Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 234996 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #150 : 26 Heinäkuu, 2010, 23:45:50 »
Torstaina ennen lähtöä 3D Masterssiin käytiin ajamassa neljä lentoa N9:llä. Kokeilin moottori ongelmien korjaamista nyt magneetti anturilla. Ei apua. Nyt meni sormi suuhun. Ei mitään aavistusta mistä ongelmat johtuu, no en jaksa nyt alkaa stressaamaan asiasta. Tänään lisäsin gyroon lisää pehmustetta, joten toivon sen auttavan toimintaan. Tänään lisäksi päivitin Beast X:n uusimmalla softalla kun sain sen kaapelin Mastersseista mukaani. Kävi muuten arpajaisissa tsäkä. Ensin voitin tuulipussin Röylään ja seuraavana päivänä kantopussin 90-luokan vekottimelle. N9 mahtui justiinsa, sillä se on niin pitkä. Sitten ostin Edgen FBL lavat 500:seen, linkkipihdit ja head nupin N9:siin (bling!).

Lentoja:
- Synergy N9 Neljä lentoa






Laitan tännekkin postaukseni matkasta

Kiitoksia vaan munkin puolesta matkaseurasta. Hyvin olitte jaksaneet ottaa kuvia.

Lennätyksistä:
- Näitä lähdin suurella innolla katsomaan. Jo expert-luokan meno oli vakuuttavaa, mastersseista puhumattakaan. Set Manouvers liikkeet olivat vaikeita ja kaikki lensivät järjestäin suurimman k-kertoimen liikkeet (=vaikeimmat). Järjestelyt olivat hyvät, sillä liikkeiden huutajan ääni tuli kaijauttimista niin pystyi hyvin seuraamaan liikkeitä. Liikkeet nimeltä Cock Tower (Clock Tower) ja Porn Star (Pole Star) olivat mielestäni parhaat ;D.  Näiden liikkeiden seuraaminen melkein koko perjantain oli aika raskasta, mutta myös opettavaista. Taso oli kyllä kova, eikä vastaantulijoita juurikaan ollut. Kaikilla ei tietenkään mennyt putkeen, mutta silti edelletykset niiden ajamiseen olivat kaikilla.

- Freestyle olikin sitten kevyempää ja viihdyttävämpää katsottavaa. Tuomareille näiden arviointi on taatusti vaikeaa, sillä suoritukset olivat niin erilaisia. Tuolla lennättelyt kärsivät äkkiä inflaation, sillä hyviä kuskeja on tosi paljon. Omaa seuraamista helpotti se että osa kusekeista oli ennestään tuttuja. Hyvässä lennätyksessä on jotain tuoretta ja vähän uutta näkökulmaa ja yleensä se oli alusta lähtien mukaansa tempaavaa. Osa ajoi super teknistä (esim. Haegle) ja osa taas sitten enemmän viihdyttävämpää ja näyttävämpää. Omaankin pussiin jäi ideoita.

- Music osiot me missattiin aika lahjakkaasti ja ainoastaan pari tuli nähtyä, joten niistä ei kommenttia oikein ole.

- Lisäksi oli sitten Synchro kisa, jossa lennettiin pareina. Tässä hommassa on kyllä tapahtut kehitystä, sillä suoritukset olivat hyvin synkassa ja ohjelmat harjoiteltuja.

- Tauoilla oli sitten demoja, jossa paukutettiin kovaa. Näissä haettiin pelkästään näyttävyyttä ja viihdyttävyyttä. Blade Stop oli rotaatioissa päivän sana. Osa tyypeistä ajoi ihan sairaan matalalla melkein koko setin. Demoja piti Mikado, Outrage, Align, Robbe ja muutama muukin.

Jotta noihin karkeloihin voisi osallistua niin kovaa pitäisi treenata ainakin vuoden verran. Laji tuntuu kehittyvän koko ajan, joten eilispäivän tähdet hiipuu pois josseivat he juokse mukana. Kyllä se suomipoika on vielä jäljessä tosta tasosta, mutta tämähän onkin vasta alussa Suomessa. Itselle tuli ainakin intoa treenata.

Kopteri siellä, kopteri täällä:

- Koptereita paikan päällä oli paljon. Alignia oli paljon sponsoroimattomilla tyypeillä, mutta ei sitä kyllä enemmistöksi voi enää sanoa noissa kisoissa.

- Thunder Tiger porskuttaa edelleen ja niillä on aika iso joukkue. Täytyy sanoa että ihan hyvin se Raptor 90:nen menee. Raptor X50 oli näytillä ekaa kertaa tapahtumassa ja sitä lennätettiin demoissa paljon. Näytti kevyeltä ja hyvin liikkuvalta.

- Mikadolla oli vahva edustus molemmissa luokissa. Pilotit osaa lentää ja täytyy sanoa että Logo lentää kyllä tosi nätisti. Kisailun lisäksi Mikado demosi ahkerasti.

- Outrage toi kisaajille Velocity 90:sen, joka kyllä on 50:sen ohella kiehtova vehje. He demosivat myös paljon (Tareq oli selvästi kaikkia kiinnostava kuski), vaikkakin muutkin vetivät ihan yhtä sairasta menoa. Tuli juteltua pitkä tovi Charlien kanssa, joka on siis Outragen suunnittelija. Lisäksi he jakoivat krääsää, joten markkinointi ponnistuksia tehdään.

- Paljon oli myös Hirobon Turbulensea hienoilla kopilla. Turbu on kyllä niin ruma ja erikoinen että se on mielestäni tosi hieno vehje. 

- Kasamalla, Avantilla ja JR:llä oli yksi pilotti Masters luokassa. RJX esitteli myös laitteitaan demoissa.

Saisipa kaikkia noita lennättää joskus  ;D

- Enemmistö kopteista taisi olla vieläkin FB vehkeitä. FBL-laitteita oli kuitenkin enemmän kuin koskaan aiemmin.


