Kirjoittaja Aihe: Kaardianin lentopäiväkirja  (Luettu 109684 kertaa)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #25 : 04 Heinäkuu, 2010, 09:54:09 »
Kun ei oiken ole ennättänyt interwebbiin niin nyt sitte!

Viikon mittaa on tullut käytyä alkuviikosta ja loppuviikosta lennättelemässä vähäsen. Freyaa koitin säädellä kuntoon, mutta siinä on aika paljon töitä että siitä saa mieleisensä. Homma alkanee, heti kun ehtii, sillä että kuoret pois ja ruuvveja auki monesta paikasta. Sit perusasiat kuntoon ja kokeilemaan. Nippu ruuvvareita ja kärsivällisyyttä kentälle mukaan.

600 reksää kävin ulkoiluttamassa kans loppuviikosta. Tein sillä ekat piroflipit. Noin 1sek per 360o pironopeudella. Yllättäen tämä liike toimi samalla tavalla kuin simulaattorissa. Tuntui jopa helpommalta livenä, kuin simussa. Ehkä se oli vain aloittelijan tuuria.

Lauantaina kisoissa tuomaroimassa F3C ja F3N. Molemmat kisat oli ihan mielenkiintoista katsottavaa tällä kerralla ihan tyynessä kelissä. F3N-kisa rohkaisi itseänikin että kunhan saan pari konetta riittävän hyvään iskuun (perä ongelmia enimmäkseen), niin osallistun eurosporttiin ja mahdollisesti tuohpn F3N-kisaan niillä yksinkertaisilla liikkeillä.

Tuomareista meinaa olla pulaa, niin voi olla että osallistumisia joutuu harkitsemaan sen mukaan miten tuomarihalukkaita riittää.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #26 : 04 Heinäkuu, 2010, 21:57:57 »
Tänään pari tankillista 600 ja huomasin et klunkki on irti letkusta tankin sisällä... No korjataan kun ehtitään. 600 reksällä tuli tehtyä ei niin mitään erikoista.

Pari tankillista 700 reksällä ja sparttaani DS760 gyrolla. Perä piti pikkasen paremmin, MUTTA iso mutta tuli sillä kohtaa kun teki kaarrosta vasemmalle ja ohjasi rudderilla ihan vähän, kaamee vägäys?!?!

No tarvii tutkia taas lisää näitä peräongelmia. Yleisesti ottaen nyt tarvii säädellä swashin kulkua tyynessä kelissä mieleiseksi, niin sitten voi jatkaa harjoittelua. Ihan selvät tavoitteet että mitä haluaa tehdä, mutta ensin pitää kalusto saada siihen kuntoon että voi harjoitella sitä mitä haluaa harjoitella.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #27 : 26 Heinäkuu, 2010, 22:12:50 »
Ompas siittä aikaa kun on viimeks kerenny mitään kirjotteleen...

Jämi Fly Innissä tuli ajettua aika paljon kun lennukkijantterit ei uskaltanu, tuuli muka liikaa ;D No joo oli se aika kova keli, mut tulipahan ajeltua.

Viikonvaihteessa tuli askarreltua kaikki liittimet --> XT60. Syitä on monia, mut ompahan kaikki samanlaisia ja noita on nyt itellä varastossa niin että tarkenee.

Nyt tänään kävin pari tankillista 700 reksää ajamassa ja yhden akullisen poroo. Poro menee hienosti ja hyvin, mutta 700 vaivaa peräongelmat edelleen. Nyt ihan tyynessä sai testattua nupin säädöt, ja niihin olen tyytyväinen, mut perä ei. En tajua mikä voi olla vikana. Seuraavaks tilaan uuden servon ja jos se ei auta, ni sit vaihtuu mankka.

Pitäs varmaan ajella tolla 600 rekkulalla kun se kerran toimii vähän paremmin. Pitäs löytää se Suomen paras perän säätäjä... mut kehtaako sellasta ilmotusta laittaa lehteen... No joo... olimiten oli, meinas ukkonen tulla niskaan ja piti lopettaa leikit vähän kesken.

Edittiä:
Johan sitä tuli testattua toisella servolla ja usealla gyrolla. Pitääkö sitä lähtee mankan vaihtoon? Kaikki kopterit nykii vähäsen perää, simulaattori toimii hyvin. Voisko se olla jotain häiriöö?
« Viimeksi muokattu: 26 Heinäkuu, 2010, 22:20:56 kirjoittanut kaardian »
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #28 : 26 Heinäkuu, 2010, 22:27:15 »
Johan sitä tuli testattua toisella servolla ja usealla gyrolla. Pitääkö sitä lähtee mankan vaihtoon? Kaikki kopterit nykii vähäsen perää, simulaattori toimii hyvin. Voisko se olla jotain häiriöö?
Ja perät on muuten liukkaita, kun työntötanko irti servosta? Eikä pienintäkään kanitusta tai tahmeutta.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #29 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:48:43 »
Rakas päiväkirja,

VI##U!


Noin nyt kun se on huudettu voidaan taas selittää... Ei en torpannu mitään. 5 tankillista 700 reksällä ajelua, 4 sydänkohtausta ja 3 autorotaatiota.

Elikkäs se perä ottaa jotain häiriöö jostain siten että välillä tekee ihan omiaan. Ajelin ihan rauhallista ees taas menemistä, toista tankillista, ni yht'äkkiä vägäs kaks kolme kertaa laidasta laitaan ja sit jäi nykiin mihin sattuu, holdi päälle (välittömästi perä alko pitämään) ja kone maahan. Uus nousu ja ei mitn. Sit kolmannella tankillisella sama uudestaan.

Lopput pari tankillista meni enemmän tai vähemmän sekavissa tuntemuksissa, ja pelko persiissä että koska se lähtee alta. No muutaman hyvän nykäsyn se teki ja reenailinkin sit rotaatioita aika paljon ihan oma-alotteisesti.

Tähän mennessä eri koneiden ongelmia selvittäessä olen käynyt läpi kaiken, IHAN KAIKEN mekaanisen. Linkit on herkistetty, kaikki liikkuu ja välyksiä ei ole, tai on sopivasti. Moottoria on vaihdettu. Gyroja ja servoja vaihdeltu. Ainoa mitä ei ole vaihdettu on vastari ja lähetin. Rektumi ottaa jotain häiriöö tosta moottorista. Tämä on nyt se lopullinen tuomio. Nyt menee tilaukseen jokin regu (varmaankin aliknin 2in1). Ja sit pitäs saada jostain joku DSM2 yhteensopiva mankka lainaan. Sen jälkeen pitäs saada toinen vastari, mielellään futtea jotta on mahdollisimman eri. Ja sit kans se futtelainen mankka nii...

Kattotaan... määhän tän selvitän viä... P€R#"?E!
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Tonsku

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit ry #31
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #30 : 27 Heinäkuu, 2010, 20:55:42 »
Rakas päiväkirja,

VI##U!


Noin nyt kun se on huudettu voidaan taas selittää... Ei en torpannu mitään. 5 tankillista 700 reksällä ajelua, 4 sydänkohtausta ja 3 autorotaatiota.

Elikkäs se perä ottaa jotain häiriöö jostain siten että välillä tekee ihan omiaan. Ajelin ihan rauhallista ees taas menemistä, toista tankillista, ni yht'äkkiä vägäs kaks kolme kertaa laidasta laitaan ja sit jäi nykiin mihin sattuu, holdi päälle (välittömästi perä alko pitämään) ja kone maahan. Uus nousu ja ei mitn. Sit kolmannella tankillisella sama uudestaan.

Lopput pari tankillista meni enemmän tai vähemmän sekavissa tuntemuksissa, ja pelko persiissä että koska se lähtee alta. No muutaman hyvän nykäsyn se teki ja reenailinkin sit rotaatioita aika paljon ihan oma-alotteisesti.

Tähän mennessä eri koneiden ongelmia selvittäessä olen käynyt läpi kaiken, IHAN KAIKEN mekaanisen. Linkit on herkistetty, kaikki liikkuu ja välyksiä ei ole, tai on sopivasti. Moottoria on vaihdettu. Gyroja ja servoja vaihdeltu. Ainoa mitä ei ole vaihdettu on vastari ja lähetin. Rektumi ottaa jotain häiriöö tosta moottorista. Tämä on nyt se lopullinen tuomio. Nyt menee tilaukseen jokin regu (varmaankin aliknin 2in1). Ja sit pitäs saada jostain joku DSM2 yhteensopiva mankka lainaan. Sen jälkeen pitäs saada toinen vastari, mielellään futtea jotta on mahdollisimman eri. Ja sit kans se futtelainen mankka nii...

Kattotaan... määhän tän selvitän viä... P€R#"?E!

Mulla oli 450 kanssa perässä aivan outoja ja samantapaisia ongelmia kun kuvailit ja vaihdoin noparin, gyron, peräservon, nupin servot ja puolet perän mekaniikasta, eikä mikään näistä auttanut. Jäljelle jäi sitten vielä enää oikeeastaan vastari...  Ja kappas... Vaihtamalla Rektumin "etävastarin" uuteen ongelmat poistuivat. Kandee varmaan testata...

-T
MSH PRÔTOS stretch -  Brain | MSH Mini PRÔTOS stretch - Brain
Skaala: Bell AH-1W Super Cobra
Futaba 14SG
Facebook

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #31 : 27 Heinäkuu, 2010, 23:38:32 »
Elikkäs se perä ottaa jotain häiriöö jostain siten että välillä tekee ihan omiaan. Ajelin ihan rauhallista ees taas menemistä, toista tankillista, ni yht'äkkiä vägäs kaks kolme kertaa laidasta laitaan ja sit jäi nykiin mihin sattuu, holdi päälle (välittömästi perä alko pitämään) ja kone maahan. Uus nousu ja ei mitn. Sit kolmannella tankillisella sama uudestaan.
Tuohan kuulostaa jo melkein helicommandin käytökseltä joku viikko sitten. Onkohan nyt ilmassa tavallista enemmän sähköä vai mikä on...hmmm...kontaktivika (vaikka joku osa tärinän ja/tai lämpölaajenemisen takia saa huonosti yhteyden; tällaista vain kerran työmaalla tapahtui myös, muistipiirien vaihdossa lämmenneen prossun joku pallo joutunut vähän huonolle kontaktille piirilevystä - lämmetessä ei toiminut, mutta sormella painamalla toimi)...
« Viimeksi muokattu: 27 Heinäkuu, 2010, 23:45:10 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #32 : 28 Heinäkuu, 2010, 20:09:37 »
Tänään oli vuorossa 600 reksän ja poron lennätystä. Tosin 600 jäi ihan alkutekijöihinsä, kun sen änkkäristä irtos painenippa. Doh, poro sai 4 tai 5 akullista ilma-aikaa.

Kovin hyvältä tuo poro alkaa tuntumaan, ja sen perä pitää, lähes täydellisesti. Se ei nyi eikä mitn. Joten mankka lienee ehjä. Se mikä hieman alkoi hämmästyttään kummastuttaan oli vikalla lennolla AR6200:sen satelliitti vilkutti että on yhteys katkennu jossain välissä... No, mulle lupailtiin toista DX7:aa lainaan niin pääsee testaamaan sit kun ehtii.

Päivällä töissä tuli tehtyä turhautumisostos ja hommasin Alikilin 2-in-1 regun. No se on ihan kelvollinen kapistus. Sit pääsee testaan 700 toisella vastarilla.

Nyt syömään ruokaafuud.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #33 : 31 Heinäkuu, 2010, 18:05:25 »
Eilen tuli käytyä hiekkamontulla ajamassa muutama tankillinen 600 reksää. Se sentäs pelittää kohtuullisesti. Ei mitään ihmeellistä, lähinnä joka paikka hiekassa nyt sit...

Tänään juotin eilen postissa tulleeseen 2-in-1 reguun liittimen päähän ja vaihdoin 700 toisen vastarin ja laitoin sen irrallisen revmaxin siihen. Perussetuppi paikalleen ja pellolle kokeileen. Ensin luulin että ongelmat on ratkennu kun perä piti puuskittaisessa ja kovassa sivutuulessa kovin hyvin.
Sit se taas alko. Nykii ja hyppelee. Tankin loppupuolella oli suorastaan vaikeeta saada vehje pysyyn mitenkään asioissa. Yllätyksekseni huomasin että satelliitti vastarin valo vilkutteli, ihan kuin olisi sähköt katkennu taivalla kerran tai lähetin pätkässyt...

Eli jotain sähköön liittyvää vikaa on. Lähetintä syyttäisin, mut miksi se ei tee muilla koptereilla samaa? Vastaria syyttäisin, mutta miksi se tekee nyt jo toisella vastarilla tismalleen samaa?

Nyt on hyvä tekosyy pistää tilaten JR 11x ;D Mutta... se on vaan vähän turhan kallis testi siihen että josko se sillä tulis kuntoon.

No joka tapauksessa pitkä työmatka edessä ja pari seuraavaa viikkoa muutenkin aika paljon tekemistä, voi olla että jää kopterointi vähän vähälle nyt.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #34 : 02 Elokuu, 2010, 00:55:09 »
Voisko tuolla olla jotain peräservoon liittyvää, jos se joutuu joskus koville (hiuksen hieno kivenmuru pääsee sliderin alle) ja kiskaisee enemmän virtaa? Ihan älyttömiähän ehkä kirjoittelin, mutta tuli vaan mieleen. Mistäs sitä ikinä tietää, kunnes toisin todistetaan. Kierrän hiekka-alueet nykyään kaukaa.
« Viimeksi muokattu: 02 Elokuu, 2010, 00:57:54 kirjoittanut Mikka »
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #35 : 07 Elokuu, 2010, 20:42:27 »
Tänään tuli testattua toisella hyvällä peräservolla. Jjja vaihdoin Futten 520 perää pitämään. DS8900G on vähän hätäsemmän olonen kuin tuo Align 650DS. Letkut kiinni ja säädöt paikoilleen.

Tällä kerralla perä piti heti hyvin. Pientä nykimistä oli havaittavissa, mutta ei mitään mahdotonta. Lisää vähän gainia ja homma rokkas edelleen. Aattelin et no nytpä sit vaihdan takas ton AR7100R-vastarin ja LiFet ym. Letkut kiinni ja taas tarkistin et perä korjaa oikein ym. Kone käyntiin ja, kierroksia nostaessa ihmettelin et perä nykii ihan älyttömästi...

Kuinkas moni muistaa mitä kevät leirillä tapahtu? Iso vastariakku... No ei siellä mitään virtaa ollu enää... Onneks en saanu kopteria edes ilmaan. Jännite oli melko matala tuossa LiFe-akussa, ja vastedes pidän yleismittarin mukana ja mittailen sillä välillä jännitettä tuosta akusta.

Onneks en torpannu eikä mitään. Nyt elättelen toivetta että huomenna on keliä päästä testaamaan lisää... Ainakin aluks vaikutti siltä että perän ongelmat on nyt voitettu.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #36 : 12 Elokuu, 2010, 20:07:12 »
700 reksää ja 450 poroo tuli ulkoilutettua Pirkkalassa tänään. 700 lensi ja toimi kohtuullisesti. Perässä on vieläkin sitä pientä nykimistä mut nyt oli jo varsin vähän. Vägäystä oli kovaa eteenpäin ajaessa aika herkästi.

Poro on ParasTM Se vaan on kiva hyvä ja hauska. Ehdoton lemppari tällä erää.

No vielä jos tuon 700 saa toimimaan hippasen paremmin niin sit sillä uskaltaa reenata niitä liikkeitä. Vielä on vähän sitä semmosta että välillä nykäsee ikävästi ja ennalta arvaamattomasti. Aika matalalla uskaltaa kyllä flippailla ett sill'ee.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #37 : 25 Elokuu, 2010, 21:05:19 »
Tänään tuli käytyä tuossa läheisellä pellolla Freyan kanssa. Pari kolme tankillista rauhallista ajelua, vähä jotain pientä säätelyä maksimilapakulmiin ja kierrosalueisiin.

Tyyni keli ja hienosti menee. On varsin mukava ajella rauhakseen tommosella mikä oikeesti menee sinne minne pitää, eikä tarvi ohjata ihan kokoaikaa. Vahinko vaan että on ajoittain vähän turhankin rauhallinen. Koitin vaakakierrettä, joka muistutti tynnyriä, ja meinasin torpata, kun se vaakakierre kesti niin kauan. Korkeuskin putosi varmaan 20m. No kohta pääsee säätämään ohjelmia kaikkiin koptereihin ;) Kerrotaan siitä sit lisää kun on sen aika.

Pitäs varmaan tehdä joko jotain säätöjä tai vaihtaa köykäsemmät stabbarit että sais kääntymään tuon vähän rivakammin. No, hyvä mieli jäi kun vehje toimi kuten pitikin. Kokeilin kertaalleen leijutella kylki itteenpäin silleen et mihinkään ei kosketa, melkeen minuutin pysy paikallaan, sit lähti hiljaa valuun johkinpäni ;D
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #38 : 25 Elokuu, 2010, 22:16:26 »
Sen koneen kuuluu olla laiska, älä muuta sitä minnekkään :) Voidaan katsoa leirillä sitä !
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #39 : 25 Elokuu, 2010, 22:44:47 »
Luulempa että se on ihan riittävän laiska, kun vaan saa opetettua itelleen että miten ajetaan tommosella se vaakakierre oikein. Vähän eri tommosella 700 reksällä ajaa sama liike kun on 5 kertaa nopeempi.

Toinen positiivinen juttu oli se että tuolla ajaessa huomas että teho riittää moottorissa yllättävän hyvin, kun ei mennä siihen että tarvis pelkkään cyclic-ohjaukseen niin paljon että meinaa puutua.

Huomenna, tai ylihuomenna pitäs tulla se mitä tässä odotellaan... sit pääsee säätämään ;)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #40 : 25 Elokuu, 2010, 22:59:30 »
No kohta pääsee säätämään ohjelmia kaikkiin koptereihin ;) Kerrotaan siitä sit lisää kun on sen aika.
Joko on optimus prime tulossa ;D
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #41 : 26 Elokuu, 2010, 23:10:57 »
Joko on optimus prime tulossa ;D

Ei.. Kyllä sen on pakko olla Starscream.

Anteeksi kovin tälläin floodaaminen, ei tuu toistumaan  :P

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #42 : 27 Elokuu, 2010, 08:04:30 »
Anteeksi kovin tälläin floodaaminen, ei tuu toistumaan  :P

No tuohon et usko itekkään ;D
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #43 : 27 Elokuu, 2010, 17:29:31 »
Kyllä se kärsimättömyyskin palkitaan ;D pääsee viikonloppuna testaileen ja tekeen setuppia.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #44 : 27 Elokuu, 2010, 19:35:52 »
Kyllä se kärsimättömyyskin palkitaan ;D pääsee viikonloppuna testaileen ja tekeen setuppia.
Katos katos onneks olkoon  8)  onko ihan Giganen?

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #45 : 27 Elokuu, 2010, 19:45:58 »
Kikanen mokkula on tuossa mankan persuuksissa.

Ensimmäisten räpläysten perusteella... mitähän sitä sanois. Eniten muistuttaa olemukseltaan 12Z tai 14MZ. Sellanen tukeva ja laadukkaan olonen. Valikot on vähän hakusessa, mut tossa simulaattorilla harjottelen vähän ensin ja sit koitan säätää jotain kopteria.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #46 : 27 Elokuu, 2010, 20:43:46 »
Kikanen mokkula on tuossa mankan persuuksissa.

Ensimmäisten räpläysten perusteella... mitähän sitä sanois. Eniten muistuttaa olemukseltaan 12Z tai 14MZ. Sellanen tukeva ja laadukkaan olonen. Valikot on vähän hakusessa, mut tossa simulaattorilla harjottelen vähän ensin ja sit koitan säätää jotain kopteria.
No jos tuut leirille ni katellaan tarkemmin, Make oli kanssa hommaamassa tommosta mut en tiiä onko jo hommannu saattaa tulla tonne leirille.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #47 : 12 Syyskuu, 2010, 20:36:39 »
Maikkokin päivitti, ni tuli mieleen että pitää itekin kertoo mitä on tapahtunut...

Leiri: Pari lentoa lavvantaina ei mitään ihmeellistä. Tunnustelua lähinnä tuohon uuteen radioon. 700 reksä ei suostunut pelaamaan ihan niinkuin olisin halunut ja oli muka liika kylmä. Vähän alisuoriutumista, mut... se Egen mittari näytti aika hyvän tuloksen aamulla ;D

Sunnuntaina sit pitkin torpata 700 reksä kun sen sai ensin hyvään säätöön. Ampiasia tunki nenään ja silmään. Parempi se että kopteri torppaantu, kun se että olis joutunu lähteen sairaalaan. Noh... vitutti aika reilusti. Kostoks tapoin ampiasia sit viikolla autolla ajamalla. Varmaan joku 1000 - 1500 ampiaisen raatoa konepellissä ja tuulilasissa.

Osia tuli tilattua aika reilulla kädellä. Radix 710 SB:t tuli lavoiksi ja sillee. No kävin sitten tän viikon lauantaina testaamassa ja alempi mixinarmi antautu. Onneks sain ehjänä alas, muuten olis vitutus saavuttanu ihan uudet lukemat.

Viikolla tuli käytyä yhden lajitoverin kanssa Sabessa ja samalla reissulla poikettiin Paattisilla, yhden tankin verran lennätin Freijjaa siällä. Oli ihan jees keli ja olis pitempäänkin voinu ajella, mut kiire kotiin alko painaan päälle. (taas tapoin ampiaisia).

Tänään yritin käydä Frejja ajamassa. No, sain kamat autoon, ja autolla pääsin n. 20m eteenpäin ni alko sataan vettä ihan kunnolla. Peruutin takas kotipihaan ja totesin et olkoot.

No ens viikolla kun tulee pari puuttuvaa osaa aletaan odotteleen taas niitä hyvä säitä. Jotenkin on vähä masentunu olo tuon 700 reksän torppauksen jäljiltä. Syysmasennusta ei ikinä ole ollut eikä tule. Syksy on paras vuodenaika! Mut kattotaan ny kun seuraavan kerran pääsee lennättään...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Paikalla Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #48 : 12 Syyskuu, 2010, 21:07:45 »
Kokeile samaa mitä minäkin. Unohda noi 90-luokan nitrot ja aja vaikka sillä sun porolla. Jos kerran ei ole täysin lyönnissä niin ajaa sellaisella joka on. Treenaa jotain uutta ja kun se onnistuu porolla niin taatusti onnistuu 700N:llä. Sitten kun olet tahkonnut tolla pienemmällä joku 50 lentoa niin kiinnostus isompaan tulee kuin itsestään.

Niin ja tähän rinnalle vielä simustusta.

Vink: Optimukseen uutta softaa.

-
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2010, 21:09:29 kirjoittanut Maikko »

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #49 : 12 Syyskuu, 2010, 21:24:38 »
Sääli juttu tuo sun ampiaisen takia, torppi, mut mielestäni parempi se, kuin, et sut olis nopeasti pitänyt viedä sairaalaan !

Pääasia on, että olet kondiksessa !!!!!!!!!!!!!!
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
69 Vastauksia
34238 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2009, 23:34:06
kirjoittanut XciD
9 Vastauksia
5011 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2009, 22:56:16
kirjoittanut kaardian
0 Vastauksia
1722 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2009, 23:04:04
kirjoittanut kaardian
3 Vastauksia
2915 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2013, 18:33:47
kirjoittanut kekke
21 Vastauksia
6368 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Joulukuu, 2017, 15:57:50
kirjoittanut Wilikki