Kirjoittaja Aihe: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa  (Luettu 5901 kertaa)

mrsaila

  • Vieras
DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« : 14 Maaliskuu, 2010, 09:17:27 »
Pakko kysyä neuvoa kun en saa toimimaan Gyron herkkyyden säätöä AUX2 vivulle siten, että voisin valita Gyrolle 2 eri AVCS herkkyyttä riippuen vivun asetuksista.

Sinänsä AUX2 kytkin toimii ok jos sen konffaa AUX2-AUX2 asetukselle. Mutta silloin Gyro on joko AVCS tai Rate moodissa riippuen vivun asennosta (koska Travel Adjust valikosta ei saa AUX2 asetettua kahta positiivista arvoa). GEAR kanavaan olen konffannut "Throttle-Cut" toiminnon käyttäen Mix2 ohjelmaa.

Tässä ovat nykyiset asetukset:
AUX2-GYRO, GEAR-GEAR
ja Gyro menusta: AUTO-mode 0:88 ja 1:78   
-AUX2 vivun asetus ei vaikuta mihinkään, myöskään "Monitor" näkymästä AUX2 kanavan arvot eivät muutu.
-Jos otan FlightMode kohtaiset Gyro asetukset käyttöön niin sitten tuo AUX 0 ja 1 tiloihin asetetut arvot muuttuvat FlightModen mukana.

Miten minä muistan että tämä olisi kuitenkin joskus toiminut ihan ok.

nimim. Kohta menee JR tilaukseen.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« Vastaus #1 : 14 Maaliskuu, 2010, 10:01:32 »
there is a fix, but it's not for the faint-of-heart and works only with GEAR. Thank you Spektrum for the braindead software.
- Configure GEAR-GEAR under input select
- select TRAVEL ADJUST: Positive gear for the "switch up" value (as usual)
- use programmable mix 2: GEAR -> GEAR, RATE: -100 / -100, SW: GEAR, OFFSET: +75

The OFFSET determines the value with "switch down", relative to the TRAVEL adjust value.
For example, if TRAVEL ADJUST were 80, and OFFSET were +50, you'd get
switch up: 80
switch down: 80 * 50/100=40

Check it with the servo monitor before flying...

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
Vs: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« Vastaus #2 : 14 Maaliskuu, 2010, 10:09:04 »
Rassailin tovin aikaa mutta näyttää siltä, että jos kanava on määritelty gyrolle, miksaukset eivät siihen vaikuta.

Entä jos Aux2-kanavan määrittelisi F.MOD ja unohtaisi gyrovalikon kokonaan? Toki sitten gyron säätäminen menee hankalammaksi, mutta saisi ainakin lentotilan mukaiset säädöt ja miksaamalla gear-kytkimestä lisäasetuksia. Pikaisella kokeilulla näyttäisi onnistuvan, mutta pirullisen hankalaa tosiaan säätää. Paitsi jos gyro näyttää ohjauksen omalla näytöllään. Onneksi Rapukassa on sellainen.

Itseä ärsyttää se, että Spektrum 7100R-vastarin limitteriä ohjataan Gear-kanavalla, eli gyro pitää laittaa Aux2:een. Mutta kun Spektrum DX7 ei salli lentotilan mukaista ohjausta kuin Aux2-kanavalle! Eli pitää tehdä ihmemiksauksia jotta saisi lentotilan mukaiset limitteriasetukset. Kummallisesti suunniteltu, minusta.

JR menisi tilaukseen jos ahteriosasto ei olisi niin auki että voisi ajaa veturilla sisään :(
Kopteri on aina oikeinpäin!

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« Vastaus #3 : 14 Maaliskuu, 2010, 10:12:50 »
yes, unassign it from "GYRO", i.e. "GEAR => GEAR" in INPUT SELECT.
------------
There -is- a way to use AUX in this manner.
Program any mix
AUX2 -> AUX2
RATE: -50 / -94
SW: ON
OFFSET: +100

Again, the servo monitor is your best friend :-)
------------------
>> Kummallisesti suunniteltu, minusta.

they do it on purpose so that we buy the more expensive radios (or, in my case, a Vbar). It's not like JR would use their technology for free. Probably Spektrum earns a lot more money on a JR radio than by selling a cheap DX7.
It's very cleverly thought out, the same with "throttle cut". You can have just about any feature. But not at the same time, not on the switch / channel you'd like it and / or the flight mode you actually need it (like, throttle cut in "HOLD" mode).
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2010, 10:19:02 kirjoittanut mnentwig »

Poissa vps

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • vee @ RC Universe
Vs: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« Vastaus #4 : 14 Maaliskuu, 2010, 10:25:20 »
It's very cleverly thought out, the same with "throttle cut". You can have just about any feature. But not at the same time, not on the switch / channel you'd like it and / or the flight mode you actually need it (like, throttle cut in "HOLD" mode).

I wonder if they were thinking pedagogically: without the fancy built-in features and a decent manual, you'll have to learn how to use the programmable mixes creatively 8)
Kopteri on aina oikeinpäin!

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« Vastaus #5 : 14 Maaliskuu, 2010, 10:31:27 »
or like Futaba, put swash-to-throttle mixing only into some revisions of the T6EX, and omit it from others. That will make them read the manual. Ha! ;D

mrsaila

  • Vieras
Vs: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« Vastaus #6 : 14 Maaliskuu, 2010, 10:49:18 »
yes, unassign it from "GYRO", i.e. "GEAR => GEAR" in INPUT SELECT.
------------
There -is- a way to use AUX in this manner.
Program any mix
AUX2 -> AUX2
RATE: -50 / -94
SW: ON
OFFSET: +100

Again, the servo monitor is your best friend :-)
------------------
>> Kummallisesti suunniteltu, minusta.

they do it on purpose so that we buy the more expensive radios (or, in my case, a Vbar). It's not like JR would use their technology for free. Probably Spektrum earns a lot more money on a JR radio than by selling a cheap DX7.
It's very cleverly thought out, the same with "throttle cut". You can have just about any feature. But not at the same time, not on the switch / channel you'd like it and / or the flight mode you actually need it (like, throttle cut in "HOLD" mode).

Thanks for quick responses.
I tried this Aux ->Aux mixing and it seems to be working just fine and is easy to use.

It's pain in the ass to test different setups if you have to reprogram whole RX to do that.

-Teemu

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« Vastaus #7 : 14 Maaliskuu, 2010, 11:30:48 »
Miksei vain voi laittaa gear = gyro, aux 2 = aux 2... gyro sens valikostahan saat säädettyä 2 eri gain arvoa ja määritellä ne 3 lentotilan kesken, throttle cutin voi säätää viakka sitten aux2 miksauksella?
Itselläni on ollut näin aina, nyt tuli governör niin throttle cutin joutui unohtamaan että saa goville säätää arvoja.

vps: Oletko katsonut finlesin bobin videon jossa näytetään miten dx7 + ATG saa lentotila kytkimien mukaan 3 eri governör arvoa, en tiedä toimiiko samalla tavalla tuon kanssa koska atg käyttää aux2 kanavaa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mrsaila

  • Vieras
Vs: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« Vastaus #8 : 14 Maaliskuu, 2010, 11:44:28 »
Miksei vain voi laittaa gear = gyro, aux 2 = aux 2... gyro sens valikostahan saat säädettyä 2 eri gain arvoa ja määritellä ne 3 lentotilan kesken, throttle cutin voi säätää viakka sitten aux2 miksauksella?
Itselläni on ollut näin aina, nyt tuli governör niin throttle cutin joutui unohtamaan että saa goville säätää arvoja.

vps: Oletko katsonut finlesin bobin videon jossa näytetään miten dx7 + ATG saa lentotila kytkimien mukaan 3 eri governör arvoa, en tiedä toimiiko samalla tavalla tuon kanssa koska atg käyttää aux2 kanavaa.
niinpä, mutta kun radioa ei ole mahdollista konffata näin. Johtunee niistä rajoituksista: Throttle -> Throttle mixuksen saa Gear kanavaan, mutta ei AUX 2:een

-T

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« Vastaus #9 : 14 Maaliskuu, 2010, 11:49:17 »
throttle cutin saa toimimaan aux2 -> throtrle miksauksella jos oikein muistan, tosin kaasutikku pitää olla alhaalla että se toimii. Näin gear jää gyrolle ja lentotilat saa sens valikososta omat gaininsa.
Eikö tätä tilannetta tavoiteltu?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mrsaila

  • Vieras
Vs: DX7 ja Gyron säädöt käyttäen AUX2 kanavaa
« Vastaus #10 : 14 Maaliskuu, 2010, 15:44:12 »
throttle cutin saa toimimaan aux2 -> throtrle miksauksella jos oikein muistan, tosin kaasutikku pitää olla alhaalla että se toimii. Näin gear jää gyrolle ja lentotilat saa sens valikososta omat gaininsa.
Eikö tätä tilannetta tavoiteltu?
Jankataan nyt vielä. Se että Gyro konffataan Gear:iin ei muuta sitä ettei Gear vivulla pysty vaihtamaan esikonfiguroituja arvoja tiloille 0 ja 1. Eikä auta vaikka tekisi Gear->Gear mixauksen. Se mitä Gyro Mode tekee on että se mahdollistaa 2 eri gyro asetusta ja sen asetuksen ohjaamisen Flight mode vivulla.
Throttle Cut miksaus toimii molempien vipujen kautta ok.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Walkera 4#3b:n säädöt

Aloittaja newbie78 Walkera

15 Vastauksia
9021 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Toukokuu, 2009, 09:05:45
kirjoittanut newbie78
14 Vastauksia
4403 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Elokuu, 2009, 21:57:28
kirjoittanut ropellihattu
1 Vastauksia
2130 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Toukokuu, 2010, 17:47:11
kirjoittanut Vispilä
11 Vastauksia
5628 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Joulukuu, 2010, 17:11:54
kirjoittanut Tohtori R
9 Vastauksia
6347 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Elokuu, 2011, 22:01:44
kirjoittanut Turmoil