Kirjoittaja Aihe: T-Rex 500  (Luettu 43760 kertaa)

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #100 : 03 Huhtikuu, 2008, 16:39:07 »
Jeps, ookkei, mää kääntelen ne. Kattelin nuo kanavat rexin ohjekirjasta, tiedä sitte ;D

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #101 : 03 Huhtikuu, 2008, 17:03:00 »
Minäkin katsoin vielä kuussatasen manuaalista.
Valkosella oli niin kuin minä sanoin ja harmaalla niin kuin sinä.

Mutta muistaakseni Jani minua joskus neuvoi näin kun minä sinua nyt.

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #102 : 06 Huhtikuu, 2008, 16:57:39 »
Onko kellää tiedossa netissä parempilaatuisena manuskaa koneeseen ku tää skanni -->
? Vehje tulee mulle n. viikon päästä niin vois jo lueskella etukäteen.
Saako muuten Suomesta vielä vara-osia ? (edes sopivia lapoja)
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

korpse

  • Vieras
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #103 : 06 Huhtikuu, 2008, 17:02:19 »
sabesta taitaa saada SABin sopivia lapasia...muuten osat varmaan kivenalla

Pejkko

  • Vieras
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #104 : 06 Huhtikuu, 2008, 17:19:22 »
Kelpaako tuo laatu?



Itselläni on vielä parempi paperilla, vaan kun ei mitään muistikuvaa mistä se on peräisin ... ikä tekee...

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #105 : 12 Huhtikuu, 2008, 21:34:10 »
Nyt on tullut markkinoille viimein tämä kardaani  http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?products_id=2206 ja koppa joka on pakko saada http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?products_id=2112.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

skigge

  • Vieras
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #106 : 13 Huhtikuu, 2008, 11:58:18 »
Miten käytännössä hihna vastaan keppi???Motskarikokemuksilla keppi arveluttaa.Kumpi vie tehoja enemmän???Kuinka muuten vaikuttaa käyttäytymiseen???Kiinnostavannäköinen tuotehan tuo kuitenkin on......

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #107 : 13 Huhtikuu, 2008, 14:33:19 »
Vaihdoin vuosi sitten kuusisatasessa hihnan kardaaniin. En huomannut mitään mullistavaa parannusta lentokäyttäytymisessä. Rotaatioissa on hieman enemmän energiaa lopussa kuin ennen hihnalla. Ratasmelu kasvaa ja ainakin omassa kopterissani painoa tuli lisää. Ehkä isoin etu, mitä tulee mieleen, on vaivattomuus. Kun kardaanin saa asennettua, siihen ei tarvitse enää koskea. Hihnan kanssa olen tottunut siihen, että sitä pitää aina vähän säätää erityisesti talviaikaan. Tietenkin rattaiden vaihto voi olla tympiää, jos niitä onnistuu hajoittamaan. Onhan kardaanissa myös erilainen bling bling -vaikutus kuin hihnassa :).

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #108 : 14 Huhtikuu, 2008, 16:39:34 »
Mitähän linkkejä mun pitäisi säätää kun nupin liike on -10:stä +14 asteeseen ja täten menee lapakulmakäyrä pipariksi jos koittaa nollaa keskitikulle saada. Washout control armit kun ovat suorassa niin nupissa kulmia +3-+4 astetta.

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #109 : 14 Huhtikuu, 2008, 17:27:48 »
Jos sulla on kaikki armit suorassa ja servohornit suorassa niin voit niitä lavanpitimeen tulevia linkkejä pidentämällä pienentää lapakulmia ja lyhentämällä suurentaa.
Kun ruuvaat kumpaakin linkkiä yhtä paljon niin pysyy lapaurakin kohdillaan. Jos siis olet jo säätänyt sen.

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #110 : 23 Huhtikuu, 2008, 00:16:05 »
Tuli tässä leijuteltua kunnolla ensikertaa juuri munasta kuoriutunutta T-Rex 500:ta
Ihmeellisesti kopu kesti loppuun asti, erityisesti kun lavat kävi välillä aika pelottavissa kulmissa.
Pitäis varmaan saada joku semmonen torppauksen varaosalista, niin että vois ostaa kamat valmiiksi pakkiin.
Lapoja ainakin ois hyvä olla...mitähän muuta tollasessa välimallin reksissä paukkuu jos (kun) joskus mätkähtää plantaasiin?
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #111 : 07 Toukokuu, 2008, 17:16:37 »
Paljonko teillä on siiveke/korkkari-lapakulmia? Mistä olis hyvä lähteä ensi leijutukselle? Virittelin kaasu ja pitchi-kulmat manuaalin mukaisesti ja meinasin lähteä viiden asteen ohjausliikkeillä kokeilemaan.

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #112 : 07 Toukokuu, 2008, 19:45:34 »
Kannattaa cyklic kulmat säätää niin, että itsestä tuntuu sopivalta. Pitch kulmia voi kysellä sellaiselta henkilöltä, jonka lentotyyli vastaa eniten omaa tyyliä, jokaisella koneella on omat kulmansa joiden sisällä setuppi pelaa hyvin. Säädät vaikka ensin nupin niin että kulmia tulee +-12, sitten säädätä radion ccpm liikealueet niin, että swash kallistelee niin paljon kuin mahdollista, ja siitä prosenttiarvosta tiputat vaikka 20% niin pitäs olla aika mukava leijuttelussa. Expoa voi joutua laittamaan vähän tai paljon, riippuu kaikenlaisista asioista kuten servohornien pituudesta, servoista ja pilotista.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #113 : 07 Toukokuu, 2008, 20:50:09 »
Olipa poliittinen vastaus ;D Mutta toisaalta noinhan se menee. Päädyin sitten lapakulmissa manuaalin suositukseen ja ohjausliikkeissä +-6 asteeseen, tuolloin oli dual ratea 50% käytössä. Näytti koko liikerata olevan lähemmäs viisitoista astetta, eli kyllä sieltä tarvittaessa ohjaustehoa löytyy. Ensileijutus tuli tehtyä ja hyvin meni, lisää pitäis saada, toivottavasti jo huomenna.

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #114 : 18 Toukokuu, 2008, 10:40:37 »
No hei, onko kellään tullut viissatasessa vastaan vielä laakeriongelmia? Omallani on takana vajaat kolmekymmentä lentoa ja kun tänään ajoin ekakerran 6S akuilla niin kierrosten lisäyksessä kuuluu "ulinaa" joka minusta ainakin kuulostaa laakereilta.

Aiemmin moottorissa oli 22000rpm 4S akulla ja nyt 34000rpm 6S akulla, leijuttelutehoilla tosin "vain" noin 30000rpm. Moottori siis "vakio" RCM-BL500L.

Itse olisin ensimmäisenä veikkaamassa moottorin laakereita, mutta onko muilla tullut vastaan samaa?

Virtojen perusteella ei vielä olisi kovin suurta jarrutusvaikutusta asialla, mutta eihän se silti tarkoita mitään. Virtakäppyröitä tuolla: http://www.kopterit.net/index.php?topic=1271.msg14071;topicseen#msg14071
« Viimeksi muokattu: 18 Toukokuu, 2008, 10:48:02 kirjoittanut illi »

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #115 : 18 Toukokuu, 2008, 11:49:21 »
Heh sulla illi taitaa ollla noissa kierrosluvuissa yks nolla liikaa...

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #116 : 18 Toukokuu, 2008, 11:53:55 »
Heh sulla illi taitaa ollla noissa kierrosluvuissa yks nolla liikaa...
Taitavat olla moottorin kierroksia... eikös esim. 450:sen 430XL 3700KV pitäs ottaa 36000 kierrosta?

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #117 : 18 Toukokuu, 2008, 11:57:19 »
Joo, nimenomaan moottorin kierroksia. Nupissa vastaavasti 2100rpm 4S akulla ja 2500 6S akulla.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #118 : 18 Toukokuu, 2008, 11:57:56 »
No niimpä onki en ole vielä herännyt tähän uuteen päivään...

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #119 : 18 Toukokuu, 2008, 12:14:12 »
Ulina lähtee yksisuuntaislaakerista joten rasvaa se ja koeta uudestaan. Joskus voi olla niinkin että rasvan poisto auttaa!  Jos ei lopu niin vaihda uusi. T500:n tyyppivika.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #120 : 18 Toukokuu, 2008, 15:02:22 »
Rasvattu ja koelennetty.

Ei lähtenyt kokonaan, alkuun oli samat, mutta taisi se vähetä kun lämpeni (tai rasvat sekottu laakeriin kunnolla).

Pitää vielä parit akulliset testata kunhan seuraavan kerran pääsee kopukoimaan. Jos ei auta niin sitten putsataan rasvat vähemmäksi ja katotaan uusiksi.

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #121 : 19 Toukokuu, 2008, 12:50:32 »
Olen tässä torpin jälkeen pohtinut, että mitäköhän todellista merkitystä on sillä onko tuo runko GF vai CF. Tilasin hiilikuituisena, joka oli vähän kallimpi, koska sellainen oli jo ennestään. Mutta mitä eroa noilla käytännössä on?
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #122 : 19 Toukokuu, 2008, 13:22:08 »
Muutama gramma painossa, ja lasi ei johda sähköä kuten hiili, joten se ei anna radiohäiriöitä.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #123 : 01 Kesäkuu, 2008, 22:38:28 »
On kertynyt tonne pakinpohjille muutama vaihtoon joutunut lepatus- ja pääaseli. Nämähän on tullut vaihdettua samalla kun on lavat menneet mäsäksi ja siinä uskossa että nuokin on jotenkin taipuneet.
Olen tässä pyöritellyt näitä kapistuksia ties millasilla lasipinnoilla, enkä ainakaan itse löydä (ehkä tapaa miten näkis, että) että ois vääntyneet.

Kuinka tarkkaa se on noissa että täytyy olla 100% suorat ??
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 500
« Vastaus #124 : 02 Kesäkuu, 2008, 08:02:25 »
Kyllä niiden täytyy olla valmistustoleranssien puitteissa aivan suoria.

Pistät akselin pyörimään puhtaalla lasipöydällä ja jos sen pyörimisessä näkyy pientäkään nopeudenvaihtelua loppuvaiheessa niin akseli on kiero.

Ei kait ne akselit ihan joka kerta mene mutkalle torpissa mutta yleensä kylläkin. Siksi ne on aina syytä vaihtaa. Tosin jos uudet akselit on loppu ja hinku taivaalle kova niin ainahan sellaista pöydällä pyöriteltyä voi koittaa. Jos kopteri alkaa täristää jollain kierrosalueella niin se akseli oli kiero.

Itse olen kyllä torpatut akselit heittänyt aina pois. Toisaalta kerran on tullut suoraan paketista valmiiksi kiero akseli...