Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 237535 kertaa)

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #475 : 30 Elokuu, 2012, 19:50:24 »
En usko että sateliiteille mitään kävi. Eihän mikään osa saanut ylijännitettä.  Heitä se vbar ja castlen bec mulle, niin voin katsoa niitä. Saattavat hyvinkin olla korjattavissa helposti. Jos et jaksa tuoda niin voin hakea ne. Ota ne nyt ainakin mukaan Syysleirille niin katsotaan niitä sit aamuöystä ;D

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #476 : 30 Elokuu, 2012, 22:15:42 »
Lainaus
Näyttää siltä että vika on gyrossa vai mitä olette mieltä.


Allun gyroja on myynissä/ mukana leirillä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #477 : 31 Elokuu, 2012, 10:27:26 »
Tajusin tossa aamulla että mullahan on BeastX käyttämättömänä ja sehän toimii perägyronakin erillisellä piuhalla. Helistore lupasi toimittaa syysleirille piuhan. Näin se homma toimii!

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #478 : 24 Syyskuu, 2012, 20:58:38 »
Välissä vastustaa tämä harrastus.

Gaui X7:
X7:aan tilasin uuden BEC:n kärynneen tilalle ja päädyin Gryphonin Quasar beciin. Dumlella näin tällaisen leirillä ja ajattelin nyt sitten panostaa. Speksi vakuuttaa ja samoin hinta (100e). Laitoin X7:aan kiinni ja huomasin että VBAR näytti toimivan!! Hienoa!! Lähdin lennättämään ja ajoin yhden lennon. Heti ekalla lennolla kaikki säädöt kunnossa ja X7 tuntui lentävän tuolla yhdellä lennolla todella nätisti. Lisää pitää toki vielä lennättää.

Lennon jälkeen huomasin että tikkuja heiluttamalla sain mystisiä virtojen katkeamisia. Pystyin tekemään näitä vielä kotona ja mittailin samalla jännitteet Gryphonista. Ne pysyi ihan hyvällä tasolla. Purin sähköt (jälleen) ja nyt en saa enää ongelmaa toistettua.  >:(. Tilasin Castlen Quick connectin ja kunhan saan sen ja lyön ton nippuun ja yritän päästä lennättämään. Pitää tätä ennen kuitenkin vielä yrittää toistaa ongelmaa. Pitkä on ollut tämä projekti.

Synergy N9:
Viikonloppuna menin yksin lennättämään ja mukana ainoastaan N9. Ensimmäisellä lennolla huomasin että mekaaniset säädöt laittoivat perän toimimaan hyvin ja hykertelin tyytyväisyyttä. Kikkailin pinnoissa kunnes työntö vaihtuikin vetoon ja kopteri tonttiin. Lavat soseena, akselin kierona, landarit poikki ja peräputki poikki.

Taitaa olla nyt että se on R.I.P Synergy N9. Uskollisen sotaratsun aika on tullut antautua ja ratsastaa sinne minne väsyneet kopterit menevät lepäämään. Eli kaapin perälle :) Pitääpä miettiä mitä tässä nyt tekee fleetin kanssa, jossa on siis sähköt ja moottori 90-luokan nitroon ja lisäksi polttoainetta litrakaupalla. Lisäksi on sähköjä vailla oleva 700E.

Vaihtoehto 1)
- Siirrytään kokonaan sähköön, nyt kun tuli tuon gaatinkin hommattua. Myyn polttoaineet pois ja siirrä Synergyn sähköt 700E:hen. Tulisi kaksi isoa sähköä, jotka tarvitsisi erilliset akut. Ei ehkä näin.

Vaihtoehto 2)
- Vaihda jonkun kanssa toi 700E johonkin 90-luokan FBL nitroon, jolloin voisin polttaa noi omat nitrot pois. Hieman tosin epäilyttää polttoaineen saanti tämän jälkeen ja mihin hintaan sitä saa. Vois tietenkin harkita pienempääkin nitroa, vaikka mulla on toi hyvä 91 motti ja putki.

Vaihtoehto 3)
- Myy Synergyn sähköt ja 700E pois ja keskity ainaoastaan tuohon X7:aan. Tämä olisi selkeä ratkaisu ja pystyisi keskittyä yhteen kopteriin.

Hmmm, vaihtoehtoja. Nyt toi vaihtoehto 2 voisi olla varteenotettava jos vaan sopiva kandidaatti löytyisi.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #479 : 24 Syyskuu, 2012, 21:06:56 »
Lainaus
Hieman tosin epäilyttää polttoaineen saanti tämän jälkeen ja mihin hintaan sitä saa. Vois tietenkin harkita pienempääkin nitroa, vaikka mulla on toi hyvä 91 motti ja putki.


Nitroo saa Kärkkäiseltä. Toimittavat myös matkahuollon kautta. Toimitus 35€/erä. 30% nitrolla ja relut 20% öljyllä reilut 7€/litra.

Pitäähän miehellä nitro olla. ;)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #480 : 24 Syyskuu, 2012, 21:19:13 »
nitro haisee pahalle ja pärisee ikävästi! myy pois vaan!  ;D

mutta joo... kyllä sitä mun mielestä tarvii olla 2 isoa kopteria ku jos jommalle kummalle sattuu jotain niin ei jää leikki kesken!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #481 : 24 Syyskuu, 2012, 21:22:59 »
Lainaus
eli sellainen 100e ero. Jos ostaa kolme akkua niin hinta pomppaa vielä sen ~50e.

Pitähän olla jotain mitä saa rassata ja putsata sormet sotkussa sillävälin kun latailee akkuja. ;D
Pojat on poikia. ;)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #482 : 24 Syyskuu, 2012, 21:31:50 »
Samaa mieltä, sähkkoput on akoille!!! Sähkot inisee ja ainut mikä pullistuu on akku :D
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #483 : 24 Syyskuu, 2012, 22:04:21 »
Vaihtoehto 2)
- Vaihda jonkun kanssa toi 700E johonkin 90-luokan FBL nitroon, jolloin voisin polttaa noi omat nitrot pois. Hieman tosin epäilyttää polttoaineen saanti tämän jälkeen ja mihin hintaan sitä saa. Vois tietenkin harkita pienempääkin nitroa, vaikka mulla on toi hyvä 91 motti ja putki.
No tuota hobbyfactoryltä kyllä on saanut tornadoa melkolailla aina kun on halunnut. Mä oon sitä käyttänyt yli puolisen vuotta ja koneet ainakin vielä on ehjiä. Hemmo siellä ainoastaan manasi epätasaista menekkiä, kun kukaan ei ilmoittele niille paljon tarttis. Hintahan tolla siis on 30%:na 40€/4l.

Tosin, mistäpä sitä tietää mihin tää maailma tästä sujahtelee. :D

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #484 : 24 Syyskuu, 2012, 23:33:28 »
Kunnolla kommentteja pitkästä aikaa :)

Nitro vs. sähkö ja johan alkaa keskustelu kuumentumaan. Tästä voisikin sitten jatkaa että olen ajatellut seuraavaksi puhelimeksi iPhone5:sta  ;D


Nitro ja sähkö:
Sen verta täytyy tähän kyseiseen topikkiin kommentoida että ei sillä jätkät ole oikeastaan mitään merkitystä kumpi se on jos on vaan intoa. Ennen tätä kesää olin nitro miehiä. Pidin todella paljon pitkistä lentoajoista ja siitä äänestä, joka tuo tiettyä hienoutta touhuun. Myös pakokaasut jotka jää leijailemaan tic toc suoran suoraa reittiä pitkin hivelee egoa. Totta, kyllähän sitä kopteria pitää buunata ja silti se on aina öljyssä. Tankatessa roiskuu näpeille aina kun se letku pääsee ponnahtamaan irti kesken tiukimman ruuvaamisen, mutta who cares jos on intoa ja halua lennättää.

