Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 237419 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #75 : 19 Huhtikuu, 2010, 00:37:26 »
Tänään tuli ajettua kuusi lentoa N9:llä ja yksi lento 500:lla Maskussa. (Fuilikustannukset N9 n.3l 30% optifuelia arviolta 16€)

Sää oli tosi tuulinen, mutta yllättävän hyvin N9 siinä menee. Heittelehtimistähän se on, mutta kyllä siinäkin taas jotain oppii, sillä tuuli kompensaatiota pitää tehdä koko ajan. Iltaa myöden tuuli tyyntyi ja pääsi lennättämään jo normi tuulissakin. Tuli ajettua jonkin verran isoja liikkeitä ja kaarroksiin sain hieman varmuutta. Myös tic toceja tuli treenattua jonkin verran. Positiivista oli se että  pari kertaa matalalla tuli tikkuvirhe, mutta pysyin onneksi rauhallisena ja sain sen selvitettyä ajattelemalla. Ei kuitenkaan mitään suurempaa draamaa.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #76 : 25 Huhtikuu, 2010, 14:51:32 »
Eilisen messupäivän jälkeen kopterit pyörineet mielessä ja intoa on! Kivat oli messut ja jalat väsyivät myös.

Laitoin tilaukseen BeastX flybarless controllerin. Suurin syy oli puhtaasti hinta, sillä postikuluineen alle 150e on halpa verrattuna VBarin melkein neljään sataan euroon. Jokatapauksessa tulevaisuudessa tulee ostettua muitakin controllereita, mutta kokeillaan nyt ensin Trex 500:sta ja tota pikkupetoa. Suorituskyky on ilmeisesti ok, tosin jotain sanomista on tullut, mutta luotan että niitä korjataan kun tuote maturoituu.

Liityin myös Sillin jäseneksi. Otin myös kilpailijalisenssin siihen mukaan.


-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #77 : 27 Huhtikuu, 2010, 01:01:57 »
Tänään (eilen ;)) tuli käytyä Henttaalla Karkkiksen kanssa. 3 lentoa ElyQ:lla ja 3 lentoa N9:llä.

ElyQ lensi ensimmäistä kertaa kroolausreissun jälkeen ja kaikki tuntui toimivan normaalisti. Lisäsin hieman elevaattorin (+10%) liikettä, sillä aileron suunta on ollut aina paljon nopeampi. Nyt on parempi. Neljännellä lennolla kierrokset seilasivat todella pahasti, joten otin kopun alas. Moottorin kiinnitys oli irronnut toiselta puolelta  ::), joka oli irrottanut RevMaxin anturin. Okei N9 ilmaan.

N9:llä kaikki toimi ihan kivasti. Lentää edelleen hienosti, joten ajelin mitä nyt mieleen tuli. Moottori ei käy kovin luotettavasti tyhjäkäyntiä koska uskon ala neulan olevan liian rikkaalla. Päätin sitten alkaa Elvisteleen Karkkiksella ja kokeilin ensimmäisen inverted rotaation N9:llä. Suoritus oli tosi ruma ja oli jäämässä tiestä kauas, joten nyppäsin holdin pois. Motti oli sammunut tyhjäkäynnille, joten oli pakko tuoda se alas  ;D. Ihan nätisti tuli vaikken uskonutkaan. Tein muutaman inverted rotaation ja suoritukset olivat luokattomia. Kerran raapi perälavat hietikkoa ja eräällä kerralla motti sammui flipin jälkeen ja mäjäytin ruman laskun pellolle. Seurauksena Bell Crank rikki. Pitää varmaan vähän keskittyä enemmän sillä tossa oli hieman liikaa hälläväliä asennetta mukana.

Olen hieman kypsytellyt ajatusta pistää ElyQ myyntiin ja jos vaikka ostaisi jotain uutta romua. Tai sitten ajaisi vaan tolla N9:llä ja Reksillä. No pitääpä harkita vielä.

-   


JCA

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #78 : 27 Huhtikuu, 2010, 08:46:35 »

Ai se olit sinä ja Karkkis kun olitte keskellä työmaata. Siinä puoli ysin aikoihin kruisailin kehä kakkosta teidän ohi (saatoitte nähdä, sinertävä välähdys ja pamaus) ja näin vaan että kaksi autoa siellä oli luukut auki.
Mullakin oli Pussy Bee takapenkillä lentokuntosena, meinasin tulla torppaamaan sen sinne vaan kun oli tutulle kiire. No jos tänään, sään salliessa..

Aika hasardit kiinnitykset sulla vissiin moottorille, mitenkä ne voi irrota?  :o

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #79 : 27 Huhtikuu, 2010, 10:09:30 »
Siinä puoli ysin aikoihin kruisailin kehä kakkosta teidän ohi (saatoitte nähdä, sinertävä välähdys ja pamaus).

Tosiaan, paineaalto oli niin kova että kopteritt tippui taivaalta ja siitä syntyvä "Brown note" teki tehtävänsä myös lennättäjille  ::)

Aika hasardit kiinnitykset sulla vissiin moottorille, mitenkä ne voi irrota?  :o

No kukas Hazardi, pensseli setäää...  ;D

Mulla oli RevMax anturin kiinnitys sillä puolella ja ilmeisesti se saattoi vaikuttaa. Lukitetta laitan kuitenkin aina. Juzalla oli hyvä huomio. Moottori saattoi olla jo löysällä silloin kun mulla meni se pääratas, sillä mitään kiristyksiä en tässä välissä tehnyt.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #80 : 03 Toukokuu, 2010, 09:14:19 »
Sain vihdoin ton Juzan aikaisemmin kuvaaman Reksi videon tuubiin. Nyt on kuva HD laatua. En tiedä mistä mä ton päiväyksen nyppäsin, sillä se on väärä. Mutta en jaksa sitä enää korjata.




-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #81 : 03 Toukokuu, 2010, 22:42:21 »
Postipäivä
Tänään kusti toi kaksi pakettia honki kongista ja yhden saarivaltiosta. Sain vihdoin 2 kappaletta lisää Turnigyn 6s 2200mAh akkuja. Nyt alkaakin olemaan akkuja millä lentää tämä kesä tolla viissatasellakin. Lisäksi sain N9:siin tilpehööriä, jota tarvittiin saattamaan se taas lentokuntoon. Sain ruuvattua koput kasaan ja suuntasin Henttaalle. Oltiin eri paikassa kuin ennen sillä työkoneiden lennätys vei meidän paikan. Uusi paikka oli parempi kuin vanha.

Lentoja Henttaalla:
- Reksillä 6
- N9:llä 3
- Pekan Minititan 1
- Tommin mönkijä 1

Reksin lennot
Mulla oli nyt Scorpparin uusi motti kiinni kopterissa. Timer edelleen 3:20:ssä ja annoin mennä. Kopu lensi tosi nätisti, sillä oikeasti ilo ajaa. En tiedä mistä johtui, mutta kaikki meni hienosti. Hieman pettymyksenä oli se että lensin normi 3:20 lennon ja akkuun meni takaisin 1600mAh. Siis samat mitä meni aiemmallakin moottorilla  >:(. Kevyemmällä lennolla meni sitten vaan 1100mAh, eli pitää tarkkailla tilannetta. ESC ajoitustakin voisi miettiä, sillä joku suositteli myöhäisempää, joka on tehottamampi mutta lento kestäisi pidempään. Aloin miettimään että kannattaako tota konvertoida edes FBL:ksi, sillä se meni noin nätisti. Neljännellä lennolla tehot tippui huomattavasti, joten otin kopun laskuun. Pinjoni oli lähtenyt pyörimään (Karhennusta ei oltu tehty, sillä aiempi pysyi ilmankin). Tätä ihmetellessä otin kopun käteen ja radion hihna tarttui jalkoihin. Meni tyvestä halki  >:(. Nippuside korjaus ja range check, kaikki toimii taas. Pinjonikin piti kun kiristin uudestaan.

N9:n lennot
Seuraavaksi N9 tulille. Laihensin hieman tyhjäkäyntineulaa, sillä viime kerralla se kävi tosi huonosti (mm. sammui rotaatioon). Peräevä täristää. Tämä johtuu kierosta starttiakselista, joka on kiinni kytkin kengässä. Uusi tuli tänään, mutta en vielä vaihtanut sitä. N9:n lennoista ei sen kummempaa, tehoa on edelleen hienosti. Lapa uraa tuli säädettyä, ja jäi vielä ensi kerraksikin tekemistä. Ekaa kertaa huomasin perän käytöksessä hieman moitittavaa. Tähän tosin vaikuttaa varmaan perän tärinä. Mulla ison ilman temput vaatii harjoitusta vielä, sillä niihin en ole tyytyväinen ollenkaan.

