Kirjoittaja Aihe: Kaardianin lentopäiväkirja  (Luettu 109793 kertaa)

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #225 : 08 Maaliskuu, 2012, 13:40:40 »
Ihan kämpän vieressä ja minä olen Helsingissä! :(
Futaba T8FG Super

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #226 : 08 Maaliskuu, 2012, 16:15:53 »
Goblini tuli koelennettyä. Ehjä on edelleen. Nyt pitää sitten tarkistaa perusjutut, säätää mankasta asetuksia, ladata akut ja viimestään sunnuntaina uudestaan.

Eaglella tuli lennätettyä yksi akullinen. Turbulla ajelin pari tankillista, siitäkin on jotain kuvamateriaalia todisteena. Katostaan nyt kun Anssi ehtii kotiin koneen äärelle.

Anssin taltioima ensilento löytyy täältä: Korjattu linkki:

« Viimeksi muokattu: 08 Maaliskuu, 2012, 18:37:14 kirjoittanut Anssi »
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Re: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #227 : 08 Maaliskuu, 2012, 16:42:56 »
Onnea onnistuneesta ensilennosta :)

Tosta säätölennosta nyt on tietty paha mitään varmaan sanoa mutta miltäs se nyt tuntu? ::)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #228 : 08 Maaliskuu, 2012, 17:08:37 »
ON SE KOMMEEE!! 8)
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Re: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #229 : 08 Maaliskuu, 2012, 17:17:25 »
Onnea onnistuneesta ensilennosta :)

Tosta säätölennosta nyt on tietty paha mitään varmaan sanoa mutta miltäs se nyt tuntu? ::)

Äkkiseltään tuntuma oli melko kiikkerä, esim. Trex 700E:hen verrattuna. Linkit ehkä vähän turhan kireät tuolle pakkaselle. Heti kun tottui kiikkeryyteen, niin huomattavan vakaa. Puolittajilla säädetty 70% liikkeistä ilman expoa varmasti vaikuttaa osallaan kiikkeryyteen.
Perän pito aivan älytön. Tosin on nuo perälavat melko kookkaatkin. Tuossa videossa kuulee ihan hyvin, kun on gainia vähän enemmän ja vetelen perää puolelta toiselle, miten paljon se "pistää hanttiin".

Editillä lisätty: niin ja tehon tuntu on selkeä. Kevythän tuo on, niin kyllä sen huomasi lennossa heti. Talviseisonnan jäljiltä ollut akku tuntui piisaavan tuohon pompotteluun ihan hienosti.

Kaiken kaikkiaan varsin laadukkaan oloinen vehje ilmassa. Täytyy huomenna käydä linkit ja ruuvit läpi, tutkia mahdollisia pettäneitä liimauksia ym. Sitten kovaa ajoa :)
« Viimeksi muokattu: 08 Maaliskuu, 2012, 17:20:21 kirjoittanut kaardian »
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #230 : 08 Maaliskuu, 2012, 18:25:22 »
Otettu video on siirretty youtubeen. Korjaan tuohon Matin viestiin oikean linkin.
Alla toinen video samasta reissusta.

Matti ja Turbulence
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #231 : 11 Maaliskuu, 2012, 17:52:23 »
Eilen tuli anoppilassa ajeltua pari akullista Goblinilla. Tänään 4 lentoa FAI-ohjelmaa ja yksi lento Goblinilla.

Yllätyksekseni ohjelma sujui jopa tunnistettavina liikkeinä. Leijuttamista pitää reenata paljon ja taivasliikkeistä pull back ja kynttilä tuottaa eniten haastetta. Hyvä fiilis jäi päälle. Vahinko vaan että talviloma on ohi ja töiden jälkeen ei oikein ehdi valosaan aikaan lennättämään. No päivät pitenee nopeasti...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #232 : 02 Huhtikuu, 2012, 00:07:39 »
Kipeänä olen jonkin verran ollut, ja lentelyt jäänyt vähän vähälle.

Lauantaina ja sunnuntaina tuli käytyä ajelamassa Sablinilla, ja Turbulla. Lavvantain lentelyt jäi vahvan lunssan takia yhteen akkuun, ja sen jälkeen Koppelon kollari antoi vähän periksi, ja katsoin parhaaksi että suoritan simmaustoimia ennen seuraavaa lentoa.
Illalla laitoin 700 reksän simmin ja hyvä tuli. Sunnuntaina sitten koitin lennätellä pari akullista ja simmaus auttoi. Koppelo on vaan vallan mukava vehje lennättää.

No sunnuntain sessioissa oli Turbu mukana, ja se ei halunnut ensin käynnistyä ollenkaan. Lopulta YSsi lähti käyntiin ja pääsi räimimään kunnolla. Reilun puolentankin kohdalla tapahtui jotain uutta minun kopterointihistoriassa. Sain nitroa räimittyä niin että pääratas porsi osan hampaista.

Kotona sitten vaihdoin uuden rattaan - ihanan kallista - ja samalla riipasin Freyan raadosta uuden perää pyörittävän rattaan ja samassa paketissa tuli hieno sinistä Hirobo-hekomiiniä oleva päivitysosa. Freyassa nuo osat eivät olleet ilmassa kuin kolme tankillista, joten käytännössä uusia osia on.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #233 : 07 Huhtikuu, 2012, 19:20:31 »
Terkkuja tutuille Joensuusta!

Tulihan lenneltyä. Goblinilla pari lentoa, ja perän vetopyörän läystäkkeet alkaa irtoamaan :D totta se on, irtoaa ne lirvakkeet... No Ladilta on tulossa jo uusi, varmaan tiistai-keskiviikko-akselilla on uusi osa.

Turbulencellä tuli räimittyä 4 tankillista, ja lopputulos oli kevyt torppi. Päälavat säilyi ehjänä, mutta peräputki napsahti kolmesta kohtaa katki. Kotoa löytyy kaikki tarvittava, lukuun ottamatta yhtä pientä osaa. Ei edes harmita tuo torppaaminen, kun oli täysin sellainen "veren kerjäys nenästä" -meininki matalalla pompotellessa.

Kovin mukava fiilis. Koko päivä pihalla hyvässä seurassa, ja paljon tuli lennätettyä. Iltaohjelmana saunottelua ja rentoutumista.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #234 : 07 Huhtikuu, 2012, 19:26:00 »
Tulihan lenneltyä. Goblinilla pari lentoa, ja perän vetopyörän läystäkkeet alkaa irtoamaan :D totta se on, irtoaa ne lirvakkeet... No Ladilta on tulossa jo uusi, varmaan tiistai-keskiviikko-akselilla on uusi osa.

joudut tekemään siihen uuteenkin sen mun modin koska sitä ne ei ole suunnitellu uudestaan...

mä en uskaltais noilla lentää sellasenaan ollenkaan. kun naputtelee ne läpi tuurnalla ni sitte ne voikin unohtaa kokonaan :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #235 : 15 Huhtikuu, 2012, 15:40:15 »
Eilen tuli huollettua Sablini. Naputtelin kaikki pyörät ja vaihdoin sen perää edestä vetävän tehtaan päivittämään malliin. Tohtori väitti, että sekin olisi pitänyt naputella, mutta kyllä tuo ihan yhtä alumiinipalaa oli ja ruuveilla toisissaan kiinni. En ainakaan nänyt mitään kohtaa mitä naputella.
Huomasin siinä askarrellessa, että tuo perän suunnittelu on kerrassaan loistava. Erittäin helppo ja kätevä irroittaa pärä huoltoa varten. Samalla kävi ilmi myös että minun yksilössä oleva moottorin pinjoni on jo valmiiksi naputeltu? Ainakin oli pistepuikon jälkiä... Vähän hämmästytti, mutta sama se. Pääsin ite vähemmällä.

Kolme akullista ajelin ja viimeisellä akullisella Sablini hukkais kabiinin kiinnitysruuvin. No, kertaalleen kenttäoloissa hukkasin (ja löysin) yhden aikaisemmin, nyt hävisi leijuttaessa kokonaan sohjohankeen. Pitänee tilata muutama varalle, kun on sen verran häviävä luonnon vara.

Synergy lähti 3. starttauksella käyntiin viime syksyn jäljiltä ja toimi varsin mainiosti. Ainoastaan perälavat otti kipeää tuolla soramontulla ja samalla päälapoihin kimposi pari koloa kivistä. Tuo pistää sylettämään oikein huolella. Joka kerta kun käy sora-alustalla lennättämässä, niin vähintään perälavat särkyy. Vieläpä nuo Radixit, kun eivät ole halvimmasta päästä. No samapa tuo. Perälapoja on tuossa odottamassa mallia SAB ja ties mitä muita.
N9 kaipaa nupin likkien hienosäätöä. Tuossa +2oC kelissä menee varsin tahmeaksi nuppi ja se tuntuu myös lennossa. Elikkä avartaa linkkejä ja toivoa että kesällä ei ole liian väljä.

Ravea tuli ajeltua 3 akullista niin ikään. Setuppia pitää vielä hieroa aika paljon. Gyro alkoi perän kanssa olemaan oikealla suunnalla. Pikkuhiljaa liikkeitä lisäämällä alkaa löytyä räväkkyyttä. Vielä saa setupoida ihan rauhassa, ja varmaan kierroksia pitää vähän nostaa.
Normimodessa tuo on kuin ajaisi FAI-koneen miniatyyriä. Vakaa ja varmasti pärjäisi poppiksessa ;D
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #236 : 15 Huhtikuu, 2012, 16:52:00 »


Kolme akullista ajelin ja viimeisellä akullisella Sablini hukkais kabiinin kiinnitysruuvin. No, kertaalleen kenttäoloissa hukkasin (ja löysin) yhden aikaisemmin, nyt hävisi leijuttaessa kokonaan sohjohankeen. Pitänee tilata muutama varalle, kun on sen verran häviävä luonnon vara.

 

Mulla on kans hukassa toinen kopparuuvi,tipahti kun tein trimmilentoa ilman koppa ja unohin ne paikalleen löysälle.just vaan huomasin tuossa et kaveri otti videoo ku se tippu ja näkyy siinä videolla mihin tippu.. :o
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #237 : 15 Huhtikuu, 2012, 19:35:42 »
Eilen tuli huollettua Sablini. Naputtelin kaikki pyörät ja vaihdoin sen perää edestä vetävän tehtaan päivittämään malliin. Tohtori väitti, että sekin olisi pitänyt naputella, mutta kyllä tuo ihan yhtä alumiinipalaa oli ja ruuveilla toisissaan kiinni. En ainakaan nänyt mitään kohtaa mitä naputella.

no mistäs sä nyt tällasen keksit? en mä oo mitään tollasta sanonu :D ei tietenkään tarvii naputella ku ne päätylevyt on ruuveilla kiinni!

mä oon sanonu että kaikki 3 vanhaa pulleytä (moottoripulley ja perähihnan etu ja takapää) pitää naputella.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #238 : 15 Huhtikuu, 2012, 20:11:04 »
Veikkaisin et kyse on tästä viestistä,olin itekki varma et olit niin väittäny,hätäseen kun sen sillon luin mutta eihä siinä ihan niin väitettykkään.  ;)

no tässä on nyt tää uus pulley. näyttää siltä että se on vihdoin tehty kestämään :) ainoa vaan että joka ikinen (kaikki 3) pulley pitäis tehdä samalla lailla. siihen asti on pakko takoa ite noi kunnollisiksi niinkuin mä oon tehny jos aikoo luottaa niihin.

Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #239 : 15 Huhtikuu, 2012, 20:17:28 »
no mistäs sä nyt tällasen keksit? en mä oo mitään tollasta sanonu :D ei tietenkään tarvii naputella ku ne päätylevyt on ruuveilla kiinni!

mä oon sanonu että kaikki 3 vanhaa pulleytä (moottoripulley ja perähihnan etu ja takapää) pitää naputella.

Liiteenä kuva jne. :)

Ehkä olen ymmärtänyt asioita väärin, tjsp. Naputtelin kaikki muut lirvakkeeliset pulleyt ja aattelin "fiksata" myös tämän korvatun jotta se saa jäädä varaosaksi.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #240 : 15 Huhtikuu, 2012, 20:56:20 »
Veikkaisin et kyse on tästä viestistä,olin itekki varma et olit niin väittäny,hätäseen kun sen sillon luin mutta eihä siinä ihan niin väitettykkään.  ;)

Lainaus
no tässä on nyt tää uus pulley. näyttää siltä että se on vihdoin tehty kestämään  ainoa vaan että joka ikinen (kaikki 3) pulley pitäis tehdä samalla lailla. siihen asti on pakko takoa ite noi kunnollisiksi niinkuin mä oon tehny jos aikoo luottaa niihin.

tossahan toi sanotaan todella (epä)selvällä suomen kielellä :D eli toi rakenne on hyvä mutta niin kauan kunnes muuttavat noi muutkin pulleyt samanlaisiksi niin ne pitää naputtaa manuaalisesti että kestää! :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #241 : 21 Huhtikuu, 2012, 17:34:08 »
Käväsimpä lennättämässä Synergyä uusilla (vanhoilla) perälavoilla ja 600 reksä sai myös yhden tankillisen verran kieputusta.

N9:n perälavat vaihdoin (tietenkin) kentällä palellen. Niitä ei voinut (tietenkään) vaihtaa kotona lähtiessä. 4Dee pysähtyi myös lennättämään matkan varrella.
Aika vilponen oli, ja taivas sellainen hämärä ja kirkas. Aurinkolasit tarvi, mutta silti oli liian hämärä lennättää kivasti.

Turbulencen olen jo korjannut liki kokonaan. Peräputki vaihtui valkoiseen, ja Freyan raato luovutti peräkasetin sellaisenaan. Tönäri tuli tilattua Sabesta ja kabiini on tulossa kunhan ehtii. Perän tuetkin säilyi ehjänä ja saivat vähän tukevammat kiinnikkeet. Korjaus tuli varsin edulliseksi vaikka Joensuussa näytti vähän pahalta hetkellisesti. Yllätyksekseni servoista meni rattaita särki, se hieman hidastaa vielä korjausoperaatiota.

Muuten ei mitään ihmeellistä kerrottavaa. ;D
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #242 : 26 Huhtikuu, 2012, 18:53:55 »
Itemejä tulee postissa melkeimpä päivittäin - Joulu on joka päivä TM

Goblinin kabiinin kiinnitysruuveja tuli 4kpl. Kabiineja tullut ja sitä rataa...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #243 : 16 Kesäkuu, 2012, 20:24:33 »
Eilen sain Anssilta kauan kaivattua konsultaatioapua kopterien akkujen kiinnittämiseen. Ilta meni jokseenkin ensin Anssin tykönä ruuvvatessa, ja sitten jotain ihan muuta.
Aamusta ylös ja koptereita roplaamaan. Koko päivän tuloksena on että molemma kisakoneet on taas lentokunnossa. Piti sitten käydä äkkiseltään kokeilemassa.

2 lentoa molemmilla koneilla. Akut toimii kuten suuniteltu ja kentällä ollessa tuli ladattuakin akkuja aggrekaatin antamalla sähköllä.
Lennoissa oli melkoisen paljon sitä "talven jäljiltä" -fiilistä. Pari lentoa meni lähinnä muistellessa, miten näitä koneita ajetaan. Sitten pari kiekkaa FAI-ohjelmaa läpi. Muuten ihan harjoittelun määrään nähden siedettävää suoriutumista, kuitenkaan olematta vielä sellaista mihin itse tyytyisi.

Tästä on hyvä aloittaa aktiivisempi reenaaminen. Joka päivä töitten jälkeen reenaamaan, kunhan vaan kelit sallii...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #244 : 16 Kesäkuu, 2012, 20:49:39 »
Hyvä että yksinkertainen idea toimi. Nyt meillä on korkea aika alkaa valmistutumaan kisoihin kaikilla  ;)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #245 : 18 Kesäkuu, 2012, 21:09:40 »
Olihan ilta(päivä)... Kävin sitten melkoisessa tuulessa reenaamassa. Sellainen mukava epätasainen puuskittainen lännen ja lounaan välisenä, ja välillä lähes tyyniä hetkiä.

Lähdin töistä jokseenkin ajoissa, ja kävin hommamassa kartiot ja metrin kierretankoa. Askartelin sitten tuollaiset pylpyrät missä on piikki nurkassa, jottei tuuli vie. Samaten parissa on piikki pystyssä ja lippu päässä. Näkyy varsin hyvin ja ajavat asiansa.

Tuli sitten reenattua yhteensä 8 lentoa. Pari kierrosta taivasliikkeitä molemmista suunnista. Mitenkään en ole tyytyväinen suoritutumiseen, kaikkia liikkeitä ei edes uskaltanut ajaa läpi, kun tuolla montun pohjalla on vähä keliolosuhteet epätasaiset.
5 akkua meni sitten leijuntaa reenatessa, ja lopulta alkoi jo tuntumaan ihan hallitulta puuhalta. Eniten vaikutti se että vaihdoin jossain kohtaa lennätyspaikkaa siten että aurinko jäi vähän selän taakse.

Reenaamiseen olen kaikenkaikkiaan tyytyväinen, mutta suoriutumisen laatuun en. Jotenkin tuo Pinsiön soramonttu on vähän "semmonn" paikkana. Kotia ku pääsin ni vaihdoin aggrekaattiin öljyt.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #246 : 18 Kesäkuu, 2012, 21:38:23 »
No onneksi on vielä reilu kuukausi hioa liikkeet kuntoon ennen tositoimiin ryhtymistä! Kävin  tänään kymmenen lentoa ajamassa ja keli oli tosi tuulinen. Kunhan loma alkaa niin joka toinen päivä aattelin käydä ajamassa jos suinkin kelit antaa myöten. No katotaan miten käy...

SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #247 : 24 Kesäkuu, 2012, 12:04:47 »
Juhannusta viettäessä on tullut reenattua F3C-ohjelmaa yhteensä 8 lentoa.

Leijutukset alkoi jo sujumaan jokseenkin siedettävästi. Puolipallo tuottaa eniten ongelmia. Taivasliikkeistä autorotaatio on se heikoin lenkki. Tosin Forssassa lennellessä tuli sellainen ahaa-elämys sen suhteen.
Olen aloittanut sen rotaation tekemisen ihan liian kaukaa syvyys suunnassa, ja vastaavasti korkeutta pitää olla vähän enemmän. Pitää mennä reenaan pelkkiä rotaatioita jonnekkin sopivalle pellolle.

Goblinilla ajelin yhden keikan homman päätteeksi ja lopputulos oli että löysin syyn, miksi se käyttäytyy siten kuten käyttäytyy. Ei tarvi välttämättä säätää mitään, vaan vaihtaa vähän osia :D
Servoarmit antaa periksi. Ne on sellaista valkoista mitälie kumia, nylonia tai jotain. Ihmettelinkin aikaisemmin kun Dr.R vaihtoi heti kärkeen hiilikuituiset, mutta nyt lämpösessä kelissä syy on ilmeinen. Nuo joustaa enemmän kuin silikonista tehty kierrejousi.
Tilasin samalla enemmällä hampailla olevan pinjojin (26T), ja sillä on tarkoitus saada muutettua säädin pelaamaan paremmin sopivalla tehoa-alueella.

Nyt kun on tämä <sensuroitu> ... juhannus ... </sensuroitu> vietetty, niin josko sitä sitten lyhenevien iltojen aikana kerkiäsi lennätteleen ja reenaamaan?
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #248 : 01 Heinäkuu, 2012, 18:12:48 »
Tuli tänään käytyä kokeilemassa lennättämistä tuossa Ikean nurkalla.

Ravella lentelin kolme akullista, ja tällä kerralla Sparttaani Quarkki gyrtsa piti hienosti. Ongelmat ovat itsestään poistuneet.

600N:llä lentelin pitkästä aikaa kolme tankillista ja se tuntuu edelleen yhtä mukavalta vehkeeltä, kun aina aikasemminkin. Enemmän pitäs tuollakin varmaan lennättää, kun siittä tulee hyvä mieli. No, olkoon vielä myynnissä, ties vaikka joku haluaisi sen.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #249 : 07 Heinäkuu, 2012, 20:05:58 »
Olihan päivä!

Tuli lähdettyä aamulla "varhain" 8 aikaan kohti Vesivehmaata. Siellä sitten vierähti koko päivä. Aika paljon tuli reenattua tuota FAI-ohjelmaa. Jotain positiivista ja jotain negatiivista oli joka lennossa. Kiitokset seurasta ja neuvoista Anssille, Jukalle, Juholle ja tietty koiravahdille ;D

Ongelmaksi tuli lopulta se että ukosta loppu virta kesken. Olisi vielä ihan hyvin voinut lennättää 4 - 10 lentoa, mutta jos ei jaksa niin ei sitten jaksa. Niin ja omalta vaimokkeelta tuli viesti "Jos se tuo sokeria, niin tää leipoo kakkua" eihän tommosesta voi enää muuta kun lähtee ajoissa pois ja viedä sokeria :)

Reenit jatkuu heti kelien salliessa jossain Tampereen lähellä.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
69 Vastauksia
34275 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2009, 23:34:06
kirjoittanut XciD
9 Vastauksia
5040 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2009, 22:56:16
kirjoittanut kaardian
0 Vastauksia
1747 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2009, 23:04:04
kirjoittanut kaardian
3 Vastauksia
2926 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2013, 18:33:47
kirjoittanut kekke
21 Vastauksia
6386 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Joulukuu, 2017, 15:57:50
kirjoittanut Wilikki