Eilen tuli huollettua Sablini. Naputtelin kaikki pyörät ja vaihdoin sen perää edestä vetävän tehtaan päivittämään malliin. Tohtori väitti, että sekin olisi pitänyt naputella, mutta kyllä tuo ihan yhtä alumiinipalaa oli ja ruuveilla toisissaan kiinni. En ainakaan nänyt mitään kohtaa mitä naputella.
Huomasin siinä askarrellessa, että tuo perän suunnittelu on kerrassaan loistava. Erittäin helppo ja kätevä irroittaa pärä huoltoa varten. Samalla kävi ilmi myös että minun yksilössä oleva moottorin pinjoni on jo valmiiksi naputeltu? Ainakin oli pistepuikon jälkiä... Vähän hämmästytti, mutta sama se. Pääsin ite vähemmällä.
Kolme akullista ajelin ja viimeisellä akullisella Sablini hukkais kabiinin kiinnitysruuvin. No, kertaalleen kenttäoloissa hukkasin (ja löysin) yhden aikaisemmin, nyt hävisi leijuttaessa kokonaan sohjohankeen. Pitänee tilata muutama varalle, kun on sen verran häviävä luonnon vara.
Synergy lähti 3. starttauksella käyntiin viime syksyn jäljiltä ja toimi varsin mainiosti. Ainoastaan perälavat otti kipeää tuolla soramontulla ja samalla päälapoihin kimposi pari koloa kivistä. Tuo pistää sylettämään oikein huolella. Joka kerta kun käy sora-alustalla lennättämässä, niin vähintään perälavat särkyy. Vieläpä nuo Radixit, kun eivät ole halvimmasta päästä. No samapa tuo. Perälapoja on tuossa odottamassa mallia SAB ja ties mitä muita.
N9 kaipaa nupin likkien hienosäätöä. Tuossa +2
oC kelissä menee varsin tahmeaksi nuppi ja se tuntuu myös lennossa. Elikkä avartaa linkkejä ja toivoa että kesällä ei ole liian väljä.
Ravea tuli ajeltua 3 akullista niin ikään. Setuppia pitää vielä hieroa aika paljon. Gyro alkoi perän kanssa olemaan oikealla suunnalla. Pikkuhiljaa liikkeitä lisäämällä alkaa löytyä räväkkyyttä. Vielä saa setupoida ihan rauhassa, ja varmaan kierroksia pitää vähän nostaa.
Normimodessa tuo on kuin ajaisi FAI-koneen miniatyyriä. Vakaa ja varmasti pärjäisi poppiksessa