Kirjoittaja Aihe: Kaardianin lentopäiväkirja  (Luettu 109721 kertaa)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #50 : 12 Syyskuu, 2010, 22:09:05 »
Kokeile samaa mitä minäkin. Unohda noi 90-luokan nitrot ja aja vaikka sillä sun porolla. Jos kerran ei ole täysin lyönnissä niin ajaa sellaisella joka on. Treenaa jotain uutta ja kun se onnistuu porolla niin taatusti onnistuu 700N:llä. Sitten kun olet tahkonnut tolla pienemmällä joku 50 lentoa niin kiinnostus isompaan tulee kuin itsestään.

Tämä taitaa tapahtua ihan luonnostaan, näillä näkymin on duunia sen verran paljon lähitulevaisuudessa että ei kerkee oikeen nitrolla ajaan. Tilasin toisen tommosen poron (tosin CopterX versio) ja teen siittä yövalaistun, pääsee räimimään pimeessä sit tossa paikallisella hiekkakentällä. :) Kattotaan vaan ni joku soittaa poliisit ja ilmavoimat uhvohavaintojen perään.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #51 : 17 Syyskuu, 2010, 17:38:40 »
Vaikka sitä poron parhautta tulee ylistettyä, niin nyt kun eilen sain viimeiset puuttuvat palat 700 reksään, ja pääsin tänään tässä sateen tauotessa kokeilemaan, ja säätelemään moottoria parin tankillisen verran.

Se ihmeellinen perän nykiminen tuntuu tulevan todellakin moottorista. Säätämällä neuloja sinne tänne löytyi muutama kohta missä ei nyi yhtään, tietyllä roottorin kierrosmäärällä. Seuraavaksi pitää piipittää tuo RevMax toimintaan, ja hakea tuo ko. alue sinne.

Hyvä fiilis tuli kun tuohon paikallisella jalkapallokentälle tuli autolla ajettua "pihaan asti" ja siellä oli pukukoppien vieressä kakaroita mopoilla ja kevareillaan. Siinä sit pompottelin ja vähän jotain räimintää mitä ahtaassa tilassa uskaltaa, niin muutama kommetti että "kattokaa kattokaa!! vi**u... vähän se lähtee". Ja tic-tocia nykiessä tellanen "ohan tossa tehoo".

Stick Banger 710 Radixit tuntuu minun käteen toistaiseksi parhailta lavoilta tommoseen räimiseen. Sopivasti lähtee lätinää, ja silti kääntyy kivasti. Rotaatioita en kokeillut tuolla hiekka-alustalla.

Voisin sanoa että syysleirin ampiaisten tuottama tuska ja kärsimys on alkaa olemaan voitettu. Nyt sit vaan kelejä oottelemaan...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #52 : 22 Syyskuu, 2010, 10:55:24 »
Kuten tässä viestissäni avauduin: http://www.kopterit.net/index.php?topic=7354.msg87731#msg87731 niin tuo kopteriperheeni uusin lisäys ei ihan vastannut odotuksia...
Mutta leuka rintaan, ja kohti uusia pettymyksiä. Niinpä purin koko härpäkkeen "atomeiks". Hiekkapaperilla hinkuttelin kaikki rososet reunat ja sitä rataa. Lukitteen kanssa alotin kasaamaan jne.

Löysin sen perää jumittaman laakerin ja tutkin asiaa hieman. Landaritkin paljastuivat ihan suoriksi, mutta runko oli koottu vinoon alunperin.
Eilen illalla piti sitten käydä kopteri.net irc-kanavalla kun alko harmittaan kovasti tuo johtojen laitto. Pitäs olla pitemmät letkut servoissa ja lyhkösempi gyrossa. Ei meinaa mahtua mihinkään järkeen että miten se Alignin insinööri on miettiny ne johdot vedettäväksi. Klo 01:03 aamulla löyty sit se haluttu reitti...

Positiivistakin löyty. Moottori tuntu käsiin laadukkaalta ja niimpä ruuvvasin sen kiinni. Herkistelyn jälkeen linkit tuntuvat hyviltä. Kyllä tästä vielä kalu syntyy. Tänään olisi tarkoitus saada toinenkin runkolevy paikalleen.

Setupiksi näyttää syntyvän Hitec HS65MG:t nupissa, ja Futten 9257 perässä Spartanin DS760 (epä kvarkki) kanssa. Noparina pidän tämän 50A mikä mukana tuli. Verrattuna Alignin säätimeen tämä on aika paljon isompi, ja se on pakko laittaa rungon ulkopuolelle. No jääpähän tilaa sinne keulalle laittaa jotain valokytkimiä.