Ostin sitten aggregaatin keväällä, sillä isoilla sähköillä akkuihin pitää saada elektronit järjestykseen. Aluksi lennätys ei meinannut luonnistua sillä sähkön voimantuotto on jotenkin erilainen ja samalla tietenkin FBL muutti hommia. Voi tosin olla että itsellä oli joku asenne tai kuvitelma. Kuitenkin lennätyksen tasaisuus oli hienoa, sillä tärinöitä eikä sitä pärinää ole. Lapaäänet korvaa sitten tuota nitron pärinää. Sähkö on myös hyvä noissa F3N kisailuissa plus tietenkin se että jos vauhti on loppumassa kesken liikkeen niin namiskaa vääntämälllä saa lisää ilman mitään ongelmia. Meno on kliinisempää ja siistiä verrattuna nitroon. F3N kisoissa ajaisin mieluusti set manouversin ja Music freestylen sähköllä ja freestylen nitrolla. Fiilikseltään kuin vertailisi Fisker Karmaa ja esim jotain vanhaa Dodge Chargeria, molemmissa on munaa. Akkuja on ärsyttävä latailla, mutta siihen auttaa lataussalkku. Aggregaatti painaa ja auton pakkaaminen vie aikaa. Lentoaika on lyhyehkö (noilla isoilla kuitenkin ihan kohtalainen maltillisilla kierroksilla), mutta who cares jos huvittaa lennättäminen.

Kun aloin tuota X7:aa laittamaan kuntoon niin väliajaksi siirryin taas nitroon. Yllätyksekseni huomasin vastarintaa itseltäni, sillä olin jo unohtanut miten toimitaan. Hehkut olivat tyhjiä eikä startterin akkua ollut ladattu jne jne. Kädet likaantuivat ja fuilia piti kantaa autoon. Kuitenkin kun alkoi taas tottumaan hommaan niin eihän siinä mitään ongelmaa ollut. Oletin syyslerille mentäessä että toi N9 "old school", eli tangollinen nitro olisi aikalailla huono. No se oli itseasassa huono, sillä perässä oli mekaanisesti vikaa mutta todellisuudessa nautin siitä aivan sairaasti. Sillä pystyi ajamaan heti paljon agressiivisemmin kuin olin noilla sähköillä ajanut. Moottori ilmoittaa kun siltä pyytää liikaa ja kauaksi ajettaessa ääni häipyy. Nämä jäikin sitten N9 viimeisiksi lennoiksi R.I.P (rest in pieces).

Pointti tässä oli se että helposti se vieraasta vaihtoehdosta näkee ne huonommat puolet eikä ole ehtinyt näkemään kunnolla niitä parempia puolia. No ehkä se vähän kuuluu tähän hommaan että pikkasen naljaillaan puolin ja toisin, mutta pidetään se naljailuna sillä meitä on niin vähän tässä touhussa mukana. Nyt pitää miettiä mitä tekee ja vakavasti mietin myös kokonaan sähköön siirtymiseen sillä mulla ei ole kauheasti tilaa pitää kaikki vaihtoehtoja pelissä mukana.



Tänään tosiaan tilasin tollaisen pikkuisen Efliten Nano See pee äksän vai mikä se oli. Yleensä tutustun kokolailla pitkään kaikkeen uuteen ostettavaan, mutta nyt halusin laastaria haavoihin ja laitoin tilaukseen suurempia tutustumatta. Toivon että tuolla voisi sisätiloissa kikkailla niin että saisi funneleita yms reenailtua.

Niin ja sitten vielä tuosta iPhone5:sta...  ;D

-

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #485 : 24 Syyskuu, 2012, 23:38:52 »
Nyt Maikko liikut heikoilla jäillä... Ipouni ei ei ei ei ei ei ei. selekääs saat :D :D :D
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #486 : 25 Syyskuu, 2012, 06:31:47 »
Maikko tossa sun kirjoituksessa on asiaa ja järkee. Siksi pitää olla molemmat.
Nitro fiilikselle nitro (tyynet kesäillat) ja muutoin sähkö.
Nyt kun näyttäis että isojen sähköjen akutkin kestää kunnolla niin sähkö on järkevä.
Nitrossa on taas niitä muita lähinnä fiilis puolia. ;)

