Kirjoittaja Aihe: Kaardianin lentopäiväkirja  (Luettu 109725 kertaa)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #125 : 14 Huhtikuu, 2011, 00:02:01 »
Tänään tuli harrastettua kopterointia kans melkeen koko päivä.

Aamulla latailin uusia akkuja varovasti, ja sitten kierros pitkin ja poikin kaupunkia metsästämässä tarvittavia asioita. Kierros päättyi Ikeassa ahdistumiseen. (ihan yksin kävin ja ostin laatikoita, missä säilöä kopterien osia)

Iltapäivällä tarkoitus oli lentää Freyalla ja säädellä se viimosen päälle kisakuntoon, mutta toisin kävi. Perä driftaa ihan järjettömästi eikä muutenkaan meinannut tulla hyvä. Anssin kanssa tutkittiin sitten illemmalla vähän lisää. No... ei siitä sen enempää julkisesti.

Ajelin sitten siinä iltapäivän ratoksi 700E:llä 3 lentoa ja kokeilin erilaisia asetuksia Beastista. Ei mitään muutosta cyclic-nopeuteen. Noh, tajusin kotiin ajellessa että kun säädin sitä ekaa kertaa, niin olin varsin varovainen maksimi poikkeutuksien kanssa. Tarvinnee käydä koko setuppijuttu uusiks läpi ja testata sitten.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #126 : 14 Huhtikuu, 2011, 00:48:57 »
Jos haluat lisää cyclic nopeutta niin mene beastissa siiheen ekaan setup tilaan eli siihen missä a vilkkuu. Taitaa olla kohta B sellainen kuin cyclic behaviour. Se on vakiona aika laiskalla, mutta kun laitat sen extreamelle niin johan alkaa tapahtuu. :)

Ellet siis ole jo koittanut.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #127 : 14 Huhtikuu, 2011, 07:38:49 »
Jos haluat lisää cyclic nopeutta niin mene beastissa siiheen ekaan setup tilaan eli siihen missä a vilkkuu. Taitaa olla kohta B sellainen kuin cyclic behaviour. Se on vakiona aika laiskalla, mutta kun laitat sen extreamelle niin johan alkaa tapahtuu. :)

Ellet siis ole jo koittanut.

mä taisin tota jo aikasemminkin ehdottaa kaardianille...

laita se Pro tai jos oikeasti haluat liikettä niin extreme asentoon ;D

ne maksimi liikevarat mitä biistille opetetaan cycliciin sanotaan ohjeessa niin että pitäis aina laittaa niin paljon kun vaan irtoaa koska ne ei vaikuta cyclic nopeuteen muuten kuin jos niitä on liian vähän! ;) eli kaikki vaan mitä irtoo bindaamatta ja sitte tolla control behaviour asetuksella flipratet kohilleen :)

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #128 : 14 Huhtikuu, 2011, 23:56:49 »
Tänään käväsin N9:iä kokeilemassa oikein kahden tankillisen verran. Sain lapauran kohdalleen ja sisääajoin moottoria jonkin verran. Govi tuntu pelittävän hienosti, mutta perä nykii ihan käsittämättömästi. Samalla tavalla kuin se 700N (ne jotka on nähny tietää mistä kyse). Samanlaista nykimistä oli nyt havaittavaissa tämän vehkeen kanssa. Aika uskomatonta. No "debuggaus" alkanee kunhan tässä lennättämässä käy. Jos vaikka Maikolta kyselisi mitä hän teki omalleen.

Freyaa tuli lennätettyä 4 tankillista. Taivaalla alkoi cobra näyttämään hyvältä, silmukat myös ja mikä parasta, vaakakierteet menee suhteellisen siedettävästi. Leijuttelin siinä sitten yhteensä tunnin ;D hidasta pirottamista suuntaan jos toiseen. Alkaa se vaikeampikin kylki sujumaan. Ensi kerralla sitten pitää katsoa oikein niitä leijutuskuvioitakin.