Hobbykingistä tuli tilattua teipattavia ledejä ja seuraavaks kun pääsen koelentämään tuon ilman valoja, tilaan yölavat ja lasikuitukabiinin. Ja sitten teipataan! Näyttää tää yölentorojekti etenevän ihan sukkelasti.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #53 : 27 Syyskuu, 2010, 19:47:03 »
Kävin ajelemassa Freyalla 4 tankillista. Kova tuuli, tuli säädeltyä pitcheleröniä. Nyt on melkein hyvä. Mukava vehje ajella, tulee edelleen hyvä mieli kun sillä ajaa.

Sen verran on ollu taukoa tässä välissä että ei meinaa sujua tuo oikean kopterin lennättäminen. Varovaisesti lähin pystäreitä ym. perussettiä ajelemaan. Seuraavaks pitää kysellä vähän vinkkejä FAIstelijoilta, että mitä miten ja miks. Mutta se saa odottaa sitä kertaa kun on vähän harjoittelua alla enemmän. Molemmat kyljet itteenpäin laskeutumista ja nousemista koitin tänään ja siinäkin on tekemistä vielä. RevMaxin asennus on seuraava operaatio Freyaan.

Eilen kävin vähäsen koittamassa tuota 700 reksää, pari kolme tankillista ja pelotti kovasti. Ei oikeen meinannu osata ollenkaan. Pitää näjemmä lähtee opetteleen ihan uudestaan taas lennättämistä. Varmaan ratkasuna se et ottaapi 600 reksän matkaan ja räimii sillä hetkisen, ja sit taas vähä isommilla.

Maikko, jos satut lueskeleen tätä: niin Yö Poro tulee paikkaamaan sitä valon puutetta, pääsee ajeleen aina kun ei sada tai tuule liikaa. Mokkiksen kanssa tuumattiin, että alkaa kausi oleen vähän kääntymässä viikonloppulennätykseen. .. mutta siksi Yö Poro...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #54 : 27 Syyskuu, 2010, 22:41:18 »
^ tottakai tätä ketjua tulee luettua!

Mulle on kanssa tulossa noita ledejä ja mietinkin että laittaisko ne sitten poroon vai viissatkuun. Taitaa mennä kuitenkin viissatkuun, sillä mulla jo yksi huonompikuntoinen koppa jo on. En kyllä ole varma tuleeko sitä kylmällä lähdettyä lennättämään vai olisko järkevämpää sekin aika käyttää simutteluun.

Nummela FunFlyssä Markuksella oli yövehkeet kunnossa ja oli se kyllä hyvännäköinen pimeällä taivaalla. Joten eikähän sellainen pidä itsellekkin väsätä.

-

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #55 : 27 Syyskuu, 2010, 22:49:40 »
Markuksen ja 4Dee:n koput ovat aivan LOISTAVIA !
Koput pystyy hahmottamaan taivaalla paremmin yöllä kuin päivällä  8)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #56 : 05 Lokakuu, 2010, 19:20:34 »
Tuli suoritettua se mitä ajattelin jo kauemman aikaa. Ostin toisen 700 reksän. Tällä kertaa valmiin setin minkä näin lentävän ilman vapinoita.

Nyt sitten kotona kun pääsin sitä koestamaan, niin totesin että "toisilla meillä on kaksi 700 reksää joiden perä väpättää ja ravistaa"

Hämmästyttää ja kummastuttaa. Mikä voi olla että mun käsissä se vapisee se perä, hetkellisesti jopa niin että tuntuu todella pahalta.

Pari tankillista leijjuttelin ja säätelin moottoria vaikka oli jo vähän turhan hämärää. No, positiivistakin on se että nyt on kaks reksää, ja molemmissa sama tauti. Kehittääköhän mun pää jotain 2,4GHz säteitä mitkä häirittee?
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #57 : 05 Lokakuu, 2010, 19:24:28 »
Voisko sulla olla mankassa joku vika?
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #58 : 05 Lokakuu, 2010, 19:40:36 »
eikös mankkakin jo vaihtunu? mankan asetuksissako se vika sitte olis?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #59 : 05 Lokakuu, 2010, 20:02:04 »
Pistä toinen kaveri puikkoihin niin näkee täriseekö kädet ^^
Kumma homma kyllä jos eri koneilla eri mankoillaki sekoilee... jos ainut yhteinen tekijä on lentäjä... täriseekö muiden koneet jos kokeilet niitä ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #60 : 05 Lokakuu, 2010, 20:10:05 »
tarkotinkin sitä että se sama lentäjähän ne mankat on konffannu! eikö? jos säädöissä on jotain (huonot kierrokset suhteessa mosan vääntöön/lapakulmiin tms...)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #61 : 09 Lokakuu, 2010, 17:30:43 »
Tänään tuli käytyä 600 reksän kanssa pellon laidassa. Muutosta edelliseen kokoonpanoon on sen verran että nyt on Alignin FBL nuppi ja 3G härpäke. Olihan sitten melkosen erikoinen kokemus. Oskillointia ei ollut ensimmäisellä leijutuksella yhtään, ja vakaakin oli. Perä drifrasi kovasti. Toisella leijutuksella alkoi epämääränen vapina ja kierrokset muuttuivat moottorissa jonkin verran.
Hädintuskin uskalskin yhden tankillisen leijutella ja funtsia mitä pitää tehä seuraavaks. Vähäsen vääntelin gaineja, ja lopulta totesin että pitänee varmaan vähän tuota setuppia hieroa pöydällä vielä lisää.
Samaten RevMaxi pitää virittää käyttöön. Tuntui että nupin kiekkojen vaikutus on melkonen tuohon oskilloimiseen. Varsin hauska kokemus sinänsä. Erikoinen mutta hauska.

700 ropleemaan en jaksa nyt yhtään panostaa. Ehkä joku aurinkoinen päivä. Fuiliakin on ollut matkan varrella 3 erilaista, ja kaikilla sama reaktio.

Alkuviikosta tuli postissa ledejä 4 rullallista ja yölapoja ja sen sellasta. Nyt seuraava rojekti on virittää tuo Yö Poro lentokuntoseks. Ja siinä sivussa sitten tuota 600:sta koitaa säädellä vähän rauhallisemmaksi.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #62 : 03 Marraskuu, 2010, 18:48:30 »
Ei varsinaista raportoitavaa lennättämisrintamalta, mutta: YöPoro on valmis. Odottaa ensilentoaan... Laitetaan kuva minkä otin viikonloppuna.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #63 : 04 Marraskuu, 2010, 12:56:44 »
Hyvän näkönen. Onko sulla pohjassa jotkut super kirkkaat valkoset ledit, vai ledinauhaa?


Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #64 : 04 Marraskuu, 2010, 13:20:53 »
Ei varsinaista raportoitavaa lennättämisrintamalta, mutta: YöPoro on valmis. Odottaa ensilentoaan... Laitetaan kuva minkä otin viikonloppuna.

tosta kuvasta tulee väkisin mieleen että eikö noi häikäse ku sattuu ledit osottamaan suoraan silmiin? luulis ainakin ???
olis varmaan parempi käyttää mattapintasia ledejä jotka jakaa valoa ympärisäteilevästi (ainakin enemmän ku noi normaalit kirkkaat)...
saakohan sellasta ledinauhaa valmiina vai pitääkö askarella ite??

mutta hieno on! 8)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #65 : 04 Marraskuu, 2010, 17:10:59 »
Ledinauhaa hommasin hoppykinkistä ja kabiinissa on yläosassa V keltasista.
Sit kiertää sen "lasin" alareunassa toinen keltanen nauha. Sen kabiinin alaosassa on punasista pinet viivat.
Peräputkessa on pyöräytettynä vihreetä nauhaa siten että pitäs näkyä jokaisesta suunnasta.
Peräfinissä on toisella puolen punanen ja toisella puolen keltanen viiva.
Landareissa on valkoset ledit sekä yläpuolella ja alapuolella.

Kuva on otettu käyttäen 3S LiPon jännitettä. 2S saa melkosen paljon siedettävämmän valomäärän :)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #66 : 06 Marraskuu, 2010, 19:20:31 »
Lienee Alignin yölavat? Vai semmoset mustat kopiot? MS Composiitit ovat vain niin pirun kalliita.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #67 : 13 Marraskuu, 2010, 19:41:15 »
Tuli käytyä Pirkkalan liikuntatalolla lennättämässä ensimmäisen kerran tällä kaudella ja viimeisen kerran ikinä, ainakin jos siellä on lennokkiporukkaa samaan aikaan.

3 akullista 450 poroja tuli ajeltua ja yöporo on nyt säädöissään. Vahinko vaan että tuo normiporo sai lennokin lapoihinsa kesken leijuttelun ja n. 2,5m korkeudesta lattialle, kesken 4. akullisen.
Eniten pistää v*tuttaan se että leijuttelin paikallaan reenaten eri suunnista, ja hiljaa pirottaen. Osumahetkellä olin ihan saman 2m2 sisällä missä kokoajan.Muutamaan otteeseen tää lennokkisankari ajo ylitte ja pari kertaa aika läheltä minua itsenäni, ja sit osu.

Oon moneen otteeseen sanonu että lennokkiporukka on keskimäärin tosi varomatonta ja ei kunnioita koptereitten ilmatilaa. Tää on jo toinen kerta mun kohdalla kun joku ajaa lennokilla leijutellessani päin. En tietenkään halua dissata kaikkia lennokkia ajavia, vaan niitä jotka oikeesit on vaaraksi muille kanssaihmisille. Toki kopteriporukastakin löytyy niitä varomattomia suorittajia, mutta ne yleensä torppin kahden jälkeen alkaa oppimaan.

Saldona:
- Lavat
- Lepari
- Pääakseli
- Peräputki
- Torgue tube
- Tuubin rattaat
- Landarit
- Yhdet servon rattaat
- Kabiini otti hittiä, mutta uutta en tilaa vielä
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #68 : 13 Marraskuu, 2010, 19:47:55 »
Tuli käytyä Pirkkalan liikuntatalolla lennättämässä ensimmäisen kerran tällä kaudella ja viimeisen kerran ikinä, ainakin jos siellä on lennokkiporukkaa samaan aikaan.

3 akullista 450 poroja tuli ajeltua ja yöporo on nyt säädöissään. Vahinko vaan että tuo normiporo sai lennokin lapoihinsa kesken leijuttelun ja n. 2,5m korkeudesta lattialle, kesken 4. akullisen.
Eniten pistää v*tuttaan se että leijuttelin paikallaan reenaten eri suunnista, ja hiljaa pirottaen. Osumahetkellä olin ihan saman 2m2 sisällä missä kokoajan.Muutamaan otteeseen tää lennokkisankari ajo ylitte ja pari kertaa aika läheltä minua itsenäni, ja sit osu.

Oon moneen otteeseen sanonu että lennokkiporukka on keskimäärin tosi varomatonta ja ei kunnioita koptereitten ilmatilaa. Tää on jo toinen kerta mun kohdalla kun joku ajaa lennokilla leijutellessani päin. En tietenkään halua dissata kaikkia lennokkia ajavia, vaan niitä jotka oikeesit on vaaraksi muille kanssaihmisille. Toki kopteriporukastakin löytyy niitä varomattomia suorittajia, mutta ne yleensä torppin kahden jälkeen alkaa oppimaan.

Saldona:
- Lavat
- Lepari
- Pääakseli
- Peräputki
- Torgue tube
- Tuubin rattaat
- Landarit
- Yhdet servon rattaat
- Kabiini otti hittiä, mutta uutta en tilaa vielä
Toi on tosi ikävää ja luulen että se lennokki makso hieman vähemmän kun toi sun torppi, meidän sisälennätyksessä ollaan omalla vastuulla et jos hajoo ni se on voi voi ite ajelen vaan Quarkilla ni ei hirveitä tappioita tule.
« Viimeksi muokattu: 13 Marraskuu, 2010, 19:49:26 kirjoittanut Ege »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #69 : 13 Marraskuu, 2010, 21:27:31 »
Mielenkiinnosta, mitäs se styrsapaalin omistaja tuumasi? "hups"?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #70 : 13 Marraskuu, 2010, 21:57:20 »
Mielenkiinnosta, mitäs se styrsapaalin omistaja tuumasi? "hups"?

No ei ees anteeks pyytäny. Käveli suoraan sille styrsapalalleen ja naama punottaen ohi mennessään sano et "sori, on vähä vaikeeta hahmottaa syvyyttä".

Toinen lennokkisetä sano mulle justaan muutamaa hetkee aikasemmin sanoneen tolle tyypille et "ajaisitko vähä kauempana, etti tule kolaria".

Osat tilattu. ~100€ lapoineen päivineen. Deproniitin korjaamiseen menee varmaan joku 5 - 15€.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #71 : 13 Marraskuu, 2010, 22:57:41 »
just, harmillista... osan otot  :(

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #72 : 14 Marraskuu, 2010, 23:42:35 »
Tänään tuli käytyä Turbua koekäyttämässä... oikeen 3m päässä ulko-ovelta ;D

Ajattelin varmistaa että kaikki pelaa kuten pitääkin, ja pistin sen käymään tossa etupihalla. No toimiihan se. Säätelin holdin sopivaksi ja niin edelleen. Sitten ajattelin et testaan vähän sillain että kierroksiakin tulee nuppiin. No otti ja sammu, varmaan joku puol desiä kereks menee fuilia läpi.

Aajttelin et pistettään uudestaan käyntiin ja koitetaan sitä mitä äsken piti. No starttiaskeli sitte antautu. Yksisuuntalaakerista tuli molempiinsuuntiinlaakeri . Pikkasen pisti hymyilyttään. Tällä kertaa Mr. Murphy tuli kylään, mutta enpäs ollutkaan kentän laidalle asti menny vastaanottamaan HÄHÄHHÄ!!!

Tilasin sitten K&S:n valmistaman starttiakselihärvelin. Toivottavasti saapuu silleen et sais viikonloppuna matkaan. Tosin työmatkailu saattaa tehdä vähän hallaa tuohon pikkujouluamiseen. Näillä näkymin saa ajella suoraan Raumalta Turkuun perjantaina. Ehkä sen yöporon vois ottaa matkaan.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #73 : 05 Joulukuu, 2010, 17:01:36 »
Tänään tuli käytyä kun kerrankin oli ite kotona, kaikki ladattu, starttiakseli uusittu jne.

Kävin likellä olevan järven jäällä suorittamassa kahdelle kopterille ensilennot. Turbulence pääsi leijutteluun ja vähäisen valaistuksen takia piti malttaa pysyä likimain paikoillaan. Tämä oli enimmäkseen moottorin säätöjen etsimistä ja samalla hieman tuntuman hakemista.
Puolentoista tankillisen jälkeen totesin että nyt riittää. Jää hyvä ja onnistunut fiilis. Toisekseen tietää mitä pitää kotona pöydällä säädellä.
- Lavat eivät tahdo pysyä samalla kireydellä, joten alkaa vapisemaan kovasti. Pitää vaihtaa pari lukkomutteria.
- Lapaura kaipaa pientä säätöä, mutta muuten tuo oli ihan hyvä.
- Swashityökalun kanssa pitäisi jaksaa askarrella tuo swashplate kulkemaan suoraan.
- Perän tönäri pitää saada vähän paremmin kulkemaan. Tai linkit pitää herkistellä, pakkasessa oli jokseenkin vähän turhan pykeltävä tuo perän kääntyily.

Toinen kopteri mikä pääsi taivaalle oli Nite Poro. Alignin yölavat näkyvät ehkä vähän turhan huonosti iltahämärässä, mutta mitä pimeämpi tuli, sen paremmaksi alkoi muttua. Samaten nuo ledit mitkä on tullut laitettu kopteriin ympärille toimii hienosti. Asennon hahmottaa vähän kauempaakin. Jännitettä pitäisi ehkä korjata hieman matalemmaksi. 3S LiPo:n täytenä tuottama jännite on hieman liikaa. Ledit palaa niin kirkkaana, että ne oikein häikäsee.
Nite Poro:n linkit kaipaa vielä lisää herkistelyä, ja jotain pitäisi koittaa tehdä että saisi vähän enemmän tehoja irti siitä. Joko moottori on alitehoinen tai jotain. No, tätä kerkiää tutkimaan.

Parin akullisen jälkeen oli sormet jo sen verran kohmeessa kaikesta tynäämisestä että piti lähteä pois. Taivalla tuli pari pystäriä ajettua ja isoa kasia. Näkyy kovin hyvin tuo yövehje. Heräsi mieleen että pitäisikö sitä panostaa ja tehdä toisesta 700 reksästä myös yövalaistu? No, huomenna pitäisi olla keliä... pitää ladata LiFet täyteen ja mennä aamupäivästä jo tuonne jäälle. Ties vaikka pääsis ihan oikeesti lennättään välillä.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa mokkis

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kaardianin lentopäiväkirja
« Vastaus #74 : 05 Joulukuu, 2010, 18:20:51 »
Laita vaikka tänne viestiä, jos oot menossa, jos vaikka tulis paleleen kans.
Trex 600 N
Trex 500 Esp
Trex 500 FBL

7C 2.4gigaa

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
69 Vastauksia
34252 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2009, 23:34:06
kirjoittanut XciD
9 Vastauksia
5013 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2009, 22:56:16
kirjoittanut kaardian
0 Vastauksia
1723 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Helmikuu, 2009, 23:04:04
kirjoittanut kaardian
3 Vastauksia
2919 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2013, 18:33:47
kirjoittanut kekke
21 Vastauksia
6379 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Joulukuu, 2017, 15:57:50
kirjoittanut Wilikki