Tänään tuli käytyä kun kerrankin oli ite kotona, kaikki ladattu, starttiakseli uusittu jne.
Kävin likellä olevan järven jäällä suorittamassa kahdelle kopterille ensilennot. Turbulence pääsi leijutteluun ja vähäisen valaistuksen takia piti malttaa pysyä likimain paikoillaan. Tämä oli enimmäkseen moottorin säätöjen etsimistä ja samalla hieman tuntuman hakemista.
Puolentoista tankillisen jälkeen totesin että nyt riittää. Jää hyvä ja onnistunut fiilis. Toisekseen tietää mitä pitää kotona pöydällä säädellä.
- Lavat eivät tahdo pysyä samalla kireydellä, joten alkaa vapisemaan kovasti. Pitää vaihtaa pari lukkomutteria.
- Lapaura kaipaa pientä säätöä, mutta muuten tuo oli ihan hyvä.
- Swashityökalun kanssa pitäisi jaksaa askarrella tuo swashplate kulkemaan suoraan.
- Perän tönäri pitää saada vähän paremmin kulkemaan. Tai linkit pitää herkistellä, pakkasessa oli jokseenkin vähän turhan pykeltävä tuo perän kääntyily.
Toinen kopteri mikä pääsi taivaalle oli Nite Poro. Alignin yölavat näkyvät ehkä vähän turhan huonosti iltahämärässä, mutta mitä pimeämpi tuli, sen paremmaksi alkoi muttua. Samaten nuo ledit mitkä on tullut laitettu kopteriin ympärille toimii hienosti. Asennon hahmottaa vähän kauempaakin. Jännitettä pitäisi ehkä korjata hieman matalemmaksi. 3S LiPo:n täytenä tuottama jännite on hieman liikaa. Ledit palaa niin kirkkaana, että ne oikein häikäsee.
Nite Poro:n linkit kaipaa vielä lisää herkistelyä, ja jotain pitäisi koittaa tehdä että saisi vähän enemmän tehoja irti siitä. Joko moottori on alitehoinen tai jotain. No, tätä kerkiää tutkimaan.
Parin akullisen jälkeen oli sormet jo sen verran kohmeessa kaikesta tynäämisestä että piti lähteä pois. Taivalla tuli pari pystäriä ajettua ja isoa kasia. Näkyy kovin hyvin tuo yövehje. Heräsi mieleen että pitäisikö sitä panostaa ja tehdä toisesta 700 reksästä myös yövalaistu? No, huomenna pitäisi olla keliä... pitää ladata LiFet täyteen ja mennä aamupäivästä jo tuonne jäälle. Ties vaikka pääsis ihan oikeesti lennättään välillä.