Jaahas, pistetäänpäs vähän päivittäen tätä vuotta!
Kämpässä on tehty pientä uudelleen järjestelyä kopterihuoneen sisällä ja kopterit mahtuu paremmin "käden ulottuville". Osasyyllinen tähän on se, että on samalla alkanut tämä ns. talvihuolto.
FBL 600N Pro sai perään uusia alumiinisia osia jonkin verran. Perälavanpitimet on edellen muovia. Positiivinen seikka oli se että klappia hävisi aika paljon, eli ihan onnistunut tuunaus, ei pelkkää blingiä, vaan ihan hyötyäkin
Samalla se sai uuden kabiinin (samanlainen kuin se alkuperänen shakkiruutukuvioitu), ja Lynxin kabiinin kiinnikkeet. Ja tärkeimpänä ehkä se Hatoritarra + Lynxitarra kabiiniin.
Molemmat Eaglet on tuossa pöydällä, mistä ne sitten vuorollaan pääsevät huoltoon. Tarkoitus olisi käydä ne läpi ajatuksen kanssa ja kasata tulevan kauden virityksiä silmällä pitäen. Akkujen kiinnittämiseen meinaan hieman paneutua, tavoitteena olisi saada aikaan sellaiset kiinnityssysteemit molempiin, ettei tarvitse tehdä pötköjä niistä akuista.
Voi tosin olla, että päädyn edelleen tekemään 12S pötköjä, pitää hieman hahmotella. Akkusalkku on myös tulossa valmistukseen tässä jossain kohtaa ennen kun kausi kunnolla alkaa. Sitä ennen pitäisi molempien koneitten akkukiinnitykset olla selvillä.
450 Pro sai uudet perälavat, sellaiset Radixit. On varsin söpöt, ihan saman näköset kuin ne isommat FB-lavat, mutta pikkuruiset. Samalla FBL Poro sai Microhelin tekemän alumiinisen perämekaniikan.
Nyt se FBL Poro on peränsä osalta liki klapiton. Akseli itsessään pääsee liikkumaan millin kymmenyksen verran. Beastipurkkia piti kovasti uudelleen ohjelmoida, kun on varamankka, mutta lopputulos oli että pikaisella säätämisellä ja pikaisella testaamisella pienessä räntäsateessa ei kertonut yhtään mitään. Nyt sitten on liian kylmä testailuun
Niin ja vastaavasti osa FBL Poron osista pääsi YöPoron perälle. Samalla se YöPoro sai fluorisoivat perälavat ja UV-ledin
Pikkasen pyörittelin tässä sisällä, ja aika vinkee on. Edelleen pihalla liika kylmä mennä testaamaan. YöPorolle jaksoin hieroa setupin edes siedettävästi kuntoon tähän lainamakkaan... Pääsee sillä sitten lennättelemään.
Pariin otteeseen olen tainnut jo mainitakkin että setuppia pitänyt uusia kovasti... johtuu siittä että oma 12Z lähti Ruottiin huollettavaks. Sabesta sain lainaan 12FG:n siksi aikaa, että pääsee vähän simutteleen ja jollain koneella edes vähä ajelemaan, jos keliä sattuis olemaan.
Ensireaktio nyt kun on ihan oikeasti joutunut käyttämään taas outoa mankkaa, niin on se että tuon 12Z:n logiikkaan kun on tottunut, niin aika hermoja raastavaa puuhaa on setuppien tekeminen. Onneksi tämä 12FG on likimain sama softaltaan, harmi vaan että valikoissa liikkuminen ei ole ihan sama, puuttuu se joystikki. Mutta kyllä tämä paljon paremmalta tuntuu kuin 8FG. Pitäisi varmaan sellaistakin päästä kokeilemaan ns. livenä paremmin.
No tässä tätä "statuspäivitystä". Kerrotaan sitten lisää kun on jotain kerrottavaa.