Tommi S tuli paikalle mönkijällä. Pitihän sitä tyypata vähän sorapätkällä. Takavetoinen 300 kuutioinen vehjes. Ei mikään älytön tykki, mutta kyllä silläkin hengen saa pois. Perää oli mukava heitellä. Ei voita kuitenkaan MP:tä  ;)

Pekka H. oli viimeisenä lennättämässä Minititania ja kokeilin hieman lennättää. Vähän tehottoman tuntuinen (akut?) ja liikkeet omaan makuun ehkä liian pienet, mutta kyllä se ihan lensi. Flippejä pirolla ja ilman ja normi lennättelyä, oli ihan mukava kokeilla toisenkin kopteria. Voisi harrastaa enemmänkin.

Auton käynnistys
Lennot tehty, Skodillacciin sisään ja vääntö avaimesta. Kuuluu vaan naksumista (ei starttausta) ja mittarin kello mennyt nollille, luistonesto ei päällä ja peräluukkukaan ei enää aukea. Vähän säätöä ja peräluukku auki. Käynnistyskaapelit sieltä ja Pekan toitsusta elektroneja lainalle. Syynä tähän oli se että Treksi oli syönyt hieman liikaa. No ajelin huoltsikalle, tsekkasin paineet renkaista (käynnissä), pesin auton TI-hallissa (käynnissä  ::), oli ovi auki) ja ajoin kotia. Pihassa kokeilin startata ja lähti ilman ongelmia.

Paljon yhden lennätyskeikan aikana vaan tapahtuu, kun kirjoittaa ne näin ylös.

-
« Viimeksi muokattu: 03 Toukokuu, 2010, 22:44:32 kirjoittanut Maikko »

JCA

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #82 : 03 Toukokuu, 2010, 22:49:44 »
No on ollut kyllä tapahtumaa taas :D
Piruvie kun itsekkin töistä pääsis aikasemmin ja kerkeis lentelee..

Missä välissä kävitte muuten lentelemässä? Puoli yhdeksältä illalla ajoin Henttaan ohi tarkotuksena mennä pari akullista leijuttelemaan.. Näki jo kauas Kehälle että savuhan sieltä nousee, tekivät asfalttia!
En sitten viitsinyt mennä sinne työmaalle ajelemaan ja kummastelemaan toisia paikkoja keskelle asfalttikoneita ja huitovia kaivinkoneita..
Mitihmt ne keskellä yötä tekee duunia?! Kovia äijiä noi duunarit..

Jospa siellä kohta olisi asfaltti, sit on mukava lentää 8)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #83 : 03 Toukokuu, 2010, 23:12:22 »
Mä sain autoni käyntiin noin klo 20.40 ja lähdin pois. Toi paikka ei näy hyvin Kehälle, sillä se on enemmän itä päässä sitä peltoa.

Tänään oli paikalla: Karkkis, Juza, Tommi, Pekka, Jyri, Kopteri Eki, Ekin veli ja allekirjoittanut.

Paikka:
- ensimmäisestä liikenneympyrästä toinen exit.
- Toisesta liikenneympyrästä ensimmäinen exit.
- Käänny vasemmalle sillan yli
- Käänny oikealle menevälle soratielle
- Aja kauas keskelle peltoa

Jospa siellä kohta olisi asfaltti, sit on mukava lentää 8)

Blade scrape?!? :P

-

JCA

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #84 : 03 Toukokuu, 2010, 23:15:19 »
Jospa siellä kohta olisi asfaltti, sit on mukava lentää 8)
Blade scrape?!? :P

Khyl! 8) :D
Kiitoksia opastuksesta, jos sitä osais ens kerralla "uuteen" paikkaan..

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #85 : 03 Toukokuu, 2010, 23:33:44 »
Opastukseen voisi lisätä, aja puoli kilometriä "lenkkipolkua"!

mrsaila

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #86 : 04 Toukokuu, 2010, 15:13:04 »
Auton käynnistys
Lennot tehty, Skodillacciin sisään ja vääntö avaimesta. Kuuluu vaan naksumista (ei starttausta) ja mittarin kello mennyt nollille, luistonesto ei päällä ja peräluukkukaan ei enää aukea. Vähän säätöä ja peräluukku auki. Käynnistyskaapelit sieltä ja Pekan toitsusta elektroneja lainalle. Syynä tähän oli se että Treksi oli syönyt hieman liikaa. No ajelin huoltsikalle, tsekkasin paineet renkaista (käynnissä), pesin auton TI-hallissa (käynnissä  ::), oli ovi auki) ja ajoin kotia. Pihassa kokeilin startata ja lähti ilman ongelmia.
aljon yhden lennätyskeikan aikana vaan tapahtuu, kun kirjoittaa ne näin ylös.


Mun Skeidassa alkuperäinen akku kesti noin 3kk ja teki samat temput kun latailin kopterin akkuja. Vein takuu korjaukseen, jossa analyysi oli että akku ei kestä kuormittamista. Ilmeisesti valmistajan käyttämissä akuissa on ongelmia, kun vaihtoivat toisen merkkiseen ja vieläpä isompaan akkuun.

-T

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #87 : 05 Toukokuu, 2010, 22:29:06 »
^Auton akku toiminut normaalisti, eli ei mene vielä vaihtoon. 45min oli käynnissä lataamassa akkua.

Tänään taas Henttaalla uudessa paikassa. Pekka, Karkkis, allekirjoittanut ja Jyri paikalla.

Lentoja:
- Reksi 6 kappaletta

Olin kotona säätänyt noparin asetuksia uuteen uskoon. Tavoitteena saada lisää lentoaikaa. Laitoin nopariin kaikista löysimmät asetukset, eli timing low (oli mid) ja KWH 8kHz (oli outrunner). Ajattelin että nyt on varmaan tosi löysä vehjes, mutta todellisuudessa en huomannut mitään eroa. En saanut tehoa vieläkään loppumaan lennätyksellä. Kierroksia nupissa 2300rpm 2500rpm, joka siihen tottuneena tuntuu täysin riittävältä. Lensin timerin mukaiset 3:30 ja nyt kotona lataillessani meni 1600mAh sisään. Tämä oli pienoinen pettymys, sillä moottorin vaihdosta ei tunnu olevan juurikaan hyötyä. Netin puheet minuutin pidemmästä lentoajasta tuntuu ihmeellisiltä. Akkujen kapasiteetti on 2200mAh, joten 1760mAh on 80% siitä. Voin siis vielä 10-20s pidempään lennellä. Kai toi mun lentely kuluttaa amppeereita sitten niin nopeaa, ettei ainut ratkaisu olisi isompi akku. Moottori tosiaan jaksaa vetää ihan täysin.

Ahaa: Olinkin laittanut kuvernöörille väärän käyrän ja mun nupin kierrokset ovatkin olleen 2500rpm, eikä 2300rpm. Tämä pätee myös kaikkiin aikaisimpiin lentoraportteihini.

Liitteenä tämän päivän lennoista hieman graaphia. Valitsin mukaan omasta mielestäni mielenkiintoisimmat tiedot. Hieman ehkä epäselvä sen takia.

Highlights:
- Maksimi virtapiikit 50a
- Näyttää akun kulutuksen ainoastaan 1,27Ah?!?
- Motti on tarjonnut täyden tehonsa muutamassa kohtaa

Edit: Jyrin luvalla lisään tämän päivän lennoista kuvia tuolta Henttaa ketjusta myös tähän blogiin. Saa vähän vihreää väriä tämäkin kirjoitus  ;D
« Viimeksi muokattu: 05 Toukokuu, 2010, 22:54:53 kirjoittanut Maikko »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #88 : 06 Toukokuu, 2010, 22:57:02 »
Tänään ensimmäistä kertaa tällä kaudella Röylässä. Sää oli todella nätti, ilman viileni kyllä loppua kohden.

Lentoja:
- Synergy N9  4kpl
- Trex 500      2kpl

Paikalla:
Väkeä oli aika paljon, ainakin seuraavat:
- Jyri, Jola, Jaska.t, Johny, Johnyn isä, Juza, Jerkku
- Sitten oli myös niitä joiden nick ei ala J:llä  ;D: Karkkis, Markus, ja allekirjoittanut. Ja special guest star eli 4Dee.
Saattoi olla että jäi jotain pois.

Trex 500:
- Aloitin Reksillä ja testasin nyt ensimmäistä kertaa 2300rpm nupissa. Hieman vähäiseltä se tuntui ja KBDD:n jäykillä kumeilla oli aika lähellä vaaputtamista. Siksi lensinkin kaikki lennot sitten 2500rpm:llä, sillä en jaksanut nostaa gyron gaineja. Onnistuin ensimmäistä kertaa tekemän hienon Hurrikaanin Reksillä. Nyt sain siihen vauhtiakin mukaan, sillä yleensä olen ottanut liian mummosti. Myös piroflipit onnistuvat aika nätisti useasti.

Synergy N9:
- N9 ilmaan ja perän väpätykseen löytyi syy. Peräevä oli melkein poikki, joten se pitää korjata. Ensimmäiset lennot yritin tehdä vaikutusta kanssa lennättäjiin ;D ja loppulennot ajoin ihan vaan isoja liikkeitä. Suoria ohilentoja, kuubalaisia ja silmukoita. N9 menee kyllä nätisti kovaakin. Viimeisellä tankilla tein pelkästään inverted autorotaatioita. SB Radixit eivät ole mitkään parhaat tähän touhuun, sillä flipissä ne menettää paljon nopeutta. Jokatapuauksessa aika iisiä se 90:llä on. Lopussa tein jo flipin aika myöhään, eli noin neljässä metrissä. Sitten lentojen jälkeen huomattiin että jo toisen kerran Alignin stabbarilapa pyörii löysänä kuin papin **l**. Stabilointi on ainut Align osa Velcrotarran lisäksi tossa kopterissa ja sekin on näköjään liikaa ;). No annetaan Alignille vielä mahdollisuus, sillä toi mun 500:nen toimii kyllä hienosti.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #89 : 13 Toukokuu, 2010, 02:26:32 »
Tänään ElyQ vaihtoi omistajaa ja uskoakseni sai hyvän isännän. Perhepotreteista päätellen kotiutuminenkin on jo alkanut  ;D
Eroahdisutusta lievitääkseni kävin ajamassa Reksillä todella kesäisessä säässä muutaman akun. Paikalla Jyri ja Jerkku.

Lentoja:
- Trex 500 5 lentoa
- Jyrin FBL Protos 1 lento

Hieman sekalaista lennätystä, josta nyt ei kummemmin raportoitavaa. 2300 kierrosta on liian vähän nupissa sillä flipeissä tapahtuu väpätystä. Tämä saattaa johtua jäykistä KBDD kumeista, mutta taidan vaan nostaa pohjan 2400 kierrokseen. Toinen mielenkiintoinen havainto oli knife edgessä (kopu ilmasta kyljelleen ja annetaan tippua) oli se että kopu käyttäytyi kuin joku oli työntänyt sauvaa eteenpäin. Mystistä.

FBL Protos:
Jyri kokeili yhden lennon meikäläisen Reksillä ja mä vastaavasti Jyrin FBL Protoksella. Protoksella leijunta on kyllä tosi helppoa, sillä se istuu niinkuin naulittuna paikallaan. Nopeat ohilennot on myös selkeä vahvuus. Aavistuksen huomasi pientä nyökkäilyä elevaattorisuunnassa nopeassa ohilennossa. Ero FB vehkeeseen on selkeä, sillä oikeaan tikkuun ei juurikaan tarvitse koskea. Myös silmukat yms menevät mukavasti ja kovaa, isomman kopterin tuntua ilmassa. Flipit on myös varsinkin elevaattori suuntaa tosi nopeita sama huomio tuli Juza 3G Trex 600:sen kanssa.
Tic toceissa aiemmin mainittua väpätystä oli edelleen ja se korostui näissä enemmän. Tämä väpätys näkyi myös piroflipeissä. Uskon että kyseessä on vain hieman liikaa gainia. Tästä syystä omalla Reksillä piroliikkeiden tekeminen oli helpompaa (toki myös itsellä on parempi tuntuma siihen). Jokatapauksessa mielenkiintoinen kokeilu ja olen varma että hyvin pienellä säätämisellä väpätystä saa pois. Jyrin lennokki teki tuttavuutta meikäläisen auton nokan kanssa, mutta Autoglymin vaha riitti suojaamaan suurimmilta vahingoilta.





Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #90 : 18 Toukokuu, 2010, 23:00:07 »
Mopoilua:
Sunnuntaina ja maanantaina tuli käytyä Kemorassa (Vetelissä) ajelemassa radalla moottoripyörällä. Ensimmäisenä päivänä tuli noin reilu 200km rata-ajoa ja maanantaina noin 150km. Siirtymät vielä tuohon päälle aamuin illoin, jotka oli noin 80km suunta. Meinasi olla jalat hieman väsyneet päivänä päätteeksi eikä unta tarvinnut odotella. :)

Ensimmäinen ratakeikka tänävuonna ja meni ihan kivasti. Kokeilin kellottaakkin hieman kierroksia omaksi mielenkiinnoksi ja nopein kierros oli 1:25.9. Vertailun vuoksi nopeimmat kaverit taisivat kiertää 1:15 alle (ratarenkaat ja ratapyörät), eli varaa on vielä puristaa. No pääasia on ettei lippoja (= mp maailman torppi ;)) tullut ja fiilis oli hyvä.

Toi homma on sika makeeta, sillä siinä on vauhtia ja jännitystä. Radalla saa turvallisessa ympäristössä kääntään kahvaa niin paljon kuin uskaltaa. Yhtäläisyyksiä näillä lajeilla on muutakin kuin torpin pelko, nimittäin melu. Ratapuolella on sama taistelu (kovempi) noilla radoilla ja läheisyydessä olevien kanssa. Ahveniston rata on mp maailman Henttaa ;D

Ens viikonloppuna taas normaaliin päivärytmiin ja koptereita. :). Oikein sormet syyhyää.

Liitteenä pari kuvaa.

-

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #91 : 18 Toukokuu, 2010, 23:04:57 »
Komeita kuvia... Ite en o radalla käyny, mut muutamalla paikallisella "moottoritiellä" tullu rässättyä. Täällä meilläpäin on yks sellanen tien pätkä missä on 80km/h rajotus läpeensä, mut millään laitteella ei pysty ajaan niin kovaa sitä päästä päähän :)

Ahvenisto = Henttaa ;D jep jep.

On tasan kahdenlaisia motoristeja, niitä jotka on jo vetäny lipat, ja niitä jokka tulee vetään lipat... kumpaas sinä kuulut?
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #92 : 18 Toukokuu, 2010, 23:09:23 »
On tasan kahdenlaisia motoristeja, niitä jotka on jo vetäny lipat, ja niitä jokka tulee vetään lipat... kumpaas sinä kuulut?

Valittavasti tohon ensimmäiseen ryhmään. Ahvenistolla tuli kontattua pari kesää sitten.

-

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #93 : 18 Toukokuu, 2010, 23:14:24 »
Ite on ole vielä torpannu MP:llä. Pari kertaa ollu kyydissä kun on lähteny hitaasa vauhdissa takapyörä alta. Kaistamaalauksia ja ajouria + diiseliä ja öljyä mutkassa...

Tampereella on kans sellanen mutka nimeltä "öljymutka". Ratinan sillalle kun käännytään hämeenpuistosta päin. 40km/h alue ja kaks kaistaa, paljon liikennettä ja raskasta kalustoa. Monasti on kesäsin öljytty joko dieselillä tai jollain muulla. Sit pisara vettä taivaalta ja motoristit kilpailee et kuka pääsee kaatuun useiten siinä.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #94 : 19 Toukokuu, 2010, 09:00:52 »
Ite oon pannutanut kaks kertaa MP:llä, molemmat kerrat radalla (Cadwell park UK ja Ahvenisto)

Aika jalostavaa;)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #95 : 19 Toukokuu, 2010, 12:02:55 »
ite en pääse ahvenistolle ku on liikaa möykkää kyydissä (dB raja)  >:(
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #96 : 24 Toukokuu, 2010, 00:30:38 »
Kevätleiri:

Leiri ohi ja kotona. Hyvä leiri kaikenkaikkiaan.

Lentoja:
- Perjantai: Ihan tarkkaa en muista mutta lentoja taisi tulla N9:llä 4 kappaletta ja Reksillä 6 lentoa.
- Lauantai: N9:llä lentoja 9 kappaletta ja Reksillä 4 kappaletta. Myös Sukhoilla tuli leikittyä pari akullista
- Sunnuntai: N9 2 lentoa (torp) Reksi 2 lentoa ja Sukhoilla yksi akullinen

N9 Torppi:
Toinen lentoja ja hyvällä fiiliksellä lentelin perinteisesti kohmeisena sunnuntaina. Itsellä kuitenkin about freesi olo. Ajoin kopterin pystyyn jalakset itseeni päin ja taisin pyörittää perää, josta sitten tail slide. Lyhyt boot up päässä ja windowsin uudelleen käynnistys. Alla tietenkin asfaltti, joten katastrofin ainekset olivat kasassa. Kopukka tuli pystyssä perä alaspäin alaspäin kovaa vauhtia, sain kuitenkin ajatukset kasaan ja pääsin jotenkin kartalle. Korjausliikkeen teko, meni niin rajalle että kopteri kääntyi kyllä, mutta perälavat osuivat maahan niin että lavat lensivät. Edelleen kääntynyt kopteri tuli sitten päälapojen kohtaan jotka ainoastaan kärjestä raapaisi maata. Lavan kärjessä näkyi 5cm pitkä naarmu. Koska korjausliike jatkui lähti kopu ylöspäin peräpyörien. Tähän sitten holdi päälle ja yritin pienentää törmäystä. Kopu tömähti maahan ja landarit poikki.
Ei voi sanoa muutakuin että huh huh, jos se olisi lävähtänyt suoraan siihen pikeen niin sen olisi saanut kaapia siitä irti paistilastalla ja pistää suoraan body bägiin. Nyt vahinkoina peräratas, perälavat, perälavanpitimet ja landarit (myös muuta pientä varmaan ilmenee vielä), eli varsin pientä. Nyt olisi varmaan hyvää aikaa tehdä hieman perusteellisempi huolto koptreriin.

Muiden lennättelyitä:
Oli mukava nähdä muiden pyörittelyä ja se kiinnostaa henkilökohtaisesti eniten. Mielenjäävimpiä lentoja olivat Sluivin ja OP:n lennätykset.
Pidän Sluivin tyylistä ja lento oli sujuvaa ja siistiä. Motti ei toiminut täysillä tehoilla (kaikilla tuntui olevan mottien kanssa teho-ongelmia leirillä), mutta silti näytti siistiltä ja tarkalta.
OP ajoi paljon 450 PRO:lla ja vauhtia on kyllä käsittämättömän paljon. Piroflipit pyöri matalammalla kuin koskaan ennen, ei jättänyt kylmäksi.
Muita mieleenpainuvia olivat Jonniksen pyörittelyt (250:nen pyöri maan lähellä tosi mahtavasti, varsinkin kun tietää kuinka pieni vekotin se on), Tohtorin R:n, Ranen ja Johnyn lennätykset näin lyhyen treenaamisen jälkeen, Ekin turbiinikopteri ja Emtyn 700E. 3D:n taso on Suomessa nousussa.   

Laitoin heti ilmon syysleirille ;D

-

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #97 : 24 Toukokuu, 2010, 09:58:36 »
Mitäs Maikko tykkäsit ElyQ:n regusta? Minä en tykkää... :( Pääpiirilevy on irti kotelosta ja heiluu reippaasti, kun siihen tökki johtoja kiinni. Ehkä sen pitäisi olla liimattu kiinni kuoreen, mutta ei ole...? Varmasti heiluu myös kopterin tärinästä ja tämähän ei ole koskaan hyvä. Sisällä regussa on joku "kalvo" irti. Siellä pohjalla on semmonen metallin värinen levy ja sen päällä joku vihertävä kalvo sisäpuolella (ulkopuolelle näkyy se metallinen pinta). Se repsottaa mulla irti siellä sisällä ja nojaa piirilevyyn. Sitten sitä "ohjelmoidessa" kävi niin, että se nappi jäikin sinne kuoressa olevan reiän reunan alle eli oli pohjassa koko ajan. Tätä oli hyvin vaikea huomata ja pitkään ihmettelin miksi asetukset ei tallentuneet vaikka ne saikin tuskaisesti kohdalleen. Nappi pohjassa aiheutti sen, että virrat päälle laitettaessa regu meni aina siihen ohjelmointitilaan (valot vilkkuu). Lisäksi siinä tosiaan on hyvin heiveröisen näköinen ja täysin turha ylimääräisen virtakatkaisija siellä alareunassa. Hyh hyh, Jussi, mitä suosittelit ja oikein videon kera ;).
« Viimeksi muokattu: 24 Toukokuu, 2010, 10:04:06 kirjoittanut masu »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #98 : 24 Toukokuu, 2010, 10:41:56 »
Mitäs Maikko tykkäsit ElyQ:n regusta? Minä en tykkää... :( Pääpiirilevy on irti kotelosta ja heiluu reippaasti, kun siihen tökki johtoja kiinni. Ehkä sen pitäisi olla liimattu kiinni kuoreen, mutta ei ole...? Varmasti heiluu myös kopterin tärinästä ja tämähän ei ole koskaan hyvä. Sisällä regussa on joku "kalvo" irti. Siellä pohjalla on semmonen metallin värinen levy ja sen päällä joku vihertävä kalvo sisäpuolella (ulkopuolelle näkyy se metallinen pinta). Se repsottaa mulla irti siellä sisällä ja nojaa piirilevyyn. Sitten sitä "ohjelmoidessa" kävi niin, että se nappi jäikin sinne kuoressa olevan reiän reunan alle eli oli pohjassa koko ajan. Tätä oli hyvin vaikea huomata ja pitkään ihmettelin miksi asetukset ei tallentuneet vaikka ne saikin tuskaisesti kohdalleen. Nappi pohjassa aiheutti sen, että virrat päälle laitettaessa regu meni aina siihen ohjelmointitilaan (valot vilkkuu). Lisäksi siinä tosiaan on hyvin heiveröisen näköinen ja täysin turha ylimääräisen virtakatkaisija siellä alareunassa. Hyh hyh, Jussi, mitä suosittelit ja oikein videon kera ;).

Mä en ehtinyt saamaan siitä kovinkaan paljoa kokemusta, sillä se meni ElyQ:n mukana. Toiminnallisuudeltaan pidin siitä, sillä siinä sai niin monipuolisesti valita jännitteitä nuppiservoille ja sitten vielä se erillinen virtakatkaisija. Hinta/toiminnallisuus oli siis ainakin kunnossa. En huomannut että piirilevy olisi irti (joka varmaan vaikutti siihen että sulla jäi nappi pohjaan) tai muuta valmistusvikaa. Sen huomasin että ne kaksi liitintä mitkä kiinnittyvät akkuun olivat taivuttaneet kotelon muovia. Jos energiaa piisaa niin lähetä se huoltoon ja katso mitä siihen sanotaan.

Oman lyhyen kokemuksen perusteella voisin tosin vielä ostaa toisenkin.

-

JCA

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #99 : 24 Toukokuu, 2010, 11:14:54 »
Juu se on Maikon ElyQ nyt mulla, eipä tuon regun kanssa ole mitään ongelmaa vielä 5 litraa ajettuani ollut.. Piirilevy on tosiaan tuollain jännästi nostettu ylös, mutta taitaa johtua siitä kun on kaksipuolinen levy ja myös alapuolella on komposantteja. Pohjalla on tuommonen metallilevy ja sen päällä joku vihertävä kalvo, mikä muuten on tuosta sivusta vähän koholla.. Piirilevy itessään ei kyllä jousta mihkään suuntaan kun kokeilin noita liittimiä painella.

Tuo metallilevy on kyllä pohjalla kiinni, samaten kuin piirilevy liimattu koteloon. Eli mikään ei siellä sojota mihinkään erikoiseen suuntaan, tuota kalvoa lukuunottamatta. Näyttää olevan ihan kondiksessa, ettei olis masulla saanut vähän iskua se paketti tai muuten vaan valuvirhe?

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10702 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
30630 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti