Eilen lauantaina ja tänään tuli käytyä Ämmässuolla. Alkaa tuntua kotikentältä jo
Eilen puolisairaana kylmässä säässä jäi lennätykset kolmeen lentoon, mutta tänään olin kentällä yksikseen ja tuli nakutettua 13 lentoa. Syynä viihtymiseen oli se että laitoin VBar silverlinen kiinni Trex 500:seen. Kyllä tuntui paremmalta kuin Biisti. Jonkin verran tuli säädettyä ja kyllä se lopussa tuli todella hyväksi. Ainoaksi ongelmaksi jäi lievä väpätys kovissa tic toceissa (joka tuntuu mulla jäävän kaikkiin koptereihin).
Huomioita:
- Vbarin säätäminen läppärillä kävi näppärästi (oma kopteriläppäri). Kone kentällä päällä ja tökkeli kiinni ja toimi joka kerta tosi hienosti.
- Swash gainit jouduin tipauttamaan 10 numeroa alemmaksi Trex 500 oletuksesta.
- Radix FBL lavat näytti ilmassa auringon valossa hienolta ja käytös oli parempaa kuin jo paljon maailmaa nähdyillä ja paikkailluilla normi radixeilla.
- Perän gainit oletuksessa ja pitää hyvin. Luottoa Trex 500:sen tehottomaan perään tuli lisää paljon.
- Osa perän vägäyksistä lähti pois kun tipautin govin gainia alemmaksi.
- Kun siirrytään Castlen spool upista VBarille niin parin sekunnin ajan epämääräistä sätkytystä (ei haittaa kyllä mitenkään)
- VBAR gov ei toiminut ollenkaan kun oli 100% kaasua vaan se oli kummaa pätkimistä, oliskohan niin että ratastus ei riittänyt pyydettyihin kierroksiin. 95% toimi hienosti. Pitää tutustua tarkemmin.
- Pienemmillä kierroksilla VBar toimii nätimmin kuin BeastX. Epämääräisyys pienempää ja kopteri selkeästi enemmän raiteilla
- Trex 500:seen 2200rpm on liian pieni, vaikka toimi ihan nätisti. 2500rpm on sopiva perustreeniin, mutta smackissä tarvitsee lisää jenkaa jotta liikesuunnan saisi vaihdettua ilman miettimisiä. Mulla olisi tuo 14t ratas laatikossa.
Lentoja:- Trex 500 13 kappaletta tänään ja 3 eilen
-