Akku asiaa:
Gens Ace:
Nyt meinaa olla vähän murhetta akuista. Mun X7:ssa olevista neljästä akusta (2 paria) kolme tuntuu olevan enemmän tai vähemmän huonossa kunnossa. Kyseessä on 1.3.2013 ostetut Gens Ace 6S 5000mAh 50C akut, joilla on lennetty siis nyt noin puolitoista vuotta. Joku voisi sanoa että onhan tuo aika jo riittävän hyvä, mutta mulla ei kauheasti ole lentoja noille akuille tullut (en pidä kirjaa) ja akut on aina pidetty varastojännitteessä. Syväpurkuja ei ole tehty ja ladattu maksimissaan 2C:llä. Muistan että esim Sandulla olleen yli parikin vuotta samat akut ja ne akut näki lentoja paljon enemmän kuin nämä.
Kennojen sisäiset resistanssit (mOhm, vajaa viikko edellisestä lennätyksestä):
X7 Akku 1: 5,5,5,6,5,5 (paras akku)
X7 Akku 2: 5,5,5,15,4,7 (yksi kenno näyttää antautuneen)
X7 Akku 3: yksi kenno nolla jännitteellä (kaput, ei saa mitattua muiden resistanssia)
X7 Akku 4: 6,5,5,13,7,6 (yksi kenno näyttää antautuneen)
Kannattaako noista alkaa paskartelemaan parempia akkuja hyviä kennoja yhdistelemällä, niin että saisin yhden kunnon parin? Ottaisi akuista 2-4 parhaimmat kennot ja tekisi niistä yhden 6s pakan kaveriksi tuolle akku 1:lle.
Ainiin, tämän lisäksi mulla on yksi vanhempi pari 4800mAh 60C Gens Ace akkuja, joista yhdestä akusta kuoli kenno pois. Ärsyttää kun mikään noista akuista ei mene tuon Logon kyyttiin, sillä se saisi eloon jääneestä akusta hyvän akun.
Revoelectrix:
Logo 550 SX:ään ostin Revoelectrix 6s 5000mAh 60C Diamond Label akut. Nämä on ostettu heinäkuussa 2014, eli vasta pari kuukautta vanhat ja toimivat ihan ok, mutta eivät nämä nyt miltään uber akuilta vaikuta. Aina varastojännitteessä olleet eikä syväpurkuja tehty, ladattu maksimissaan 2,5C:llä. Nämä toimivat varmaan vielä jonkin aikaa, mutta kyllähän noi sisäiset vastukset ovat koholla jo nyt.
Kennojen sisäiset resistanssit (vajaa viikko edellisestä lennätyksestä):
Logo Akku1: 4,4,6,3,4,4
Logo akku2: 4,4,6,3,4,5
Varmaan tuohon X7:aan pitää ostaa nyt ainakin yksi uusi pari, mutta pitäisi keksiä mitä. Onkohan Genssien laatu huonontunut vai onko mulla liian kovat odotukset akkujen suhteen?!?
-