Välissä vastustaa tämä harrastus.
Gaui X7:X7:aan tilasin uuden BEC:n kärynneen tilalle ja päädyin Gryphonin Quasar beciin. Dumlella näin tällaisen leirillä ja ajattelin nyt sitten panostaa. Speksi vakuuttaa ja samoin hinta (100e). Laitoin X7:aan kiinni ja huomasin että VBAR näytti toimivan!! Hienoa!! Lähdin lennättämään ja ajoin yhden lennon. Heti ekalla lennolla kaikki säädöt kunnossa ja X7 tuntui lentävän tuolla yhdellä lennolla todella nätisti. Lisää pitää toki vielä lennättää.
Lennon jälkeen huomasin että tikkuja heiluttamalla sain mystisiä virtojen katkeamisia. Pystyin tekemään näitä vielä kotona ja mittailin samalla jännitteet Gryphonista. Ne pysyi ihan hyvällä tasolla. Purin sähköt (jälleen) ja nyt en saa enää ongelmaa toistettua.
. Tilasin Castlen Quick connectin ja kunhan saan sen ja lyön ton nippuun ja yritän päästä lennättämään. Pitää tätä ennen kuitenkin vielä yrittää toistaa ongelmaa. Pitkä on ollut tämä projekti.
Synergy N9:Viikonloppuna menin yksin lennättämään ja mukana ainoastaan N9. Ensimmäisellä lennolla huomasin että mekaaniset säädöt laittoivat perän toimimaan hyvin ja hykertelin tyytyväisyyttä. Kikkailin pinnoissa kunnes työntö vaihtuikin vetoon ja kopteri tonttiin. Lavat soseena, akselin kierona, landarit poikki ja peräputki poikki.
Taitaa olla nyt että se on R.I.P Synergy N9. Uskollisen sotaratsun aika on tullut antautua ja ratsastaa sinne minne väsyneet kopterit menevät lepäämään. Eli kaapin perälle
Pitääpä miettiä mitä tässä nyt tekee fleetin kanssa, jossa on siis sähköt ja moottori 90-luokan nitroon ja lisäksi polttoainetta litrakaupalla. Lisäksi on sähköjä vailla oleva 700E.
Vaihtoehto 1)- Siirrytään kokonaan sähköön, nyt kun tuli tuon gaatinkin hommattua. Myyn polttoaineet pois ja siirrä Synergyn sähköt 700E:hen. Tulisi kaksi isoa sähköä, jotka tarvitsisi erilliset akut. Ei ehkä näin.
Vaihtoehto 2)- Vaihda jonkun kanssa toi 700E johonkin 90-luokan FBL nitroon, jolloin voisin polttaa noi omat nitrot pois. Hieman tosin epäilyttää polttoaineen saanti tämän jälkeen ja mihin hintaan sitä saa. Vois tietenkin harkita pienempääkin nitroa, vaikka mulla on toi hyvä 91 motti ja putki.
Vaihtoehto 3)- Myy Synergyn sähköt ja 700E pois ja keskity ainaoastaan tuohon X7:aan. Tämä olisi selkeä ratkaisu ja pystyisi keskittyä yhteen kopteriin.
Hmmm, vaihtoehtoja. Nyt toi vaihtoehto 2 voisi olla varteenotettava jos vaan sopiva kandidaatti löytyisi.