Meininki:

- Meininki oli hyvä, vaikkakin sunnuntaina sateet veivät terää lopussa. Yksittäisiä mieleenpainuvia juttuja meikäläiselle. Tareqin perjantain lento, oli aivan KIPEETÄ katsottavaa. Väitän että hän himmaili hieman lauantaina ja sunnuntaina. Curtis ajoi kahden minuutin lennätyksen jälkeen puuhun ja ison oksan palaset lensivät näyttävästi. Henseleitin vauhti oli kiva ja perjantain lennätyksessä Jan teki törkeen kovavauhtisen ja tiukan kaarron. Kaikkea se kestää.  Vähän amatöörimäisen kuvan jäi siitä että Jan ajoi paria sataa Timon kopterin kylkeä hipoen ja tuhosi kopterinsa Lauantain demossa, kun he ottivat kolme kopteria ilmaan samaan aikaan. Onneksi ei kukaan loukkaantunut. Colin Bellin X50 demo oli hurja. Samoin Thradeetin Velocity 90 demo. Lukas Riva oli lievä pettymys. Yleisesti kilpailijoiden taitotaso set manouvers liikkeissä.

Viime viikonloppu oli kyllä täynnä koptereita. Ei juurikaan mitään muuta. Silti ei ahdista, joten kai se ihan hyvä reissu oli  ;D

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #151 : 05 Elokuu, 2010, 22:37:05 »
Jäänyt päivittelemättä pari lennätyskertaa FBL Reksillä. Molemmilla kerroilla ajoin 6 lentoa tavoitteena saada BeastX täydelliseen tikkiin.

Tänään tuli käytyä Röylässä lennättelemässä. Kolme lentoa N9:llä, jonka motti heijaa edelleen ja perä ei pidä. Tänään se jopa teki sitä että jokaisella heijauksella nytkähti sivulleppäin niinkuin kello. Äh, viikonlopun jälkeen varmaan motti atomeiksi. Ajoin 5 lentoa myös FBL Reksillä ja se on nyt kohtuu hyvä, mutta ei lähellekään täydellistä. Sellainen sporttilento menee nätisti, mutta vähänkin repivämmät aiheuttaa oskillointia. Isommilla kierroksilla tosin toimii paremmin. Katotaan josko jaksaisi säätää mekaanisesti.

Sitten kokeilin Sjo1:sen Logo 600 SE:tä. Se oli kyllä tosi hyvä! Mä oon pitemmän aikaa himoinnut Logoa ja 3D Masterssin lennot vaan vakuutti enemmän. Nyt kun pääsi kokeilemaan itse niin olihan se tosi tasainen ja hiljainen. Pienilläkin kierroksilla 1400rpm?!? se toimi mahtvasti. Ei repinyt mihinkään suuntaan ja meni kuin tikka. Setuppi ei tosin tarjonnut ihan sitä järkyyävintä suorituskykyä, mutta silti (vai juuri siksi?) se oli tosi nautittava lentää. Jos mun 500:nen oli vielä kaukana täydellisestä, tämä oli taas jo lähellä täydellistä.

Lentoja:
- Aiemmin FBL Trex 500 12 lentoa
- FBL Trex 500 5 lentoa
- Synergy N9 lentoa
- Mikado Logo 600SE

-
« Viimeksi muokattu: 06 Elokuu, 2010, 09:50:21 kirjoittanut Maikko »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #152 : 06 Elokuu, 2010, 03:43:00 »
Sivu huomautus, tuohon Logo 600SE lentoon, setuppiohjeen mukaan ja Vstabi 5.0 Express setuppi myöskin ohjeen mukaan. Nyt softana on 5.0 Pro ja vstabi softan omilla Popup ohjeilla tehtynä ja säädettynä.

Sun pitää kokeilla tää, ihan vaan verrokkina.

Hyvin sä kyllä vedät ;D
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #153 : 06 Elokuu, 2010, 09:56:14 »
Täytyy kyllä sanoa että toimi express toimi jo riittävän hyvin. Eikös tolla Pro versiolla saa ne tärinä mittarit ja muutamia muitakin säätöjä, analogi servot etc toimintaan. Veikkaan että tärinöitä ei paljon ole koska oli niin tasainen. Itse ohjaustuntuma on varmasti hyvin samanalainen.

Illalla katsoin tota oman 500:sen säätöjä ja sain sieltä vielä enemmän liikettä cyclikille, joka oli aimennin säädetty aika pieneksi (6 astetta?), sillä servo armien liikeradat loppuivat liiallisen pitchin takia. Ohjeessa sanottiin että on tosi tärkeää että liikkeet maksimoidaan, jotta suorituskyky olisi hyvä. Toivottavasti tämä auttaa noihin muutamiin ongelmiin.

-

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #154 : 07 Elokuu, 2010, 11:39:11 »
Juu Expressin asetuksissa oli nupissa ja perässä valmiiksi expoa, jota ei saa muutettua! Pro:ssa kaiken saa muutettua.

Tässä linkki versioiden eroihin:
http://www.vstabi.info/en/featurematrix

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #155 : 12 Elokuu, 2010, 22:37:22 »
Päivitetääs tätäkin. Vähän on mennyt tylsäksi tämä blogi, koska on vaan kirjoitusta. Pahoittelut siitä, toivottavasti edes jotain kiinnostaa. Yritetään saada kuvia ja viedeotakin vielä joskus.

F3N-kisat:
Sunnuntaina oli F3N-kisat. Lentoja tuli N9:llä 8 kappaletta. Edelleen kaasu/perä nyki niin että ei voinut ajaa korkeilla kierroksilla, sillä perä olisi lähtenyt ryömimään. No kisat meni hyvin. Tosin ensimmäinen set manouvers oli tosi huono, mutta sain tehtyä omasta mielestä hyvän suorituksen toiselle kierrokselle, joten olin tyytyväinen. Freestylekin meni ihan hyvin, välillä kävin aika matalallakin. Toinen sija tuli. Samalla keikalla testasin Alignin 690 Alignin lapoja, jotka sain lainaan Markukselta. Nopeutta oli enemmän ja kopteri oli paljon anteeksiantavampi bogaukselle, toisaalta nostetta ei sitten ollut niin paljoa. Noi lyemmät lavat vaatii enemmän kierroksia kuin 1800, millä ajoin tuona päivänä ettei perä ryömisi. Menin kuitenkin ostamaan ton mittaiset Torsionit, joska niitä tulisi kokeiltua. 

Tämän keikan jälkeen otin motin pois ja avasin sen. Yllätyksekseni takalaakeri ei ollut kovin pahassa kunnossa. Kyllä ne näköjään kestää ihan ok tolla Optifuel 30%:llä (olin aluksi hieman huolestunut). Hieman tuntui pykällystä, joten päätin vaihtaa sen. Ekaa kertaa meni laakerin vaihto niinkuin elokuvissa! Tuli ihan hyvä fiilis. Kasatessa laitoin kytkin pakan heittokellolla mitaten suoraan. Aluksi oli 20 sadasosaa heittoa, mutta sain pienennettyä sen 9:iin. Samalla kerralla asensin Fuel Magneetin ja hankkiuduin eroon Header tankista. Paino tippui niin että tyhjä header tankki oli 35grammaa ja täysinäinen 85grammaa.

Tänään tuli sitten testattua. Edelleen kaasu/perä heijaa. Lentoja tuli kolme kappaletta ja oli itseasiassa ihan hauskaa. Motissa oli mukavasti papua ja Röylässä on mukava lennättää heinän päällä. Noi kaasu/perä ongelmat kyllä rassaa vaan. Seuraavaksi kokeilen varmaan uutta peräservoa. Jos vika onkin siinä että peräservo on kaput ja se heijaa perää, joka sitten heijastuu moottorin äänessä. Myös pientä heiluntaa on alkanut ilmetä stopeissa. Olisikohan leparikumit antamassa periksi.

Ps: 3D Poppiksen liikkeet on suunnittelun alla. Tulee ne.

Lentoja:
- F3N kisoissa N9 8 kappaletta ja Trex 500 2 kappaletta
- Tänään N9 3 kappaletta

-

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #156 : 13 Elokuu, 2010, 00:32:04 »
Päivitetääs tätäkin. Vähän on mennyt tylsäksi tämä blogi, koska on vaan kirjoitusta. Pahoittelut siitä, toivottavasti edes jotain kiinnostaa. Yritetään saada kuvia ja viedeotakin vielä joskus.

F3N-kisat:
Sunnuntaina oli F3N-kisat. Lentoja tuli N9:llä 8 kappaletta. Edelleen kaasu/perä nyki niin että ei voinut ajaa korkeilla kierroksilla, sillä perä olisi lähtenyt ryömimään. No kisat meni hyvin. Tosin ensimmäinen set manouvers oli tosi huono, mutta sain tehtyä omasta mielestä hyvän suorituksen toiselle kierrokselle, joten olin tyytyväinen. Freestylekin meni ihan hyvin, välillä kävin aika matalallakin. Toinen sija tuli. Samalla keikalla testasin Alignin 690 Alignin lapoja, jotka sain lainaan Markukselta. Nopeutta oli enemmän ja kopteri oli paljon anteeksiantavampi bogaukselle, toisaalta nostetta ei sitten ollut niin paljoa. Noi lyemmät lavat vaatii enemmän kierroksia kuin 1800, millä ajoin tuona päivänä ettei perä ryömisi. Menin kuitenkin ostamaan ton mittaiset Torsionit, joska niitä tulisi kokeiltua. 

Tämän keikan jälkeen otin motin pois ja avasin sen. Yllätyksekseni takalaakeri ei ollut kovin pahassa kunnossa. Kyllä ne näköjään kestää ihan ok tolla Optifuel 30%:llä (olin aluksi hieman huolestunut). Hieman tuntui pykällystä, joten päätin vaihtaa sen. Ekaa kertaa meni laakerin vaihto niinkuin elokuvissa! Tuli ihan hyvä fiilis. Kasatessa laitoin kytkin pakan heittokellolla mitaten suoraan. Aluksi oli 20 sadasosaa heittoa, mutta sain pienennettyä sen 9:iin. Samalla kerralla asensin Fuel Magneetin ja hankkiuduin eroon Header tankista. Paino tippui niin että tyhjä header tankki oli 35grammaa ja täysinäinen 85grammaa.

Tänään tuli sitten testattua. Edelleen kaasu/perä heijaa. Lentoja tuli kolme kappaletta ja oli itseasiassa ihan hauskaa. Motissa oli mukavasti papua ja Röylässä on mukava lennättää heinän päällä. Noi kaasu/perä ongelmat kyllä rassaa vaan. Seuraavaksi kokeilen varmaan uutta peräservoa. Jos vika onkin siinä että peräservo on kaput ja se heijaa perää, joka sitten heijastuu moottorin äänessä. Myös pientä heiluntaa on alkanut ilmetä stopeissa. Olisikohan leparikumit antamassa periksi.

Ps: 3D Poppiksen liikkeet on suunnittelun alla. Tulee ne.

Lentoja:
- F3N kisoissa N9 8 kappaletta ja Trex 500 2 kappaletta
- Tänään N9 3 kappaletta

-
Maikko jatka vaan näitä sun kirjotuksia kiva näitä on lukea. Syysleirillä nähdään...

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #157 : 16 Elokuu, 2010, 20:01:53 »
Kuvia kansalle. Liitteenä on kuva meikäläisen kopteri hyllystä. Kyllä, ainoastaan kaksi kopteria!

