Pitkästä aikaa tänään pääsi taas lennättämään oikein kunnolla. Henttaalla oli kivasti porukkaa ja kaikki olivat niinkuin vasikat laitumella pitkän talven jälkeen. Lämpötila oli noin -1 astetta, eli mukava talvikeli. Itsellä viilikset olivat hyvät, sillä alkanut tulemaan vieroitusoireita lennättämättömyydestä.
Paikalla oli kaikkiaan 9 vasikkaa. Allekirjoittaneen lisäksi:
- Jussi.
- Tohtori R
- Jani
- Pekka
- Picofly
- Jerkku
- Johny (käväisi)
- Eki (käväisi)
Omat lennot:Mukana itsellä oli koko kalusto. Synergy N9 (2 lentoa), Trex 450 Pro (4 lentoa) ja Trex 500 (2 lentoa). Kolme tuntia tuli oltua paikalla. - - Pro lenti ihan kivast vaikkakin hieman kylmästä johtuvaa jäykkyyttä oli havaittavissa, ei kuitenkaan niin pahaa kuin yleensä. Aika hyvällä tuntumalla mentiin, sillä olin simulla ajellut 450:llä jonkin verran.
- N9:llä tein kaksi kappaletta 11minuutin lentoja. Pro:n jälkeen se tuntui niin hitaalta ja rauhalliselta. Suorastaan helpolta. Piroflipit pyöri nätisti paikallaan ilman suurempia ongelmia. Tehoa ei ollut ehkä niin kuin yleensä ja varsinkin keskialueella kone tuntui rykivän. No ihan ok se lensi kuitenkin.
- 500:lla oli nyt toinen lento BeastX:n kakkos softalla. Ensimmäisellä kerralla noi yölavat olivat hieman ongelmalliset, mutta nyt ennen lentoa tipautin gaineja summan mutikassa. Kopteri oli tosi hyvä heti kättelyssä. Voisin väittää että cyclic toimii paremmin kuin ykkösversiolla. Perässä on vielä säätämistä ja testit jatkuvat muutenkin. Tänään ainoastaan kaksi lentoa.
- Ylipäätänsä olin tyytyväinen omaan lennätykseen. Tiettyä varmuutta alkaa nyt olemaan ja olen oppinut uutta.
Muiden lennätykset:- Jussi. oli kyllä kehittynyt tosi paljon sitten viime näkemän
. Piroflopit olivat muuttuneet flipeiksi ja muutenkin liikehtimiseen oli tullut varmuutta. Rentoa ja ilmavaa menoa juuri niinkuin pitääkin. Perusteet eka kuntoon ja sitten siitä tempoa lisää.
- Myös tohtorin lento oli parantunut sitten 3D-poppiksen. Piroa oli tullut mukaan repertuaariin mukaan.
- J@nin lennätystä näin muistaakseni ensi kertaa ja hyvältähän tuo näyttää. Vuoden lennättelyksi tosi asiallista menoa.
Muiden lennätyksiä en sitten nähnytkään. Ylipäätänsä voisi sanoa että taitotaso on parantunut viimevuotisesta aika paljon.
Lentoja:- Trex 450 Pro 4 kappaletta
- Trex 500 2 kappaletta
- Synergy N9 2 kappaletta
-