Tänää tuli lennätettyä kivasti ja paljon.
700E:llä vähän taivaslentoa. Muuten hyvä, mutta perä ei pidä "yhtään". Gainia pitäs nostaa perälle, mutta sitten se alkaa vägäämään kovasti. No säädöt jatkuu taas seuraavalla kerralla.
Turbulenceä tuli ajettua yhteensä 4 tankillista. Se alkaa toimimaan hienosti. Vähän vaaputtaa matalilla kierroksilla. Perän evä pitää saada paremmin kiinni tms. pientä.
Kävipä pari kertaa niin, että pääs motti sammuun taivalla. Eka oli painetulppa jäänyt pois, ja laihan kautta sammu. No rotaatio vähän matkan päähän ja uudestaan.
Samalla lennolla kävi sitten niin, että kesken räiminnän läks letku irti headerista ja motti sammu kun seinään. Kovin vähän korkeutta, ja täydet negatiiviset kulmat + työntöä... lavat melkeen pysähty ja reaktio oli vetää viimesellä lisää vauhtia alaspäin ja lapoihin lisää kierroksia sitä kautta ja varovainen kevennys ennen hankea. Sellasta jotain risukkoo siinä oli mihin se tuli. Mitään ei hajonnut ja rotaatio oli onnistunut siinä määrin.
Porolla tuli riekuttua kans sellanen 4 akullista. Pitäs jaksaa säädellä, mutta oli niin kiva lennättää etten jaksanut "masentua" säädöistä. Leijuttelin siinä selällään aika lähellä itseäni
siittä tuli hyvä fiilis. Samaten se perä piti ihan kivasti kun räimi menemään. Mnentwigiä lainaten: "Wagging tail, heli is happy..." Kovaa kun ajaa meneen niin pieni kaarros vasempaan ja/tai suoraa lento täysiä, vägää vähäsen, sillain hyvän tahtosta väp-päp-päp-pää.
Kaiken kaikkiaan onnistunut päivä lennätyksen suhteen. Mitä muuta uutta... Kävin lavvantaina Anssia kattomassa. Tunnin verran kuuntelin ja kyselin miten tuota setuppia tehtään kesän kisoja ajatellen. Aika hyvät vinkit sain.
Poikkeuksellisesti päätin myös myydä kopterointitavaroita pois... OP huolestui jo että onko tuo pimeä puoli houkutellut kokonaan, Futaba ja Hirobo --> FAI-touhuja... Kohta lähtee Alignit myyntiin... Ei ei ei
Koptereita en myy, muta radiolaitteisto vaihtuu hieman.
Katselin tuossa tuota DM8-moduulin ulkonäköä ym. Ei ole hyvä näin. Tuon moduulin kanssa tuo mankka ei meinaa kunnolla mahtua laukkuun, joten --> siirtyminen kokonaan Futaban leiriin on aloitettu.
Spektrumin vastarit lähti myyntiin ja osa jo menikin samantie. DX7 vaihtoi niin ikään omistajaa tänään. Tästä kaikesta seuraa mm. sitä, että pitää miettiä virran syöttöä hieman uudestaan joidenkin kopterien osalla. Ja muutaman govin joutunee hankkimaan. Voipi olla että gyroja tulee päivitettyä samalla Futaban 701:ksi.
Saattaa olla että pitää sitä SBUSia lähtee kokeilemaan jonkin kopterin kohdalla. Sit sais hyvän syyn vaihtaa servoja ja muuta. No kattotaan... autokuume tuskin iskee keväällä, tai sitten voi pyyhkiä lompakolla ottasta hien pois