Toisessa kuvassa on bongaus, josta olen erittäin tyytyväinen. Kulunut perän työntötanko (huono kuva). Asensin tuohon ysiin uuden työntötangon ohjurit, jotka on avantista. Nämä oli sitten liian suuret joten tönäri on päässyt hinkkaamaan ja tärisemään ja se on syönyt tankoa. Tämä saattaa olla myös mahdollinen syy noihin vaivanneisiin perä/motti ongelmiin. Pidetään peukkuja että vika löytyi, melkein kaikki muut on onkin kokeiltu.


Mopoilua:
Eilen tuli käytyä mopolla radalla. Alastarolla tällä kertaa, radan oppimistahan oli puolet ajasta mutta kyllä se nyt alkasi jotenkin kulkemaan. Paras aika oli 1:35.9. Viimeisellä setillä meinasi käydä lipsahdus kun ajoin erilaisella linjalla mutkan ja ilmeisesti avasin liian rajusti ulostulossa perä lähti luisuun ja heitti sivulle vajaan metrin. Onneksi pito palasi siististi kun löysäsin kaasua. Kierros loppuun sydän pamppaillen ja päätin lopettaa ajot siihen. Hyvä fiilis kuitenkin, sillä muuten mentiin ilman draamaa. Kotimatkalla tuli sitten draamaa kun oli fööni tiellä, jonka seurauksena tuli tuettua poliisin pikkujouluja vajaalla viidellä sadalla eurolla! En tiedä kumman olisin ottanut ton potin vai kunnon torpin N9:llä?!?

-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #158 : 16 Elokuu, 2010, 22:25:23 »
aijai!

"Nopean kuljettajan lisenssimaksu!"

no sellasta se on mopoilu joskus.
itsellänikin löytyy sellanen tallista ja "lisenssit" on maksettu kyllä! tosin ei tälle kesälle!  ;D

"kop" "kop" "kop"  ::)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #159 : 17 Elokuu, 2010, 14:24:10 »
Kannattaa varmaan laittaa tuohon perän ohjaustankoon sellasta liukasta kutistesukkaa, Logossa, Srimokissa ja Stratuskessa tuota tuli mukana. voin sulle heittää pätkän tänään Röylässä. Freyaan sen joutui ostamaan erikseen, sai Sabesta.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #160 : 21 Elokuu, 2010, 22:49:16 »
^ Tähän hätään käytin normi kutistesukkaa ja toimi ihan hyvin.

Synergyn lennot:
Eilen tuli vaihdettua uusi perätönäri ja pari uutta tukea tohon N9:n perään. Toivoin että tärinät olisivat pieneneet ja se olisi jotenkin vaikuttanut kaasu/perä ongelmiin. No eihän se mitään auttanut! Taitaa se vika olla vaan tossa 7100R:n rajoittimessa, sillä ilman sitä kierrokset pysyy tasaisena. Ensi kerralla laitan kyytiin CSM RevLock 20:sen ja testaan sillä. Nyt on vähän liian kauan tullut säädettyä tota N9:iä ton kierrosten muuttumisten takia.


Trex 500 ja torp:

Viime torstaina tuli lennätettyä Trex 500:lla 6 akullista ja sain FBL säädöt about kuntoon. Täydellinen se ei ole, mutta alkaa olemaan niin hyvä että annan mennä vaan. Tänään sitten tuli lennätettyä yksi akku N9 lentojen jälkeen. Mulle oli tullut jo sellainen kaikkivoipa fiilis, sillä en ole torpannut vähään aikaan. No tänään napsahti, tosi kevyesti tosin. Loppu akusta tuli oikein päin maatakohti negetiivisilla kovaa ja pysäytys meni hieman liian myöhäiseksi, jolloin Röylän heinät ottivat Reksin hellään syleilyyn. Holdi hieman liian myöhään päälle, joten hammaskeiju kävi. Mitään muuta ei näyttänyt menevän.


Logoa, Srimokkia ja Gauia:

Omat kopukat autoon ja lainakopterit ilmaan ;D. Eki antoi mulle sen Gaui 425:sen testattavaksi. Kopteri lensi kyllä tosi mallikkaasti, mukavan tasainen ja vakaa ajettava. Tehoa oli riittävästi. Räytyy sanoa että yllätyin kuinka hyvin se lentää. Ainoat seikat olivat pieni elevator tärinä nopeissa stopeissa ja perän (520), jotenkin viipyilevä käytös?!? Molemmat  saa taatusti pois pienellä vaivalla, mutta aina pitää päästä jotain sanomaan.  ;D

Sjo1:sen VBAR Srimokki oli seuraavana. Edellisellä kerralla perä driftasi ja nyt Sami oli asentanut siihen enemmän pehmustetta sensorin alle. No, vieläkin perä valui toiseen suuntaan koko ajan. No ei annettu sen häiritä, Hanaa vaan. Oli kyllä tehokkain Nitro kopteri mitä olen ajanut tähän mennessä. Tunnetta varmaan lisää sekin että Expot olivat nollassa, joten se oli nopea reagoimaan ja erityisesti pitch oli äkäinen pieneen liikkeeseen (expo ei tietenkään vaikuta tähän). Isommalla kulmilla meno sitten tasottui. Kuvernööriä ei ollut, joten kierrokset saattoivat olla korkeatkin, tosin äänen perusteella kuulosti ei hälyttävää ollut. Pikkasen päästi jo alkavaa Henseleitin maista pärinää nopeassa ohilennossa. Synergyn rinnalla Srimok näyttää tosin aika pieneltä ilmassa (Synergyssä on varmaan kaikista isoin Canopy).

Ennen lähtöä kokeilin vielä yhden lennon Logo 600SE:llä, jossa oli uudet Turnigy Nano Tech akut. Nyt oli kulmia enemmän, joten meno oli paljon tehokkaampaa kuin viime kerralla. Nyt se tuntui jo tehokkaalta sähköltä. Samalla tietty über rauhallisuus kärsi pikkasen, mutta kyllä se hyvä on edelleen. Tolla on edelleen hieno ajaa jollain 1400rpm:llä, sillä vakautus toimii niin mallikkaasti. Välillä tietenkin mukava laittaa se 1900rpm päälle ja antaa lämää. Lennon jälkeen akut olivat suht viileä, motti lämmin ja pinjoni kuuma! En tiedä onko tämä normaalia, mutta sähköt tuntuvan toimivan tosi hyvin. Näistä kahdesta lainalennosta voiton vei kyllä yllättäen toi Srimokki, siihen kun perän saa kuntoon ja Kuvernaattorin päälle niin se on hyvä paketti. Kai mä vaan oon nitro mies, vaikka noi tärinät nitroissa saattavatkin olla kova pala FBL-yksiköille ja joillekkin uusille gyroille.
 
Kiitoksia lainaajille, mukavaa kokeilla erilaisia koptereita.

-

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #161 : 22 Elokuu, 2010, 08:21:12 »
Synergyn kabiini on varmaan pienempi, kuin M.A. Stratuksen:). Se on oikeesti ISO.

Kiva nähdä, kun omat koputkin saa "Isän kädestä" piiskaa;)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Kopteri-eki

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #162 : 22 Elokuu, 2010, 09:28:21 »
Heh, aika hyvä setti kun voi yhdellä lennätys kerralla vetästä viidellä täysin erinlaisella koneella :D.

Minusta on hyvä juttu kun voi antaa koneensa hyvälle pilotille testattavaksi, varsinkin jos haluaa saada vähän kommenttia onko kopteri oikeasti missä säädöissä.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #163 : 24 Elokuu, 2010, 20:30:28 »
Korjailua:
Trexistä oli mennyt päärattaan lisäksi myös yhden servon kuori vähän särki. Onneksi oli omassa varastossa vielä yksi kansi, joten se on nyt kunnossa. Testilento pitäisi vielä suorittaa. Elevator-servossa on pitkään ollut klappia, joten jos oikein jaksaisi urheilla niin pitäisi vaihtaa siihen uudet rattaat. No, sitä ennen pitää asentaa toi toinen govi N9:iin josko sen saisi viimeinkin taas kunnos iskuun. Muutenkin voisi säätää vimosen päälle linkit taas kerran, mutta toisaalta Reksi on lentänyt nyt viimeisten säätöjen jälkeen ihan mallikkaasti. Ei täydellisesti, mutta mallikkaasti. (Ei se ollut täydellinen FB:näkään)

Sukhailua:
Olen löytänyt uuden huvituksen. Mun Sukhoi Su-26 parkflyer styrsa kone on ollut pitkään kaapin perukoilla häpeämässä. Olen pitkään jo pohtinut mielessä että mahtuisiko tuossa taloyhtiön leikkikentällä lentämään ja päätin muutama ilta kokeilla. Kyllä siinä ihan ok mahtuu, vaikkakin esteitä on jonkin verran. Varmaa on se että koneen elinikä lyheni lennätyspaikan valinnan takia. Pitää toivoa ettei jää katolle, lennä ikkunasta sisään tai karkaa parkkipaikalle. Kerran hain jo koneen tosi korkealta koivusta (kts kuva). Ei päässyt koneelle asti, joten puoleen väliin puuta kiipeillen ja sitten kurkotin kepillä (2 x suksia, 1 x harjanvarsi ja yksi puutikku teipattuna yhteen). :D

Varsinainen pointti tuossa on, että lennätyskeikat tapahtuu viiden metrin päästä kotiovelta, joten huvittelua voi tehdä about silloin huvittaa ja perhesopukin säilyy paremmin :). Ainoana haittapuolena on se että naapurit pitää hulluna kun kiipeilee puissa suksien kanssa ja leikkii iso mies lentokoneilla (naperot on tosin fiiliksissä hiekkiksellä). 8)

Säätelin lisäksi hieman servo limittejä yms, joten sain siihen lisää liikettä ja muutenkin ihan ok tikkiin. Nyt menee silmukkakin jo paremmin. En tiedä voisiko noita lennokkeja säilyttää kylmässä varastossa talven ja kesän ympäri, sillä siinä tapauksessa voisin ostaa jonkun Hyperion 10e:n käytettynä satunnaiseen räppäilyyn. Höh, puhunko nyt lennokeista, unohtakaa äskeinen ;)

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #164 : 26 Elokuu, 2010, 21:30:12 »

Tänään töissä oli Olympialaiset, jossa pääsi taas toimistorotat auringon paisteeseen (ja sateeseen) urheilemaan.

Suunnitelmissa oli kauhoa mitaleita Phelpsmäiseen tyyliin, sillä muilla ei ollut mitään mahdollisuuksia. Lennätänhän sentää RC-Helikoptereita. Laji yksi sadanmetrin alkuerät. Itsevarma fiilis, pari Usain Bolt tyylistä elvistelyä, jotta kanssa kilpailijat paskoisivat allensa. "Paikoillenne" kierrokset nousivat, "valmiina" rajoitin hakkaa, "PAM" ja lähtö tapahtuu. Alussa hieman haparointia, joten jäin metrin muista lähdössä. Lähdin kirimään ja puolessa matkassa olin rinta rinnan kärjessä, kunnes yhtäkkiä viiltävä kipu takareidessä. Takareisi revähti! Konkaten vauhti pois ja se oli sitten siinä. Loppukisat KKK käytössä ja manailin mielessäni (oli kyllä ihan mukava tapahtuma muuten)

Liittyy sillä tavalla kopterointiin, että Röylän keikka jäi tekemättä. Kävely on vaikeaa, autolla ajaminen vaikeaa. Darn, lauantain MP:n ratapäivät taitaa olla uhattuna. No, simutin sentää jonkin aikaa tänään. Ei haitannut takareisi.

Niinpä, ei mopolta maharottomia...

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #165 : 12 Syyskuu, 2010, 17:52:49 »
Päivitystä tännekkin.

Syysleiri tuli ja meni ja hauskaa oli. F3N poppis tai 3D poppis kisat menivät ihan mallikkaasti ja saatiinhan me osallistujia vähän enemmän mukaan.

Synergy N9:
Vihdoinkin sain motin toimimaan. Syysleirille vaihdoin 7100R kuvernöörin ja vahdoin tilalle CSM Revlock 20 kuvernöörin. Jotain mystistä täydellistä puutumista ilmeni silloin tällöin, joka ei ole vielä ratkennut. No päätin että ysi saa nyt vähän aikaa lepäillä ja keskityn tohon pienempään.

Ainiin, sitten ne paljon puhutut Torsionin lavat, joista on ollut ongelmia. 4Deellä meni perälavat rikki lennossa ja Jonniksella meni päälavat halki lennossa. Jonniksella lisäksi meni lavat pinnoite tyvestä rikki. Lentotuntuma oli näissä tosi mukavan räväkkä. Lavat sakkaa helpommin, joten niistä lähtee kivasti ääntä kuin Radixeista. Ja koska ne 690:set pituiset on kopteri aika nopea. Mystistä miten ne ovat suht energia tehokkaa ja Poppia löytyy enemmän kuin esimerkiksi Radix 710 SB:stä. Autorotaatiot olivat vähän heppoisia, mutta tein niitä ainoastaan muutaman. Ruman näköisethän ne on, mutta tuntuu toimivan. Saavat siis jäädä toistaiseksi kiinni. Kyllä ne tuntui kestävän eikä lentojen jälkeen huomannut mitään halkeamia.


Trex 500:
Syysleirillä torppasin mystisesti FBL 500:sen, joka kaatui heti jalaksiltaan kyljelleen. Ilmeisesti kalibroinnissa meni joku kieroon, mene ja tiedä. Mulla on siinä perällä MKS 8910 servo ja Alignin metallinen perä upgrade. Olen saanut parikertaa perän pettämään hurrikaanissa alta ja se ei ole mukava fiilis. Markuksen kanssa laitettiin leirillä Chinese Weight modi ja sen seurauksena perä ei ole nyt pettänyt kertaakaan. Käytännössä tohon riitti pitkät pulti perälavanpitimille.

ESC:nä mulla on Castlen Phoenix ICE 75 Lite, johon päivitin tänään uuden softan. Viimeisin softa oli 3.20 Beta versio, mutta se näytti toimivan ihan hyvin. Huomioi, että päivityksen jälkeen kaasun end pointit pitää kalibroida, sillä joitakin FBL systeemejä varten tähän on tehty muutosta.

Tässä ohjeet:
Täältä



Muuten toi BeastX alkaa olemaan kohtalaisissa säädöissä. Ainoa valituksen aihe on nopeat 1/4 flipit jossa rauhattomuutta esiintyy. Vaihdoin kovemman Bilteman teipin alle, mutta en huomannut juurikaan eroa.

Eilen meni pinjonista yksi hammas poikki. Koska into lentämään oli kova en antanut sen haitata. No yhden lennon pystyi tekemään ja meni toinenkin poikki ja päärattaas yksi hammas. En siis suosittele  ;D


Akuista:
Olen käyttänyt tossa mun pikkurekussa APlus, Outragen, Hyperionin ja Turnigyn akkuja (tossa järjestyksessä). Näistä parhaimmat ovat oleet Turnigyt (30-40c versio). Viimeaikoina on ollut paljon keskustelua akkujen kestävyydestä, sillä joillakin tuntuvat akut kuolevan aika nopeasti.

Tässä omat huomioni:
- 80% sääntö, eli 2200mAH akkuun maksimissaan 1760mAH sisään
- Älä seuraa lopetusjännitettä vaan nimenomaan paljonko menee sisään, sillä uudet akut pitävät jännitteet todella hyvin ylhäällä loppuun saakka.
- Pyri välttämään loppuakusta tapahtumia repimisiä, sillä nämä lyhentävät ikää tehokkaimmin. Tee siis se 4-point tic toc treeni mielummin ensimmäisellä puoliskolla kuin viimeisellä.

Nyt päätin kokeilla uutta lähestymistapaa akkujen monitorointiin. Asetin noparista cut off tyypiksi SOFT, eli se alkaa pienetämään kierroksia kun jännite tippuu rajan alle. Tällöin loppulennosta nopari rajoittaa niitä power hungry liikkeitä ja ohjaa mua kohti helpompia liikkeitä. Ensimmäinen testi oli että asetin rajaksi 3,7V per kenno. Liitteenä olevasta kuvasta näkee kuinka puolessa välissä lentoa nopari alkaa rajoittamaan nupin kierroksia. Eli tämä oli liian suuri arvo, sillä loppupäässä lentoa ei pystynyt tekemään juuri mitään ja akkuun meni sisään 900mAh - 1100mAH. Seuraavaksi lasken arvon 3,5V. 

Toisten koptereita:

Jussin extended Protos:
Syysleirillä sain kokeilla muutamia uusia koptereita, joista yksi parhaista oli Jussi.:en venytetty Protos. Kierroksia oli maltillisesti ja käyttäytyminen oli todella siistiä. Aika magee peli lentää ja meni Flybarin kanssa tosi eleettömästi. Tuli mieleen heti Mikadon FBL kopterit.

Jussin SDX Hirobo sähköllä:
SDX Hirobo oli sitten edellisen vastakohta. Jostain kumman syystä tehot olivat kateissa, vekotin oli nokkapainoinen ja perä oli epämääräinen. Muuten vaakakierteen ym meni kyllä nätisti. Ton kun laittaa 8s, jolloin tehot tulee takaisin ja saa tasapainon kuntoon niin avot.

Emtyn Trex 700E:
Tavoitteena oli säätää kopteri vastaamaan enemmän nitro kopteria. Idle2:ssa kierroksia oli 2200rpm nupissa, joten rakettihan se on. Tipautettiin 1950, jolloin kopteri rauhoittui hieman vaikkakin se oli edelleen super tehokas ja nopea. FBL:n takia (3G) kopteri kääntyi tosi pienessä tilassa. Pientä elevator oskillaatiota oli stopissa, mutta en olisi siitä huolissani. Lentoa vaan. Mielestäni kopteri meni tosi nätisti vaikka siellä olikin aika isot 12s 5000mAH akut. Yhden lennon perusteella mukave peli lennättää. Lataamistakin sitten riittää :). Pitää varmaan tollainen iso sähkö itsellekkin hommata.

Karkkiksen Trex 600N BeastX:
Sain kokeilla yhden tankillisen Karkkiksen Reksiä pari päivää sitten, koska omat kopterit oli kotona. Säädöt olivat aika perus asetuksissa, mutta täytyy sanoa että tosi hyvä se kyllä oli. Paljon parempi kuin oma 500:nen perussäädöiltään. Nyt kun oplen säädellyt omaani alkaa se olla lähellä tuota. Tiukoissa liikkeissä kopteri liikkui tasaisesti ilman tärinöitä. FBL toi mukavasti voimaa Nitronkin menoon. 

Markuksen Outrage 550 VBAR:
Edellinen kokemus tosta vehkeestä oli se että en päässyt maastakaan ylös kun sain jo torpattua sen. No nyt oli aika kullannut muistot uskalsin ottaa revanssin. Ihan erilainen tuntuma muihn koptereihin  verratuuna oli sillä pitch tikku oli vielä löysempi kuin omani ja perässä ei ollut yhtään expoa, joten tarkkana sai olla. Tuntuman saamisen jälkeen alkoi homma sujua, mutta ei se kyllä niin nätisti mennyt kuin olisi toivonut. Samaa hermostuneisuutta nopeissa liikkeissä vaikka tosin nopeutta. Markuksen mukaan tätä kopteria ei oltu juurikaan säädelty. 

Syysleirillä lentoja:
- Trex 500 2 kappaletta
- Synergy N9 (7 litraa) eli noin 12 lentoa 

Leirin jälkeen:
- Trex 500 12 lentoa

-
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2010, 18:33:11 kirjoittanut Maikko »

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #166 : 12 Syyskuu, 2010, 21:28:52 »
Maikkohan se yritti mua saada viime kesänä "fuilikopujen kaa pelaamaan", mut sanoin, ettei hevin onnaa !
Nyt Maikkokin taitaa kohta hommata kunnon sähkiksen, vaikkakin OP:n mielipide testien jälkeen olikin jotain muuta.....ainaskin "avattaren" mukaan  ;D ;D ;D
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #167 : 12 Syyskuu, 2010, 22:37:00 »
^ Vaihtelu virkistää. Molemmissa on puolensa joten siksi kannattaa hommata molemmat ;D.

Vielä olen sitä mieltä että jos kunnolla haluaa lennättää niin nitro on se valinta. Toki pienemmät sähkökopterit pääse jo aika lähelle. Ton 500:sen kanssa parasta on se että voi tehdä pistohyökkäyksiä jos ei ole paljoa aikaa. Täydet akut kainaloon ja kentälle. Lataa ne sitten kotona täyteen.

-

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #168 : 12 Syyskuu, 2010, 22:53:31 »
... Ton 500:sen kanssa parasta on se että voi tehdä pistohyökkäyksiä jos ei ole paljoa aikaa. Täydet akut kainaloon ja kentälle. Lataa ne sitten kotona täyteen.

Tämä on se tapa mitä minä noudatan. Akkuja riittävästi joku 6 - 8 akkua, ladattuna lähes kokoajan. PoroTM matkassa lähes aina (lähetin sit unohtuu toisinaan ;D) Kulkiessa kun löytää jonkin sopivan paikan ni voi lennättää akun tai kaks. Jos on oikeen ahkera ni laittaa akut sit latautuunkin esim ajaessa Vaasasta Helsinkiin...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #169 : 26 Syyskuu, 2010, 11:06:14 »
Trex funnel ja Nummela:
PItkää taukoa ollut lennetyksistä ja olen yritellytkin simutella. Pääasiallisena kehittämisen kohteena on ollut toi mun akilleen kantapää eli funnel nenä alhaalla inverted ja kiertosuunta vastapäivään. Olen nyt varmaan viikon ajan ajanut sitä simulaattorissa ja se on alkanut sujumaan kohtalaisesti. Eilen tuli oltua Nummela Funfly:ssä ja tietenkin tätä piti nyt sitten ensimmäistä kertaa soveltaa oikeaan maailmaan. Yksittäisenä liikkeenä pienen lämmittelyn jälkeen funnelit meni nätisti vaikkakaan tuulikorjaukset eivät mene onnistuneet kovin hienosti. Tein muutaman lennon aikana pelkästää näitä funneleita ja keräsin tuntumaa ja luottamusta. Sitten tuli hieman taukoa lennätykseen, kun piti antaa paikalliselle lehdistölle haastattelua :) ja muutenkin tuli hieman säädeltyä. Tämän jälkeen sitten 500 rekku ilmaan ja heti funnelin tekoon. Melkein heti alusta kun en ollut saanut tuntumaa vielä kunnolla kopteri lähti kaatumaan selältään funnelista maata kohti ja korjasin oikeaan suuntaan. En kuitenkaan huommannut kopterissa mitään muutosta, joten aloin epäillä itseäni ja lyhyen mietinnän jälkeen päätin kokeilla korjausta toiseen suunta, joka koitui kohtaloksi. Tämä on muuten yleisin syy torppaukseen kun tekee jotain epävarmaa. Funnelilla oli korkeutta about 2m, joten paljoa ei ehtinyt miettimään. Kopteri tuli katollaan maahan aika löysällä kulmalla.

Vauriot pikaisesti katsottuna:
- päälavat
- pääakseli ja laakerit
- kaksi cyclic servoa

Kopterista tuli hyvännäköinen vääntyneillä lavoilla ja jätinkin sen näytille niille ihmisille jotka tarjoavat mulle omaa kopteriaan lennätettäväksi. Tämän aasinsillan kautta pääsemmekin Jussin venytettyyn Protokseen, jota lennätin viimeksi syysleirillä. Kokeilin sitä myös eilen kun Jussi oli säätänyt flippinopeuksia hieman lisää. Täytyy sanoa että toi kopteri on aika fantastinen lennätettävä. Hiljainen, tarkka ja hyvin eleetön. Iso roottorikehä ja kevyt kopteri ovat tämän menon takeena. Ainoa ongelmana oli nopeassa nopeudessa nenän alas painuminen, jota viime kerralla ei ollut. Tämän Jussi sai pois jälkeenpäin kääntämällä stabbarin lavat suoraan. Tähän koneeseen ei tarvitse FBL hilavitkuttimia, sillä ei sitä tota paremmaksi varmaan saa. En ole kokeillut venyttämätöntä Protosta, mutta suosittelen kyllä Protoksen omistajia harkitsemaan tätä toimenpidettä. Ai niin, kyllä tollakin kopterilla tuli tehtyä noita nenä alaspäin funneleita ilman torppausta tällä kertaa.

Synergy:
Synergy ei ole ollut kuin 70% lyönnissä. Ongelmana on ollut se että en ole saanut tuota 520:sta säätöihin vaan se driftaa yms. Epäilen että tärinää on liikaa gyrtsalle --> vaihdan takaisin Futaba GY-611:sen joka toimi paremmin aiemmin. Lisäksi huomasin että kuvernööri ei ollut toiminnassa alkupäivän lennoissa.

PS: Mikä on kovin servo tällähetkellä Trex 500:seen. Ajattelin josko vaihtaisi johinkin muuhun servoon ihan vaan testimielessä.

Lentoja:
- FBL Reksi 4 kappaletta
- Synergy N9 7 kappaletta

Edit: Liitin kuvan tuolta toisesta ketjusta tähän, jossa näkyy kuinka reksi on ottanut mallia Quarkista.

-
« Viimeksi muokattu: 07 Lokakuu, 2010, 19:23:15 kirjoittanut Maikko »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #170 : 26 Syyskuu, 2010, 15:21:48 »
Lainaus
PS: Mikä on kovin servo tällähetkellä Trex 500:seen. Ajattelin josko vaihtaisi johinkin muuhun servoon ihan vaan testimielessä

En tiedä mikä on kovin, mutta s9257:t on tosi jees 500sessa. Nopeus vastaa about 8717:aa 700:ssa. Tosin lähinnä cärckätessä näkee sen eron. Ja niitä pitää ajaa 5V:lla.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #171 : 26 Syyskuu, 2010, 15:40:29 »

^ Koska toi on FBL kopteri olen tullut siihen tulokseen että myös vääntöön täytyy panostaa. 9257:t ei välttämättä enää FBL kopterissa riitä. Esim. Emtyllä FBL 500:nen (9257) ampaisi aina pystyy tosi isolla nopeudella ja itse epäilen sen johtuvan siitä että servot eivät jaksanee enää pitää kopteria paikallaan. Saattoi vikana kyllä olla lavatkin tai niiden yhdistelmä.

Nykyiset Hitec 5245:set on kyllä ihan hyvät, joten en tiedä paraneeko edes vaihtamalla. Metalli rattaat ja 6v:lla tarjoaa 0.12 ja 5.5kg vääntöä. 

Löysintällaisen sivun missä on servo vaihtoehtoja.


b) Advance Pilot:
For who like to learn 3D flying. The best servos is the digital servos is the best choice:

Hitec HS-5245MG
Speed: 0.15s (4.8v), 0.12s (6v)
Torque: 4.4kg (4.8v), 5.5kg (6v)
Gear: Metal
Size: 32.4x16.8x30.8mm
Weight: 33g
Voltage: 4.8v~6v

Futaba 6950:
Speed: 0.19s (4.8v), 0.15s (6v)
Torque: 4.3kg (4.8v), 5.4kg (6v)
Gear: Metal
Size: 26.5x15x33mm
Weight: 30g
Voltage: 4.8v~6v


c) Professional Pilot:
For Those solutions are not only high precision, but high speed

JR 3405
Speed: 0.13s (4.8v),0.09s (6v)
Torque: 2.8kg (4.8v), 3.6kg (6v)
Gear: Metal
Size: 26.5x15x33mm
Weight: 30g
Voltage: 4.8v~6v

MKS 9660:
Speed: 0.12s (4.8v),0.10s (6v)
Torque: 3.8kg (4.8v), 4.7kg (6v)
Gear: Metal
Size: 35.5x15x28.6mm
Weight: 33.7g
Voltage: 4.8~6v

Pitääpä tutkia vielä.

Juhis

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #172 : 26 Syyskuu, 2010, 16:23:56 »
MKS DS9660A Plus
Operating Speed (4.8V): 0.12sec/60°
Operating Speed (6.0V): 0.098sec/60°
Stall Torque (4.8V): 3.3kg.cm
Stall Torque (6.0V): 4.7kg.cm

Tuollaiset mulla kloonissa ja tarkoilta / nopeilta tuntuvat... Taidot nyt ovat aika vaatimattomat ::)

korpse

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #173 : 26 Syyskuu, 2010, 20:58:02 »
mullon noi 9660Aat kans fblrotoksessa ja taidot kans vaatimattomat mutta hyvin pelittää servot

http://www.mks-servo.com.tw/goods.php?goods_id=9660a
« Viimeksi muokattu: 26 Syyskuu, 2010, 21:08:25 kirjoittanut plagve »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #174 : 26 Syyskuu, 2010, 21:38:41 »
Laitoin kanssa noi MKS:t tilaukseen. Kokeillaan nyt kun perälläkin tuollainen MKS jo on.

-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10554 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
30347 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti