Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 237456 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #525 : 24 Helmikuu, 2013, 17:43:11 »
Harmillista mutta näitähän sattuu. Pakko kysyä Maikolta, että onko sulla nyt jo kaksi epävirallista meriittiiä Ämmässuolta hallussa eli ensimmäinen kopterilennätys ja eka torppi Ämmässuon kentällä?  :)

Kyseenalaisia kunnioita, ainakin toi jälkimmäinen.  Mutta kaikki lasketaan, eiks niin.  :)

Eilen ja tänään tuli käytyä Ämmässuolla ulkoiluttamassa Trex 500:sta, koska X7 on edelleen telakalla. Tuntui kyllä aika erilaiselta  eikä tuntumaa tuntunut löytyvän. Tänään meni sentään jo vähän paremmin. Se tuli nyt huomattua että kun olen lentänyt tuolla VBarilla paljon niin nyt BeastX tuntui löysältä ja epämääräiseltä. Aikaisemmin en tätä ollut huomannut vaan nyt pitemmän BeastX tauon jälkeen. Tästä eteenpäin samat yksiköt kaikkiin kotereihin, jotta siirtymiseen koptereista toisiin ei mene niin kauaa aikaa.

Eilen tuli nähtyä J@nin 700N Ossin 105 moottorilla ja siinä oli kyllä hyvin potkua ainakin kylmässä ilmassa. Taidankin nyt laittaa tuon Trex 500:senkin myyntiin jotta voi alkaa katsastelemaan nitron laittamista. Tänään oli kyllä mahtava keli ja kymmenen akkullista tuli lennätettyä parin asteen pakkasessa ja auringonpaisteessa.

Jussi. kuvasi seuraavan pätkän.



Lentoja:
- Trex 500 16 kappaletta

-



 

Poissa TuukkaJK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #526 : 24 Helmikuu, 2013, 17:56:41 »
Tuntumaa tai ei, mutta oli kyllä todella hieno lento! :)
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #527 : 24 Helmikuu, 2013, 18:09:57 »
Kiitti :),

Aivot tottuu aika nopeasti erilaiseen käyttäytymiseen. Tosin nyt tauon jälkeen meni selkeästi pidempi aika kuin aikaisemmin. Tämä johtuu pienemmästä kopterista ja eri kontrollerista. Yhteen aikaa tuli sahattua paljon tuolla 500:lla ja silloin pääsi hyvin sinuiksen sen kanssa.

Alan kuitenkin kallistua siihen suuntaan että fleettiin pelkästään isoja koptereita ja niitäkin ainoastaan pari. Aina tulee kuitenkin lähdettyä kauemmas lennättämään joten puistokopteria ei tarvitse. Kentällä taas valitsee mieluusti sen isomman kuin pienemmän. Onhan se toki kalliimpi kaikella lailla, myös isompi ::). Näihin pariin kopteriin kontrolleri vielä samaksi niin ettei menisi sopeutuessa aikaa. Lisäksi jos on ainoastaan muutama kopteri niin ropaamiseen ei mene niin paljoa aikaa ja saa keskittyä lennättämiseen. Tuhon sattuessa tosin sitten korjaaminen vie lentoaikaa, mutta uskoisin että kaksi kopteria riittäisi aika pitkälle.

Nämä ajatukset pyörivät mielessä tällähetkellä, kunnes taas sitten iskee halu omistaa joku pienempi. ::)

-

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #528 : 24 Helmikuu, 2013, 18:22:41 »
[peukkuylös]Tikkumiehet on erikseen[peukkuylös/]On tosi selkeetä ja letkeetä lennätystä että näköjään tauko on tehnyt hyvää  :-X . Nyt vaan Maikko kuljet kohti valoa etkä eksy polulta, tunnelin päässä siintää jo coolpower...  ;D

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #529 : 01 Maaliskuu, 2013, 23:52:46 »
[peukkuylös]Tikkumiehet on erikseen[peukkuylös/]On tosi selkeetä ja letkeetä lennätystä että näköjään tauko on tehnyt hyvää  :-X . Nyt vaan Maikko kuljet kohti valoa etkä eksy polulta, tunnelin päässä siintää jo coolpower...  ;D

 :)

Liitteenä muutama kuva viime viikonlopulta. Trex 500:sen kuvat otti Jussi., muut by me.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #530 : 24 Maaliskuu, 2013, 20:18:47 »
Eilen lauantaina ja tänään tuli käytyä Ämmässuolla. Alkaa tuntua kotikentältä jo :)

Eilen puolisairaana kylmässä säässä jäi lennätykset kolmeen lentoon, mutta tänään olin kentällä yksikseen ja tuli nakutettua 13 lentoa. Syynä viihtymiseen oli se että laitoin VBar silverlinen kiinni Trex 500:seen. Kyllä tuntui paremmalta kuin Biisti. Jonkin verran tuli säädettyä ja kyllä se lopussa tuli todella hyväksi. Ainoaksi ongelmaksi jäi lievä väpätys kovissa tic toceissa (joka tuntuu mulla jäävän kaikkiin koptereihin).





Huomioita:
- Vbarin säätäminen läppärillä kävi näppärästi (oma kopteriläppäri). Kone kentällä päällä ja tökkeli kiinni ja toimi joka kerta tosi hienosti.
- Swash gainit jouduin tipauttamaan 10 numeroa alemmaksi Trex 500 oletuksesta.
- Radix FBL lavat näytti ilmassa auringon valossa hienolta ja käytös oli parempaa kuin jo paljon maailmaa nähdyillä ja paikkailluilla normi radixeilla.   
- Perän gainit oletuksessa ja pitää hyvin. Luottoa Trex 500:sen tehottomaan perään tuli lisää paljon.
- Osa perän vägäyksistä lähti pois kun tipautin govin gainia alemmaksi.
- Kun siirrytään Castlen spool upista VBarille niin parin sekunnin ajan epämääräistä sätkytystä (ei haittaa kyllä mitenkään)
- VBAR gov ei toiminut ollenkaan kun oli 100% kaasua vaan se oli kummaa pätkimistä, oliskohan niin että ratastus ei riittänyt pyydettyihin kierroksiin. 95% toimi hienosti. Pitää tutustua tarkemmin.
- Pienemmillä kierroksilla VBar toimii nätimmin kuin BeastX. Epämääräisyys pienempää ja kopteri selkeästi enemmän raiteilla
- Trex 500:seen 2200rpm on liian pieni, vaikka toimi ihan nätisti. 2500rpm on sopiva perustreeniin, mutta smackissä tarvitsee lisää jenkaa jotta liikesuunnan saisi vaihdettua ilman miettimisiä. Mulla olisi tuo 14t ratas laatikossa.

Lentoja:
- Trex 500 13 kappaletta tänään ja 3 eilen


-
« Viimeksi muokattu: 24 Maaliskuu, 2013, 20:22:21 kirjoittanut Maikko »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #531 : 27 Maaliskuu, 2013, 15:43:11 »
Tänään lennätystä Ikaalisissa keskellä järveä. Keli mitä mahtavin.



Kokeilin treenata vähän eriskummallisempia suuntia. Vaikka osaakin paiskoa kopteria kohtuu hyvin niin kyllä sitä vaan löytyy suuntia jotka tuntuu epämiellyttäviltä ajaa. Toisaalta se on juuri sitä kehittymistä, sillä ei jaksa aina veivata sitä samaa (joka näyttää toki parhaimmalta ja cooleimmalta).




Lentoja:
- Trex 500 8 kappaletta

-

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #532 : 27 Maaliskuu, 2013, 21:23:47 »
Näyttäis olevan balanssi melko kohdillaan...  :)
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #533 : 27 Maaliskuu, 2013, 22:08:08 »
Näyttäis olevan balanssi melko kohdillaan...  :)

katoin aikasemmin kuvia ja luulin että toi kepakko on ilmassa :D ihmettelin vaan että aika rankka kamera ollu ku saanu pysäytettyä :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #534 : 27 Maaliskuu, 2013, 22:09:44 »
katoin aikasemmin kuvia ja luulin että toi kepakko on ilmassa :D ihmettelin vaan että aika rankka kamera ollu ku saanu pysäytettyä :D

Päälavat on todella helppo päivänvalolla saada täysin pysähtymään, mutta perälavat :)
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #535 : 27 Maaliskuu, 2013, 23:23:36 »
Joo, ajattelin laittaa kopterin katolleen että olisi edes jotain uutta kuvassa. Varsinkin kun yksin ei lennosta kovin helpolla kuvaa saa. Itseasiassa ekaa kertaa näin Jussi.:n ottaman kuvan jossa kopu oli pelkän pääakselin varassa ja se näytti jotenkin mahdottomalta ja ajattelin että siinä oli joku jippo.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #536 : 01 Huhtikuu, 2013, 16:47:30 »
Pohjanmaalla ollaan.

Perjantaina tuli käytyä Nuben ja Toehin kanssa lennättämässä Seinäjoella kahdenksan lennon verran. Tänään tuli lennätettyä lähipellolla 10 lentoa. Linkkaan tännekkin Toehin kuvaaman lentoonlähdön joka ollaan tehty herran itse väkertämällä kameran pidikkeellä. Mahtavaa jälkeä tulee ihan käsivaralta.



Trex 500:sta sain tänään gainia nostettua kun fiksasin hieman canopyn kiinnitystä, joten se ei enää tärise liikkeessä ja aiheita ongelmia gyrolle. Kyllä se kesä sieltä tulee sillä nyt on ollut niin hienoja kelejä lennättää. Lennättäessä ole yrittänyt saada haltuun pirofunnelia oikeinpäin ja vastapäivään kiertäen. Pikkuhiljaa paranee, mutta kauan tuntuu kestävän.

Lentoja:
- Trex 500 Vbar 18 kappaletta


Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #537 : 02 Huhtikuu, 2013, 15:57:37 »
Tänään 5 lentoa Lapualla. Tuntui luontevalta ja hyvältä. Siistiä hommaa, ei tässä näillä keleillä enää kesää tarvita. :)



Tänään takaisin Espooseen.

Lentoja:
- Trex 500 5 kappaletta

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #538 : 04 Toukokuu, 2013, 22:44:19 »
Moi,

Vähään aikaa ei ole päivitystä tullutkaan, vaikka on tullut muutaman kerran käytyä lennättämässä. Ei kuitenkaan montaa kertaa. Huomenna voisi yrittää päästä vähän kikkailemaan.



Pitää nyt hieman hehkuttaa tämänpäiväistä Helsinki City Run:ia. Viime vuoden juoksusta lähtien olen tasaisesti tullut lenkkeiltyä ja tavoitteena on ollut 1:40 alitus tänä vuonna (2012 1:48 ja 2011 2:02). Ajattelin jo että en tule millään pääsemään tähän, mutta pienoisella riskillä ja huolimatta siitä että suonen veto iski pohkeisiin viimeisissä nousuissa  tänään ajaksi tuli 1:39.03. Joten nyt on ansainnut yhden ohrapirtelön.

Ja jotta liittyisi jotenkin kopterointiin niin kahdessa kohtaa juostessa alkoi kuulua tutunkuuloinen ääni. Katse ylös ja eiköhän siellä multikopteri kuvannut soljuvaa juoksumassaa (17k ilmoittautunut). Näin ohjaajankin ja firman autonkin, mutta pääsi valumaan firman nimi hikikarpaloina ulos päästä. Hyvää materiaalia varmaan sai.

Statseja:
- Matka 21,0975km
- Keskinopeus 12,78 km/h (4:41 min/km)
- Keskisyke 177
- Kulutus 1809kcal
- Lentoja 0

Edit: Oliko ketään muita kopunettiläisiä juoksemassa?

« Viimeksi muokattu: 04 Toukokuu, 2013, 22:47:04 kirjoittanut Maikko »

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #539 : 04 Toukokuu, 2013, 23:08:18 »
Edit: Oliko ketään muita kopunettiläisiä juoksemassa?
Mukana menossa. 1:51 tulos. Kunnon mukainen tulos - eli kaukana ennätyksistä.
Keli oli hieno!

Kopu oli minusta DJI s800. Rohkeasti veti ihmisten päällä.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #540 : 05 Toukokuu, 2013, 10:51:10 »
Mukana menossa. 1:51 tulos. Kunnon mukainen tulos - eli kaukana ennätyksistä.
Keli oli hieno!

Keli oli kyllä ihan mahtava. Paljoko on mennyt parhaimmillaan puolikas?

Kopu oli minusta DJI s800. Rohkeasti veti ihmisten päällä.

Ainakin silloin kun itse menin ohi niin kopteri ei ollut suoraan ihmisten päällä vaan sivussa.

-

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #541 : 05 Toukokuu, 2013, 11:00:38 »
Keli oli kyllä ihan mahtava. Paljoko on mennyt parhaimmillaan puolikas?

1:34 on ennätys neljän vuoden takaa. Eilinen oli hitain aika tässä elämässä puolikkaalla.
Anteeksiantavaa tuossa hidastuksessa on se, että tuntuu että yhtä kovaa sitä menee kuin ennenkin - vaikka kello väittää muuta.
Onneksi kopu kulkee parhaiten tässä elämässä. Valintoja, valintoja :-)
Seuraavaksi Pirkan Pyöräily ja sitten Jukolan pitkä yö.

Sulla on hyvä putki menossa -jatka samaan malliin.
Kopun lennätyksessä sulla ei ole läheskään niin paljoa tekemistä kuin minulla :-)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #542 : 11 Toukokuu, 2013, 16:15:59 »
1:34 on ennätys neljän vuoden takaa. Eilinen oli hitain aika tässä elämässä puolikkaalla.
Anteeksiantavaa tuossa hidastuksessa on se, että tuntuu että yhtä kovaa sitä menee kuin ennenkin - vaikka kello väittää muuta.
Onneksi kopu kulkee parhaiten tässä elämässä. Valintoja, valintoja :-)
Seuraavaksi Pirkan Pyöräily ja sitten Jukolan pitkä yö.

Sulla on hyvä putki menossa -jatka samaan malliin.
Kopun lennätyksessä sulla ei ole läheskään niin paljoa tekemistä kuin minulla :-)

Jep, valintojahan nämä nimenomaan ovat. Yhteen aikaan tuli panostettua kaikki liikenevä aika kopuihin ja huomasin että se ei oikein toimi. Pääkoppa toimii paremmin jos kalenterissa on fyysistä rasitusta. Työstressi ja kotihommat pääse pureksimaan niin että ne valuu hikenä pihalle. Nyt pitääkin pitää joku fyysinen suoritus mukana paletissa. Epäilen kyllä että ensi vuodelle ei parannusta välttämättä ole tulossa tuolle puoli maralle, mutta sen näkee sitten.

Nyt olen Pohjanmaalla käymässä ja tullut parin päivän aikana tehtyä yhteensä 10 lentoa X7:lla. Tänään Kauhavalla tuli sitten muutaman tutun ollessa paikalla alettua hieman elvistelemään. Liike meni niin matalalle kovasta vauhdista että luulin lapojen osuvan maahan ja vedin vaistomaisesti holdin päälle. Tästä sitten kopteri vajaaseen kymmeneen metriin ja vaikka otin holdin pois niin lavat eivät lähteneet pyörimään. Syynä oli se että olin vetänyt myös bailoutin päälle :o. Kopteri siitä sitten jalaksillaan tomähti maahan, sillä inertiaa ei ollut rotaatioon.

Vahinkona tuli katkenneet jalakset ja yksi vääntynyt linkki. Elevator servosta oli mennyt kansi muovi rikki ja rattaiden läpi mennyt akseli tuntui ahdistavan hieman. Muuten ei haittaa, mutta kun ensi viikolla näyttää olevan mulle mahdollista lennättää iltaisin ja viikko tästä pitäisi kopukan olla lyönnissä kevätleirillä. Jos siis jollakin löytyy JR 8717 servon kansi tai akseli pistääpä viestiä. Gauin osat saan kyllä paikallisesta marketista (=Helistore)

Parasta tämänpäiväisessä oli kuitenkin se että tänään oli mukava lennättää. Hieman ollut viime aikoina kadoksissa lennätyksen ilo, mutta tänään se oli menossa mukana.

Lentoja:
- Gaui X7 10 lentoa

-

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #543 : 11 Toukokuu, 2013, 23:25:05 »
Käytii Kauhavalla siinä rc kentällä pörryyttämäs. Prôtoksella ekalla akulla autorotaatio joka tökkäs epätasaselle maalle ruohomättääsee ja yhestä servosta meni hammas ku tuntuu yhessä kohassa naksahtavan ja Nube tonttas 450 rekkulan. Mulla rekkulalla sit perän kans säätämistä koko päivä ja parempaan päin. Voi olla että en huomenna käy sjoella lentämäs vaan vaihdan roottoksee ton rattaan. Nubesta en varmaks tiiä.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #544 : 11 Toukokuu, 2013, 23:36:05 »
Ok, mullakaan ei ole kopteria millä lentää, joten katsotaan joku toinen kerta. Kauhavan kenttä veti tänään koptereita puoleensa :)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #545 : 11 Toukokuu, 2013, 23:57:34 »
Joo kyllä näin teki. Ei hääppönen paikka ollu rotaatioille se muhkune "pelto". Rekkulaki aina nätisti alas ja sit ku jalakset otti maahan ja alko jo lavat pysähtyä nii kyljelleen. Oli vähä epätasane mutta muuten paikkana oikeen kiva. siinä harde73 sattumalta ohikulkumatkalla kävi kans pyörähtämässä ja nitroa pörryyttämässä tankillisen. Pitäs edelleenki keksiä lapualta joku paikka nii ois vähä enempi puolessa matkaa ja voitas nopsemmin ja helpommi siellä kaikki pyörähtää.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #546 : 02 Kesäkuu, 2013, 22:45:38 »


Oli mahdollisuus lennättää eilen ja tänään. Eilen tuli käytyä ajamassa suht pikaisesti nelisenlentoa Nummelassa ja tänään sitten Pekan kanssa oltiin Ämmässuolla 7 akun verran ja myös Eriks nimimerkillä kirjoitteleva tuli lopussa paikalla. Ämmässuolla on tosiaan työt kesken, mutta kyllä siellä koptereita pystyy lennättää. Hienoa säätä oli kyllä koko viikonlopun ajan.

Eilen Tsiikki kyseli että vieläkö on alkuperäinen yksisuuntalaakeri käytössä X7:ssa. Sanoin että on ja ajattelin lennättää niin kauan kun se vaan kestää. Se kesti sitten tähän päivään saakka, sillä seitsemännellä lennolla silmukan päällä huomasin kummallisen nykäyksen. Toin heti rauhallisesti pintoihin ja tein yhden nousun täysillä kulmilla ja laakeri sanoi sopimuksensa irti. Siisti rotaatio maahan eikä muita vaurioita tullut.

Nyt olen lennättänyt Edge 693 SE lavoilla kun aiemmin oli Radix V2 710. Moitin kopterin rauhattomampaa käytöstä, mutta huomasin että pystyin tänään nostamaan 20 pinnaa nupin gaineja noista Radixin arvoista ja meno tuntui vakaammalta. Mistähän tämä johtuu että pidemmillä lavoilla ja Radixin profiililla gainia pitää pitää vähemmän?

Lentoja:
- Gaui X7 11 kappaletta

Alla kuvatuksia Pekan X50:stä ja mun X7:sta.







« Viimeksi muokattu: 02 Kesäkuu, 2013, 22:57:41 kirjoittanut Maikko »

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #547 : 02 Kesäkuu, 2013, 23:16:57 »
Kentän laitto tosiaan edistynyt mukavasti. 5-6 lentoa tuli lennettyä ja ihan harjoiteltuakin jotain eli mukavuusalueen ylitin ja Maikkokin katsoi ihaillen vieressä. No ei nyt ihan...

Etsin myös käärmeitä huvikseni mutta eipä löytynyt yhtään. Saappaat oli jalassa.

Tehtävä: etsi ylhäältä lukien kolmannesta kuvasta kopteri. 8)
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #548 : 02 Kesäkuu, 2013, 23:45:44 »
Siinähän se keskellä kuvaa on ihan oikeinpäin, nuppi tonttiakohti

Sami

Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #549 : 25 Heinäkuu, 2013, 16:37:15 »
Tänään tuli lennäteltyä X7:lla ja neljännellä akulla jännittävä tilanne. Moottorin kierrokset alkaa seilaamaan, joten otan kopukan alas. Uudestaan ilmaan ja sama jatkuu. Välissä kiekat ryntää tappiin ja välissä hidastuu. Päätän ottaa kopterin alas paitsi että holdia vetämällä moottori ei sammukkaan! Oli aika jännittävä fiilis. Olin jo valmistunut leijuttamaan akun LiPo cut jännitteeseen kunnes yhtäkkiä kiekat tippuivat ja moottori sammui. Kauan piti tuumata että uskaltaako mennä irrottamaam johtoja. Nopari piippasi jotain, mutta en siinä hötäkässä kuunnellut mitä se lauloi, sillä halusin vetää sähköt pois sirkkelistä.

Jälkeenpäin testasin että Vbar ainakin pyytää oikeita kierroksia. Johdot näyttävät olevan ok. Testasin sitten ilman lapoja enkä saa ongelmaa enää esiin.

Olisko noparin ja moottorin välinen kaapeli (HobbyWing) päässyt juotoksista ja se pätkisi. Eikai nopari ole voinut rikkoutua niin ettei se enää ohjaisi kaasu kanavaa.

-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10707 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
30630 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti