Kirjoittaja Aihe: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym  (Luettu 10050 kertaa)

Poissa Rohirm

  • Aloitteleva torppari
  • *
T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« : 30 Maaliskuu, 2010, 20:00:51 »
Tervehdys kaikille! Olen uusi foorumilla ja juuri T-Rex 450 Sport paketin hankkinut. Kopterit on ennestään tuttuja, kakkos kopterina toimii MS Composit Hornet CP. Ja JR Ergo 50 Type 2 on ollut kanssa muinoin.

Nyt alkaa T-Rex olla kasassa, ainoastaan säädöt tekemättä. Ensimmäisenä ihmetyttää tuon peräservon ja gyron toiminta. Näistä headlock gyroista ja digitaaliservoista kun ei ennestään ole kokemusta. Yritin etsiä haulla, mutta en oikein löytänyt mitä etsin.. Ohjaimena toimii DX7.

Peräservo kuuluu ilmeisesti asentaa siten, että servoarmi on kohtisuoraa ylöspäin ja siitä lähtee tanko 90° kulmassa ja perälavat on silloin 0° kulmassa?
Törmäsin monessa paikassa siihen, että peräservo on asennettu ihan peräputken juureen, kopteriin kiinni. Ainankaan itellä ei silloin riitä servotangon pituus ohjekirjan 271mm pituudella, jos perälapojen on tarkoitus olla 0°. Tämähän ei ole ongelma, kun hoituu servoa siirtämällä ja/tai ruuvaamalla tankoa pidemmäksi, ihmetyttää vain..

Se ihmetyttää myös, että toi peräservo keskittää vähän hassusti. Eli kun väännän sen johonkin asentoon, niin se palauttee sen vähän minne sattuu, ettei suinkaan aina servon keskikohtaan. Gyron setup-tilassa alkaa peräservo palautua keskikohtaansa, mutta heti sieltä poistuttaessa jää taas paikoilleen. Kuuluuko tämä asiaan? Gyro on Align GP780 ja peröservo Align DS420, vastari AR7000.

Peräservolle säädetään käsittääkseni ohjaimen travel adjust kohdasta L: 150% ja R: 150% ja sitten liikeradan maksimit asetetaan gyron limit toiminnolla?

Gyron delayn laitoin "punaisen" puolelle, eli mini/micro heli -asentoon. Viive ilmeisesti kannattaa jättää 0% arvolle?

Gainin säädöllä ilmeisesti tarkoitetaan tuota DX7 valikosta löytyvää gyro sens asetusta? Minkälaisella arvolla kannattaa lähteä liikenteeseen, oletuksena kummassakin vivun asennossa on 50%. Tuolla 50% asetuksella gyro toimii aika hitaasti. Jos heilutan kädellä kopteria, niin peräservo tuskin liikkuu. 60% pintaan se alkaa hieman jo liikkua, mutta ohjaimesta käsin servo on jo aika vikkelä tuolloin.

Kuuluuko se asiaan headlock gyron kanssa, että kun käännän kopterin perää käsin, niin peräservo liikkuu "mukana" ja jää myös siihen mihin asentoon jätän kopterin?

Tässä näin alkuun, toivottavasti joku jaksaa selventää asioita, kiitoksia jo etukäteen! :)

Spektrum DX7, T-Rex 450 Sport, Blade mCP X, Blade mCX2
Futaba T6X-S, MS Hornet CP

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #1 : 30 Maaliskuu, 2010, 20:59:24 »
Peräservo kuuluu ilmeisesti asentaa siten, että servoarmi on kohtisuoraa ylöspäin ja siitä lähtee tanko 90° kulmassa ja perälavat on silloin 0° kulmassa?
"Nollatilassa" perälavoilla pitäisi olla muutama aste kulmia. Mikäli manuaali ei virko aiheesta mitään, lienee turvallista keskittää se peräslideri liikealueensa puoliväliin. Tällöin lavoissa on muistaakseni reksin perässä sopivasti kulmia.

Se ihmetyttää myös, että toi peräservo keskittää vähän hassusti.
HH-moodissa gyron ei kuulu keskittää itseään. Gyro liikuttaa servoa ja jää odottelemaan kopterin liikkeitä. Kun kopteri ei siinä pöydällä lähde pyörimään, jättää gyro servon sinne sivuun jääden odottamaan kopterin pyörimistä. Mikäli gainia on enemmän, voi servo valua aina liikealueensa loppuun asti. Rate-moodissa (gain alle 50% tai gear-kanavan travel alle 0%, riippuen siitä miten gyron gainin haluat säätää) servo keskittää, kun irroitat tikusta.

Peräservolle säädetään käsittääkseni ohjaimen travel adjust kohdasta L: 150% ja R: 150% ja sitten liikeradan maksimit asetetaan gyron limit toiminnolla?
Ohjaimen travel adjust -arvot määrittävät kopterin pironopeuden (eli kuinka nopeasti perä kääntyy), joten ihan tappiin en niitä vetäisi. 100% on OK aloitusarvo, kopterista riippuen ~70-90% voi tuoda sopivan rauhallisen fiiliksen. Expolla voi rauhoittaa liikealueen keskikohtaa tinkimättä pironopeudesta. Peräservon liikealue säädetään gyrosta, mutta tietenkin vasta sitten kun olet hakenut liikealueen keskikohdan paikalleen (servon paikka tai linkin pituus sopivaksi, kun servo on keskellä).

Gyron delayn laitoin "punaisen" puolelle, eli mini/micro heli -asentoon. Viive ilmeisesti kannattaa jättää 0% arvolle?
Oikein menee.

Gainin säädöllä ilmeisesti tarkoitetaan tuota DX7 valikosta löytyvää gyro sens asetusta? Minkälaisella arvolla kannattaa lähteä liikenteeseen, oletuksena kummassakin vivun asennossa on 50%. Tuolla 50% asetuksella gyro toimii aika hitaasti. Jos heilutan kädellä kopteria, niin peräservo tuskin liikkuu. 60% pintaan se alkaa hieman jo liikkua, mutta ohjaimesta käsin servo on jo aika vikkelä tuolloin.
Jos olet valinnut asetusvalikosta gear - gyro (ja näin olet tehnyt koska pääset gyro sens -valikkoon), säädetään gainia juurikin kuten aavistelit. 60% voi olla ihan OK lähtöarvo, jälleen riippuen kopterin mekaniikasta. 70% saattaa olla vielä parempi, mutta kokeilemalla se selviää. Kun vedät arvon 50%:n alle, siirtyy gyro rate-moodiin, jota voi käyttää esimerkiksi linkkejä säädellessä ja sitä perän keskikohtaa hakiessa.

Kuuluuko se asiaan headlock gyron kanssa, että kun käännän kopterin perää käsin, niin peräservo liikkuu "mukana" ja jää myös siihen mihin asentoon jätän kopterin?
Kyllä. Gyron toimintasuunnan voit varmistaa siten, että perän slideri liikkuu perän liikettä "vastaan". Eli jos vedät perää kohti itseäsi, liikkuu slideri sinusta poispäin jne. Mikäli näin ei ole, pitää servo kääntää reverselle.

Poissa mats

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • ArtFlow
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #2 : 06 Huhtikuu, 2010, 12:30:33 »
Sportin ollessa kyseessä, peräsliderin keskikohta = nollakulmat perälavoissa. Mielestäni ainoa looginen asetus on aina laittaa peräslideri keskelle, kun servossa kulma on 90 astetta. Tällöin liike molempiin suuntiin on samanlainen, ja säätötyö helpompaa.

-mats

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #3 : 06 Huhtikuu, 2010, 14:10:58 »
Sportin ollessa kyseessä, peräsliderin keskikohta = nollakulmat perälavoissa. Mielestäni ainoa looginen asetus on aina laittaa peräslideri keskelle, kun servossa kulma on 90 astetta. Tällöin liike molempiin suuntiin on samanlainen, ja säätötyö helpompaa.

-mats

Paitti että kopterihan pyörii luonnostaan toiseen suuntaan. kai se armi pitäisi olla 90 asteen kulmassa silloin, kun kopteri ei spinnaa ilman hh gyroa.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa mats

  • Aloitteleva torppari
  • *
    • ArtFlow
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #5 : 06 Huhtikuu, 2010, 14:49:22 »
Nojoo, jokainen säätäkööt kuten haluaa, mutta varmistukseksi vain alkuperäiseen kysymykseen niin sportissa tosiaan slideri keskellä tarkoittaa nollakulmia lavoissa. Jossakin muussa kopterimallissa voi olla erilailla.

-mats

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #6 : 07 Huhtikuu, 2010, 16:53:36 »
Gainin säädöllä ilmeisesti tarkoitetaan tuota DX7 valikosta löytyvää gyro sens asetusta? Minkälaisella arvolla kannattaa lähteä liikenteeseen, oletuksena kummassakin vivun asennossa on 50%. Tuolla 50% asetuksella gyro toimii aika hitaasti. Jos heilutan kädellä kopteria, niin peräservo tuskin liikkuu. 60% pintaan se alkaa hieman jo liikkua, mutta ohjaimesta käsin servo on jo aika vikkelä tuolloin.
Kuten sanottu, tuossa 50% kohdassa gyron herkkyys on pienimmillään. Toiseen suuntaan kasvaan HH-tilan herkkyys, toiseen suuntaan Rate-tilan herkkyys. Koska tuossa 50% kohdassa tapahtuu vaihto, ei kannata käyttää arvoja 45%-55% koska gyro ei välttämättä tiedä mitä tehdä näin lähellä tilojen vaihtokohtaa, ja saattaa sekoilla.

Mulla on TRex 250+GP750, siinä gaini on 70%. Isompana koneena tuo 450 kestää varmaan enemmänkin, mutta tuo voisi olla turvallinen arvo aloittaa testit.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Rohirm

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #7 : 07 Huhtikuu, 2010, 19:29:20 »
Kiitoksia kaikille!

Tänään pääsin kokeilemaan kopteria ekaa kertaa. Ensileijutus tapahtui työpaikan yläkerrassa, siellä kun sattui sopivasti olemaan tila tyhjillään.
Olin näköjään saanut keittiönpöydällä kopterin yllättävän lähelle oikeita säätöjä. Leijunta sujui ongelmitta, hieman piti vain säätää swashplatea suorempaan kun vaelti hieman. Yllätyin kyllä kovin miten vakaa kopteri toi on!

Huomasin pari ongelmaa. Perä heijaa kokoajan. Se heiluu sivuttaissuunnassa joku 5cm. Kokeilin gyron herkkyyttä 52-70 väliltä. 60 tuntui olevan paras. Heijaukseen arvo taisi vaikuttaa, että mitä suurempi arvo, sitä nopeampaa heivaus oli.

Toinen ongelma on, kun laskeudun ja tipautan kierrokset, niin se ravistaa aika kovin kopteria.
Tähän voi ilmeisesti olla useita syitä; lavat liian tiukalla/löysällä, lavat ei ole tasapainossa, lavat ei kulje samalla korkeudella...

Lapauran tarkistin kasatessa, silloin tosin en nostanut kierroksia kauhean korkealle. Nyt kiinnitin huomiota, että leijuntakorkeudella lavat ei olekkaan ihan 1:1 samalla korkeudella. Ero ei ole suuri, mutta on kuitenkin. Tämä täytyy fixata ensi lentokerralla.

Huomasin myös, että olin laittanut perätangon servoarmin uloimpaan reikään. Ohjeen mukaan se pitäisi olla keskimmäisessä reijässä. Tämän muutin jo, nähtäväksi jää korjasiko tämä perän heijauksen. Toivottavasti ainankin lapauran säädön kanssa yhdessä korjaantuu.

Spektrum DX7, T-Rex 450 Sport, Blade mCP X, Blade mCX2
Futaba T6X-S, MS Hornet CP

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #8 : 07 Huhtikuu, 2010, 20:31:31 »
Huomata sekin jos olet jossain huonessa sitä leijutellut niin sinne tulee kopterista kovasti pyörteitä ja ei voi noistaa kovin korkealle niin ulkona menee swashin säätö uusiksi luultavasti.Tosiaan kokeile siirtä linkkiä lähemmäs servon keskustaa perällä, voi auttaa tuohon jos matalalla gainilla hidasta huijumista ja isolla vägää.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #9 : 07 Huhtikuu, 2010, 21:30:20 »
Gainin säädöllä ilmeisesti tarkoitetaan tuota DX7 valikosta löytyvää gyro sens asetusta? Minkälaisella arvolla kannattaa lähteä liikenteeseen, oletuksena kummassakin vivun asennossa on 50%. Tuolla 50% asetuksella gyro toimii aika hitaasti. Jos heilutan kädellä kopteria, niin peräservo tuskin liikkuu. 60% pintaan se alkaa hieman jo liikkua, mutta ohjaimesta käsin servo on jo aika vikkelä tuolloin.
Kuten sanottu, tuossa 50% kohdassa gyron herkkyys on pienimmillään. Toiseen suuntaan kasvaan HH-tilan herkkyys, toiseen suuntaan Rate-tilan herkkyys. Koska tuossa 50% kohdassa tapahtuu vaihto, ei kannata käyttää arvoja 45%-55% koska gyro ei välttämättä tiedä mitä tehdä näin lähellä tilojen vaihtokohtaa, ja saattaa sekoilla.

Mulla on TRex 250+GP750, siinä gaini on 70%. Isompana koneena tuo 450 kestää varmaan enemmänkin, mutta tuo voisi olla turvallinen arvo aloittaa testit.

Piti ihan mielenkiinnosta katsoa mitä nuo tarkoittaa Futabassa. Näyttäisi menevän periaatteessa niin, että gyro-valikon NORM-moodin arvot (0 - 100 %) vastaavat sitä toista puolta (vrt. Spektrum 0 - 50 %) ja AVCS-moodin arvot (0 - 100 %) toista puolta (vrt. Spektrum 50 - 100 %). Vertailun vuoksi: mulla on Tarot 250:ssä nyt gaininä melko pieni, eli AVCS +10 %, eli vastannee ehkä luokkaa Spektrumin +55 %:ia. Tarot 450:ssä näkyisi olevan AVCS +25 % (Spektrum +62,5 %) ja T-rex 600:ssa AVCS +50 % (Spektrum +75 %). Jos tuo vertailu meni väärin, niin joku korjaa, en ole Spektrumin gyro-valikkoa edes nähnyt, kunhan vain päättelin tämän keskustelun perusteella. Ja kuten tuossa jo mainitsin, lisäksi oletus oli, että Spektrumin säätöalue 50 - 100 % vastaa Futaban AVCS 0 - 100 %, eli Futaban 2 %:n muutos vastaa Spektrumin 1 %:n muutosta. Pieleenhän tämä tietysti meni, tarkoitus oli vain antaa noita arvoja vertailtavaksi (eivät ole toki parhaita mahdollisia, mutta mulla toimii tarpeeksi; servoarmien pituudet lisäksi GY520:n ohjeiden mukaiset, kopterien koot huomioiden)...

Edit. Nää siis normimoodissa, muutahan en osaa edes vielä käyttää, kun tuo leijuttelukin vasta alkuharjoitteluvaiheessa an.  :)
« Viimeksi muokattu: 07 Huhtikuu, 2010, 21:37:28 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #10 : 08 Huhtikuu, 2010, 16:34:07 »
Huomasin pari ongelmaa. Perä heijaa kokoajan. Se heiluu sivuttaissuunnassa joku 5cm. Kokeilin gyron herkkyyttä 52-70 väliltä. 60 tuntui olevan paras. Heijaukseen arvo taisi vaikuttaa, että mitä suurempi arvo, sitä nopeampaa heivaus oli.

Huomasin myös, että olin laittanut perätangon servoarmin uloimpaan reikään. Ohjeen mukaan se pitäisi olla keskimmäisessä reijässä. Tämän muutin jo, nähtäväksi jää korjasiko tämä perän heijauksen. Toivottavasti ainankin lapauran säädön kanssa yhdessä korjaantuu.
Perä ilmiselvästi vägää liian ison gainin takia. Gyro tekee vastaliikettä omalle korjaukselleen ja jää ikuiseen vastaliikkeiden sarjaan. Linkkipallon voi siirtää servopyörässä jopa ihan sisimpään reikään, silloin yhden asteen muutos tarkoittaa perälavoille pienempää liiketta, voit nostaa gainia ja perästä tulee tarkka. Liikettä saa aina riittävästi, siitä ei tarvitse huolehtia... ;)

Toinen ongelma on, kun laskeudun ja tipautan kierrokset, niin se ravistaa aika kovin kopteria.
Tähän voi ilmeisesti olla useita syitä; lavat liian tiukalla/löysällä, lavat ei ole tasapainossa, lavat ei kulje samalla korkeudella...

Lapauran tarkistin kasatessa, silloin tosin en nostanut kierroksia kauhean korkealle. Nyt kiinnitin huomiota, että leijuntakorkeudella lavat ei olekkaan ihan 1:1 samalla korkeudella. Ero ei ole suuri, mutta on kuitenkin. Tämä täytyy fixata ensi lentokerralla.
Kierroksia laskiessa ilmenevä ravistus voi tarkoittaa että lavat on epätasaisesti kiristetty (Toinen löysällä, toinen kireällä). Lennossa sivuttaiskiihtyvyys pitää ne suorassa mutta kun kierrokset laskee, ero tulee esiin. Epätasapaino ja huono tracking näkyvät tärinänä periaatteessa koko kierroslukualueella.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa sarama

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #11 : 08 Huhtikuu, 2010, 18:58:44 »
Mulla on sama reksä myös alignin gyrolla ja samanlaisella servolla. Laita se tönäri servonpäässä maks 7,5mm päähän, ohjelmoi gyro ohjeen mukaan pikku kopukalle ja radioosi gain johonkin 60-70%, itsellä fytabassa avcs-modella 35%) Gainia pitää tiputtaa, jos lisäät nuppiin kierroksia.
Se kopterin vatkaaminen nupin kierroksia tiputtaessa on valitettavasti kopterin (trex) ominaisuus, ei vika. Nuppi on vaan suunniteltu 3d räpellykseen ja koville kierroksille. Jos mielenkiintoo riittää, niin ongelmaa voi parantaa itse kehittelemällä esim. o-renkaista pehmeämmät lepatuskumit, jolloin leijuntakin paranee hiukan
Tavara vaihtuu niin nopeesti,ettei ehi tänne päivittää

Poissa Rohirm

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #12 : 18 Huhtikuu, 2010, 15:24:30 »
Nätisti lentää kopteri! Perä asettui kun laitoin linkkipallon sisimpään reikään.
Sain tärinänkin aisoihin. Ilmeisesti lavat oli liian tiukalla, niin aiheutti kierroksia laskiessa vatkausta.
Spektrum DX7, T-Rex 450 Sport, Blade mCP X, Blade mCX2
Futaba T6X-S, MS Hornet CP

Poissa Haikara

  • Jäsen 2024
  • *****
  • East Side #147, RAKU, KELKO, SIL
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #13 : 21 Huhtikuu, 2010, 20:19:05 »
Itelläni on harkinnassa Trex-450 Sport compo. Onko sopiva kopu aloittelijalle
koaksiaalisen kopterin ja simuttelun rinnalle?

DX8 | VBC Touch
Logo 500 | Gaui NX4 | ElyQ 50 Vision | OXY2 | Schluter Bell 222 (Heli Boy Vm. 1978) | M1 Omppu | Blade nano S3 | Logo 690 V2
RIP:  Eflite CX3 police | Firefox 200 | Pixy Zap | HK 450 5-blades | Trex 450 Sport | Gaui 200 | Hirobo Shuttle | MCPX BL | Trex250 | Kalt Baron | Gaui 200

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #14 : 21 Huhtikuu, 2010, 21:36:34 »
Itelläni on harkinnassa Trex-450 Sport compo. Onko sopiva kopu aloittelijalle
koaksiaalisen kopterin ja simuttelun rinnalle?
On.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #15 : 21 Huhtikuu, 2010, 22:15:10 »
se on alettava ajaa mammaa sisään että keittiön pöytä nyt voi kohta näyttää viikon vähä syöväkelvottomalta! ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Haikara

  • Jäsen 2024
  • *****
  • East Side #147, RAKU, KELKO, SIL
Vs: T-Rex 450 Sport kasausta, gyro/peräservo ihmettelyä ym
« Vastaus #16 : 21 Huhtikuu, 2010, 22:19:03 »
Täytyy varmaa yrittää raivata labra pöydälle tilaa kopu kamoille. Nyt pöydällä on
30 senttin kerros elektroniikkaa ja muita rc härveleitä.
DX8 | VBC Touch
Logo 500 | Gaui NX4 | ElyQ 50 Vision | OXY2 | Schluter Bell 222 (Heli Boy Vm. 1978) | M1 Omppu | Blade nano S3 | Logo 690 V2
RIP:  Eflite CX3 police | Firefox 200 | Pixy Zap | HK 450 5-blades | Trex 450 Sport | Gaui 200 | Hirobo Shuttle | MCPX BL | Trex250 | Kalt Baron | Gaui 200

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
21 Vastauksia
8963 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2008, 19:33:35
kirjoittanut juhpal
3 Vastauksia
2871 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Tammikuu, 2009, 17:53:40
kirjoittanut Hermis
3 Vastauksia
2145 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Huhtikuu, 2010, 19:26:28
kirjoittanut J-m-s
10 Vastauksia
5432 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Elokuu, 2012, 11:40:44
kirjoittanut 338federal
0 Vastauksia
1554 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Syyskuu, 2015, 23:06:26
kirjoittanut HeliFlyFinland