PS
Menikö se N9 ny niin pahasti että sitä ei saa parsittua. Eihän vanhaa hyvää sovi heittää nurkkaan häpeemään. ;)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #487 : 25 Syyskuu, 2012, 06:47:25 »
Iso ei iPhonelle!
Huonoa iOs on avoimeen lähdekoodiin perustuva propriatory käyttis joka pitää häkätä kolmannen osapuolen kaluilla, jos haluaa iLuuria yhtään mieleisekseen tuunata.
Android on avoimempi alusta agnostisempi vaihtoehto.

Fiksaa se Iso N tai hommaa joku laatumekaniikka tilalle, kyllä noita nitroja pitää fleetissä olla.
Mulla niitä on vähän liikaa, Ranelle yks Srimok ja Maikolle Turbulence vink vink vitsivitsi haittakse
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #488 : 25 Syyskuu, 2012, 08:11:04 »
Hyvä kirjoitus Maikolta nitron ja sähkön näkövinkkeleistä. Tuon voisi tagata hakusanoilla jotenkin niin alottelijat löytävät :)
Futaba T8FG Super

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #489 : 25 Syyskuu, 2012, 08:19:34 »
Nyt on Maikko suuntasi oikea.  ;D Jospa sen vitosen kans sais jossain vaiheessa.

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #490 : 25 Syyskuu, 2012, 08:59:08 »
Näyttää olevan vielä sir SJo1:llä myynnissä myös Miniature Aircraftsin Stratus 90-kokoluokassa. Nitro siis.

Se olisi ainakin jotain erilaista ja minä olen muuten lennättänyt sitä joskus ja oli jotenkin aika hyvän tuntuinen.

Tosin se lennätys ei ollut ihan samanlaista kuin sulla Maikko mutta melkein.  8)
« Viimeksi muokattu: 25 Syyskuu, 2012, 13:25:07 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #491 : 18 Lokakuu, 2012, 23:30:36 »
Päivitystä.

Gaui X7:

Pohjanmaalla ollessani on päässyt lentämään X7:lla tähän mennesää nyt 8 lentoa. Nyt alkaa vähän tuntumaa saamaan ja myöskin pikku säätöjäkin voisi tehdä.

Ensinnäkin jaksaa hämmästyttää tuo teho. Syynä on varmaan kombinaatio tuota Janin käämimää moottoria ja VBar governööriä. 1950 kierrosta nupissa lentoaika on noin reilu 4 minuuttia eikä nuotti vaihdu D-duurista kun vääntää. Aavistuksen pidempi lentoaika kyllä voisi olla. Gaui tuntuu myöskin laittamaan lavat ääntelehtimään. Tiedä sitten johtuuko se tuosta matalammasta nupista vai mistä.

Yhden lennon kokeilin 2250 kiekoilla joka kyllä herättää kunnioitusta. En oikein ole tottunut moiseen ja hieman pelotti että pysyykö kaikki kasassa. Kulkua oli kyllä riittävästi vaikka toisaalta elektroneja menee myös harakoille. Tosin näillä kierroksilla kombinaatio alkaa puutumaan. Nitron tyylistä puutumista tämä ei ole, mutta logeista näkee selvästi että power out on 100% paljon. Tällä lennolla tuli mitattua maksimissaan "vaan" noin 160A virtoja, joka vastaan 7kw tehoa. Noparin lämmöt ilman kabiinia oli 63 astetta. Jännitteen heilahtelu "ripple" tosin oli matallammilla kierroksilla miltei kolme kertaa suurempaa!

Problem:

Sitten myös ongelmia, joita on tullut. Saan toistumaan saman ilmiön minkä Tohtori R:kin sai omassa X7:ssaan. Eli yhtäkkiä meno loppuu ja moottori nyykähtää ja palaa peliin noin sekunnin kuluttua. Aluksi sain tämän tulemaan helposti IDLE1:llä kun kierroksia oli vähemmän nupissa pelkästään tekemällä täysillä kulmilla nousun. Nostin hieman kierroksia ja ongelma katosi. Tosin tänään kerran se ilmeni kuorman alla korkeammillakin kierroksilla. IDLE2:lla ei ole ollut ongelmia niillä muutamilla lennoilla.

