti ja sain paremman suorituksen. Music freestyle meni hyvin, itseasiassa parammin kuin harjoituksissa. Ennen kisaa tuli treenattua nimenomaan tuota musiikkiohjelmaa, sillä se on melkein haastavinta (ja näyttävintä).

Voiton kunniaksi ostin Gaui X7:n. Kokeillaan nyt miltä se tuntuu, voin laittaa kokemuksia myöhemmin.

Ennen kisaa tuli lennettyä useampia lentoja 700E:llä ja tänään ajattelin ottaa muut kopukat käyttöön. Pitkästä aikaa Synergy N9 otettiin ilmaan ja kierrokset oikeiksi. Lenti aika mukavasti vaikka enemmän saa korjata kuin FBL nupilla. Sitten tein piro reversalin ja perä lähti pyörimään ympäri aika rajusti. Olin tietenkin selällään, mutta ylitin itseni ja pelastin kopterin oikeinpäin piroflipillä, josta rotaatio alas. Syyksi paljastui perän rattaat jotka olivat menneet sileiksi. Oma vika sillä olinnäitä hieman pahoinpidellyt eikä uusia ollut varastossa.

Sitten säätelin 5 lentoa 450:stä tavoitteena saada se myyntikuntoon. Alkoi toimimaan ihan kivasti. Kuudennella lennolla (taas se viimeinen) kopteri selälleen josta se ei enää negatiivisilla lähtenyt ylöspäin vaan vajosi alaspäin. Räpsis pikeen ja lavat ja akseli kieroksi. Muuten näytti aika siistiltä. Syyksinpaljastui akun balanseri liitin joka oli kiilautunut swashin alle ja jumitti sen. ::)

lentoja
- trex 700e 20 lentoa (kisalentoja ja treenejä)
- synergy N9 1 lento
- trex 450 pro 6 lentoa
« Viimeksi muokattu: 22 Heinäkuu, 2012, 20:09:03 kirjoittanut Maikko »

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #437 : 22 Heinäkuu, 2012, 20:14:41 »
Music freestyle meni hyvin, itseasiassa parammin kuin harjoituksissa. Ennen kisaa tuli treenattua nimenomaan tuota musiikkiohjelmaa, sillä se on melkein haastavinta (ja näyttävintä).

Voiton kunniaksi ostin Gaui X7:n. Kokeillaan nyt miltä se tuntuu, voin laittaa kokemuksia myöhemmin.

Toi sun Flight to Music oli mun mielestä tosi upea ja jopa hauska katseltava!

Onnex olkoon F3N voitosta ja myöskin X7:n hankinnasta. Laitappa tänne setuppi infoa kun olet päättänyt miten sen X:n kasaat.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #438 : 29 Heinäkuu, 2012, 23:05:26 »

Kisojen jälkeen lennätykset ovat jääneet ja keskitytty muihin asioihin. Kalusto on vähentynyt Trex 450 Pro:lla ja Trex 250:llä ja toisaalta lisääntynyt Gaui X7:lla, mutta sitä en ole vielä aloittanut ja menee varmaan vielä jonkin aika ennenkuin aloitan.

J@ni lupasi käämiän mun 700MX motin uudestaan, joten siihen saadaan lisää potkua ennen kuin se istutetaan X7:aan. Ihan mielenkiinnolla odotan velho Janin taikoja tuon motin suhteen. Olen vähän kahden vaiheilla että myynkö tuota Trex 700:sta tuon X7:n alta kokonaan pois vai jätänkö kaksi isoa sähköä itselle. Tällöin tosin pitäisi ostaa kahdet sähköt (motti, nopari, servot...) ja se ei ole koskaa edullista. Tällähetkellä myydään osastolla on kaksi 700E:tä myynnissä, joten mitään kiirettä itsellä ei ole tunkea omaani sinne jonoon (vaikka olisikin paras noista ;D)

Olen myös parina iltana innostunut simuttelemaan ja yllättäen jotenkin rennolla otteella saanut tuloksiakin aikaan. Nyt on intoa siihen hommaan ja pitää yrittää jatkaa hommaa. Mutta tänään tein sen mitä olen miettinyt pitkän aikaa, nimittäin kaivoin kaapista 3-4 vuotta hyllyllä olleen RC Crossarin. Hobao Hyper 7 TQ, joka on siis nitro vehjes. Kaikki akut kuolleet ja niitä aloin herättelemään cycle chargella laturilla. On noi Nimhit vaan anteeksi antavia, sillä näyttää ne latautuvan. Mutta varsinainen pommi tuli siitä kun tankkasin Optifuel 30%:stä tankkiin ja nykäisin narusta (pitääs hommata sellainen boksi). Se nimittäin lähti käyntii. Pitää ihan hirveetä mekkalaa ja säädöt tuntu olevan aika laihalla. Mutta tuollahan ajetaan vielä. Alla vielä kuva jonka löysin netistä. Omani on paskaisempi, mutta about samannäköinen. Yllätykseni huomasin että tohon taitaa saada vieläkin varaosia. Mukavaa vaihtelua 8)



Ps: käykääpä katsomassa tuosta F3N nummelan kisaketjun video music freestylestä. Näkee vähän että kyllä Suomessakin aletaan osaamaan (vaikka videolta on vaikea saada ihan täysin oikeaa kuvaa)

-

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #439 : 30 Heinäkuu, 2012, 07:16:59 »
Maikko, mulla on Hobao 8.5
Pitäs käydä vähän skabaamassa jossain radalla, vaikka Lavangossa Vantaan vauhtikeskuksessa.
Nyt pitää lähtee möksältä töihin, kun on eka työpäivä loman jälkeen.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #440 : 30 Heinäkuu, 2012, 20:22:05 »
Seiska hyperi on jo melkeen museokamaa  8)

Noissakin kehitys menny, kun nyt jo vuosia wanha truggy paino ajokunnossa vähemmän mitä 7tq, vaikka kokoa on enemmän ja isommat donitsitkin alla.

Moon ite sitä mieltä että molemmat pitäs kulkee pattereilla :)
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #441 : 30 Heinäkuu, 2012, 20:47:46 »
Kyllä se museovehjes vaan kulki kun kävin herättämässä raitin äsken. Ja kun ei tiedä paremmasta niin toikin tuntui mahtavalta. Rupes oikein naurattamaan kun sellaisella kivisellä alustalla ylämäkeen neliveto veti niinkuin viimeistäpäivää. Motti tuntuu toimivan yllättävän hyvin vuosien tauon jälkeen. Luultavasti se tosin pian kosahtaa, mutta hällä väliä :). Samaa mieltä että mieluusti olisi kyllä saanut olla sähkö niin voisi ajaa vähän vapaammin ihmisten lähettyvillä, mutta toi oli sitä NIMH ja Pb aikaa, eli kunnon sähköjä ei tainnut olla juurikaan. Tolla nyt mennään ja jos kiinnostaa vielä myöhemmin niin myyntiin toi ja joku patteri viritys tilalle. Voisi kuvitella että ne patteriautot hauskoja sillä vääntöä saa alhaasta.

Sen verta rupesi homma kiinnostamaan että piti oikein tutkailla halpoja gigaradioita, sillä toi mukana tuleva on aika naurettavan huono. Tosin kyllä se ajossa toimi. Säätäminen on vaan aika tuskaista ja säkästä kiinni.

Mutta hohoo, koptereista ei ole vähään aikaan saanut tällaista uutuuden viehätystä! Ei kuitenkaan pelkoa että siirtyisin pimeälle puolelle, sillä muistan että pihasuditteluun tylsistyi aika nopeasti sillä haastetta ei ollut. Mitä taas koptereissa riittää.

Sami, kyllä sudittelu seura aina kelpaa. Sulla on sitten alle pari vuotta sitten ostettu toi auto koska noinkin tuore kapistus.

-

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #442 : 30 Heinäkuu, 2012, 21:16:02 »
Mullakin oli ensimmäisenä Rc-laitteena polttisauto, mutta tosiaan siihen pihasuditteluun kyllästyi äkkiä. Autoilu alkoi kuitenkin kiinnostaa uudella tavalla kun kävin radalla ajelemassa. Tällä hetkellä mulla on Losin XXX-SCT jonka päivitin harjattomaksi jollain 50 euron kiinacombolla.

Tuolla on aika hyvin noita Hobaon autoja ja osia:
http://www.modelsport.co.uk/hobao/rc-car-manufacturers/1007

Edit: lisäystä
« Viimeksi muokattu: 31 Heinäkuu, 2012, 00:26:22 kirjoittanut KL »
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #443 : 30 Heinäkuu, 2012, 21:22:05 »
Tossahan on kuskin nimikin jo valmiina kyljessä ja peräevässä.

Maikko eli "The Hyper" ja lyhyemmin vain "Hyper" 8)

Anteeksi. Tämän viestin saa poistaa, jos siltä tuntuu, koska tässä ei ole mitään järkevää asiaa  ::)

Täysin  :o
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #444 : 30 Heinäkuu, 2012, 22:07:53 »
Päivitetääs lisää. Kävin ajamassa just pari tankillista isommalla hiekkakentällä. Vähän huonosti lähtee lämpimänä käyntiin, mutta muuten kiertää. Paljonkohan tossa pitäisi olla lämmöt motissa kun sudittelee, sillä aika kuumana käy. Nyt tosin jo toisen tankin kohdilla alkoi jo vähän tuntumaan tylsältä kun ei ollut mitään rataa tai hyppyreitä.  ;D

No, vähän säädetään taas ja kokeillaan joku toinen päivä uudestaan. Ehdoton huono puoli on muuten se että toi auto likaantuu aika mukavasti kun tuolla hiekalla käy ajamassa.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #445 : 30 Heinäkuu, 2012, 22:26:40 »
Lainaus
Nyt tosin jo toisen tankin kohdilla alkoi jo vähän tuntumaan tylsältä kun ei ollut mitään rataa tai hyppyreitä.
Just tollain autojen kanssa käy. Ja sitten kun on hyppyreitä niin jaksaa päivän lisää :)

Mutta radalla kisan ajaminen on ihan lystiä, ota seuraavalla kerralla nummelaan mukaan vaikka toi meitin rata on vähän pieni tuommoselle.  Määkin otan jonkun auton niin saadaan kisaa aikaiseksi.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #446 : 30 Heinäkuu, 2012, 22:33:37 »
Päivitetääs lisää. Kävin ajamassa just pari tankillista isommalla hiekkakentällä. Vähän huonosti lähtee lämpimänä käyntiin, mutta muuten kiertää. Paljonkohan tossa pitäisi olla lämmöt motissa kun sudittelee, sillä aika kuumana käy. Nyt tosin jo toisen tankin kohdilla alkoi jo vähän tuntumaan tylsältä kun ei ollut mitään rataa tai hyppyreitä.  ;D

No, vähän säädetään taas ja kokeillaan joku toinen päivä uudestaan. Ehdoton huono puoli on muuten se että toi auto likaantuu aika mukavasti kun tuolla hiekalla käy ajamassa.

Muistaakseni ne lämmöt olisi hyvä olla jossain 100-120 asteen tienoilla. Kyllähän nuo käy aika kuumana verrattuna kopterin moottoreihin.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #447 : 30 Heinäkuu, 2012, 23:03:24 »
Onko 30% helifuili tuohon oikeaa/järkevää polttoainetta?
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #448 : 30 Heinäkuu, 2012, 23:12:44 »
Päivitetääs lisää. Kävin ajamassa just pari tankillista isommalla hiekkakentällä. Vähän huonosti lähtee lämpimänä käyntiin, mutta muuten kiertää. Paljonkohan tossa pitäisi olla lämmöt motissa kun sudittelee, sillä aika kuumana käy.

Jos tarttet lisää tehoa ja vääntöä, niin mulla ois UUSI paketissa oleva Forcen 28 Crossi moottori vetokäynnistimellä jouten ;) Mulla oli vastaava HN 1/8 Truggyssä ja veti alhaalta asti aivan julmetusti, kunnes myin auton pois kevät talvella.

Sori jos on liian myynti henkinen vuodatus. Saa poistaa jos tuomarit näkevät siihen aihetta ???
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #449 : 30 Heinäkuu, 2012, 23:52:30 »
Huonoon käynnistyvyyteen vaikutti ilmeisesti se että kannesta oli yksi ruuvi neljästä irti ja jäljellä olleet olivat löysällä.  ;D Mäntä näytti ok:lta ja sylinteriputki oli kunnollisen näköinen. Pitää katsoa jos ton saisi säätöihin kunnolla. Nyt aloin ymmärtämään kaasarin ruuvejakin paremmin.

Just tollain autojen kanssa käy. Ja sitten kun on hyppyreitä niin jaksaa päivän lisää :)

Mutta radalla kisan ajaminen on ihan lystiä, ota seuraavalla kerralla nummelaan mukaan vaikka toi meitin rata on vähän pieni tuommoselle.  Määkin otan jonkun auton niin saadaan kisaa aikaiseksi.

Näin tehdään (jos toi pysyy ehjänä siihen asti ???)

Onko 30% helifuili tuohon oikeaa/järkevää polttoainetta?

On se mielestäni. Käsittääkseni proot ajaa 30% nitrolla ja öljyä vähemmän kuin koptereissa (olisko ollut jossain 12%). Mä en tarvi niin paljoa tehoa joten motti kestää pidempään kun siellä on vähän enemmän öljyä (20%).

Muistaakseni ne lämmöt olisi hyvä olla jossain 100-120 asteen tienoilla. Kyllähän nuo käy aika kuumana verrattuna kopterin moottoreihin.

Mistä mitattuna? Ennen jäähdytinripaa "nupista" vai takakannesta? Kuulostaa ihan 50:sen nitron lämmöiltä, jos on otettu ennen jäähdytinripaa.

Jos tarttet lisää tehoa ja vääntöä, niin mulla ois UUSI paketissa oleva Forcen 28 Crossi moottori vetokäynnistimellä jouten ;) Mulla oli vastaava HN 1/8 Truggyssä ja veti alhaalta asti aivan julmetusti, kunnes myin auton pois kevät talvella.

Sori jos on liian myynti henkinen vuodatus. Saa poistaa jos tuomarit näkevät siihen aihetta ???

Pistetään korvan taakse, sillä mulla on kaverilla samanlainen auto josta on motti ilmeisesti ruostunut kiinni  ;D. Pistät vaan edullisen hinnan. Kai tohon ratastukset yms saa toimivaksi. Mutta hetkinen, eihän sille voi tehokkaampi olla. Tulee vaan ittelle paha mieli  :D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10554 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
30344 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti