PostipäiväTänään kusti toi kaksi pakettia honki kongista ja yhden saarivaltiosta. Sain vihdoin 2 kappaletta lisää Turnigyn 6s 2200mAh akkuja. Nyt alkaakin olemaan akkuja millä lentää tämä kesä tolla viissatasellakin. Lisäksi sain N9:siin tilpehööriä, jota tarvittiin saattamaan se taas lentokuntoon. Sain ruuvattua koput kasaan ja suuntasin Henttaalle. Oltiin eri paikassa kuin ennen sillä työkoneiden lennätys vei meidän paikan. Uusi paikka oli parempi kuin vanha.
Lentoja Henttaalla:- Reksillä 6
- N9:llä 3
- Pekan Minititan 1
- Tommin mönkijä 1
Reksin lennotMulla oli nyt Scorpparin uusi motti kiinni kopterissa. Timer edelleen 3:20:ssä ja annoin mennä. Kopu lensi tosi nätisti, sillä oikeasti ilo ajaa. En tiedä mistä johtui, mutta kaikki meni hienosti. Hieman pettymyksenä oli se että lensin normi 3:20 lennon ja akkuun meni takaisin 1600mAh. Siis samat mitä meni aiemmallakin moottorilla
. Kevyemmällä lennolla meni sitten vaan 1100mAh, eli pitää tarkkailla tilannetta. ESC ajoitustakin voisi miettiä, sillä joku suositteli myöhäisempää, joka on tehottamampi mutta lento kestäisi pidempään. Aloin miettimään että kannattaako tota konvertoida edes FBL:ksi, sillä se meni noin nätisti. Neljännellä lennolla tehot tippui huomattavasti, joten otin kopun laskuun. Pinjoni oli lähtenyt pyörimään (Karhennusta ei oltu tehty, sillä aiempi pysyi ilmankin). Tätä ihmetellessä otin kopun käteen ja radion hihna tarttui jalkoihin. Meni tyvestä halki
. Nippuside korjaus ja range check, kaikki toimii taas. Pinjonikin piti kun kiristin uudestaan.
N9:n lennotSeuraavaksi N9 tulille. Laihensin hieman tyhjäkäyntineulaa, sillä viime kerralla se kävi tosi huonosti (mm. sammui rotaatioon). Peräevä täristää. Tämä johtuu kierosta starttiakselista, joka on kiinni kytkin kengässä. Uusi tuli tänään, mutta en vielä vaihtanut sitä. N9:n lennoista ei sen kummempaa, tehoa on edelleen hienosti. Lapa uraa tuli säädettyä, ja jäi vielä ensi kerraksikin tekemistä. Ekaa kertaa huomasin perän käytöksessä hieman moitittavaa. Tähän tosin vaikuttaa varmaan perän tärinä. Mulla ison ilman temput vaatii harjoitusta vielä, sillä niihin en ole tyytyväinen ollenkaan.
Tommi S tuli paikalle mönkijällä. Pitihän sitä tyypata vähän sorapätkällä. Takavetoinen 300 kuutioinen vehjes. Ei mikään älytön tykki, mutta kyllä silläkin hengen saa pois. Perää oli mukava heitellä. Ei voita kuitenkaan MP:tä
Pekka H. oli viimeisenä lennättämässä Minititania ja kokeilin hieman lennättää. Vähän tehottoman tuntuinen (akut?) ja liikkeet omaan makuun ehkä liian pienet, mutta kyllä se ihan lensi. Flippejä pirolla ja ilman ja normi lennättelyä, oli ihan mukava kokeilla toisenkin kopteria. Voisi harrastaa enemmänkin.
Auton käynnistysLennot tehty, Skodillacciin sisään ja vääntö avaimesta. Kuuluu vaan naksumista (ei starttausta) ja mittarin kello mennyt nollille, luistonesto ei päällä ja peräluukkukaan ei enää aukea. Vähän säätöä ja peräluukku auki. Käynnistyskaapelit sieltä ja Pekan toitsusta elektroneja lainalle. Syynä tähän oli se että Treksi oli syönyt hieman liikaa. No ajelin huoltsikalle, tsekkasin paineet renkaista (käynnissä), pesin auton TI-hallissa (käynnissä
, oli ovi auki) ja ajoin kotia. Pihassa kokeilin startata ja lähti ilman ongelmia.
Paljon yhden lennätyskeikan aikana vaan tapahtuu, kun kirjoittaa ne näin ylös.
-