Tervehdys kaikille! Olen uusi foorumilla ja juuri T-Rex 450 Sport paketin hankkinut. Kopterit on ennestään tuttuja, kakkos kopterina toimii MS Composit Hornet CP. Ja JR Ergo 50 Type 2 on ollut kanssa muinoin.
Nyt alkaa T-Rex olla kasassa, ainoastaan säädöt tekemättä. Ensimmäisenä ihmetyttää tuon peräservon ja gyron toiminta. Näistä headlock gyroista ja digitaaliservoista kun ei ennestään ole kokemusta. Yritin etsiä haulla, mutta en oikein löytänyt mitä etsin.. Ohjaimena toimii DX7.
Peräservo kuuluu ilmeisesti asentaa siten, että servoarmi on kohtisuoraa ylöspäin ja siitä lähtee tanko 90° kulmassa ja perälavat on silloin 0° kulmassa?
Törmäsin monessa paikassa siihen, että peräservo on asennettu ihan peräputken juureen, kopteriin kiinni. Ainankaan itellä ei silloin riitä servotangon pituus ohjekirjan 271mm pituudella, jos perälapojen on tarkoitus olla 0°. Tämähän ei ole ongelma, kun hoituu servoa siirtämällä ja/tai ruuvaamalla tankoa pidemmäksi, ihmetyttää vain..
Se ihmetyttää myös, että toi peräservo keskittää vähän hassusti. Eli kun väännän sen johonkin asentoon, niin se palauttee sen vähän minne sattuu, ettei suinkaan aina servon keskikohtaan. Gyron setup-tilassa alkaa peräservo palautua keskikohtaansa, mutta heti sieltä poistuttaessa jää taas paikoilleen. Kuuluuko tämä asiaan? Gyro on Align GP780 ja peröservo Align DS420, vastari AR7000.
Peräservolle säädetään käsittääkseni ohjaimen travel adjust kohdasta L: 150% ja R: 150% ja sitten liikeradan maksimit asetetaan gyron limit toiminnolla?
Gyron delayn laitoin "punaisen" puolelle, eli mini/micro heli -asentoon. Viive ilmeisesti kannattaa jättää 0% arvolle?
Gainin säädöllä ilmeisesti tarkoitetaan tuota DX7 valikosta löytyvää gyro sens asetusta? Minkälaisella arvolla kannattaa lähteä liikenteeseen, oletuksena kummassakin vivun asennossa on 50%. Tuolla 50% asetuksella gyro toimii aika hitaasti. Jos heilutan kädellä kopteria, niin peräservo tuskin liikkuu. 60% pintaan se alkaa hieman jo liikkua, mutta ohjaimesta käsin servo on jo aika vikkelä tuolloin.
Kuuluuko se asiaan headlock gyron kanssa, että kun käännän kopterin perää käsin, niin peräservo liikkuu "mukana" ja jää myös siihen mihin asentoon jätän kopterin?
Tässä näin alkuun, toivottavasti joku jaksaa selventää asioita, kiitoksia jo etukäteen!