Koska ongelma ilmenee vaan matalammilla kierroksilla (tehovaatimukset on pienemmät) on taustalla varmaan välitys. Nopari joutuu kovemmalla kuormalle mitä pienemmillä kierroksilla se toimii käsittääkseni. Pitää tutkia vielä logeja, josko sieltä löytyisi jotain vinkkiä.

Toinen säätämisen arvoinen juttu on pieni rauhattomuus suunnanvaihdoksissa. Mulla on Vbarin alla pari kerrosta teippiä jossa on metallilevy välissä, joka on hieman liian paksu setti. Myös gaineja voisi säätää hieman alemmaksi.


Lentoja:
- Gaui X7 8 kappaletta.

Paikalla Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #492 : 18 Lokakuu, 2012, 23:38:45 »
Lainaus
. Saan toistumaan saman ilmiön minkä Tohtori R:kin sai omassa X7:ssaan.

Lainaus
Nopari joutuu kovemmalla kuormalle mitä pienemmillä kierroksilla se toimii käsittääkseni.

Eikös tähän ole olemassa ratkaisu?


Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #493 : 18 Lokakuu, 2012, 23:51:16 »
Toinen säätämisen arvoinen juttu on pieni rauhattomuus suunnanvaihdoksissa. Mulla on Vbarin alla pari kerrosta teippiä jossa on metallilevy välissä, joka on hieman liian paksu setti. Myös gaineja voisi säätää hieman alemmaksi.


Vikkelään vanhat teipit ja levyt pois ja jotain kovempaa kamaa tilalle kuten sitä 3m kirkasta teippiä. :)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #494 : 19 Lokakuu, 2012, 00:13:19 »
Vikkelään vanhat teipit ja levyt pois ja jotain kovempaa kamaa tilalle kuten sitä 3m kirkasta teippiä. :)

juuri näin! mulla on vaan yksi kerros sitä todella ohutta läpinäkyvää 3M geeliteippiä ja sen osalta ei ongelmia.

miksi sulla yleensä on joku metallilevytuplateippico mbo siellä välissä? eihän tollasta pitäis joutua laittaa ku ihan viimesenä pakkokeinona jossain nitrossa joka tärisee ku mikäkin vibraattori :o  ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #495 : 19 Lokakuu, 2012, 00:16:28 »
Eikös tähän ole olemassa ratkaisu?

Kyllähän toi varmaan parantuisi Kontronikilla. Myös tuo Tohtorin valitsema YGE 160 on mielenkiintoinen  sillä siinä oli 14S mahdollisuus tulevaisuutta varten  :). Täytyy myös sanoa että Castlen palamisista ja ulkoisen govin tukemiseen vierähtäneestä ajasta huolimatta pidän heidän nopareista. Loggaus mahdollisuus on tosi hyvä feature ja muutenkin on tottunut käyttämään niitä. Katson nyt kuitenkin ensin rauhassa läpi, sillä nykyiselläänkin tuon kanssa pystyn elämään ja lennättämään. En ole myöskään varma onko tuo mun teoria täysin oikea. Jokatapauksessa virta rajat ei tuossa ainakaan vielä ole tulleet vastaan (160A vs 180A). Gauiin saa myös 9T pinjonin, jolla saan ratastusta sopimaan matalammille kierroksille. Näyttääkin siltä että nykyisellä setillä käyttökelpoinen kierrosalue on about 1950 - 2250.

Tuli muuten mieleen että kirjoituksestani saa väärän kuvan noilla korkeammilla kierroksilla puutumisesta, sillä motista ei sinänsä lopu potku vaan Govilla ei ole säätövaraa enää korkeammille kierroksille. Voisikin tipauttaa IDLE2 kierroksia hieman alemmaksi, jolloin säätövaraa Govilla on jäljellä.

Vikkelään vanhat teipit ja levyt pois ja jotain kovempaa kamaa tilalle kuten sitä 3m kirkasta teippiä. :)

Joo, toi yhdistelmä mulla oli kiinni Trex 700:ssa, mutta ei niitä tässä tarvitse. Otin kuitenkin varman päälle etten alussa ainakaan torppaa täristä johtuvaan VBar sekoiluun. Mistäs tuota ihmeteippiä sai. Olen tähän asti ollut Bilteman vihreän teipin biggest fan.

juuri näin! mulla on vaan yksi kerros sitä todella ohutta läpinäkyvää 3M geeliteippiä ja sen osalta ei ongelmia.

miksi sulla yleensä on joku metallilevytuplateippico mbo siellä välissä? eihän tollasta pitäis joutua laittaa ku ihan viimesenä pakkokeinona jossain nitrossa joka tärisee ku mikäkin vibraattori :o  ;D

Nitro sivallus vyön alle by Tohtori  ;D. Toi combo oli 700E:ssä jossa mulla oli ongelmia tärinöiden kanssa ja hain erilaisia ratkaisuja.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #496 : 19 Lokakuu, 2012, 00:22:26 »
Niin ei noi nitrot sen kummemmin täristä ainakaan liikaa mikäli setuppi on kunnossa. Eikai se metallilätkäkään voi huonoa siellä välissä tehdä. Seuraava oma kopu mikä mulle tulee on Vbaarilla, saa nähä. Maikko videoo videoo!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #497 : 19 Lokakuu, 2012, 00:27:27 »
Nitro sivallus vyön alle by Tohtori  ;D. Toi combo oli 700E:ssä jossa mulla oli ongelmia tärinöiden kanssa ja hain erilaisia ratkaisuja.

 ;D aina on sopiva hetki sivaltaa nitrosta vyön alle!  ;D

mulla on tolla yhdellä geeliteipillä vibrat maksimissaan joku ~150 v-bar asteikolla ilman lapoja. tosin mulla on silverline v-bar (liekkö tolla kuinka paljon väliä)

tota teippiä nyt voi saada vähän mistä vaan rautakaupasta tms.

tollasta se on:



taikasana tais olla "3M 4010"
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #498 : 19 Lokakuu, 2012, 00:32:22 »
Niin ei noi nitrot sen kummemmin täristä ainakaan liikaa mikäli setuppi on kunnossa. Eikai se metallilätkäkään voi huonoa siellä välissä tehdä. Seuraava oma kopu mikä mulle tulee on Vbaarilla, saa nähä. Maikko videoo videoo!

onhan se tottakai aina sitä parempi mitä tiukemmin gyro seuraa kopterin asentoa eikä heilu siinä.

useat teipit ja lisämassa niiden välissä pahentaa tilannetta tolta kantilta. niitä vaan voi joutua laittamaan jos laite värisee liikaa eikä halua selvittää sitä ongelmaa siitä värinän lähteen päästä.

se että gyron alla on kunnon tyyny kamaa tarkottaa sitä että jos se gyro pääsee joustamaan suhteessa kopteriin niin se myös lähettää servoille korjaus käskyä siinä samalla. itse huomasin kun kovensin teippejäni että kaikista koptereista tuli "jämäkämpiä" ja "vähemmän vikuroivia" oikein nopeissa suunnan vaihdoissa ja repäsyissä.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #499 : 19 Lokakuu, 2012, 00:46:13 »
Kokeilen tuota teippiä tai sitten sitä Bilteman vehreää seuraavaksi. Sekin on aika jämäkkää ja ohutta. Paksulla teipillä tosiaan voi tapahtua niin että räväkässä heiluttelussa sensori pääsee heilumaan enemmän kuin tarvitsisi ja tämä ilmenee sitten mainitseminani tärinöinä. Nyt siis puhutaan hermostuneisuudesta liikkeissä ei mistään hurjista tärinöistä. Voi johtua myös liian korkeista gaineista swashilla.

Videokameraa ei ole mukana, joten tähän hätään ei footagea saa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10708 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
30630 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti