Kirjoittaja Aihe: Clutch Liner  (Luettu 3976 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Clutch Liner
« : 03 Tammikuu, 2008, 23:10:15 »
Clutch Liner

Vaihdoin tossa kopterin kytkimeen uuden kulutuspalan (clutch liner). Ostamani kulutuspala on kuitenkin liian lyhyt (TT oma merkkiosa), eli ei mene kokonaan ympäri "rummun" sisäpuolella. Vaan siihen jää 5mm kolo. Onko tästä mitään haittaa. Periaatteessahan keskipako kytkimen "sakara" saattaa ottaa tähän väliin ja se alkaa luultavimmin kulumaan nopeammin siitä reunoilta. Sitten joskus ajan päästä, pito saatta heiketä.

Onko jollain kenties samanlaista kokemusta asiasta? Olettaisin että asia ei ole haudanvakava.

Jouduin muutenkin hiomaan tota kulutuspalaa sillä se oli liian --> kytkin ei irrota. No edelleen se on hieman tiukka, mutta uskon että se  kyllä löystyy kunhan startterillä pyörittää pari kertaa.

-

Petri P

  • Vieras
Clutch Liner
« Vastaus #1 : 03 Tammikuu, 2008, 23:15:47 »
Vaikuttaa nyt siltä ettei ollut oikea kytkinnauha. Itse vaihdoin 60:sen rapukan kytkinnauhan juuri ja siihen ei kyllä jäänyt väliä kuin karvan verran.

Voipi olla että se lähtee äkkiseltään sieltä pois  :-\

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Clutch Liner
« Vastaus #2 : 04 Tammikuu, 2008, 11:07:25 »
Hmmm. Aloitin sitten vahingossa uuden topic:n vaikka piti tohon aiempaan jatkaa. Modet voi tarvittaessa siirtää tämä vaikka tonne Raptor osastolle.

Käsittääkseni 30/50 kokoluokassa on samankokoinen nauha. Ja toi oli kyllä alkuperäinen TT:n osa (tuli kaksi kappaletta pussissa). Vaikuttaa kyllä siltä niinkuin mulla ei olisi nyt ihan oikean kokoiset nauhat kyseessä. Liian paksut, liian lyhyet ja itseasiassa liian korkeatkin.   ???

Kopussa on kyllä HT:n oma kevyempi kytkin mutta se on kyllä saman kokoinen kuin TT:n alkuperäinen.

Ihan mielenkiinnosta minkälaista kikkaa käytit uuden asentamisessa? teippiä kytkin mokkulan ympärille ja epoksilla kiinni? Jouduitko hiomaan että ne meni paikoilleen?

No pitää varmaan kikkailla ja katkaista toisesta pieni pala ja täyttää toi aukko.

-

Petri P

  • Vieras
Vs: Clutch Liner
« Vastaus #3 : 04 Tammikuu, 2008, 11:18:11 »
Epoksia vaan kytkinkellon kehälle, nauha paikoilleen, sitten laitoin kytkin kellon ja kiilasin sen niin, että oli tasaisesti kiinni joka puolelta.
Nauha ei tarvinnut mitään käsittelyä.

Poissa JJA

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Clutch Liner
« Vastaus #4 : 04 Tammikuu, 2008, 16:30:07 »
Onhan tuossa jonkin verran epätasapainoakin kun tavaraa puuttuu yhdestä kohtaa, mutta miten se vaikuttanee käytännössä?!

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Clutch Liner
« Vastaus #5 : 07 Huhtikuu, 2008, 23:57:58 »
Pitääpä jatkaa tähän lisäkokemuksista.

Edellisellä lennätyskerralla alkoi kuulumaan kilinää kytkimestä ja seuraavan kerran käynnistettäessä startteri pyörittikin sitten päälapoja. No, kopteri auki ja katsomaan mitä oli tapahtunut. Kytkinkenkähän sieltä tuli pihalle kahtena palana! Kyseessä oli HT "kevennetty" kytkin joka on originaaliverrattuna "ontto". Ei sitten kestänyt meikäläisen kaasujalkaa...  ;D

Asiaan, samalla oli tietenkin kytkimen kulutuspala (clutch liner) kulunut pois. Tilasin uuden kulutuspalan, Raptor 30:sen kulutuspala jälleen. Tälläkertaa kulutuspala oli kuitenkin sopivan kokoinen!!! Just naftin pituinen, eikä liian korkea. Pikkasen jouduin hiomaan päältä.

Eli, ilmeisesti toi ensimmäinen Hobby piippolista osta kulutuspala oli eksynyt väärän pussiin.

Tämä toimiva on tuotekoodiltaan siis PV0368.


-