Joo Tohtori R:n vinkkien perusteella testasin sitä B-asetuksen muuttamista, käytin sen jopa extremessä ja silti ei vaikuttanu. Aattelin et tarvii lisätä sit niitä liikkeitä jokaiseen suuntaan silleen toisella tavalla.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #129 : 16 Huhtikuu, 2011, 18:39:27 »
Tässä sitä ollaan kotona ilman oikeaa intterveppiä, kännikällä pääsee foorumia onneks selaan.

Tässä parin päivän aikana on tullu käytyä varovasti Freyalla harjoittelemassa yhteensä 5 tankin verran. Enimmäkseen leijuntaa ja niiden kuvioita. Frenzie on ollut matkassa pariin otteeseen ja suunnaton ilo on huomata minten jäbä kehittyy. Tämän päivän suoritusten perusteella arvioin että n. 30 min lisää ilma-aikaa ja kaveri alkaa reenaan hiljalleen kylkien leijuntaa.

Nuo eurosportti leijuntakuviot tuli tänään ekan kerran testattua siten, että oli ns. liput alla. Kyllä niissä maasta törröttävissä kepeissä vaan jotain maagista on, kun ne niin kovasti hylkivät kopteria.

450 Pro sai BeastX:n kaverikseen ja Alignin 3G jouti sivuun. Harmi vaan että en saanut tätä ihan yhtä hyväksi kuin tuossa isommassa kopterissa. Kyllähän se vakaa on ja muuten toimii kuten pitää, mutta jotenkin se on vähän eri tuntunen. Siinä kentällä 4 akullisen verran lennättelin sitä ja lopulta säädin radiosta end pointteja etäämmäs nyt on 140% aileronilla ja elevatorilla. Tämä muutos muutti tämän Beastin käyttäytymistä nyt siihen toivottuun suuntaan. Samaa pitää kokeilla tuolla 700E:lläkin.

Siitepölyä alkaa olemaan taivaalla sen verran paljon, että saa nähdä miten käy reenaamisen. Huomenna pitää vielä päästä Vanattaraan reenaamaan.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #130 : 16 Huhtikuu, 2011, 18:48:38 »
Mihis aikaan vanattara kutsuu?

Itse olen Nääshwillessä vapautunut 16:10 ja matka kohti rutkua tai vanattaraa alkaa...
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #131 : 17 Huhtikuu, 2011, 20:30:40 »
Tänään tuli 2 lentoa 700E:llä, 1½ lentoa N9:llä ja 1½ lentoa Freyalla.

N9:n gyron teippasin uudestaan erilaisella teipillä kiinni ja perän nykiminen loppui :) jee. tää on aika kiva. Paremmat lavat, ja sit se on hyvä.

700E:ssä lisäsin aileronin ja elevatorin liikealueita 100% --> 130% niin johan alkoi pyörimään :) jee. Nyt tämä on aivan mielettömän hyvä.

Freyalle kävi huonosti. Kovassa tuulessa koitin ajella, ja lopulta olin tulossa pois taivaalta, ja ja... no perä alkoi poukkoilla miten sattuu ja lopulta oli pakko vetää holdi päälle ja kone tonttiin perse edellä. Paljoa ei ollu vauhtia eikä damagee sinänsä tullu paljoa, paitsi päälavat ja Nova4 koppa.
Anssin ja Sammyn kanssa tutkittiin mikä tuli... ja syylliseksi paljastui Futaba 611 -gyro.

F3C Eurosportti reenit jatkunee jollain toisella koneella... Vähän meinas kiroilututattaa, mutta ei pahasti. Oli sen verran hallittu alastulo kuitenkin. Tiistaina Sabeen...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #132 : 17 Huhtikuu, 2011, 20:34:50 »
Tänään tuli 2 lentoa 700E:llä, 1½ lentoa N9:llä ja 1½ lentoa Freyalla.

N9:n gyron teippasin uudestaan erilaisella teipillä kiinni ja perän nykiminen loppui :) jee. tää on aika kiva. Paremmat lavat, ja sit se on hyvä.

700E:ssä lisäsin aileronin ja elevatorin liikealueita 100% --> 130% niin johan alkoi pyörimään :) jee. Nyt tämä on aivan mielettömän hyvä.

Freyalle kävi huonosti. Kovassa tuulessa koitin ajella, ja lopulta olin tulossa pois taivaalta, ja ja... no perä alkoi poukkoilla miten sattuu ja lopulta oli pakko vetää holdi päälle ja kone tonttiin perse edellä. Paljoa ei ollu vauhtia eikä damagee sinänsä tullu paljoa, paitsi päälavat ja Nova4 koppa.
Anssin ja Sammyn kanssa tutkittiin mikä tuli... ja syylliseksi paljastui Futaba 611 -gyro.

F3C Eurosportti reenit jatkunee jollain toisella koneella... Vähän meinas kiroilututattaa, mutta ei pahasti. Oli sen verran hallittu alastulo kuitenkin. Tiistaina Sabeen...

mikä futteen iski?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #133 : 17 Huhtikuu, 2011, 21:23:00 »
mikä futteen iski?

Ei voi tietää. Se vaan män huonoks. Anssi tiesi kertoa että ovat maailmalla käyttäytyneet tuolla tavalla. Ajan saatossa ensin alkaavat driftaan ja sit alkaa pätkiin oudosti.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #134 : 19 Huhtikuu, 2011, 20:20:48 »
Tänään kävin Sabessa. Tapasin siellä Sammyn ja sain ostettua muovikassin :)

Illalla kävin Anssin kanssa lennättelemässä. 450 Porolla yhden akullisen ja pari tankillista Synergyllä. Se Synergy alkaa tuntumaan kovin hyvältä. Vähän kiikkerä meinaa olla, mutta seuraavaksi vaihtuu painavemmat stabbarit, ja erilaiset lavat.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #135 : 19 Huhtikuu, 2011, 22:01:59 »
Eikö sulla ollutkaan N9 FBL versiona?

Normi asetuksilla ja vakio stabbareilla tankonuppi pitäisi olla aika rauhallinen. Tasaisempi ja rauhallisempi kuin 700N. Hyvä kun olet saanut sen nyt lentävien joukkoon.

-

 

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #136 : 19 Huhtikuu, 2011, 23:37:22 »
Eikö sulla ollutkaan N9 FBL versiona?

Normi asetuksilla ja vakio stabbareilla tankonuppi pitäisi olla aika rauhallinen. Tasaisempi ja rauhallisempi kuin 700N. Hyvä kun olet saanut sen nyt lentävien joukkoon.

On mulla siihen jokin FBL-nuppikin. Siinä on vakio tanko, ja todella kevyet Radix Stubit. FBL-muunnos tulnee jossainkohtaa eteen, mutta ei ihan vielä.

On kyllä varsin hienon näkönen kopteri kun sillä pärää meneen. Tosin jos ei näyttäis ilmassa yhtä hyvältä kun on pöydällä hypistellessä ollut, niin olisikin jotain vikana ;D
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #137 : 22 Huhtikuu, 2011, 19:17:07 »
Eilen korjasin Freyaa koko päivän. Gyro vaihtui Futaban 701 gyro/govi yhdistelmään. Kaasuservo luovutti rattaansa pitch-servolle ja laatikosta löyty vaihtoehdotinen kaasuservo. Tänään sitä sitten pääsi koestamaan.

Hyväksi sen sain säädeltyä pöydälläkin. Lapauran kun sai hierottua kohdalleen, niin vehjehän alkoi leijumaan ihan siedettävästi. Yhteensä 4 tai 5 tankillista tuli sekä leijuteltua että vähän taivaalla eestaas liikkeitä kokeiltua. Taivassetuppi odottaa jotain toisia lapoja, mutta kai näilläkin pääsee jo alkuun.
Anssikin oli paikalla ja lennätti aika monta lentoa. Kivasti sai kulumaan 4 tuntia.

700E lensi kerran. Siksi että unohdin akut kotiin ;D


[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #138 : 24 Huhtikuu, 2011, 09:48:55 »
Eilen olin Anssin matkassa Vesivehmaalla. Siellähän oli käytännössä kaikki FAI-ukkelit mestoilla. Uskomattominta oli se, että monella vehkeet ei pelannu. Jopa Arilla oli ongelmia.
Itselläni oli mukana Freya ja Poro. Porosta löytyi kaksi servoa jotka ovat antautuneet siihen tilaan, ettei sitä uskalla oikein lennättää. Ei muuta kun servoja tilaamaan.

Freyalla tuli leijutettua 7 tankillista. Yhden tankillisen ajoin taivaalla. Taivasliikkeet ei kaipaa juurikaan reenaamsista, korkeitaan sen että tekee ne oikeassa järjestyksessä ja osaa sijoittaa oikealla kohdalle. Leijuttaminen kaipaa reenaamista aivan tolkuttoman määrän, tosin itsekin huomaan jo edistymistä tässä. Ehkä se kun vielä yhden laatikollisen fuilia laksee läpi...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #139 : 24 Huhtikuu, 2011, 21:28:10 »
Tänään tuli käytyä anoppilan pellolla 700E:tä ajamassa 3 akullista, Anssin kanssa harjoittelemassa tuossa Vanattarassa ja vielä tässä illalla erään "naapurin" kanssa tuossa ihan likellä.

700E:lle ei ihan meinanut tila piisata anoppilassa... tai kyllähän se oikeasti riittää, mutta se mettä on kovin korkeaa ja kovin lähellä... Perus jumppaa, eikä oikein mitään varsin määrätietoista. Selällään leijuntaa ja perä edellä silmukoita, missä pistetään flipaten korkealla.

Anssin kanssa reenaaminen olikin tämän päivän mielekkäin juttu. 3 tankillista Freyalla ja eipä mitään ihmeitä. Leijunta ei suju vieläkään takatuulessa. Liikkeet on jokseenkin tunnistettavissa, mutta pitää vielä aika paljon reenata.
M-kuvio lähtee vaeltamaan liikaa kun ajaa oikealla kyljellä peruuttaen. Kaiken vaikeimmalta tuntuu hidas ja hallittu peruuttaminen oikella kyljellä lähtöympyrästä vasemmalle. Alkoi keskittyminen herpaantumaan jo varsin kovasti, lopulta päätin etten leijuttele, vaan yritän hieman tutustua taivasliikkeisiin.
Taivasliikeet sujuu siten että ne ovat tunnistettavia, ja niiden hieromiseen en aio käyttää läheskään niin paljoa aikaa ja vaivaa, kuin leijunnan reenaamiseen.
Suurimpana ongelmana taisi olla liikkeiden aloitusasento.

Illalla kävin erään Pirkkalalaisen kanssa läheisellä pellolla leijumassa vähän lisää, ja rotaatioiden harjoittelu tuli aloitettua samalla. Kyseisellä paikalla on varsin hyvä reenata rotaatioita, kun heinä on lyhyttä ja maa on tasainen. Tarvinnee ottaa asia esille, ja pyytää opastusta, seuraavalla kerralla kun Anssia näkee...
Muutama omasta mielestä varsin onnistunut rotaatio tuli suoritettua, ja jopa sellaiseen kohtaan mihin sitä yrittikin.

Tämä pian loppuva talviloma on kyllä antanut varsin paljon aikaa reenaamiseen. Fuilia on palanut yhteensä n. 6 x 5l. Huomenna ehtii vielä 7. kannullisen leijuttaa. Tosin tässä alkaa olemaan jo tilanne sellainen, että keskittyminen herpaantuu varsin kovasti, pitäisi pitää pieni lepotauko. Onneksi pääsee töihin lepäämään tiistaina ;D

Ehkä huomenna pitäisi ajella 700N:llä, ja/tai rakentaa Turbuun setuppi loppuun, ja käydä sekin koestamassa. Ehtisi tuo leijuttelu ja muu FAIstelu tarttumaan lihaksiin hieman paremmin.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #140 : 27 Huhtikuu, 2011, 21:18:52 »
Tulipa käytyä kaikesta huolimatta (vaikken ensin meinannu mennä) lennättämässä vähäsen. Pari akullista 700E:llä ja yksi videopätkäkin tuli tallennettua.

Mitään ihmeellistä sinänsä. Tuli inverted leijuttelua todella matalalla... Anssilla taitaa olla pari kuvaakin tallessa. Päälapoihin tarttui pari ruohonkorren värjäämää vihreää täplää... Notta niin matalalla ;D

Videosta tuli rapsastua välistä pari pätkää pois, kun kopteri ei mahtunut koko kuvaan olleskaan... Ja jossain siellä puolenvälin hujakoilla. Oliskos parin minuutin kohdalla on aikas matalalla leijuttelua väärinpäin.



Lisäksi muutama kuva Anssin koptereista.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #141 : 27 Huhtikuu, 2011, 21:20:38 »
Kuva jossa 4cm heinästä jää jälkiä...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Njakee

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #142 : 27 Huhtikuu, 2011, 22:28:28 »
Kuva jossa 4cm heinästä jää jälkiä...

Hyvä kuva.   ;D
T-rex 600 ESP 3GX
T-rex 450 pro
RC-Factory Flash
TechOne Mythos
Bantam E-Station BC6 DX8 Futaba 6EX

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #143 : 03 Toukokuu, 2011, 20:47:14 »
Noniiiiiiin. Palataanpa taas siihen yhden 700N reksän perän ongelmaan.
Ihan kaikki alkaa oleen vaihtunu. Runkolevyt ja osa rungon alumiinihilppeistä on alkuperäisiä. Virransyöttö on vaihdettu kahteen kertaan. Mankka niin ikään kahteen kertaan. Vastari. Moottori. Gyro (useaan kertaan), peräservo (useaan kertaan). Peräpuomi. Perän tuet. Perän muu mekaniikka. Peräevä. Lavat. Nuppi. Muovikassillinen laakereita... ja lista jatkuu.

Nyt tänään sain uuden äänenvaimentajan, mikä oli tarkoitus sovitttaa lopulta tuohon Turbulenceen, mutta pääsikin ensin tämän peräongelmaisen mukaan testin vuoksi. Odotukset oli taas kerran sellaiset että "josko nyt?!" vaan eipä tuokaan auttanut.
Tosin nyt olin jaksanut säädellä moottoria sen verran että sen tyhjäkäynti näytti ja kuullosti hyvältä. Säädin aina vaan rikkaammalle, kun kone kävi kerran kokoajan sopivan lämpösenä. Siitä se ajatus sitten lähti. Missään vaiheessa ei moottori mennyt kylmäksi asti. Kaikki muut YSsit menee kylmäksi takakannesta kun aikansa kääntää rikkaammalle. Jokin pieni järjenhäiven pääni sisällä ehdotti, että vaihdappa tankki. Uusi tankkihan on kohta vuoden odottanut asennusta. Tästä se seuraava osan vaihto sitten. Tosin tankin teen niin että siihen tuleepi fuel maneetti ja silleen. Headerilla heitän headshotin naapurista.

Ei niin huonoa etteikö jotain hyvääkin. Sabesta sain säkillisen osia ja ison laskun. Osien avulla sain Freyan kasaan ja pääsin koestamaan. Nyt on kokolailla melko hyvä. Tosin siitäkin paljastui jokin odottamaton ongelma, kun pääratas liikkuu melkeen sentin ylösalas. No ratas olikin tarkoitus vaihtaa tässä ihan just kohta ihan varmuuden vuoksi. Nuppi pelaa kuitenkin niin hienosti ettei ole uutenakaan ollu noin hyvä.
Lavanpitimen vanhat laakerit on niiiin hyvät että jos ne pistäisi pyörimään sähkömoottorilla ja valaisi silikonin sisään, niin Sammy saisi uuden tuotteen web-kauppaan.

Kyllä tää vaan on herkkä ja tarkkuutta vaativa laji... vielä vähän lisää vastoinkäymisiä, niin lähtee kaikki polttisvehkeet myyntiin, tai sitten jos ei mene kaupan ni poltan juhannuksena lopulla fuililla ne kerralla headshotin saaneen naapurin takapihalla kokkona.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #144 : 05 Toukokuu, 2011, 21:23:44 »
Posti toi tänään kolme ihka uutta servoa. MKS DS95 -servoja tuli 450 FBL nupin kaveriks.

Pitihän ne sitte heti ruuvvata kiinni ja pari kuvaa otin malliksi. Vertailuna on Align DS410M -servo. Aika paljon isompia nuo ovat, ja muutaman gramman painavempia. Suorituskykyä pitäisi olla myös reilusti enempi.

BeastX:ään uus konffis tupaan ja äkkiseltään olin rehellisesti sanottuna jopa hieman hämmästynyt tarkkuudesta. Aattelin sit että pitääpä koittaa pihalla pikkasen. Ja vakio setupilla jokseenkin kova oskillointi. Vääsin A-potikkaa pienemmälle kuten ohje käskee. Vapina loppu vasta kun oli melkeen täysin miinuspäässä se potikka... Mietin tässä että pitäskö sittekin pidentää nuita servoarmeja, laitoin toisiks lyhimpään kohtaan nuo että sais maksimoitua tarkkuutta... se ei välttämättä olekkaan se paras juttu.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #145 : 07 Toukokuu, 2011, 18:27:45 »
Allergiaa ja ampiaisia...

Kävin tänään Freyaa ja 700Nää ulkoiluttamassa. Freyaan on tullut tehtyä melkoisesti remonttia viimeaikoina, ja nyt korjattuna se ei enää ole yhtä hyvä kuin aikaisemmin. Tai on, mutta vaatii vähän radion uudelleen ohjelmointia. Nuppi on käytännössä välyksetön, ja kaikki laakerit on vaihdettu ja linkit uusittu.
Tänään sain ajettua eurosportin ohjelman läpi pariin kertaan ja muuten ees taas yksittäisiä liikkeitä yhteensä 4 tankillista.

700N ei ole muuttunut miksikään. Perä tekee edelleen mitä sattuu ja alkaa mielenkiinto koko vehkeen säätämiseen loppua ihan totaalisesti. Viimeisin mitä yritin sille tehdä, oli polttoainetankin vaihto. Se tuntui hieman auttavan ongelmiin, mutta ei mitenkään korjannut lopullisesti niitä.
Säätelin moottoria parin tankillisen verran ja samalla pompottelin ees taas kaikenlaista.
Lopulta koitin ajella vähän taivaalla isompia liikkeitä, ja lopulta perä päätti tehdä lisää omituisuuksia. Kopteri heilahteli puolelta toiselle n. 120o heilurilla, ja vetäsin sitten holdin päälle ja tein onnistuneen rotaation 2m päähän itsestäni.

Nyt alkaa tuntumaan siltä että tämä toinen 700 reksä pääsee varaosahyllyyn. Moottorin irroitan pois ja osan sähköistäkin. Ompahan sitten osia millä korjata tuota toista 700Nää ja tarvittaessa 700E:täkin.

Freyaa ajelin vielä tämän 700 epämääräisyyden jälkeen, ja reenasin leijuttelua ja rotaatioita. Lopulta tein rotaation pellolle siten, että perälavat jäivät multapaakkuua rääpimään ja totesin että nyt riittää, tankkikin oli kokolaila tyhjä.

Kotimatkalla alkoi allergianuha... Tämä oli tiedossa, että pari tuntia pihalla tuottaa loppuillan tuskan... nyt olen niistänyt noin 50 paperia useaan kertaan... silmät meinaa olla ummessa... jne. Ampiaisia oli kotipihassa. Niiden päälle pistin vettä ruiskuttaen samalla kun huuhtelin autoa.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #146 : 08 Toukokuu, 2011, 16:36:20 »
Fiinikan kentällä Frentszien kanssa...

Saldoksi jäi:
2 lentoa 700N LE:llä
2 lentoa 700E:llä
2 lentoa 450 Porolla

Kaikki koneet toimii enimmäkseen kuten pitääkin. Tilaa saisi olla vähän enemmän tuossa, mutta mahtuu siinä sen verran leijuttelemaan mitä tarvitsee. Korkeat puut ympärillä luovat vähän sellaisen klaustrofobisen olon, mutta eipä piä antaa sen häiritä. Jalkapallomaalit melkein haittaavat enemmän.

Ihmetyttää että miksi kaikki miun nitrokopterit väpättää perällänsä sillain miten ei ole soveliasta... Ongelma on tarttunut hieman jopa Freyaan. Siitä vapisevasta 700N:stä riipasin aamulla lavat ja vastari ym. irti ja seuraavaksi pulttaan nuo Turbulenceen kiinni ja toivon että se pelaa kuten aikaisemminkin.

Tarttis varmaan myyrä noita värkkejä pois ni olis paremmin aikaa keskittyä yhteen tai kahteen... Tämähän mulla oli reilu 2 vuotta sitten mielessä, et olis vaan 2 tai 3 kopteria, mut sit lähti homma lapasesta.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa frenzie

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Cosmonaut
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #147 : 08 Toukokuu, 2011, 22:52:27 »
Homman nimihän on se että Kaardianilla oli kyllä yksi lento todellisuudessa enemmän elikkäs akullisen lensi 600 rekkulaa. Ja tässä video materiaalia siitä.

pper

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #148 : 14 Toukokuu, 2011, 19:06:19 »
Matti pääsi sitten vihdoin kunnon koneen puikkoihin ja teki ensi lennot uuden tuttavuuden kanssa. Vaikka keli oli todella vaativa ja tuuli kova puuskittainen niin hyvin se lensi  :D Alla pari todistuskuvaa...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #149 : 14 Toukokuu, 2011, 19:41:07 »
Tänään tuli käytyä polttamassa yksi tulppa Freyasta (hehku käänty vahingossa liika kovalle) ja 3 lentoa Eaglella.

Samat säännöt tähänkin lajiin pätee, kuin golffiin. Tiettyyn pisteeseen asti tää on välineurheilua... Tuo iikle tuntui pienen tutustumisen jälkeen kokolailla hyvältä. Leijutteluissa oli melkosesti eroa tuohon toiseen Freyaan. Lavat varmasti vaikuttaa jonkin verran... no, keli oli melko paha, ja silti oli tunnistettavia liikkeitä :)

Taivaalla tuo on kovasti paremmassa säädössä, kuin toi polttomoottorillinen. Kaikki liikkeet enemmän tunnistettavia ja muutaman yrityksen jälkeen ihan selvästi parempia. Vaatii hieman totuttelua, mutta tästä tää lähtee!
Pull back -liikekin meni nyt, tuulesta huolimatta, omasta mielestä varsin hyvin.

Hyvä fiilis jäi hurjan kelin harjoittelusta.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
69 Vastauksia
34252 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2009, 23:34:06
kirjoittanut XciD
9 Vastauksia
5013 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2009, 22:56:16
kirjoittanut kaardian
0 Vastauksia
1723 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2009, 23:04:04
kirjoittanut kaardian
3 Vastauksia
2919 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2013, 18:33:47
kirjoittanut kekke
21 Vastauksia
6379 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Joulukuu, 2017, 15:57:50
kirjoittanut Wilikki