Tauon jälkeen päivitystä.
Kevätleiri:Kevätleiri tuli ja meni. Hauskaa oli niinkuin ennenkin. Iltaohjelmat on aina hubaa, mutta keskitytään nyt sitten tylsästi kopterointiin
. Mulla on ollut paha tapa keskittää mun torppaukset aina leireille, eikä tämäkään kerta ollut poikkeus. Perjantaina aloitin Porolla ja kesken selällään menon meni kopteri ihan pimeäksi. Ei vastannut oikeaan eikä vasempaan tikkuun ja muistikuvan mukaan myös kierrokset pieneni. En tiedä oikein missä vika oli ja se ärsyttää. Olisiko vika ollut vastarissa (orange rx). No tuli maahan, mutta onneksi vahingot jäi aika pieniksi. Nyt mietin että pitäisikö se laitaa FBL:ksi, jokuhan kirjoitti että jokainen torppi on mahdollisuus päivitykselle
.
Lauantaina olin lähdössä 700:llä lentämään kun huomasin että telemetria piippailee jo maassa. Akku pois ja tutkimaan. Toisessa lentoakussa on kontaktivirhe ja ilmeisesti se on vielä sielä yhden kennon sisällä. Eli toinen pakka meni siinä 160e, tänk juu.
Myöhemmin lauantaina säätelin perää ja olin ottanut perähubin pois. Ländin lentoon ja noin parin minuutin päästä kun olin selällään menossa eteenpäin kun perä lähti pyörimään hullunlailla. Vähän jäin ihmettelemään ja päätin tehdärotaation selälleen, sillä pelkäsin että miten se perä toimisi oikein päin kääntämisessä. No kiepsautin sen sitten kuitin Markun kannustamana ja tössin siinä sitten kierrokset ja tömähti jaloilleen maahan huonon rotaation saattelemana. Meni lavat (80e, tänk juu) ja landarit. No vartin päästä se taas lensi. Myös akkupakan toinen akku vähän vääntyi mutta sitä voi ehkä vielä käyttää. yhdistelin kuitenkin kahdesta pakasta paremmat akut yhteen. Tunnin jälkeen kopukka taas lensi (suurin aika meni akun lataamiseen).
N9:llä tuli päästeltyä eniten ja sunnuntaina oli oikein mukavaa, enää tössinyt mitään joten sai polttoaine palaa. Jotenkin olisin kuvitellut että tolla leirillä olisi itselle tullut päälle sellainen sähköhypetys, mutta niin ne vaan nitrot tuntuu lennättäjän valinnalta. Nämä siis noihin isompiin koptereihin. Pienissä sähkö on luonnollisesti kunkku.
Myös 250:nen ja 500:nen lensivät muutamat lennot, mutta ei mitään mainittavaa. Kokeilin myös yhden tankin J@nin 700N:ää ja hyvä peli oli. Sjo1:sen Srimokkia, jossa oli Futaban uusi FBL moggula.
Pari kuvaakin otin, mutta ei ole vielä ollut aikaa niitä laittaa näkyville.
Säätämistä kotona:Sain vihdoin aikaa hieman kiireisen viikon jälkeen tänään ja päätin että kokeilen tuota BeastX:ää 700E:ssä ja laitan 3G:n tuohon 500:seen. Nyt on 700E säädetty ja huomenna (tänään) voisi käydä kokeilemassa. Aika nätiksi saa tuon setupin sillä tilaa on nyt enemmän. Myös N9:iin vaihdoin kokeeksi Hatorin oman Headerin ja sitäkin voisi käydä kokeilemassa huomenna jos aikaa saa järjestymään.
Harkitsen myös ostoksien tekoa. Lisää akkuja pitäisi ostaa 700E:n (auts!) ja mietin että pitääkö poro laittaa FBL:ksi.
Ennen kevätleiriä tuli lennettyä pari lentoa N9:llä ja pari 700E:llä, joten ne on lisätty listaan. Arvio pohjalla mennään, sillä täysin en muista.
Lentoja:- Synergy N9 11 lentoa
- Trex 700E 7 lentoa
- Trex 500 4 lentoa
- Trex 450 2 lentoa
- Trex 250 3 lentoa
- J@nin 700N 1 lento
- SJo1:sen Srimok 1 lento
-